Przejdź do
baner_under_the_fold-8-2048×486

Czy warto zatrudniać zewnętrzną agencję do obsługi kampanii reklamowych?

Strona główna > Czytelnia > Kampanie online > Czy warto zatrudniać zewnętrzną agencję do obsługi kampanii reklamowych?

Na grupach związanych z marketingiem bardzo popularną odpowiedzią na szereg pytań jest: „to zależy”. I w tym wypadku można powiedzieć, że to jedyna słuszna odpowiedź, bo prowadzenie marketingu samemu, lub przez pośrednika, tj. dom medowy, zależy od czasu, wiedzy, doświadczenia i budżetu. Właściciele firm transportowych mogliby sami zmieniać opony z zimowych na letnie w samochodach firmowych, ale często szkoda im na to czasu lub nie mają odpowiedniego sprzętu i wiedzy. Dlatego wolą zostawić to wulkanizatorom.

I podobnie jest z marketingiem w wyszukiwarkach. Przeczytaj o prowadzeniu kampanii przez agencje i porównaj je z działaniami, jakie miałabyś prowadzić osobiście.

  Wiedza

Specjaliści z agencji reklamowych to zazwyczaj osoby, które nie tylko ukończyły studia związane z reklamą, marketingiem, promocją, czy PR, ale również cały czas biorą udział w szkoleniach. Oprócz tego mają dojścia do branżowych grup i forów, gdzie mogą zgłębiać nowiny oraz śledzić wszelkie zmiany.

To przekłada się na osiąganie wyników, ponieważ specjaliści są w stanie wprowadzać zmiany na bieżąco i udoskonalać działania, które proponują Klientom. Dotyczy to zarówno usług związanych z pozycjonowaniem, reklamą płatnych linków, jak i prowadzenia kampanii online.

Prowadzenie działań marketingowych samodzielnie jest możliwe, ale wymaga doświadczenia i może zająć sporo czasu. Zanim je podejmiesz, upewnij się, że posiadasz odpowiednią wiedzę, aby np. uniknąć kary za działania niezgodne z Google. Marketing internetowy to obszerny temat wymagający sporego zaangażowania.

  Doświadczenie

Z doświadczeniem jest podobnie jak z wiedzą. Agencje mają doświadczenie w pracy z Klientem, ustalają z nim jego potrzeby oraz wymagania, a następnie realizują strategię działań. W zależności od branży, specyfiki działania przedsiębiorstwa oraz konkurencyjności, kampania online prowadzone przez specjalistów z agencji będzie zaprojektowana w taki sposób, aby osiągnąć wyniki lepsze od konkurencji.

Prowadzenie działań samodzielnie będzie odbywać się metodą prób i błędów. Jeśli chcesz posiłkować się wiedzą z branżowych forów lub czasopism, miej na uwadze, że każdą branże reklamuje się w inny sposób. Do promocji sklepu internetowego zabierzesz się inaczej, niż do strony z lokalnymi usługami naprawy sprzętu AGD.

Jeśli masz trochę więcej czasu i pieniędzy, to przed podjęciem działań marketingowych warto wybrać się na szkolenia dotyczące ogólnej reklamy w Internecie. Może to być kurs, gdzie ogólnie dowiesz się o działaniach pozycjonowania, płatnych linków reklamowych oraz reklamy w mediach społecznościowych  (social media). Załó konto na Facebooku, Twitterze, Instagramie, Linkedin lub Google. Nie musisz mieć konta na wszystkich portalach, zastanów się, gdzie spędza czas Twoja grupa docelowa. Pomyśl, który portal społecznościowy ułatwi Ci prezentację Twoich komunikatów. Zapoznawaj się z konkurencją – dzięki aktywności potencjalni Klienci zapamiętają Cię jako eksperta i odwiedzą także Twoją stronę.

 Czas

Powiedzenie „czas to pieniądz” sprawdza się w tej branży. Stworzenie planu działania, potem jego wdrożenie, a następnie sprawdzenie jego skuteczności i ewentualne poprawki – na to wszystko, oprócz wiedzy i umiejętności, potrzeba czasu.

W agencjach poszczególne projekty prowadzą Account Managerowie. To oni są odpowiadają za to, aby każde z działań dla strony lub sklepu były wykonane na czas i właściwie opisane krok po kroku w raporcie wykonywanym dla Klienta. Niezależnie od tego, czy prowadzisz działania marketingowe samodzielnie czy z agencją pamiętaj, że na efekty często trzeba poczekać.

 Budżet

Na koniec najważniejsze. Agencja marketingu internetowego może być droższym rozwiązaniem, niż działanie na własną rękę, choć doświadczenie i czas profesjonalistów mogą pomóc osiągnąć dobre wyniki kampanii marketingowych w Internecie.

Budżet przeznaczony na działania marketingowe może dotyczyć zarówno tworzenia wysokiej jakości artykułów, jak i publikowania ich i promowania różnymi kanałami, np. widoczność w wyszukiwarkach, publikacje sponsorowane, promocja w mediach społecznościowych.

W budżecie mogą być zawarte pozyskiwania odnośników do strony, czy prowadzenie fanpage. Wszystkie działania odnotowane są w raporcie wysyłanym do Klienta raz w miesiącu. Piszemy o przykładach dlatego, że każda kampania online i budżet z nią związany są inne. Szczegóły ustalane są bezpośrednio między Klientem i agencją.

Korzystanie z usług zewnętrznej agencji może okazać się dla Ciebie oszczędnością czasu, co przekłada się na Twój zarobek. Gwarantuje też dostęp do różnego rodzaju współpracujących ze sobą i doskonalących się specjalistów. Ich elastyczność powoduje, że dostosowują się do Twoich potrzeb i wymagań. Inaczej jest w przypadku dużego e-commerce, gdzie zatrudnianie zewnętrznych specjalistów może okazać się nieoptymalnym rozwiązaniem. Wielkie koncerny zatrudniają więc grono specjalistów wewnątrz, wówczas rolę Account Managera przejmuje Project Manager. Jeśli jednak jesteś na początku drogi – możesz samodzielnie reklamować swój biznes za pomocą social mediów i własnej strony internetowej.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Jak budować lojalność klienta? – sprawdź nasze sposoby

    Na dzisiejszym nadmiernie nasyconym rynku miliardy rozmaitych marek nieustannie konkurują o uwagę konsumentów. Klienci od świtu do zmierzchu...

    Oto 5 powodów, dlaczego reklama w wyszukiwarce jest niezbędna dla Twojej firmy

    Digital marketing stale ewoluuje. Zmieniają się trendy i udział poszczególnych kanałów w generowaniu konwersji oraz zysków. Jednak...

    Etyka w marketingu: jakie praktyki są akceptowalne, a które mogą zaszkodzić wizerunkowi marki?

    Czy w dzisiejszych czasach marketing jest etyczny? Wiele osób ma duże wątpliwości – czarny PR, nieuczciwe praktyki rynkowe czy brak...

    Co to jest Consent Mode 2.0 i dlaczego należy je wdrożyć?

    Rewolucja w sieci – te słowa najlepiej określają ustawę o rynkach cyfrowych (DMA) i akt o usługach cyfrowych (DSA). Mają...