Google Analytics jako podstawa strategii marketingowej online

Podejmowanie decyzji nie jest łatwe. Zarówno wybierając buty jak i ustalając budżety marketingowe, potrzebujemy danych, które będą miały wpływ na nasze wybory. Może zdarzyć się tak, że buty w rozmiarze 36, na wysokiej szpilce nie będą pasowały do nowego właściciela – 45 letniego mężczyzny z dużą stopą. Aby uniknąć tego typu błędów należy dokładnie zapoznać się z potrzebami klienta i sposobem na ich zaspokojenie. Analogicznie sytuacja wygląda w marketingu, za każdą decyzją powinna kryć się świadoma analiza, będąca kluczem do sukcesu. Dobra strategia marketingowa to nic innego jak poprawnie zaimplementowane narzędzie analityczne, trafna interpretacja uzyskanych danych, a na ich podstawie podjęcie decyzji o charakterze działań.

Marcin Siekierski, CEO

Marcin Siekierski, CEO

Dla kogo?

Można wydawać budżety na marekting internetowy. Bez analityki internetowej jednak te pieniądze wydawane są na ślepo. Oprogramowanie Google Analytics pozwala na śledzenie wydatków marektingowych, weryfikację efektów naszych kampanii oraz na poprawę witryny internetowej. Każda strona internetowa jak i aplikacja mobilna powinna mieć zainstalowane, skonfigurowane i przetestowane Google Analytics, które (w podstawowej wersji) udostępniane jest bezpłatnie. Wniosek jest jeden – będąc obecnym online, każdy powinien zająć się analityką.

Na czym skupiamy się przy analityce internetowej?

Opis usługi

Jeśli nie korzystasz jeszcze z Google Analytics, pomożemy Ci założyć konto, wygenerować kody i odpowiednio zainstalować je na stronie lub w aplikacji. Zależnie od potrzeb i charakteru Twojego biznesu użyjemy Google Tag Managera i skonfigurujemy śledzenie różnych interakcji z Twoją stroną. Zadbamy o wszystkie istotne ustawienia, filtry i połączenia z innymi usługami Google. Zdefiniujemy również i skonfigurujemy cele, dzięki którym dowiesz się, czy użytkownicy realizują to, co dla Ciebie najważniejsze np. sprzedaż, zostawienie danych osobowych, kontakt mailowy, telefoniczny. Następnie sprawdzimy, czy wszystko działa jak należy oraz zaproponujemy kolejne, bardziej zaawansowane usprawnienia, które pozwolą generować jeszcze więcej informacji o ruchu na Twojej stronie. Na każdym etapie procesu możesz liczyć na nasze wsparcie, konsultacje, a nawet dedykowane szkolenia z analityki internetowej.

Jeśli jednak korzystasz już z Google Analytics, ale nie wiesz, czy wszystko dobrze działa albo nie jesteś pewien, czy w pełni wykorzystujesz jego możliwości, również możesz liczyć na naszą pomoc. Przeprowadzimy audyt Twojej analityki pod kątem ustawień w panelu, implementacji pixela śledzącego w kodzie strony oraz konfiguracji celów i zdarzeń. Sprawdzimy w ten sposób, czy zastosowane rozwiązania odpowiadają Twoim potrzebom. Opiszemy wykryte przez nas nieprawidłowości dołączając szczegółowe wytyczne jak je naprawić. Wyślemy również nasze rekomendacje i propozycje zmian dokładnie opisując korzyści, jakie przyniosą w kontekście analityki. Przy bardziej zaawansowanych rowziązaniach przygotowujemy dedykowane instrukcje wdrożeniowe współpracując ściśle z programistą czy webdeweloperem. Przez cały czas trwania projektu służymy wsparciem, konsultacjami oraz dedykowanymi szkoleniami z analityki internetowej.

Dlaczego Fabryka Marketingu?

  • Lubimy liczby, znamy je i rozumiemy. Dla nas analityka internetowa jest podstawą biznesu. Swoje umiejętności możemy potwierdzić zarówno certyfikatami.

  • Realizujemy najbardziej zaawansowane wdrożenia Google Analytics – Measurement Protocol, UserID, GTM + Data Layer, Enchanced e-Commerce.

  • Lubimy magię – zdejmujemy z Twoich barków techniczne szczegóły dając Ci gotowe narzędzie do podejmowania decyzji.

Najczęściej zadawane pytania

Czy zajmujecie wprowadzaniem zmian w kodzie strony, konfiguracją skryptów i powiązanych systemów informatycznych?

Jako dom mediowy ofertujemy naszą wiedzę oraz doświadczenie w postaci wytycznych, rekomendacji i instrukcji. Nie wykonujemy usług programistycznych i webdeweloperskich. Bezpośrednie wprowadzanie zmian z kodzie strony i skryptach pozostawiamy po Twojej stronie lub wyceniamy je osobno wśród firm zewnętrznych.

Jak szybko można skonfigurować podstawowe śledzenie od podstaw, aby od razu zacząć poprawnie mierzyć ruch?

W zależności od kilku czynników (praca programisty, mierzone cele, technologia i wielkość witryny) może to trwać od 1 dnia do nawet kilkunastu tygodni. W większości wypadków 3-4 dni robocze wystarczają na konfigurację krytycznych ustawień niezbędnych do śledzenia ruchu.

Czy dobrze ustawiona analityka pomoże mi zwiększyć ruch na stronie?

Sama analityka internetowa nie ma żadnego wpływu, ani negatywnego ani pozytywnego na ruch w Twojej witrynie. Do zwiększenia liczby wizyt stosujemy inne usługi jak SEO (pozycjonowanie) czy kampanie Google AdWords. Niemniej jednak na podstawie analizy danych możesz wyciągać wnioski i podejmować odpowiednie decyzje, które w efekcie mogą zwiększyć i poprawić jakość ruchu na Twojej stronie.

Dlaczego dane raportowane w Google Analytics nie zgadzają się z stanem faktycznym?

Przede wszystkim należy mieć na uwadze, że każda usługa analityki internetowej, w tym Google Analytics, nie prezentuje 100% prawidłowych informacji i jest obarczona pewnym błędem. Istnieje również wiele innych powodów nieprawidłowości danych zarówno po stronie instalacji kodów na stronie, ustawień w panelu jak i osoby dokonującej analizy. Do najczęstszych powodów można zaliczyć niepoprawną konfigurację kodów śledzących w witrynie, błędną interpretacja raportów, nieodpowiednie ustawienia widoków i filtrów danych czy nieprawidłowości w konfiguracji celów i zdarzeń. Niezależnie od źródła problemu oferujemy rozwiązania w postaci audytu analityki, konsultacji oraz szkoleń.