Przejdź do

Reklama na TikToku

Kampanie reklamowe Google Ads czy Facebook Ads to doskonały sposób na dotarcie do wielu użytkowników. Ale czy do wszystkich? Młode pokolenie ma swoje upodobania i przyzwyczajenia. Chce tworzyć i bawić się wszystkimi opcjami, jakie daje im internet. Właśnie to oferuje TikTok – zabawę obrazem, filmem, muzyką i montażem. Wiąże się to z nieograniczonymi możliwościami!

Reklama na TikToku pozwala na zrealizowanie kreatywnej, oryginalnej, zapadającej w pamięć kampanii o szerokim zasięgu, zgodnej z panującymi trendami. Nie wiesz, jak się za nią zabrać? Nasz zespół mediowców bardzo chętnie Ci pomoże! Zaplanujemy, stworzymy i poprowadzimy kampanie reklamowe na TikToku tak, aby wygenerować jak najwyższe i najbardziej wartościowe konwersje, a w rezultacie osiągnąć cel, jaki nam i sobie postawiłeś.

Czym jest TikTok?

TikTok to platforma social media, która polega na publikowaniu krótkich filmików (maksymalnie do 10 minut, zazwyczaj trwają one jednak od kilkunastu sekund do kilku minut). Posługuje się ona podobnym schematem jak Snapchat oraz relacje na Facebooku i Instagramie, jednak na TikToku, oprócz tworzenia autorskich treści, użytkownicy w dużym stopniu korzystają też z możliwości powielania tzw. trendów. Ich twórcami są zarówno sami tiktokerzy, influencerzy, jak i serwisy lub marki. Warto zaznaczyć, że choć konto na tej platformie ma wiele odbiorców marek i influencerów, to samych reklam na TikToku jest najmniej ze wszystkich popularnych mediów społecznościowych.

Oprócz trendów TikTok najbardziej znany jest z:

• filmików, na których użytkownicy tańczą do popularnych utworów lub wykonują rozmaite challenge;

• lipsynców, w których poruszają ustami do słów znanych piosenek.

Ale to jedynie część udostępnianych codziennie treści; ich tematyka jest bardzo szeroka – od poradników, przez występy aż po filmiki humorystyczne. Większość tych treści jest zdecydowanie bardziej rozrywkowa niż merytoryczna, co może sugerować nam, który rodzaj reklam na TikToku powinien być wykorzystywany w kampaniach.

Na czym polega reklama na TikToku?

Reklamy na TikToku mogą być przygotowane w samej aplikacji lub dodane bezpośrednio z telefonu. Najczęściej są nimi krótkie filmiki – ich montowanie w łatwy sposób umożliwia sama aplikacja. Oferuje ona kilka formatów, a nasi eksperci pomogą Ci wybrać ten, który zrealizuje Twoje cele reklamowe.

Aby stworzyć odpowiednią reklamę, możemy:

• wykorzystać gotowy szablon z tekstami, grafiką i muzyką,

• przygotować wideo z materiałów umieszczonych na stronie internetowej,

• pracować z kreatorem Smart Video (tworzy on kompilację z nadesłanych wcześniej materiałów) lub Smart Video Soundtrack (dopasowuje muzykę do przesłanego gotowego filmu).

Kolejnym etapem jest śledzenie konwersji z reklam. Nasze zadanie, jako agencji mediowej, polega na monitorowaniu ich na bieżąco – od momentu wdrożenia Pixela TikToka, zaplanowania i rozpoczęcia poszczególnych działań, aż po obserwację i zliczanie efektów na podstawie wybranych zdarzeń (np. kliknięcie konkretnego przycisku). TikTok oferuje również kilka celów reklamowych, tj.: pobrania aplikacji na Androidzie lub iOS, zasięg, świadomość marki.

Możliwości reklamowania się na TikToku jest cała masa. Opcji reklamowych, które oferuje to narzędzie – również. O nich wszystkich opowiedzą Ci nasi mediowcy. Po poznaniu Ciebie, Twojej firmy, grupy docelowej i celu, jaki chcesz osiągnąć, zaproponujemy Ci kampanie płatne na TikToku oparte na skutecznych rozwiązaniach, które z naszego doświadczenia sprawdzą się najlepiej.

Ile kosztują reklamy TikTok?

Nie da się oczywiście odpowiedzieć na to pytanie wprost, ponieważ na jej koszt wpływa zbyt wiele zmiennych, np. czas trwania kampanii, liczba reklam, cel kampanii (instalacja aplikacji lub samo wyświetlanie reklam) czy też forma samej reklamy. Zupełnie inny koszt trzeba będzie ponieść przy reklamie składającej się ze statycznej grafiki, niż przy tworzeniu kilku filmów ze znanym influencerem. Skontaktuj się z nami i przedstaw nam swoje potrzeby reklamowe, a my wykonamy dla Ciebie indywidualną wycenę i kosztorys.

Warto wiedzieć, że w systemie TikTok Ads minimalny koszt za wyświetlanie reklam wynosi 50€ na jedną kampanię.

Reklama TikTok – po co ją robić?

Na pozornie proste pytanie „po co reklamować się na TikToku?” większość zapewne odpowiedziałaby: żeby promować markę i zarabiać! Jest to odpowiedź tyleż oczywista, co nieprecyzyjna – bo promowanie marki lub produktu i zarabianie dzięki reklamie może się odbywać na naprawdę różne sposoby. I, wbrew pozorom, wcale nie jest to jedyny cel każdej marki – jednym może pomóc poszerzanie zasięgów i zdobywanie nowych odbiorców, innym bezpośrednia sprzedaż, a jeszcze innym działania wizerunkowe, które zobaczy jak najwięcej aktualnych odbiorców, co wygeneruje nowe wyświetlenia.

Cele reklamy TikTok

Jaki cel reklamy można wybrać na TikToku?

• Zdobywanie zasięgów: zwiększanie zasięgów i wyświetlanie się nowym użytkownikom.

• Wyświetlenia wideo: zwiększenie liczby wyświetleń wybranych filmików nowym lub aktualnym obserwatorom.

• Zdobywanie ruchu: daje możliwość kierowania użytkowników do wybranej strony internetowej.

• Generowanie Leadów: pozyskiwanie danych kontaktowych użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą.

• Instalacja aplikacji: prezentowanie reklamy osobom zainteresowanym instalacją aplikacji taką jak Twoja.

• Zdobywanie konwersji: docieranie do osób zainteresowanych Twoją ofertą, które dokonają zakupu lub wykonają inną akcję na stronie internetowej Twojej firmy (np. zapiszą się na newsletter).

Powyższe cele mogą być realizowane przy pomocy różnych formatów reklamowych, spośród których wyróżniamy In-Feed Ads, Brand Takeover, Branded Hashtag Challenge, Branded Effects i Topview.

Formaty reklamy TikTok

In-Feed Ads

Reklama w formie grafiki lub wideo, wyświetlająca się pomiędzy innymi filmikami w zakładce „Dla Ciebie”; można w niej umieścić przekierowanie na stronę internetową (np. landing page).

Brand Takeover

To kilkusekundowa reklama (wideo lub grafika) pokazująca się od razu po otwarciu aplikacji, co gwarantuje dużą liczbę wyświetleń. Zobaczą ją użytkownicy z danej grupy docelowej, konkretnej lokalizacji lub wybrani według innego kryterium. Przydatna w dużych kampaniach informacyjnych i wizerunkowych.

Branded Hashtag Challenge

Hashtagi są szczególnie charakterystyczne dla social mediów. Dzięki nim można znaleźć interesujące nas treści, a w przypadku TikToka – tzw. challenge, czyli zadania do wykonania. A gdyby tak stworzyć hashtag i challenge promujący Twoją markę, do którego użytkownicy tworzyliby swoje filmy?

Branded Effects

Polega na tworzeniu filtrów z Twoją marką, które użytkownicy mogą umieszczać w swoich filmach.

Topview

Użytkownikom wyświetlają się reklamy (wideo lub grafiki) podczas uruchamiania aplikacji i podczas przeglądania treści.

Influencerzy na TikToku

Niezależnie od wybranego celu kampanii i rodzaju reklamy warto poważnie zastanowić się nad zatrudnieniem do kampanii influencera. To właśnie oni mają bardzo duży autorytet wśród pokolenia Z, a ich rekomendacje często traktowane są na równi z tymi, które post-millenialsi dostają od znajomych czy rodziny. Można powiedzieć, że influencerzy są dla pokolenia Z (i częściowo dla milenialsów) takimi samymi osobami (autorytetami/wzorami), jak dla urodzonych w latach 70. i 80. byli znani piosenkarze czy aktorzy. Zdecydowanie warto wykorzystać ten potencjał w swoich działaniach i oddać pole influencerom, którzy zaprezentują markę i produkt w atrakcyjny dla Twojej grupy odbiorczej sposób.

Jest też prawdą, że TikTokowi influencerzy najlepiej „czują” tę platformę i istniejące na niej trendy. Dzięki temu będą oni znacznie bardziej autentyczni w działaniach reklamowych, niż anonimowy, wynajęty aktor czy bezosobowa grafika.

Zalety reklamy na TikToku

Niska cena reklam w porównaniu do innych social mediów

Jedną z największych zalet TikToka jest fakt, że cały czas jest on postrzegany jako nowa i świeża platforma. Wiele marek jest bardzo powściągliwych w prowadzeniu tam działań i kampanii, w związku z czym panuje tam mała konkurencja, a dzięki temu koszty prowadzenia kampanii są znacznie mniejsze, niż w przypadku innych social mediów. Jednocześnie TikToka używa już wiele osób, dlatego przy stosunkowo niskim koszcie można dotrzeć do nieporównywalnie większej liczby osób niż na innych platformach. Oczywiście taki stan rzeczy nie będzie trwał wiecznie, dlatego warto wykorzystać ten moment.

Ogromna, jednolita grupa docelowa

TikTok przez długi czas miał wizerunek aplikacji dla nastolatków, jednak to już przeszłość. Dziś korzystają z niego osoby we wszystkich przedziałach wiekowych i o różnych zainteresowaniach. Nie znaczy to jednak, że użytkownicy TikToka nie mają cech wspólnych. Wręcz przeciwnie – są to przede wszystkim osoby otwarte, dobrze czujące się w dużych społecznościach, lubiące dobrą zabawę i śledzące nowości, a jednocześnie zainteresowane wartościowymi treściami i rozwojem (stąd tak duża popularność treści edukacyjnych na TikToku). To właśnie te cechy łączą użytkowników TikToka niezależnie od ich wieku, kraju oraz tego, czy są uczniami czy pracownikami.

Efektywny system reklamowy TikTok Ads

System reklamowy TikToka powstał w czasie światowego rozkwitu social mediów, zatem korzysta z najlepszych rozwiązań sprawdzonych w istniejących wcześniej platformach społecznościowych i bierze z nich to, co najlepsze.

Warto też wiedzieć, że aby tworzyć reklamy na TikToku, nie trzeba zakładać na nim konta reklamowego. Jest to duża przewaga względem innych platform social media, na których przed uruchomieniem reklam powinno się systematycznie prowadzić firmowy profil i gromadzić wokół niego społeczność, aby móc cieszyć się dobrymi zasięgami i cenami reklam. W TikToku można wystartować od razu.

Jasne zasady tworzenia kreacji reklamowych

Pomimo ogromnej liczby użytkowników z całego świata, TikTok jest bardzo spójną aplikacją pod kątem społeczności i tworzonych przez nią treści. Oznacza to, że kreacje reklamowe również powinny wpisywać się w to, co tworzą użytkownicy i możliwie najmocniej przypominać dodawane przez nich materiały. Dla Ciebie to bardzo duże ułatwienie, ponieważ dzięki temu nie trzeba szukać najlepszej formy reklamy, tylko dostosować ją do wzoru, podanego praktycznie na tacy. Posty sponsorowane i tak są specjalnie oznaczone, więc użytkownicy będą wiedzieć, co rzeczywiście jest reklamą, a co nie. Lecz im bardziej Twoja reklama będzie przypominać zwykły post stworzony przez użytkownika, tym bardziej będzie wiarygodna w oczach społeczności TikToka, a to znacznie zwiększy jej skuteczność. Reklamy typu Branded Hashtag Challenge są tego świetnym przykładem, ponieważ stanowią one w zasadzie taki sam content jak ten tworzony przez użytkowników, tylko z dodanym hashtagiem Twojej marki.

Gotowe narzędzia do tworzenia reklam

Oprócz systemu reklamowego, w którym konfiguruje się kampanię reklamową, TikTok oferuje także narzędzia do nagrywania i edycji filmów. Do stworzenia reklam można więc używać jedynie smartfona – i na dobrą sprawę warto to robić, bo dzięki używaniu tych samych narzędzi twórczych co zwykli użytkownicy TikToka, tworzone reklamy będą wpisywały się w gusta społeczności i będą dzięki temu autentyczne.

Kto używa TikToka?

TikTok początkowo był adresowany do pokolenia Z, jednak w 2021 roku korzystały z niego w równym stopniu praktycznie wszystkie grupy wiekowe obu płci (61% kobiet i 39% mężczyzn):

• 10-19 lat: 25,6% użytkowników

• 20-29 lat: 22,4% użytkowników

• 30-39 lat: 21,7% użytkowników

• 40-49 lat: 20,3% użytkowników

• 50+ lat: 11% użytkowników

W styczniu 2022 roku liczba aktywnych użytkowników TikToka przekroczyła MILIARD w 155 krajach. Spędzają oni w aplikacji średnio 52 minuty dziennie – oczywiście wchodząc na nią kilka razy w ciągu doby (deklaruje to 90% użytkowników), przy czym aż 66% osób spędza w aplikacji ponad godzinę dziennie. Aż 94% tiktokerów deklaruje robienie zakupów przez internet, a prawie połowa z nich (45%) kupiła dany produkt po tym, jak zobaczyli kampanię reklamową na TikToku z udziałem lubianego przez siebie influencera.

W naszym kraju aplikacji używa 8 milionów osób (dane z 2021 roku). To tyle, co łączna populacja największych polskich miast i ich aglomeracji.

Skontaktuj się z nami

Statystyki potwierdzają oszałamiającą karierę TikToka oraz fakt, że choć nadal 70% użytkowników ma poniżej 40 lat, to można tu znaleźć odbiorców w każdym wieku i o bardzo różnych zainteresowaniach.

W połączeniu ze świetnie skonstruowanym systemem reklamowym, narzędziami, jasnymi zasadami tworzenia kampanii i kreacji reklamowych oraz ogromnymi zasięgami za relatywnie niską cenę, TikTok jest dziś jednym z najlepszych sposobów promocji marki w internecie i mediach społecznościowych. Jeśli więc chcesz zaprezentować swoją firmę i jej ofertę młodym osobom, to TikTok będzie strzałem w dziesiątkę.

Napisz do nas, a jako doświadczona agencja marketingowa przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę kampanii reklamowej na TikToku, która pozwoli Ci dotrzeć do Twojej grupy docelowej.