Przejdź do

Promocja aplikacji mobilnych

Aplikacje mobline towarzyszą nam niemal przy każdym korzystaniu ze smartfona. Ich funkcje i zastosowania są coraz bardziej zróżnicowane. Współcześnie największą trudnością związaną z aplikacją mobilną nie jest jej stworzenie, a odpowiednio poprowadzony marketing…

Bez tytułu

Dla kogo jest promocja aplikacji?

Niezależnie od tego, czy Twoja aplikacja jest odpowiednikiem Twojego sklepu internetowego, czy może służy do dobierania biżuterii pod kolor paznokci – kluczem do jej sukcesu jest odpowiednia promocja.

Istnieje wiele różnych sposobów promowania aplikacji mobilnej. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do niemal każdej, określonej przez Ciebie grupy odbiorców. Oferując usługi osobom, które faktycznie są nimi zainteresowane, zwiększamy prawdopodobieństwo pobrania aplikacji i zaangażowania w nią.

Dobór grupy docelowej i kanałów dystrybucji

Decyzja, czy promować aplikację na Facebooku, w Google Ads czy może za pomocą programmatic buying w narzędziu DoubleClick jest w dużej mierze zależna od grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć.

Monitoring i optymalizacja kampanii

Promowanie aplikacji mobilnej to nie tylko zachęcanie użytkowników do jej pobrania. To także działania mające na celu zwiększenie zaangażowania w aplikację i jej wykorzystania.

Analityka

Dzięki wnikliwej analityce internetowej jesteśmy w stanie optymalizować kampanie co prowadzi do zwiększenia współczynnika realizacji celu.

Na czym polega promocja aplikacji mobilnych?

Najczęściej spotykamy dwa typy promocji aplikacji mobilnych:

  • kampanie mobilne promujące instalację aplikacji – mają na celu nic innego jak zwiększenie liczby instalacji. Najczęściej rozliczane są w modelu CPI (Cost Per Instalation);
  • kampanie ogólne – np. aplikacje taksówkarskie czy bankowe – tam najlepiej sprawdzają się narzędzia, takie jak: Facebook oraz Google Ads.

W obu ekosystemach użytkownicy zostawiają wiele informacji dotyczących swoich zainteresowań, potrzeb, preferencji, dzięki czemu jesteśmy w stanie precyzyjniej targetować kampanie.

Dzięki wykorzystaniu remarketingu w aplikacji mobilnej możemy dotrzeć do użytkowników, którzy już zainstalowali Twoją aplikację, zwiększając tym samym ich zaangażowanie. Dopasowane reklamy zachęcają odbiorców do powrotu do aplikacji lub wykonania w niej określonej czynności.

Realizując obie kampanie równocześnie – tą, której celem jest instalacja aplikacji, i remarketingową – mamy szansę na pozyskanie większej liczby zaangażowanych użytkowników.