Przejdź do
baner_under_the_fold-6-2048×486

Jak tworzyć skuteczne posty reklamowe w social mediach?

Strona główna > Czytelnia > Content > Jak tworzyć skuteczne posty reklamowe w social mediach?

Zastanawiałeś się kiedyś, co sprawia, że niektóre posty czytasz w całości, a innych nawet nie zauważasz? Być może pomyślisz, że Twój wzrok skupia się na krótkich, zwięzłych i rzeczowych komunikatach. To fakt, choć nie od tego zależy ich atrakcyjność. Co powinno cechować krótką formę, aby trafiała do jak największej grupy odbiorców? Skorzystaj z kilku wytycznych, które pomogą Ci tworzyć skuteczne treści. Ten artykuł ma na celu przekazanie maksymalnie prostych i praktycznych porad, które może zrealizować każdy niezależnie od poziomu doświadczenia. Nie jest to natomiast próba zastąpienia procesu kreatywnego komunikacji marketingowej.

Dobra organizacja

Zanim umieścisz post na platformie społecznościowej, zbierz wybrane przez siebie zdjęcia oraz grafiki w jednym folderze, a potem wrzuć do je do programu edytorskiego, np. Worda lub w przypadku komputerów z systemem IOS – Pages. Następnie przewiń pliki z góry i na dół, by sprawdzić, które z nich zatrzymały Twój wzrok na dłużej. Możesz również zaprosić do swojego eksperymentu inną osobę, która będzie posiadała cechy charakterystyczne dla wybranej przez Ciebie grupy docelowej. Może się bowiem okazać, że nawet najbardziej wysublimowane pod względem wizualnym grafiki zostaną zignorowane, jeśli nie będą one odpowiadać zapotrzebowaniu odbiorcy.

Chcesz więcej sprzedawać – oddziałuj na emocje czytelników

Reklamodawcy kierują się w swoich działaniach złotą zasadą: „ludzie kupują emocjami – obudź w nich emocje, a kupią od Ciebie”. Tekst sprzedażowy musi zatem prezentować korzyści oraz zawierać argumenty, niwelujące wszelkie wątpliwości, co do nabycia nowego towaru. Trzeba jednak pamiętać, że decyzja zakupu danego produktu zapada dużo wcześniej, a największy wpływ na tego typu postanowienia mają emocje. Marketerzy, tworząc komunikaty reklamowe, starają się stworzyć sytuację, której rozwiązaniem jest kupienie ich produktu.

Call to Action

W adresowaniu treści do odbiorcy ważne jest, aby dać mu szansę na działanie, np. w postaci Call to Action. Wezwanie do działania może mieć formę zarówno przycisków kierujących bezpośrednio do platformy zakupowej, jak i skierowanych do adresata postów reklamowych. Użytkownik dostaje wyraźną wskazówkę, co powinien robić w przypadku zainteresowania daną ofertą lub usługą. CTA warto traktować jako komunikaty, które powinny:

  • informować użytkowników platformy społecznościowej o możliwych korzyściach;
  • zawierać obietnicę rozwiązania jakiegoś problemu;

Podstawowe formy Call to Action można generować za pomocą programów Facebook Ads Manager oraz Power Editor. Narzędzia umożliwiają jednak tworzenie kilku, prostych komunikatów:

  • Kup teraz,
  • Zarejestruj się,
  • Pobierz,
  • Obejrzyj więcej,
  • Skontaktuj się z nami.

Jakość, a nie ilość

Udostępniany post może mieć około 5000 znaków ze spacjami, jednak tylko pięć wersów jest wyświetlanych w tzw. strumieniu wiadomości. Warto zatem optymalnie wykorzystywać daną przestrzeń w obrębie głównej strony platformy społecznościowej. Trzeba jednak pamiętać o kilku istotnych kwestiach:

  • internauci przetwarzają komunikat pionowo, a nie poziomo, dlatego każde zdanie warto zaczynać od nowego akapitu bądź wersu,
  • nie warto tworzyć zbyt długich komunikatów,
  • w opisie powinien znaleźć się zwrot, skierowany bezpośrednio do odbiorcy,
  • stosowanie hashtagów ułatwia klientowi znalezienie interesujących go tematów lub fraz.

Zasada 4C

Przy tworzeniu postów warto pamiętać o jednej z elementarnych wytycznych, czyli regule 4C. Niezależnie od tego, z jakiej platformy społecznościowej korzystamy, udostępniane posty powinny być:

  • clear (jasne)
  • concise (zwięzłe)
  • compelling (atrakcyjne)
  • credible (wiarygodne)

Grupa docelowa

Przy tworzeniu postów, warto pamiętać o dostosowaniu przekazu do zapotrzebowania grona konsumenckiego. Kampanie w mediach społecznościowych mogą opierać się na różnorodnych strategiach, jednak ich zasadniczy cel jest zawsze taki sam – dotarcie do konkretnej grupy docelowej. Zdarza się, że reklamodawcy opisują prestiż marki, jej konkurencyjność w danym sektorze rynkowym, a mimo to, wyniki sprzedażowe firmy pozostają wciąż takie same. Zanim zdecydujemy się na podjęcie działań promocyjnych, wykorzystując narzędzia platform społecznościowych, trzeba zastanowić się nad tym, jakie cechy mają nasi potencjalni klienci. To ułatwi nam udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:

  • do kogo skierowany jest produkt?
  • dlaczego dana osoba powinna się nim zainteresować?
  • kiedy może go zdobyć?
  • jakie działania powinna podjąć, by zdobyć towar?

Dobre targetowanie sprawi, że posty zbiorą reakcje i zwiększą zasięgi Twojego profilu. Jeśli więc odpowiednio pokierujesz kampanię na Facebooku i przemyślisz jej strategię, treści z pewnością nie będą umykać niezauważone.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Jak budować lojalność klienta? – sprawdź nasze sposoby

    Na dzisiejszym nadmiernie nasyconym rynku miliardy rozmaitych marek nieustannie konkurują o uwagę konsumentów. Klienci od świtu do zmierzchu...

    Oto 5 powodów, dlaczego reklama w wyszukiwarce jest niezbędna dla Twojej firmy

    Digital marketing stale ewoluuje. Zmieniają się trendy i udział poszczególnych kanałów w generowaniu konwersji oraz zysków. Jednak...

    Etyka w marketingu: jakie praktyki są akceptowalne, a które mogą zaszkodzić wizerunkowi marki?

    Czy w dzisiejszych czasach marketing jest etyczny? Wiele osób ma duże wątpliwości – czarny PR, nieuczciwe praktyki rynkowe czy brak...

    Co to jest Consent Mode 2.0 i dlaczego należy je wdrożyć?

    Rewolucja w sieci – te słowa najlepiej określają ustawę o rynkach cyfrowych (DMA) i akt o usługach cyfrowych (DSA). Mają...