Strategia marki

Strategia marki

Działania brandowe związane są z promocją usług i produktów, oferowanych przez daną firmę lub przedsiębiorstwo. Ich odbiorcami są zazwyczaj wyselekcjonowani i potencjalni klienci.  Strategia marki służy identyfikacji oferty z danym reklamodawcą oraz ustabilizowaniu pozycji firmy na rynku.

Opracowanie odpowiedniego planu działania marketingowego wymaga dobrej orientacji w budowaniu wizerunku brandu, w skład którego wchodzą następujące komponenty:

– nazwa

– logo

– hasło

– bohater marki

– opakowanie

– dżingiel

To właśnie ich kombinacja jest wyróżnikiem danej firmy na tle konkurencji.

Strategia marki zakłada promocję brandu oraz ochronę jego organizacji.

Wpływa ona na:

– wzrost świadomości marki

– kształtowanie wizerunku

– ustabilizowanie pozycji rynkowej

– możliwość pozyskania zaufanych klientów

– rozpowszechnienie brandu

W zależności od strategii rozróżnia się:

– działania marki indywidualnej, rodzinnej lub rozszerzonej

– marketing co-branding

– skorelowanie planów promocyjnych właścicieli dwóch osobnych firm

By | 2019-11-13T09:30:49+01:00 Sierpień 29th, 2019|

Subscribe to our newsletter