Przejdź do
baner_under_the_fold-1-2048×486

Facebook dla e-commerce i jego możliwości

Strona główna > Czytelnia > SEM > Facebook dla e-commerce i jego możliwości

Facebook jest portalem społecznościowym o ogromnym potencjale biznesowym. Na całym świecie korzysta z niego ponad półtora miliarda użytkowników, którzy przeglądają go przez ok. 15 godzin miesięcznie! Właśnie tam toczy się życie internetowe. Aktywność na Facebooku ma duży wpływ na potencjał marketingowy, głównie w formie handlu e-commerce. Co zrobić, żeby zaistnieć ze swoim biznesem w świecie online i przekonać do siebie społeczeństwo, którego egzystencja przeniosła się do Internetu?

Jak zwiększyć zasięg?

Networking jest świetną formą promowania się, stosowaną w Polsce, często nieświadomie, od dawna. Posiadasz zaprzyjaźnioną firmę, której usługi lub produkty mogą być komplementarne dla Twoich? Możecie odznaczyć się nawzajem w postach, dzięki czemu podwoicie swój zasięg i dotrzecie do większej liczby potencjalnych klientów.
Wdawaj się w żywe dyskusje z użytkownikami portalu. Odpowiadaj na komentarze, oznaczaj w nich swoje strony i fanpage. Być może dzięki temu przekierujesz zainteresowane osoby na swoją witrynę.
Dobrym rozwiązaniem jest tworzenie grafik z logo oraz ofertą firmy i wzajemne publikacje na profilach. Przykładem może być współpraca banku  z dystrybutorem samochodów. Wtedy na profilu banku pojawia się grafika z informacją o nowej ofercie leasingu na pojazdy danej marki. Natomiast dealer publikuje informacje o nowych samochodach, które można nabyć w leasingu przychodząc do banku.

Dotrzyj do swoich odbiorców dzięki celnym reklamom płatnym

Przeglądając Facebooka wielokrotnie trafiamy na reklamy. Niektórym nie poświęcamy uwagi, inne przyciągają wzrok natychmiast. Dlaczego? To wynik dobrze przeprowadzonej kampanii reklamowej.
Poniżej kilka wskazówek, które przydadzą się podczas tworzenia twojej kampanii reklamowej na Facebooku.

  • Pochwal się liczbami – opowiedz ilu masz klientów, jakie korzyści osiągnęli ze współpracy z Tobą, np. w postaci wzrostu obrotów. Duże liczby przyciągają uwagę.
  • Pokaż się – ludzie pozytywnie reagują na ludzkie twarze. Korzystając z grafik, szukaj takich z grupą radosnych ludzi – wzbudzi to pozytywne emocje i poczucie zaufania u Twoich potencjalnych klientów.
  • Dobieraj odpowiednie frazy – przekaz musi być zwięzły i nasycony słowami, które szybko zadziałają na odbiorcę. Postaraj się w jednym zdaniu przestawić korzyści dla klienta, wynikające z twojej wyjątkowej oferty.
  • Zaproponuj coś za darmo – badania potwierdzają, że klient chętniej zdecyduje się na naszą usługę, wiedząc, że może ją wypróbować za darmo. Umieść w swojej kampanii jasny przekaz, że może na to liczyć.

 
Pamiętaj też, aby nie przesadzać z detalami i opisami produktu. Reklama musi być prosta, czytelna i przede wszystkim chwytliwa. Czasami jedno słowo i obrazek będą miały lepszy efekt, niż przeładowany treścią baner.

Współpracuj z influencerami, uwiarygodnij swój przekaz

Aby marka, usługa czy produkt została zauważona w całym tym szumie informacyjnym, należy zadbać o odpowiednie jej promowanie. Świetnym wyborem, zwiększającym twój zasięg i autentyczność przekazu, jest współpraca z influencerami, czyli osobami, które są idolami twoich grup docelowych. Mogą to być znani użytkownicy facebooka, ale również youtuberzy, instagramowicze i snapchaterzy, którzy promują swoje treści właśnie za pomocą Facebooka.
Efektem takich kampanii jest znaczne zwiększenie zasięgu oraz świadomości klienta. Odpowiednio poprowadzone działania reklamowe zwrócą uwagę odbiorców, a Twoja współpraca z ich idolem będzie napędzać ich do kolejnych zakupów.
Musisz jednak pamiętać, że po pierwsza każda kampania na Facebooku kosztuje, a po drugie nie ma jednej stawki za takie działanie. Wszystko zależy od popularności influencera, czasu trwania kampanii oraz tego, czego ma dotyczyć, np. promocji produktu, usługi, całej marki.
To o czym piszemy może być przydatne na drodze zdobywania klientów. Pamiętaj, że do uzyskania zadowalających efektów potrzeba czasu. Twórz, reklamuj, współpracuj, ale przede wszystkim testuj. Testuj rozwiązania, wyciągaj wnioski z porażek i porównuj wyniki.
Powodzenia!


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Jak budować lojalność klienta? – sprawdź nasze sposoby

    Na dzisiejszym nadmiernie nasyconym rynku miliardy rozmaitych marek nieustannie konkurują o uwagę konsumentów. Klienci od świtu do zmierzchu...

    Oto 5 powodów, dlaczego reklama w wyszukiwarce jest niezbędna dla Twojej firmy

    Digital marketing stale ewoluuje. Zmieniają się trendy i udział poszczególnych kanałów w generowaniu konwersji oraz zysków. Jednak...

    Etyka w marketingu: jakie praktyki są akceptowalne, a które mogą zaszkodzić wizerunkowi marki?

    Czy w dzisiejszych czasach marketing jest etyczny? Wiele osób ma duże wątpliwości – czarny PR, nieuczciwe praktyki rynkowe czy brak...

    Co to jest Consent Mode 2.0 i dlaczego należy je wdrożyć?

    Rewolucja w sieci – te słowa najlepiej określają ustawę o rynkach cyfrowych (DMA) i akt o usługach cyfrowych (DSA). Mają...