Marketing internetowy

///Marketing internetowy

Marketing internetowy

Reklama online wykorzystuje medium internetowe jako kanał komunikacyjny między podmiotem, oferującym daną usługę, a potencjalnym gronem klientów. Marketing internetowy obejmował początkowo jedynie formy z wykorzystaniem poczty elektronicznej. Przełom w tej dziedzinie nastąpił w latach 90., kiedy powstała przeglądarka Mosaic, umożliwiająca wyświetlanie grafik oraz ramek.

Marketing internetowy – jak działa?

Marketing internetowy nieustannie reaktualizuje się dzięki postępowi technologicznemu oraz rozwojowi dostępnych narzędzi mobilnych. Najpopularniejsze formy reklamy to m.in.:

– baner, przypominający prostokąt, umiejscowiony w górnym segmencie serwisu online

– billboard, będący współczesnym odpowiednikiem tradycyjnego odnośnika do strony promowanego produktu

– skyscraper, czyli pionowy baner

– rectangle, będący grafiką umiejscowioną w centralnej części domeny

– buton, stosowany w wersji Flat Flee jako niewielka odmiana reklamy obrazowej

Inne typy marketingu online to floating ad, expanding ad, polite ad oraz watermark. Rozwój rynku reklamowego sprawia, że nieustannie pojawiają się nowe formy promocji. Marketing internetowy ma obecnie największe grono odbiorców, a jego skuteczność jest wymierna. Trudno wyobrazić sobie skuteczną kampanię reklamową bez wykorzystania narzędzi i metod promocji online.

By | 2019-11-13T10:47:33+01:00 Sierpień 29th, 2019|

Subscribe to our newsletter