Świadome kupowanie usług marketingu online 2

//Świadome kupowanie usług marketingu online 2

W 1 części naszego praktycznego poradnika pokazaliśmy na jakie aspekty warto zwrócić uwagę prowadząc rozmowy z agencjami mediowymi, szukając tej najlepszej do współpracy i osiągania założonych celów marketingowych. Zwracając się z prośbą o wycenę, powinieneś przygotować szereg informacji, które pomogą agencji zorientować się w Twoich potrzebach i oczekiwaniach. Zebraliśmy kilka najważniejszych pytań, które dom mediowy może Ci zadać, żeby poznać Twój produkt, zrozumieć Twój cel i dobrać odpowiednią grupę odbiorców reklam dla Twojej firmy, a na końcu stworzyć dla Ciebie ofertę.

Czym jest produkt lub usługa?

Ważny jest każdy szczegół, ponieważ, by sprzedać dany produkt, trzeba go najpierw dobrze poznać, a nikt nie zna go lepiej, niż Ty. Twoim zadaniem będzie przedstawienie agencji jego zalet i cech które go wyróżniają oraz jego cenę. Wszystkie te informacje pozwolą na właściwe dobranie grupy docelowej reklam, a co za tym idzie – osiągnięcie lepszych wyników kampanii.

Jaki jest cel kampanii?

Jest to najważniejsze pytanie, na które musisz znać odpowiedź zanim zgłosisz się do agencji. Pod wybrany cel, dobierane są odpowiednie narzędzia marketingowe. Można wyróżnić dwa typy kampanii:

a) kampania wizerunkowa

Jest to kampania mająca na celu wzbudzenie zainteresowania daną firmą lub produktem na rynku. Tworząc ją mamy na celu, zwrócenie uwagi użytkowników, budowanie świadomości marki i jej wizerunku.

b) kampania sprzedażowa

Kampania nastawiona na ROI, czyli zwrot z inwestycji. Chodzi w niej o to, by przychody generowane dzięki reklamowaniu produktu lub usługi były większe niż budżet przeznaczany na kampanie marketingową.

Kto jest klientem docelowym?

Dzięki dokładnemu nazwaniu i określeniu grupy docelowej, skuteczność Twoich kampanii w internecie jest większa. Wiedząc do kogo chcesz mówić, możesz kierować reklamy bardzo precyzyjnie np. do 25 letniej kobiety, która przebywa w górach i jest użytkowniczką najnowszego iPhona. Dzięki temu reklama ma większą wartość, użytkownik czuje, że marka wie czego on potrzebuje. Im lepiej zdefiniowany klient docelowy tym większa szansa na wartościowe wizyty na naszej stronie i sfinalizowanie konwersji.

Jaki jest budżet miesięczny?

Rozpoczynając reklamowanie swojej firmy w internecie powinieneś oszacować swoje możliwości, czyli przygotować przybliżoną sumę, którą jesteś w stanie co miesiąc przeznaczać na kampanie reklamowe. Ustalony budżet nie będzie ostatecznym, ale na jego podstawie agencja będzie mogła zaproponować narzędzia marketingowe i strategię kampanii mieszczące się w nim. Doprecyzowanie celu kampanii i budżetu pozwoli osiągnąć jak najlepsze wyniki.

Czy możliwy jest dostęp do Google Analytics?

Google Analytics jest narzędziem pozwalającym zorientować się jaka jest grupa odbiorców oraz zobaczyć jaki jest ruch na stronie i z jakich kanałów pochodzi.

Czy firma prowadziła dotychczas jakieś działania w marketingu online?

Jeżeli w przeszłości, Twoja firma prowadziła działania marketingowe, poinformuj o tym agencję. Zebrane doświadczenie, przy poprzednich kampaniach pomoże zorientować się nam jakie działania przyniosły najlepsze efekty i na jakich narzędziach powinniśmy się skupić przy budowaniu nowej strategii.

 

Zrealizowanie marketingowych KPI jest możliwe jedynie wtedy, kiedy współpraca na linii klient-agencja jest ścisła. Opisując swój cel, produkt, grupę docelową oraz doświadczenie dasz szansę agencji na dobranie narzędzi i działań, z których będziesz zadowolony.

2018-06-15T12:14:11+00:00

Subscribe to our newsletter