Promocja aplikacji mobilnych

Aplikacje mobline towarzyszą nam niemal przy każdym korzystaniu ze smartfona. Ich funkcje i zastosowania są coraz bardziej zróżnicowane. Współcześnie największą trudnością związaną z aplikacją mobilną nie jest jej stworzenie, a odpowiednio poprowadzony marketing…
Dla kogo jest promocja aplikacji?
Niezależnie od tego, czy Twoja aplikacja jest odpowiednikiem Twojego sklepu internetowego, czy może służy do dobierania biżuterii pod kolor paznokci – kluczem do jej sukcesu jest odpowiednia promocja.
Istnieje wiele różnych sposobów promowania aplikacji mobilnej. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do niemal każdej, określonej przez Ciebie grupy odbiorców. Oferując usługi osobom, które faktycznie są nimi zainteresowane, zwiększamy prawdopodobieństwo pobrania aplikacji i zaangażowania w nią.
Na czym polega promocja aplikacji mobilnych?
Najczęściej spotykamy dwa typy promocji aplikacji mobilnych:
- kampanie mobilne promujące instalację aplikacji – mają na celu nic innego jak zwiększenie liczby instalacji. Najczęściej rozliczane są w modelu CPI (Cost Per Instalation);
- kampanie ogólne – np. aplikacje taksówkarskie czy bankowe – tam najlepiej sprawdzają się narzędzia, takie jak: Facebook oraz Google Ads.
W obu ekosystemach użytkownicy zostawiają wiele informacji dotyczących swoich zainteresowań, potrzeb, preferencji, dzięki czemu jesteśmy w stanie precyzyjniej targetować kampanie.
Dzięki wykorzystaniu remarketingu w aplikacji mobilnej możemy dotrzeć do użytkowników, którzy już zainstalowali Twoją aplikację, zwiększając tym samym ich zaangażowanie. Dopasowane reklamy zachęcają odbiorców do powrotu do aplikacji lub wykonania w niej określonej czynności.
Realizując obie kampanie równocześnie – tą, której celem jest instalacja aplikacji, i remarketingową – mamy szansę na pozyskanie większej liczby zaangażowanych użytkowników.