Przejdź do

Czym jest reklama display?

Reklama display ma graficzną formę, a do jej rozpowszechniania stosuje się zazwyczaj specjalne banery. Kampanie z wykorzystaniem tego typu nośnika związane są najczęściej z marketingiem internetowym. Reklamy display jest jedną z najstarszych i najbardziej popularnych form komunikacyjnych między podmiotem gospodarczym a konkretnym klientem.

Zasadniczym celem strategii jest budowanie pozytywnego wizerunku danej marki, gdyż banery mają szerokie zastosowanie przy promowaniu produktów z każdego sektora towarowego. Reklama display ma ogromny zasięg, co umożliwia pozyskanie szerokiego grona potencjalnych klientów. Metoda opiera się na trzech schematach rozliczeniowych:

  • CPC, w którym generowane koszty pobierane są za konkretne przekierowania na adres witryny;
  • Flat Fee, gdzie opłata jest stała za dany czas emisji;
  • CPM, egzekwujący koszty, gdy reklama osiągnie tysiąc odsłon internautów.

Reklama display – definicja

Reklama displayowa to forma reklamy, najczęściej składająca się z elementów tekstowych, graficznych lub nawet wideo. Ma ona za zadanie zachęcić użytkownika do kliknięcia w baner, a następnie przejścia na stronę docelową. Takie reklamy są publikowane zarówno na stronach internetowych, jak i w mediach społecznościowych. Reklamy displayowe mogą być skierowane zarówno do użytkowników, którzy jeszcze nie mieli okazji skorzystać z oferty reklamodawcy, jak i takich, którzy już dokonali zakupu. W ten sposób można skłonić ich do powrotu na stronę i dokonania kolejnych zakupów.

Warto wiedzieć, że reklama display musi mieć odpowiednie wymiary wyrażane w pikselach. Inne rozmiary występują w przypadku telefonów komórkowych, a jeszcze inne – komputerów.

Formy reklamy display

Reklama display może mieć kilka form. Niektóre z nich są popularniejsze niż inne. Wśród dostępnych postaci takiej reklamy wyróżnia się:

  • banery reklamowe – proste obrazy umieszczone zwykle w górze strony internetowej, zwykle przyjmujące formę poziomą i podłużną,
  • reklamy pełnoekranowe – takie reklamy wyświetlają się przed przejściem na docelową stronę internetową,
  • reklamy wideo – reklamy stosowane głównie w serwisie YouTube. Pojawiają się one też w mediach społecznościowych, na których pojawiają się materiały wideo. Zwykle reklamy tego typu wyświetlają się przed docelowym klipem lub w jego trakcie.
  • rich media – reklamy z elementami interaktywnymi, najczęściej dźwiękami oraz polami, które można kliknąć,
  • elastyczna reklama displayowa – taka forma reklamy składa się z nagłówków, opisów i obrazów. Algorytm wybranej platformy lub strony internetowej dostosowuje ułożenie poszczególnych elementów do aktualnych wymagań witryny. Mogą być one zarówno poziome, jak i pionowe. Algorytmy zmieniają także elastyczną reklamę displayową pod względem rozmiarów,
  • reklamy graficzne – to najbardziej podstawowa forma reklam, składająca się z obrazów z tekstem. Takie bannery wyświetlają się na różnych stronach internetowych,
  • remarketing – reklamy displayowe można wykorzystać również w remarketingu. Wówczas są one wyświetlane osobom, które w ostatnim czasie odwiedziły daną stronę internetową. To sposób na wyświetlanie spersonalizowanej treści określonej grupie docelowej,
  • reklamy natywne – to rodzaj reklam utrzymanych w takim samym stylu, jak treść strony internetowej, wysyłane e-maile i inne elementy pojawiające się w witrynie. Zazwyczaj na pierwszy rzut oka w ogóle nie przypominają reklamy.

Reklama display – jakie są korzyści?

Wartość display marketingu wzrasta z każdym rokiem, gdyż jego działanie opiera się na precyzyjnym targetowaniu. Umożliwia on ponadto stworzenie pozytywnego wizerunku marki i wzrost jej popularności wśród wielu konsumentów. Co więcej, format reklamy display znacznie ewoluował od początku swojego istnienia, dlatego zainwestowane w strategię pieniądze przynoszą spore zyski.

Ogromną zaletą reklamy display jest także możliwość wyboru jednej z jej wielu form. Takie kampanie są wykorzystywane zarówno na platformach społecznościowych, jak i klasycznych stronach internetowych czy nawet w serwisie YouTube, bazującym głównie na treściach wideo. Obecnie reklamy display mogą być swobodnie dostosowywane do wymagań danej witryny, zarówno jeśli chodzi o ich wymiary, jak i orientację. Ich skuteczność zależy jednak od tego, czy przyciągają wzrok i budują pozytywne skojarzenia wśród potencjalnych odbiorców.