Przejdź do

Promocja aplikacji mobilnych

Obecnie istnieje ponad 6 mln aplikacji mobilnych: 3,5 mln w Google Play, 2,2 mln w App Store, 400.000 w Amazon Appstore (dane na koniec 2017 roku). Dosyć spora konkurencja, prawda? Aplikacje mobline towarzyszą nam niemal przy każdym korzystaniu ze smartfona. Ich funkcje i zastosowania są coraz bardziej zróżnicowane. Współcześnie największą trudnością związaną z aplikacją mobilną nie jest jej stworzenie, a odpowiednio poprowadzony marketing.

Dla kogo jest promocja aplikacji?

Niezależnie od tego, czy Twoja aplikacja mobilna jest odpowiednikiem Twojego sklepu internetowego, czy może służy do dobierania biżuterii pod kolor paznokci – kluczem do jej sukcesu jest odpowiednia promocja.

Istnieje wiele sposobów promowania aplikacji mobilnej, dzięki czemu jesteśmy w stanie dotrzeć do niemal każdej, określonej przez Ciebie grupy odbiorców. Oferując usługi osobom nimi zainteresowanym, zwiększamy prawdopodobieństwo pobrania aplikacji i zaangażowania w nią.

Dobór grupy docelowej i kanałów dystrybucji

Decyzja, czy promować aplikację na Facebooku, w Google Ads czy może za pomocą programmatic buying w narzędziu DoubleClick jest w dużej mierze zależna od grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć.

Monitoring i optymalizacja kampanii

Promowanie aplikacji mobilnej to nie tylko zachęcanie użytkowników do jej pobrania. To także działania mające na celu zwiększenie zaangażowania w aplikację i jej wykorzystania.

Analityka

Dzięki wnikliwej analityce internetowej jesteśmy w stanie optymalizować kampanie co prowadzi do zwiększenia współczynnika realizacji celu.

Na czym polega promocja aplikacji mobilnych?

Najczęściej spotykamy dwa typy promocji aplikacji mobilnych. Pierwszy to kampanie mobilne promujące instalację aplikacji – mają na celu nic innego jak zwiększenie ilości instalacji. Najczęściej rozliczane są w modelu CPI (cost per instalation). W kampaniach ogólnych, jak np. aplikacje taksówkarskie czy bankowe, najlepiej sprawdzają się takie narzędzia jak Facebook oraz Google Ads. W obu ekosystemach użytkownicy zostawiają wiele informacji dotyczących swoich zainteresowań, potrzeb, preferencji, dzięki czemu jesteśmy w stanie bardziej precyzyjnie targetować kampanie.

Dzięki wykorzystaniu remarketingu w aplikacji mobilnej możemy dotrzeć do użytkowników, którzy zainstalowali już Twoją aplikację. W ten sposób możemy zwiększyć ich zaangażowanie. Według danych z 2016 roku aż 77% użytkowników korzysta z aplikacji przez 72 godziny od jej pobrania, a następnie zapomina o niej lub ją usuwa. Dzięki dopasowanym reklamom możemy zachęcić ich do powrotu do aplikacji albo do wykonania w niej jakiejś czynności. Realizując obie kampanie równocześnie – tą, której celem jest instalacja aplikacji, i remarketingową, mamy szansę na pozyskanie większej ilości zaangażowanych użytkowników.