Sprawdź naszego

SEObooka

Marketing wirusowy wykorzystuje potencjalnych klientów do promocji produktu danej firmy lub rozpowszechnienia usługi konkretnego przedsiębiorstwa. Strategia ma charakter inicjacyjny, a wśród stosowanych metod warto wymienić m.in. pozycjonowanie oraz branding.

Viral opiera się na symbolice znaczeń, dlatego jego formami są miejskie opowieści, zabawne filmy lub zdjęcia reklamowe. Ich zasadniczym celem jest zwiększenie świadomości marki lub osłabienie opinii o danym produkcie. Skuteczny marketing wirusowy wykorzystuje  elokwentną zabawę językową lub prowokującą grę słów, która utrwala się w uzusie danej grupy społecznej. Viral może również przynosić benefity osobom, rozpowszechniającym go wśród innych użytkowników sieci lub członków określonej zbiorowości. Marketing wirusowy wykorzystuje również parodię jako siłę napędzającą popularność danego filmiku lub zdjęcia. Według zasady viral spoof  każda modyfikacja ma swoje odzwierciedlenie w ilości odbiorców, zainteresowanych konkretną akcją. Marketing wirusowy wymaga odwagi, kreatywności, ale przede wszystkim znajomości panujących trendów i rozeznaniu w obyczajach danej grupy środowiskowej. Istotny jest również kontekst. Co ciekawe, to niekomercyjne virale są bardziej popularne i chętniej modyfikowane przez internautów.

 

By | 2019-08-22T16:37:42+02:00 Sierpień 22nd, 2019|Słownik, W|Możliwość komentowania Viral została wyłączona

Subscribe to our newsletter