Przejdź do

Reklama na TikToku

Kampanie reklamowe Google Ads czy Facebook Ads to doskonały sposób na dotarcie do wielu użytkowników. Ale czy do wszystkich? Młode pokolenie ma swoje upodobania i przyzwyczajenia. Chce tworzyć i bawić się wszystkimi opcjami, jakie daje im internet. Właśnie to oferuje TikTokzabawę obrazem, filmem, muzyką i montażem. Wiąże się to z nieograniczonymi możliwościami!

Reklama na TikToku pozwala na zrealizowanie kreatywnej, oryginalnej, zapadającej w pamięć kampanii o szerokim zasięgu, zgodnej z panującymi trendami. Nie wiesz, jak się za nią zabrać? Nasz zespół mediowców bardzo chętnie Ci pomoże! Zaplanujemy, stworzymy i poprowadzimy kampanię na TikToku tak, aby wygenerować jak najwyższe i najbardziej wartościowe konwersje, a w rezultacie osiągnąć cel, jaki nam i sobie postawiłeś.

 

Czym jest TikTok?

TikTok to platforma social media, która polega na publikowaniu krótkich, maksymalnie 15-sekundowych filmików. Wykorzystuje ona podobny schemat jak Snapchat oraz relacje na Facebooku i Instagramie. Różnica między tymi aplikacjami a TikTokiem jest jednak taka, że o ile w innych aplikacjach stawia się na różnorodność treści oraz własne pomysły, o tyle w TikToku jest na odwrót – tutaj reżyseruje się tzw. trendy, które użytkownicy powtarzają. Twórcami trendów są zarówno sami tiktokerzy, influencerzy, jak i serwis lub marki. Warto zaznaczyć, że choć konta ma tutaj wiele marek i influencerów, reklam na TikToku jest najmniej w porównaniu z innymi najpopularniejszymi SoMe.

Oprócz trendów TikTok najbardziej znany jest z:

  • filmików, na których użytkownicy tańczą do popularnych utworów lub wykonują rozmaite challenge;
  • lipsynców, w których poruszają ustami do słów znanych piosenek.

Ale to jedynie część udostępnianych codziennie treści; ich tematyka jest bardzo szeroka – od poradników, przez występy aż po humor. Większość tych treści jest zdecydowanie bardziej rozrywkowa niż merytoryczna, co może sugerować nam rodzaj reklam na TikToku do wykorzystania w kampaniach.

 

Na czym polega reklama na TikToku?

Reklamy na TikToku mogą być przygotowane w samej aplikacji lub dodane bezpośrednio z telefonu. Możliwa jest też promocja formatu statycznego, ale ma on tylko jeden format – dniówkę.

Dlatego też reklamami najczęściej są krótkie filmiki. Ich montowanie w łatwy sposób umożliwia sama aplikacja. Oferuje ona kilka formatów, a nasi eksperci pomogą Ci wybrać ten, który zrealizuje Twoje cele reklamowe.

Aby stworzyć odpowiednią reklamę, możemy:

  • wykorzystać gotowy szablon z tekstami, grafiką i muzyką,
  • przygotować wideo z materiałów umieszczonych na stronie internetowej,
  • pracować z kreatorem Smart Video (tworzy on kompilację z nadesłanych wcześniej materiałów) lub Smart Video Soundtrack (dopasowuje muzykę do przesłanego gotowego filmu).

Kolejnym etapem jest śledzenie konwersji z reklam. Nasze zadanie, jako agencji mediowej, polega na monitorowaniu ich na bieżąco – od momentu wdrożenia Pixela TikToka, zaplanowania i rozpoczęcia poszczególnych działań, aż po zliczania na podstawie wybranych zdarzeń (np. kliknięcie konkretnego przycisku). Aplikacja oferuje również kilka celów reklamowych, tj.: pobrania aplikacji na Androidzie lub iOS, zasięg, świadomość marki.

Możliwości reklamowania się na TikToku jest cała masa, opcji reklamowych, które oferuje to narzędzie – również. O nich wszystkich opowiedzą Ci nasi mediowcy. Po poznaniu Ciebie, Twojej firmy, grupy docelowej i określonego celu, jaki chcesz osiągnąć, zaproponujemy Ci kampanię na TikToku opartą na skutecznych rozwiązaniach, o których wiemy, że sprawdzą się najlepiej.

Zalety reklamy na TikToku

Ogromna jednolita grupa docelowa

Wiele marek i biznesów oferujących produkty dla młodzieży przenosi się do TikToka właśnie ze względu na obecność. Jednak aby uruchomić reklamę na TikToku, nie trzeba zakładać na nim konta i przez cały czas go prowadzić, tak jak w innych social mediach. Z kampanią na TikToku możemy wystartować praktycznie z marszu, odpowiednio ją targetując i tworząc krótką kreację.

Influencerzy

Wiemy też, jak zaangażować do kampanii na TikToku działających tam influencerów. Wykorzystają oni swoje zasięgi, aby opowiedzieć o Twoim produkcie lub usłudze.

Kto używa TikToka?

TikTok znany jest również z tego, że ma bardzo sprecyzowaną pod względem wieku grupę docelową – są to nastolatki między 13. a 19. rokiem życia, czyli pokolenie Z. Jest ich aż 800 milionów na świecie i 2,5 miliona w Polsce (dane z 2020 roku). Większość z nich to dziewczyny (w Polsce 95% użytkowników jest płci żeńskiej). Nawet połowa z nich spędza w aplikacji około godziny dziennie i niemal tyle samo z nich (45%) kupiło produkt po tym, jak zobaczyli reklamę na TikToku z udziałem influencera. Dzięki tak sprecyzowanej grupie docelowej i jasnej charakterystyce treści, oraz samej aplikacji, kampanie na TikToku mają szanse na wysoką skuteczność.

 

Dla kogo jest reklama na TikToku?

Właśnie ta grupa stanowi Twój cel i do niej musisz kierować swoją reklamę. Pamiętaj, że generacja Z powoli staje się kluczową grupą konsumentów, warto więc już teraz wejść w ich świat i opracować komunikację z nimi.