Przejdź do

Promocja aplikacji mobilnych

Obecnie istnieje ponad 6 mln aplikacji mobilnych: 3,5 mln w Google Play, 2,2 mln w App Store, 400.000 w Amazon Appstore (dane na koniec 2017 roku). Dosyć spora konkurencja, prawda? Aplikacje mobline towarzyszą nam niemal przy każdym korzystaniu ze smartfona. Ich funkcje i zastosowania są coraz bardziej zróżnicowane. Współcześnie największą trudnością związaną z aplikacją mobilną nie jest jej stworzenie, a odpowiednio poprowadzony marketing.

Dla kogo jest promocja aplikacji?

Niezależnie od tego czy Twoja aplikacja mobilna jest odpowiednikiem Twojego sklepu internetowego czy może służy do dobierania biżuterii pod kolor paznokci – kluczem do jej sukcesu jest odpowiednia promocja.

Istnieje wiele sposobów promowania aplikacji mobilnej, dzięki czemu jesteśmy w stanie dotrzeć do niemal każdej, określonej przez Ciebie grupy odbiorców. Oferując usługi osobom nimi zainteresowanym, zwiększamy prawdopodobieństwo pobrania aplikacji i zaangażowania w nią.

Dobór grupy docelowej i kanałów dystrybucji

Decyzja czy promować aplikację na Facebooku, w Google Ads czy może za pomocą programmatic buying w narzędziu DoubleClick jest w dużej mierze zależna od grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć

Monitoring i optymalizacja kampanii

Promowanie aplikacji mobilnej to nie tylko zachęcanie użytkowników do jej pobrania. To także działania mające na celu zwiększenie zaangażowania w aplikację i jej wykorzystania.

Analityka

Dzięki wnikliwej analityce internetowej jesteśmy w stanie optymalizować kampanie co prowadzi do zwiększenia współczynnika realizacji celu.

Na czym polega promocja aplikacji mobilnych?

Najczęściej spotykamy dwa typy promocji aplikacji mobilnych. Pierwszy to kampanie mobilne promujące instalację aplikacji, mają na celu nic innego jak zwiększenie ilości instalacji. Najczęściej rozliczane są w modelu CPI (cost per instalation). W kampaniach ogólnych, jak np. aplikacje taksówkarskie czy bankowe, najlepiej sprawdzają się takie narzędzia jak Facebook oraz Google Ads. W obu ekosystemach użytkownicy zostawiają wiele informacji dotyczących swoich zainteresowań, potrzeb, preferencji, dzięki czemu jesteśmy w stanie bardziej precyzyjnie targetować kampanie.

Dzięki wykorzystaniu remarketingu w aplikacji mobilnej, możemy dotrzeć do użytkowników, którzy zainstalowali już Twoją aplikację. W ten sposób możemy zwiększyć ich zaangażowanie. Według danych z 2016 roku, aż 77% użytkowników korzysta z aplikacji przez 72 godziny od jej pobrania, a następnie zapomina o niej lub ją usuwa. Dzięki dopasowanym reklamom możemy zachęcić ich do powrotu do aplikacji, albo do wykonania w niej jakiejś czynności. Realizując obie kampanie równocześnie: tą której celem jest instalacja aplikacji i remarketingową, mamy szansę na pozyskanie większej ilości zaangażowanych użytkowników.