Sprawdź naszego

SEObooka

E-mail marketing

/, M, Słownik/E-mail marketing

E-mail marketing

Marketing, wykorzystujący pocztę elektroniczną jako kanał komunikacyjny. to bezpośrednia forma reklamy, której zasadniczym celem jest budowanie więzi lojalnościowej między twórcą przekazu, a gronem konsumentów.

E-mail marketing opiera się na analizowaniu, realizowaniu oraz planowaniu procesów związanych z:

­– kontrolą dostępnych adresów

– przygotowywaniem wysyłanych treści

– wysyłaniem komunikatów do użytkowników poczty elektronicznej

– serwisem informacji zwrotnych

– tworzeniem modeli komunikacyjnych

Podstawowe narzędzia strategii to: newsletter, biuletyn wewnętrzny oraz dziennik elektroniczny. E–mail marketing inspirowany jest koncepcją promocji permission, w której odbiorca musi wyrazić chęć otrzymywania danego komunikatu. Wykorzystuje się go w:

– pakietach lojalnościowych

– analizach marketingowych

– metodach PR

– relacjach inwestorskich

Efektywność e–mail marketing oceniana jest na podstawie współczynnika CTR (click-through rate) oraz wskaźnika OR (open rate). Odzwierciedlają one liczbę internautów, którzy otworzyli wiadomość oraz procent osób, które kliknęły w jej zawartość.

By | 2019-08-29T13:50:57+02:00 Sierpień 29th, 2019|E, M, Słownik|Możliwość komentowania E-mail marketing została wyłączona

Subscribe to our newsletter