Sprawdź naszego

SEObooka

KPI

Kluczowy wskaźnik efektywności analizuje skuteczność przeprowadzanych działań i założeń w wielu dziedzinach, w tym również marketingu. Podstawą obliczeń jest określenie celu, na który może składać się wiele komponentów i procesów. Każdy etap powinien mieć przypisany aksjomat liczbowy, określany za pomocą modelu KPI. System uwzględnia również zakres czasowy potrzebny na realizację konkretnych założeń.

KPI ogranicza ilość pozyskiwanych danych do niezbędnego minimum, tak by uzyskane wyniki były miarodajne, a ich analiza odzwierciedlała faktyczne postępy działania. Model wykorzystywany jest w większości przedsiębiorstw, dlatego uzyskane pomiary zawsze będą miały odmienne wskaźniki. Odpowiedni KPI umożliwia m.in. :

– ustalenie odpowiednich priorytetów w realizacji danego celu

– podejmowanie słusznych i trafnych decyzji w krótkim czasie

Model znalazł swoje zastosowanie w strategiach marketingowych jako pomiar, obrazujący postęp konkretnych kampanii reklamowych. Z KPI korzystają również właściciele domen, monitorując konwersję i ruch organiczny swojej witryny.

By | 2019-10-02T15:24:24+02:00 Sierpień 29th, 2019|K, Słownik|Możliwość komentowania KPI została wyłączona

Subscribe to our newsletter