Przejdź do

Influencer Marketing

Efektywne kampanie z influencerami

Influencer Marketing

Influencer Marketing to niezwykle popularna i szybko rozwijająca się branża. Bazuje przede wszystkim na zaufaniu odbiorców do swoich ulubionych twórców, którzy przyciągają do siebie tysiące, a nawet setki tysięcy osób. W ten sposób budują swoją społeczność, tworzą z nią niemal realne relacje i – chcąc nie chcąc – stają się influencerami.

Internetowym rekomendacjom wierzymy już prawie tak samo jak rekomendacjom osobistym – od bliskich czy znajomych osób. Nasze zainteresowanie popularnymi reklamami typu: pop-up, display czy baner spada już coraz bardziej.

z-kim-pracowalismy

Czym jest Influencer Marketing?

Jak już wspominaliśmy, Influencer Marketing to w ostatnich latach jedna z najbardziej popularnych form marketingu internetowego. Polega na korzystaniu ze swego rodzaju więzi i zaufania, którym odbiorcy darzą swoich ulubionych twórców – czy to internetowych, czy po prostu znanych i wpływowych, przynajmniej w obrębie danej społeczności. Tych twórców określa się mianem influencerów, którzy – w dużym skrócie – potrafią wywierać wpływ na opinię innych ludzi i tworzą z nimi swego rodzaju relacje. Dzięki temu są w stanie osiągać lepsze wyniki niż niejedna kampania reklamowa o wysokim budżecie.

substral-gosc

Robiąc zakupy, chcemy mieć pewność, że dokonujemy wyboru najlepszego z możliwych. Z roku na rok kupujemy bardziej świadomie, w związku z czym wolimy wybierać produkty czy usługi marek, o których wiemy już nieco więcej i które darzymy zaufaniem. Nie musi być ono zależne od naszych doświadczeń; może być budowane właśnie przez influencerów o podobnych do naszych upodobaniach czy po prostu zainteresowaniach.

Można zatem stwierdzić, że Influencer Marketing jest odpowiedzią na potrzebę otrzymywania rekomendacji ze strony wiarygodnych osób. Tymi osobami są influencerzy, których można już zestawić z niejedną gwiazdą wielkiego formatu, przewijającą się w reklamach puszczanych między programami w telewizji.

1 Określ swoje cele

Na pierwszym etapie zastanów się, jaki jest Twój cel i jakie efekty chcesz osiągnąć. Dzięki temu uzyskamy niezbędną wiedzę, która pomoże zarówno nam, jak i Tobie obrać właściwy kierunek dalszych działań. Wybierzemy media, dostosujemy narzędzia, dobierzemy odpowiednich influencerów i przeprowadzimy kampanię tak, by osiągnęła wszystkie zamierzone przez Ciebie cele.

2 Wybierz grupę odbiorców

Stworzymy profil odbiorcy, na którym najbardziej Ci zależy. Wspólnie określimy lub doprecyzujemy Twoją grupę docelową. Na tej podstawie wybierzemy skuteczny, najbardziej efektywny oraz dostosowany do Twoich celów i potrzeb sposób komunikacji. Dobierzemy media oraz influencerów, którzy najpewniej sprawdzą się w danej grupie docelowej. Dzięki temu przestaniesz „błądzić” i dotrzesz do osób potencjalnie zainteresowanych tym, co masz im do zaoferowania, a co za tym idzie – bardziej skorych do sfinalizowania sprzedaży.

3 Wybór właściwych influencerów

Sporządzimy listę influencerów, którzy – naszym zdaniem – najbardziej pasują do Twojej kampanii. Sprawdzimy, jak angażują swoich odbiorców oraz jaki sposób przekazu preferują. Przy pomocy specjalistycznych narzędzi zweryfikujemy również ich zasięgi. Dzięki temu w Twojej kampanii wezmą udział sami rzetelni, kompetentni i wartościowi influencerzy, którzy tworząc swoją społeczność, mają wśród jej członków wiele do powiedzenia – i to także w Twoim imieniu.

Jakie korzyści płyną z Influencer Marketingu?

Dzięki twórcom internetowym dowiadujemy się o najnowszych produktach interesujących nas marek, a także o aktualnych promocjach. Często nawet dzieje się tak, że to influencerzy oferują nam różnego rodzaju zniżki czy bony rabatowe, które dostają od firm – i to właśnie w ramach współpracy z markami.

Influencer Marketing pozwala więc przede wszystkim generować zasięgi i zwiększać świadomość marki. Oryginalne kampanie na YouTubie, w social mediach czy po prostu recenzje bloggerskie to nowoczesne produkty promocyjne, umożliwiające marce zaistnienie, wyróżnienie się i dotarcie do grupy docelowej z ciekawym, angażującym oraz skutecznym przekazem.

Dlaczego my?

Kampanie YouTube, reklama na TikToku, reklama na Snapchacie czy reklama na Facebooku to nasza codzienność. Prowadzimy zarówno mniej, jak i bardziej skomplikowane kampanie – w wielu mediach i na różnych płaszczyznach. Jesteśmy na bieżąco z tym, co dzieje się w social mediach.

Wiemy też, w jaki sposób trafiać do każdego typu i generacji odbiorców – w tym także do milenialsów i pokolenia Z. To właśnie ich w internecie jest najwięcej; to oni stanowią większą część fanów, widzów czy obserwatorów popularnych influencerów. Teraz – za pośrednictwem swoich ulubionych twórców – mogą poznać i sprawdzić również to, co Ty i Twoja marka macie im do zaoferowania.

Stworzymy ciekawą, kreatywną i popartą wartościową opinią kampanię influencer marketingową, która – w zależności od postawionego przed nią celu– zwiększy świadomość, pozwoli Ci zaistnieć lub po prostu nakręci sprzedaż Twoich produktów czy usług.