Promocja aplikacji mobilnych

/Promocja aplikacji mobilnych
Promocja aplikacji mobilnych 2018-06-13T18:41:30+00:00

Obecnie istnieje ponad 6 mln aplikacji mobilnych: 3,5 mln w Google Play, 2,2 mln w App Store, 400.000 w Amazon Appstore (dane na koniec 2017 roku). Dosyć spora konkurencja, prawda? Aplikacje mobline towarzyszą nam niemal przy każdym korzystaniu ze smartfona. Ich funkcje i zastosowania są coraz bardziej zróżnicowane. Współcześnie największą trudnością związaną z aplikacją mobilną nie jest jej stworzenie, a odpowiednio poprowadzony marketing.

Dla kogo jest promocja aplikacji?

Niezależnie od tego czy Twoja aplikacja mobilna jest odpowiednikiem Twojego sklepu internetowego czy może służy do dobierania biżuterii pod kolor paznokci – kluczem do jej sukcesu jest odpowiednia promocja.

Istnieje wiele sposobów promowania aplikacji mobilnej, dzięki czemu jesteśmy w stanie dotrzeć do niemal każdej, określonej przez Ciebie grupy odbiorców. Oferując usługi osobom nimi zainteresowanym, zwiększamy prawdopodobieństwo pobrania aplikacji i zaangażowania w nią.

Na czym skupiamy się przy promocji aplikacji mobilnych?

Na czym polega promocja aplikacji mobilnych?

Najczęściej spotykamy dwa typy promocji aplikacji mobilnych. Pierwszy to kampanie mobilne promujące instalację aplikacji, mają na celu nic innego jak zwiększenie ilości instalacji. Najczęściej rozliczane są w modelu CPI (cost per instalation). W kampaniach ogólnych, jak np. aplikacje taksówkarskie czy bankowe, najlepiej sprawdzają się takie narzędzia jak Facebook oraz Google Adwords. W obu ekosystemach użytkownicy zostawiają wiele informacji dotyczących swoich zainteresowań, potrzeb, preferencji, dzięki czemu jesteśmy w stanie bardziej precyzyjnie targetować kampanie.

Dzięki wykorzystaniu remarketingu w aplikacji mobilnej, możemy dotrzeć do użytkowników, którzy zainstalowali już Twoją aplikację. W ten sposób możemy zwiększyć ich zaangażowanie. Według danych z 2016 roku, aż 77% użytkowników korzysta z aplikacji przez 72 godziny od jej pobrania, a następnie zapomina o niej lub ją usuwa. Dzięki dopasowanym reklamom możemy zachęcić ich do powrotu do aplikacji, albo do wykonania w niej jakiejś czynności. Realizując obie kampanie równocześnie: tą której celem jest instalacja aplikacji i remarketingową, mamy szansę na pozyskanie większej ilości zaangażowanych użytkowników.

Dlaczego Fabryka Marketingu?

  • Doświadczenie w dużych kampaniach m-commerce.

  • Systemy analityczne typu AdJust, AppsFlyer nie są dla nas zagadką.

  • Umiejętności optymalizacji pod CPI jaki i LTV

Skontaktuj się z nami

Zapraszamy do kontaktu - Wyślij brief!




Zgody


Najczęściej zadawane pytania

Jakie są koszty promocji aplikacji?

Zależy od typu kampanii, którą chcesz prowadzić. Koszt pobrania aplikacji oraz zaangażowania w zależności od kanału, kierowania i potencjału waha się średnio między 5 a 20 zł.

Co wchodzi w skład opłaty przy prowadzeniu kampanii?

Są dwie składowe opłaty miesięcznej. Pierwsza to budżet mediowy, który klient przeznacza na reklamy. Budżet nie musi być stały, może się zmieniać w każdym miesiącu w zależności od potrzeby. Drugą składową jest opłata za obsługę kampanii, która ustalana jest indywidualnie.

Ile powinna trwać kampania promująca aplikację ?

Kampanie promujące aplikacje mobilne są w dużym stopniu zautomatyzowane, aby osiągnąć zadowalające wyniki, przy najniższych możliwych kosztach pozyskania rekomendujemy przynajmniej trzy miesiące stałej kampanii. Jest to związane z faktem długiego procesu ustawiania analityki – minimum 4 tygodnie.

Analityka – dlaczego tak długo trwa instalacja śledzenia?

Analityka związana ze śledzeniem aplikacji mobilnych jest bardzo kosztochłonna. Przyczyną tego są same sklepy Apple i Google. Aplikacje są zamkniętymi programami rozwijanymi w cyklach programistycznych (wersje aplikacji). W związku z tym należy „wstrzelić się” w okno publikowania nowej wersji aplikacji  – może być to np. co miesiąc. Dodatkowo, w przypadku błędnego wpięcia kodów SDK, może się okazać, że będziemy czekać na następną wersję aplikacji (np. kolejne 4 tygodnie).

Subscribe to our newsletter