reklama na TikToku
kreatywne i oryginalne kampanie
Reklama na TikToku
Kampanie reklamowe Google Ads czy Meta Ads to doskonały sposób na dotarcie do wielu użytkowników. Ale czy do wszystkich? Młode pokolenie ma swoje upodobania i przyzwyczajenia. Chce tworzyć i bawić się wszystkimi opcjami, jakie daje im internet. Właśnie to oferuje TikTok – zabawę obrazem, filmem, muzyką i montażem. Wiąże się to z nieograniczonymi możliwościami!
Reklama na TikToku pozwala na zrealizowanie kreatywnej, oryginalnej, zapadającej w pamięć kampanii o szerokim zasięgu, zgodnej z panującymi trendami. Nie wiesz, jak się za nią zabrać? Nasz zespół mediowców bardzo chętnie Ci pomoże! Zaplanujemy, stworzymy i poprowadzimy kampa ie reklamowena TikToku tak, aby wygenerować jak najwyższe i najbardziej wartościowe konwersje, a w rezultacie osiągnąć cel, jaki nam i sobie postawiłeś.
Czym jest TikTok?
TikTok to platforma social media, która polega na publikowaniu krótkich filmików (maksymalnie do 10 minut, zazwyczaj trwają one jednak od kilkunastu sekund do kilku minut). Posługuje się ona podobnym schematem jak Snapchat oraz relacje na Facebooku i Instagramie, jednak na TikToku, oprócz tworzenia autorskich treści, użytkownicy w dużym stopniu korzystają też z możliwości powielania tzw. trendów. Ich twórcami są zarówno sami tiktokerzy, influencerzy, jak i serwisy lub marki. Warto zaznaczyć, że choć konto na tej platformie ma wiele odbiorców marek i influencerów, to samych reklam na TikToku jest najmniej ze wszystkich popularnych mediów społecznościowych.
Oprócz trendów TikTok najbardziej znany jest z:
- filmików, na których użytkownicy tańczą do popularnych utworów lub wykonują rozmaite challenge;
- lipsynców, w których poruszają ustami do słów znanych piosenek.
To jedynie część udostępnianych codziennie treści; ich tematyka jest bardzo szeroka – od poradników, przez występy aż po filmiki humorystyczne. Większość tych treści jest zdecydowanie bardziej rozrywkowa niż merytoryczna, co może sugerować nam, który rodzaj reklam na TikToku powinien być wykorzystywany w kampaniach.
Na czym polega reklama na TikToku?
Reklamy na TikToku mogą być przygotowane w samej aplikacji lub dodane bezpośrednio z telefonu. Najczęściej są nimi krótkie filmiki – ich montowanie w łatwy sposób umożliwia sama aplikacja. Oferuje ona kilka formatów, a nasi eksperci pomogą Ci wybrać ten, który zrealizuje Twoje cele reklamowe.
Aby stworzyć odpowiednią reklamę, możemy:
- wykorzystać gotowy szablon z tekstami, grafiką i muzyką,
- przygotować wideo z materiałów umieszczonych na stronie internetowej,
- pracować z kreatorem Smart Video (tworzy on kompilację z nadesłanych wcześniej materiałów) lub Smart Video Soundtrack (dopasowuje muzykę do przesłanego gotowego filmu).
Kolejnym etapem jest śledzenie konwersji z reklam. Nasze zadanie, jako agencji mediowej, polega na monitorowaniu ich na bieżąco – od momentu wdrożenia Pixela TikToka, zaplanowania i rozpoczęcia poszczególnych działań, aż po obserwację i zliczanie efektów na podstawie wybranych zdarzeń (np. kliknięcie konkretnego przycisku). TikTok oferuje również kilka celów reklamowych, tj.: pobrania aplikacji na Androidzie lub iOS, zasięg, świadomość marki.
Możliwości reklamowania się na TikToku jest cała masa. Opcji reklamowych, które oferuje to narzędzie – również. O nich wszystkich opowiedzą Ci nasi mediowcy. Po poznaniu Ciebie, Twojej firmy, grupy docelowej i celu, jaki chcesz osiągnąć, zaproponujemy Ci kampanie płatne na TikToku oparte na skutecznych rozwiązaniach, które z naszego doświadczenia sprawdzą się najlepiej.
Ile kosztują reklamy TikTok?
Nie da się oczywiście odpowiedzieć na to pytanie wprost, ponieważ na jej koszt wpływa zbyt wiele zmiennych, np. czas trwania kampanii, liczba reklam, cel kampanii (instalacja aplikacji lub samo wyświetlanie reklam) czy też forma samej reklamy. Zupełnie inny koszt trzeba będzie ponieść przy reklamie składającej się ze statycznej grafiki, niż przy tworzeniu kilku filmów ze znanym influencerem. Skontaktuj się z nami i przedstaw nam swoje potrzeby reklamowe, a my wykonamy dla Ciebie indywidualną wycenę i kosztorys.
Warto wiedzieć, że w systemie TikTok Ads minimalny koszt za wyświetlanie reklam wynosi 50€ na jedną kampanię.
formularz kontaktowy
Reklama TikTok – po co ją robić?
Na pozornie proste pytanie „po co reklamować się na TikToku?” większość zapewne odpowiedziałaby: żeby promować markę i zarabiać! Jest to odpowiedź tyleż oczywista, co nieprecyzyjna – bo promowanie marki lub produktu i zarabianie dzięki reklamie może się odbywać na naprawdę różne sposoby. I, wbrew pozorom, wcale nie jest to jedyny cel każdej marki – jednym może pomóc poszerzanie zasięgów i zdobywanie nowych odbiorców, innym bezpośrednia sprzedaż, a jeszcze innym działania wizerunkowe, które zobaczy jak najwięcej aktualnych odbiorców, co wygeneruje nowe wyświetlenia.
Cele reklamy TikTok
Jaki cel reklamy można wybrać na TikToku?
- Zdobywanie zasięgów: zwiększanie zasięgów i wyświetlanie się nowym użytkownikom.
- Wyświetlenia wideo: zwiększenie liczby wyświetleń wybranych filmików nowym lub aktualnym obserwatorom.
- Zdobywanie ruchu: daje możliwość kierowania użytkowników do wybranej strony internetowej.
- Generowanie Leadów: pozyskiwanie danych kontaktowych użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą.
- Instalacja aplikacji: prezentowanie reklamy osobom zainteresowanym instalacją aplikacji taką jak Twoja.
- Zdobywanie konwersji: docieranie do osób zainteresowanych Twoją ofertą, które dokonają zakupu lub wykonają inną akcję na stronie internetowej Twojej firmy (np. zapiszą się na newsletter).
Powyższe cele mogą być realizowane przy pomocy różnych formatów reklamowych, spośród których wyróżniamy In-Feed Ads, Brand Takeover, Branded Hashtag Challenge, Branded Effects i Topview.
Formaty reklamy TikTok
In-Feed Ads
Reklama w formie grafiki lub wideo, wyświetlająca się pomiędzy innymi filmikami w zakładce „Dla Ciebie”; można w niej umieścić przekierowanie na stronę internetową (np. landing page).
Brand Takeover
To kilkusekundowa reklama (wideo lub grafika) pokazująca się od razu po otwarciu aplikacji, co gwarantuje dużą liczbę wyświetleń. Zobaczą ją użytkownicy z danej grupy docelowej, konkretnej lokalizacji lub wybrani według innego kryterium. Przydatna w dużych kampaniach informacyjnych i wizerunkowych.
Branded Hashtag Challenge
Hashtagi są szczególnie charakterystyczne dla social mediów. Dzięki nim można znaleźć interesujące nas treści, a w przypadku TikToka – tzw. challenge, czyli zadania do wykonania. A gdyby tak stworzyć hashtag i challenge promujący Twoją markę, do którego użytkownicy tworzyliby swoje filmy?
Branded Effects
Polega na tworzeniu filtrów z Twoją marką, które użytkownicy mogą umieszczać w swoich filmach.
Topview
Użytkownikom wyświetlają się reklamy (wideo lub grafiki) podczas uruchamiania aplikacji i podczas przeglądania treści.
Influencerzy na TikToku
Niezależnie od wybranego celu kampanii i rodzaju reklamy warto poważnie zastanowić się nad zatrudnieniem do kampanii influencera. To właśnie oni mają bardzo duży autorytet wśród pokolenia Z, a ich rekomendacje często traktowane są na równi z tymi, które post-millenialsi dostają od znajomych czy rodziny. Można powiedzieć, że influencerzy są dla pokolenia Z (i częściowo dla milenialsów) takimi samymi osobami (autorytetami/wzorami), jak dla urodzonych w latach 70. i 80. byli znani piosenkarze czy aktorzy. Zdecydowanie warto wykorzystać ten potencjał w swoich działaniach i oddać pole influencerom, którzy zaprezentują markę i produkt w atrakcyjny dla Twojej grupy odbiorczej sposób.
Jest też prawdą, że TikTokowi influencerzy najlepiej „czują” tę platformę i istniejące na niej trendy. Dzięki temu będą oni znacznie bardziej autentyczni w działaniach reklamowych, niż anonimowy, wynajęty aktor czy bezosobowa grafika.
Zalety reklamy na TikToku
Kto używa TikToka?
Aktualne dane wskazują, że TikTok przyciąga szeroki zakres użytkowników i kontynuuje wzrost popularności. Platforma ma obecnie około 1,6 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie (stan na 2024), a średni czas spędzany na aplikacji wynosi około 95 minut dziennie, co jest znacznie więcej niż wcześniej raportowane 52 minuty. Większość użytkowników nadal stanowią kobiety (54,1%), a największa grupa wiekowa to osoby w wieku 18–24 lat, co stanowi około 34% użytkowników platformy. Starsze grupy wiekowe, takie jak 25-34 lat (22%) oraz 35-44 lat (15,7%), także zwiększają swoją obecność na TikToku.
W Polsce liczba użytkowników TikToka sięga około 9 milionów, a aplikacja stała się szczególnie popularna wśród młodszych pokoleń, choć rośnie zainteresowanie również w grupach powyżej 30 lat. Z perspektywy zakupowej, aż 94% użytkowników TikToka na całym świecie deklaruje robienie zakupów online, a niemal połowa użytkowników (45%) dokonała zakupu po zobaczeniu produktu promowanego przez influencera na TikToku, co czyni platformę skutecznym narzędziem marketingowym dla marek.
Skontaktuj się z nami
Statystyki potwierdzają oszałamiającą karierę TikToka oraz fakt, że choć nadal 70% użytkowników ma poniżej 40 lat, to można tu znaleźć odbiorców w każdym wieku i o bardzo różnych zainteresowaniach.
W połączeniu ze świetnie skonstruowanym systemem reklamowym, narzędziami, jasnymi zasadami tworzenia kampanii i kreacji reklamowych oraz ogromnymi zasięgami za relatywnie niską cenę, TikTok jest dziś jednym z najlepszych sposobów promocji marki w internecie i mediach społecznościowych. Jeśli więc chcesz zaprezentować swoją firmę i jej ofertę młodym osobom, to TikTok będzie strzałem w dziesiątkę.
Napisz do nas, a jako doświadczona agencja marketingowa przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę kampanii reklamowej na TikToku, która pozwoli Ci dotrzeć do Twojej grupy docelowej.