Sprawdź naszego

SEObooka

Long Tail

Long Tail

Powszechnie stosowaną koncepcję „długiego ogona” zaproponował w 2004 roku Chris Anderson, jako nowoczesny model biznesowy i ekonomiczny. Według Long Tail szeroki zakres wyselekcjonowanych ofert umożliwia rozwój niszowego sektora rynkowego i generowanie nieskończonej ilości mniej topowych produktów. Koncepcja związane jest również z SEO marketingiem, jako sposób na efektywne przyciągnięcie lojalnych klientów, zainteresowanych daną usługą.

Long Tail jest również pojęciem z zakresu statystyki, stosowanym jako oznaczenie właściwości niszowej, dominującej w danym obszarze. Specjaliści od SEM marketingu uważają, że koncepcja ta ma swoje odzwierciedlenie w marketingu. Analizując algorytmy Google zauważono, że wysoka pozycja domeny zależy nie tylko od słów kluczowych, ale również powiązanych z nimi tematycznie fraz. Rzadko wyszukiwane hasła są tanie i generują mniejszą popularność witryny, ale osoby, które je wpisują dokładnie wiedzą, jaki produkt chcą pozyskać, dzięki czemu ruch na stronie jest o wiele bardziej wartościowy niż standardowy audyt SEO.

By | 2019-10-02T15:34:08+02:00 Sierpień 29th, 2019|L, Słownik, T|Możliwość komentowania Long Tail została wyłączona

Subscribe to our newsletter