Branding

Budowanie świadomości brandu to jedna z technik marketingowych, umożliwiająca efektywną sprzedaż produktów i wzrost zainteresowania świadczonymi przez daną firmę usługami. Zasadniczym celem strategii jest budowa pozytywnego wizerunku marki oraz stworzenie atrakcyjnego przekazu, który zostałby zapamiętany przez konsumentów.

Branding – jak działa?

Na efektywny branding składa się wiele komponentów, m.in. logo marki, nazwa firmy oraz hasło reklamowe. Każdy z nich powinien być oryginalny i spójny z pozostałymi elementami przekazu marketingowego danego przedsiębiorstwa. Branding sięga swoimi korzeniami okresu, kiedy symbole i piktogramy służyły ludziom jako narzędzie identyfikujące towar z jego twórcą. Oznaczenia były gwarantem wysokiej jakości sprzedawanego produktu. Dopiero w ubiegłym stuleciu branding stał się osobną dziedziną marketingu. Wiele osób sądzi, że pojęcie to związane jest jedynie z promocją danej usługi, inni natomiast uważają, że reklama to część procesu brandingowego. Niezależnie od sporów, budowanie świadomości marki przynosi korzyści, zarówno reklamodawcy, jak i klientom.

By | 2019-11-13T11:27:52+01:00 Sierpień 22nd, 2019|

Subscribe to our newsletter