Przejdź do

Pozycjonowanie stron w Szwecji

Licząca ponad 10 milionów mieszkańców Szwecja zapewnia duży potencjał do rozwoju biznesu, zwłaszcza, że charakteryzuje się bardzo zamożnym społeczeństwem. Nasi sąsiedzi z drugiego brzegu Bałtyku zajmują dość istotną pozycję z polskim eksporcie. W 2021 roku jego wartość przekroczyła 36 miliardów złotych. Oznacza to, że polscy Przedsiębiorcy mają realną szansę trafiać do tamtejszych klientów, zarówno biznesowych, jak i detalicznych. 

W obu przypadkach konieczne jest stworzenie witryny internetowej skierowanej do odbiorców na rynku szwedzkim i późniejsze pozycjonowanie strony. Jaka strategia SEO sprawdzi się najlepiej? Czy pozycjonowanie stron w Szwecji znacznie różni się od SEO w Polsce? Jaką lokalną specyfikę należy uwzględnić, prowadząc tam pozycjonowanie? Na co zwrócić uwagę promując sklep internetowy? Wyjaśniamy!

Dlaczego pozycjonowanie stron w Szwecji się opłaca?

Możliwość dotarcia do szwedzkich klientów zachęca do działań marketingowych i do rozpoczęcia biznesu w tym skandynawskim kraju. Warto zauważyć, że osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania nie jest tak trudne, jak dotarcie do niemieckiego lub anglojęzycznego klienta. Słowa kluczowe w języku szwedzkim nie są tak konkurencyjne jak w języku angielskim.

Niewątpliwą zaletą, jaką charakteryzuje się rynek szwedzki z punktu widzenia polskich firm jest całkiem duża branża e-commerce, której wartość w 2020 roku przekroczyła 11 miliardów euro. Tamtejsze społeczeństwo charakteryzuje się wysokim stopniem cyfryzacji, ponieważ 96% obywateli korzysta z internetu, a nawet 84% robi zakupy online. Należy też wspomnieć o dość licznej szwedzkiej Polonii, czyli interesującej grupy docelowej, dlatego pozycjonowanie w Szwecji niekiedy ma sens także w języku polskim.

Pozycjonowanie Szwecja – najważniejsze wskazówki

W Szwecji pozycjonowanie stron pod wieloma względami przypomina polską specyfikę, zwłaszcza że Szwedzi również najchętniej korzystają z Google. Przystępując do działań SEO, trzeba uwzględnić też lokalną specyfikę i zrozumieć oczekiwania klientów na tym skandynawskim rynku. Oto kilka cennych podpowiedzi dotyczących SEO w Szwecji.

Pozycjonowanie lokalne

Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne w Szwecji? Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy zwrócić uwagę na dużą powierzchnię w stosunku do liczby ludności. Ten największy kraj skandynawski, podobnie jak jego sąsiedzi charakteryzuje się też nierównomierną gęstością zaludnienia. Większość Szwedów mieszka na południu kraju, dlatego lokalne pozycjonowanie na szwedzkim rynku niekoniecznie ma duży sens.

Wyjątek stanowią duże miasta, a zwłaszcza Sztokholm, w których warto promować stronę internetową, jeżeli działalność firmy koncentruje się właśnie tam. Należy przy tym uwzględnić, że na rynkach lokalnych mogą sprawdzać się odmienne frazy kluczowe ze względu na podział języka szwedzkiego na dialekty.

Lokalna domena nie jest wymogiem

Jeśli chodzi o wybór domeny dla strony i jej późniejsze pozycjonowanie, Szwecja stanowi pewien wyjątek na tle większości krajów Europy. Co prawda mieszkańcy tego kraju są mocno przywiązani do lokalnych produktów, ale sytuacja w wyszukiwarce Google wygląda zgoła inaczej. Efekty pozycjonowania dla międzynarodowej domeny .com bywają lepsze niż w przypadku domeny krajowej! Za to lokalny serwer może ułatwić proces pozycjonowania.

Content marketing również po angielsku

Kolejna unikalna cecha, jaką charakteryzuje się pozycjonowanie w Szwecji, dotyczy content marketingu. Otóż treści strony przygotowane po angielsku są dla tamtejszych odbiorców i wyszukiwarek internetowych równie atrakcyjne jak tekst w języku szwedzkim. Tworzenie treści po angielsku ma sens ze względu na powszechną znajomość tego języka wśród Szwedów, a także wspomniane regionalne dialekty.

Wersja mobilna

Planując kompleksową strategię SEO na szwedzki rynek, należy pamiętać, że wysokie pozycje w wyszukiwarce priorytetowo zajmują strony dostosowane do urządzeń mobilnych. W Szwecji zarejestrowano ponad 15 milionów smartfonów, a za ich pośrednictwem dochodzi do nawet 60% finalizacji transakcji online.

Pozycjonowanie stron wspierane w mediach społecznościowych

Aby odnieść sukces na szwedzkim rynku, nie wystarczy pozycjonowanie stron. Szwecja charakteryzuje się dużym przywiązaniem do mediów społecznościowych. Około 60% Szwedów korzysta z Facebooka, a prawie połowa z Instagrama. W sektorze B2B niezwykle istotne na terenie Szwecji jest zaprezentowanie się na Linkedin, bo blisko 4 miliony Szwedów korzysta z tego portalu. Działania SEO warto więc uzupełnić o aktywności w social media, aby szybciej dotrzeć do potencjalnych klientów.

Jak działa pozycjonowanie sklepów internetowych w Szwecji?

Usługa pozycjonowania strony internetowej w Szwecji coraz częściej dotyczy polskich przedsiębiorstw działających w branży e-commerce. Mimo tego, że Szwedzi są przywiązani do lokalnych marek, takich jak Ikea czy H&M, polskie produkty mają szansę przebicia się na tamtejszym rynku. Istnieje szansa, że dotyczy to Twojej branży.

Pozycjonowanie stron Szwecja – sklepy internetowe:

·         Czytelna oferta – rynek szwedzki charakteryzuje się w wysokimi wymaganiami pod względem czytelnego zaprezentowania oferty. Przejrzysta nawigacja, atrakcyjne zdjęcia i opisy produktów, rzetelne treści należą do najważniejszych wymagań stawianych przed sklepami internetowymi. Ich spełnienie oznacza możliwość dotarcia do Szwedów, którzy rocznie wydają blisko 1700 € na zakupy online.

·         Wygodne płatności – Szwedzi chętnie dokonują transakcji online. Największym powodzeniem cieszą się wśród nich płatności kartą oraz przelewy online. Udostępnienie wielu opcji wygodnych płatności mobilnych początkowo nie wpływa na wzrost ruchu na stronie, ale za to może zwiększyć współczynnik konwersji.

·         Jakość produktów – jako zamożne społeczeństwo Szwedzi doceniają wysoką jakość proponowanych produktów. Pozycjonowanie strony sklepu w tym kraju niewiele pomoże, jeżeli oferta nie będzie atrakcyjna dla lokalnych konsumentów.

Na tak wymagającym rynku jak Szwecja pozycjonowanie stron sklepów internetowych pod wieloma względami nie różni się od pozostałych krajów, w których króluje wyszukiwarka Google. Recepta na skuteczne kampanie jest podobna, jednak oprócz aktywności pod kątem SEO, należy zająć się tworzeniem treści atrakcyjnych dla szwedzkiego klienta, bardzo dobrą jakością towaru oraz przyjaznym interfejsem strony. Jeśli chodzi o user experience, Twoją stronę możesz wzorować na popularnych w Szwecji serwisach sprzedażowych należących do Ikei, Zalando czy Media Markt.

Jak poprawić pozycjonowanie stron w Szwecji w kim Google poprzez link building?

Działania off-site na szwedzkim rynku są promowane przez wyszukiwarki internetowe, przede wszystkim Google, na takiej samej zasadzie jak w innych krajach. Duże znaczenie odgrywa oczywiście pozyskiwanie linków. W tamtejszym internecie istnieją katalogi stron, które umożliwiają wzrost widoczności strony za sprawą przekierowań. Zespół specjalistów odpowiedzialnych za działania w zakresie SEO ma do dyspozycji artykuły sponsorowane i marketing afiliacyjny. W tym przypadku koszty będą prawdopodobnie wyższe niż w Polsce.

Ile trwa i kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w Szwecji?

Szwecja jest bardzo ciekawym rynkiem z punktu widzenia SEO. Atutem pozycjonowania stron w tym kraju jest stosunkowo niewielka konkurencja, jeżeli chodzi o dobór słów kluczowych. Jednocześnie ważnym wyróżnikiem z punktu widzenia pozycjonowania jest możliwość osiągnięcia wysokich pozycji w Google, posługując się treściami w języku angielskim. To wszystko sprawia, że SEO w szwedzkim internecie nie musi być drogie, a pierwsze efekty będą zauważalne relatywnie szybko.

Niektórzy eksperci od szwedzkiego rynku uważają, że w kraju tym brakuje dobrych specjalistów SEO. To jeden z powodów, by rozważyć zlecenie pozycjonowania strony polskiej agencji. Przygotowanie strategii i audytu SEO na szwedzki rynek nie będzie trudnym wyzwaniem dla wielu polskich specjalistów.

W Fabryce Marketingu doskonale znamy wszystkie tajniki SEO na szwedzkim rynku. Skontaktuj się z nami, by wynieść swoją stronę internetową na topowe pozycje w wyszukiwarce Google!

Agencja SEO w Warszawie czy pozycjonowanie na własną rękę?

Polepszenie widoczności sklepów internetowych w wyszukiwarce Google to zwykle główny cel właścicieli biznesów. Sprawa jednak nie należy do najprostszych, gdyż bez znajomości aktualnie panujących zasad i reguł można zrobić więcej szkód niż pożytku. Optymalizacja techniczna strony wymaga stałej aktualizacji wiedzy, gdyż algorytmy Google ulegają ciągłym modyfikacjom. Oczywiście nie wyklucza to podejmowania działań samodzielnie, natomiast działając w dłuższej perspektywie, niezbędna wydaje się wiedza i doświadczenie ekspertów z branży, którzy skuteczne pozycjonowanie strony mają w małym palcu.

Wybór należy do Ciebie, przy czym należy pamiętać, że działania SEO obejmują wiele różnych i często skomplikowanych procesów, składających się z wielorakich etapów i koniecznych analiz.

Mówiąc w maksymalnym skrócie: przygotowanie odpowiedniej strategii SEO wymaga dużo wysiłku, począwszy od analizy słów kluczowych, przez optymalizację istotnych elementów na stronie, tworzenie odpowiednio dopasowanych treści (m.in. artykułów blogowych czy opisów kategorii), aż po zdobywanie wartościowych linków.

Mało tego – ogromną rolę odgrywają też czynniki będące „poza stroną”, czyli np. charakterystyka danej branży, specyfika konkretnej firmy oraz poznanie potrzeb i intencji grupy docelowej.

Istotna jest również szczegółowa analiza konkurencji – w końcu dobrze wiedzieć, jakie działania w kwestii pozycjonowania swoich witryn podejmują inne firmy, aby osiągać lepsze wyniki.

Należy być także wyczulonym na aktualizację algorytmów Google, ponieważ może się okazać, że coś, co znakomicie działało do pewnego czasu, nie jest już najlepszą metodą na walkę o większą widoczność.

Wykonanie tych wszystkich kroków wciąż nie gwarantuje szybkiego wzrostu widoczności. Działania z obszaru SEO są zwykle widoczne w długookresowej perspektywie. Zazwyczaj trzeba uzbroić się w cierpliwość i trochę poczekać na spodziewane efekty, lecz po upływie wymaganego czasu dają one wymierne, długofalowe korzyści.

Jeżeli nie chcesz poświęcać czasu na powolne wgryzanie się w tajniki SEO i pozycjonowanie swojej strony metodą prób i błędów, a zamiast tego wolisz skupić się na rozwoju biznesu, oddaj pozycjonowanie w Warszawie w ręce profesjonalistów. Chętnie kompleksowo zajmiemy się tym odpowiedzialnym zadaniem, bazując na wiedzy i doświadczeniu naszych ekspertów oraz profesjonalnych narzędziach do analiz.

Na podstawie audytu strony, zbadania profilu linków oraz analizy konkurencji ustalimy, a następnie wdrożymy optymalną dla Twojego biznesu (i budżetu) strategię działania.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie wyceniamy zawsze adekwatnie do potrzeb Twojego biznesu, abyśmy wspólnie mogli osiągnąć realne korzyści, z których będziemy zadowoleni.

Działania z zakresu pozycjonowania w każdym przypadku wymagają indywidualnej, kompleksowej analizy. Sprawdzamy nie tylko bieżącą jakość strony, ale także weryfikujemy branżę i poczynania konkurencji. Cena będzie uzależniona od aktualnego stanu witryny i ilości zmian, jakie muszą zostać wprowadzone, by osiągnąć realną poprawę widoczności na tle konkurencji.

SEO czasem może wiązać się ze sporymi wydatkami, ale niewątpliwie jest to inwestycja, a poniesione koszty optymalizacji zwrócą się z wielokrotnością.

Jak długo muszę czekać na efekty optymalizacji?

Pozycjonowanie to proces długofalowy. Nie miej złudzeń, że po wdrożeniu wszystkich działań zaczniesz natychmiastowo osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Polecamy zapoznać się ze sposobami oceny strony używanymi przez algorytm Google. W dużym uproszczeniu roboty sprawdzają treść, jakość, linki wychodzące oraz słowa kluczowe zawarte w tekście. Jeśli będziesz na bieżąco wprowadzać zmiany i starać się udoskonalać swoją witrynę, pamiętając przy tym o zasadach SEO, roboty Google zaczną częściej wchodzić na Twoją stronę, co przełoży się na lepsze pozycje w rankingu.

Na efekty pozycjonowania mają również wpływ następujące czynniki:

specyfika branży, w której prowadzisz biznes;

obrana strategia SEO, która w zależności od celu różni się czasem osiągnięcia konkretnych wyników;

wcześniejsze działania prowadzone na Twojej stronie, które przekładają się na sposób jej postrzegania przez roboty Google;

liczba i jakość linków zewnętrznych prowadzących do witryny;

intensywność działań prowadzonych przez konkurencję.

Czy pozycjonowanie lokalne jest usługą jednorazową?

Zgodnie z tym, co pisaliśmy powyżej — działania SEO to skomplikowane procesy, które są widoczne w długookresowej perspektywie. Optymalizując stronę, chcemy zdobyć lepszą widoczność, ale także ją utrzymać. Aby to osiągnąć, wykonujemy różnorakie analizy oraz inne niezbędne czynności zarówno na stronie (on-site SEO), jak i poza nią (off-site SEO).

Pozycjonowanie strony będzie skuteczne, jeśli pozostanie ona pod stałą kontrolą. Porzucenie czynności monitorowania działań może się wiązać z utraceniem ruchu i pozycji, z czego na pewno skorzysta konkurencja.

Czy agencja SEO, z którą nawiążę współpracę, powinna być z Warszawy?

Lokalizacja agencji SEO nie ma żadnego znaczenia. Optymalizacja strony to usługa, którą można przeprowadzić całkowicie zdalnie. Wybierając firmę, która zajmie się Twoją witryną, lepiej będzie zwrócić uwagę na skuteczność i wyniki niż na położenie biura.