Przejdź do
baner_under_the_fold-4-2048×486

Dlaczego warto postawić na dom mediowy?

Strona główna > Czytelnia > Content > Dlaczego warto postawić na dom mediowy?

Jak wygląda dobra reklama w świecie, gdzie trudno skupić uwagę na dłużej niż kilka sekund? Jak sprostać oczekiwaniom odbiorców, którym wydaje się, że widzieli już wszystko? Czy tworząc reklamę warto skorzystać z oferty domów mediowych? Aż wreszcie – skąd mieć pewność, że ludzie pracujący w agencji marketingowej wpadną na lepszy pomysł niż my sami?
Poniższy artykuł kierujemy do osób, które zastanawiają się nad rozpoczęciem współpracy z domem mediowym.

W jaki sposób może pomóc dom mediowy?

Jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z usług domu mediowego, będziesz mieć kontakt z ludźmi, których codzienność oparta jest na tworzeniu, planowaniu i zarządzaniu kampaniami reklamowymi. Dom mediowy może być odpowiedzialny za kompleksowe działania albo za wykonanie konkretnego elementu strategii, na którym ci zależy.
Marketing, jak każda branża, rządzi się swoimi prawami. Jeśli nie posiadasz doświadczenia w reklamie, zrozumienie mechanizmów jej działania może zająć ci sporo czasu. I to jeden z powodów, dla których właściciele firm decydują się na współpracę z domem mediowym. Prowadzenie działań marketingowych przez ekspertów pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, a przy tym uzyskać spodziewane efekty.

Dlaczego dom mediowy będzie dla Ciebie odpowiedni?

Czas
Prowadząc własny biznes wiele czasu poświęcasz na spotkania z klientami, zarządzanie zespołem i realizację zleceń. Ciężko dodatkowo pracować nad reklamą. Ogromną zaletą współpracy z domem mediowym jest więc całkowite odciążenie firmy z działań marketingowych.
Wówczas twoim głównym obowiązkiem jest sprawdzanie wyników, ustalanie dalszych działań oraz zaakceptowanie (lub nie) propozycji przygotowanych przez specjalistów. Odbywa się to zdalnie albo w siedzibie agencji.
Pomysł
Spotkania i burze mózgów to chleb powszedni w domu mediowym. Wszystko po to, aby z wielu propozycji ułożyć pomysł na Twoją kampanię. Różne wizje składają się na plan działania.
Będziesz mieć w tym swoją rolę – musisz skoncentrować się na słabych i mocnych stronach twojego biznesu, po to aby, gdy otrzymasz gotowe propozycje zmian, wiedzieć, co należy poprawić, a z czego zrezygnować.
Możliwości
Dom mediowy zna branżę i współpracuje z różnymi przedsiębiorstwami, dzięki temu specjaliści są w stanie skorzystać z ofert kierowanych tylko do nich. Oznacza to, że wiele miejsc do promocji może być wykorzystywanych wyłącznie przez agencje reklamowe i domy mediowe.
Istotna jest również sprawa ceny publikacji reklamy, którą dzięki agencji (w lwiej części przypadków) możesz mieć niższą. To z kolei przekłada się na więcej działań w konkretnym budżecie i zwiększa szanse na dotarcie do szerszego grona odbiorców.

Dom mediowy jest lepszy od działu marketingu?

Właściciele firm zastanawiają się, czy dom mediowy będzie lepszym rozwiązaniem od własnego działu marketingu. Można powiedzieć, że to zależy. Przede wszystkim od potrzeb i możliwości finansowych.
Jeżeli nie chcesz tworzyć działu marketingu w swojej firmie, tylko zlecać promocję i reklamę na zewnątrz, to dom mediowy będzie dobrym rozwiązaniem. Unikasz wtedy odpowiedzialności w postaci etatów, a dobrze skonstruowana umowa pozwoli zrezygnować z pomocy agencji reklamowej, czy domu mediowego, gdy zaistnieje taka potrzeba – łatwa możliwość zmiany zespołu na ludzi ze świeżym spojrzeniem.
Jeśli posiadasz dział marketingu, ale chcesz wzmocnić jego funkcjonowanie, wsparcie specjalistów z domu mediowego może przynieść korzyści. W takim wypadku część prac wykonuje wewnętrzy dział do spraw marketingu, a resztę delegujesz na zewnątrz. Dobrze byłoby wyznaczyć osobę odpowiedzialną za koordynację, żebyś sam mógł skupić się na rozwoju firmy, a nie ciągłej kontroli specjalistów od reklamy.
Najważniejszą korzyścią ze współpracy z domem mediowym jest dostęp do wielu różnych specjalistów, których możesz wykorzystać na część etatu. W przypadku mniejszych firm – nie jest zasadnym zatrudnianie dedykowanego zespołu: specjalista ds. pozycjonowania, specjalista ds. Google Ads, specjalista ds. Social Media, w przypadku gdy potrzebujemy zaledwie kilkunastu-kilkudziesięciu godzin miesięcznie każdego z nich. Dom mediowy daje elastyczność w doborze zespołu oraz poziomu jego zaangażowania.

A ile to kosztuje?

Reklama ma swoją cenę, choć nie jest ona stała. Kwota zależy od tego, na jakie działania się zdecydujesz, w jakim zakresie mają pomóc eksperci i na jakie wyniki się nastawiasz. W skład działania domu mediowego może wchodzić m.in. przygotowanie planu, stworzenie treści i jej dystrybucja oraz promocja.
Ostateczna cena uzależniona jest również od tego, czy decydujesz się na promocję w postaci pozycjonowania, Google Ads, social media, czy mailingu. Dopiero po ustaleniu zakresu prac, ich natężenia oraz poziomu trudności wykonania, można mówić o kwocie, jaką miesięcznie należy przeznaczyć na promocję. Cena obsługi mediowej zazwyczaj wyrażona jest w procencie obsługiwanego budżetu lub jako stała kwota za realizację konkretnego projektu.

Szczegóły są ważne, a początku trudne

Pamiętaj, że początki są trudne i wymagają cierpliwości. Zaczynając będziesz musiał poświęcić trochę czasu na to, aby osoby pracujące w agencji mogły poznać ciebie, twój plan i potrzeby. Inaczej wygląda kampania promująca twoją firmę, a inaczej reklamuje się sam produkt czy usługę. Niezwykle ważne są więc szczegółowe  ustalenia i wzajemne zaufanie.

Podsumowanie

Powyżej opisane rozwiązania i informacje to tylko przykłady, które mogą pomóc przy podejmowaniu decyzji i nakierować na ułatwienia w działaniach reklamowych. Wszystko po to, aby twoja reklama była dostrzegalna, wyjątkowa i przynosiła profity. Ostateczna decyzja należy do ciebie, znasz swój biznes najlepiej i wiesz, jakie są twoje oczekiwania.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Co to ROI i w jaki sposób można je policzyć?

    Wskaźnik ROI oznacza wartość lub zysk, jaki możesz osiągnąć po dokonaniu inwestycji początkowej. Obliczanie ROI pozwoli Ci podejmować...

    Marketing B2B – kompleksowa wiedza na ten temat

    Marketing jest podstawą w większości firm działających na rynku, niezależnie od tego, czy jej potencjalnymi klientami są osoby...

    Analiza marketingowa – co to jest? Jak ją wykorzystać?

    Marki, które chcą odnosić sukcesy, muszą dobrze rozumieć rynek oraz dysponować odpowiednią wiedzą zarówno o swojej konkurencji, jak...

    Jak budować lojalność klienta? – sprawdź nasze sposoby

    Na dzisiejszym nadmiernie nasyconym rynku miliardy rozmaitych marek nieustannie konkurują o uwagę konsumentów. Klienci od świtu do zmierzchu...