Przejdź do

Pozycjonowanie sklepów internetowych

W dobie błyskawicznego rozwoju e-commerce nikt nie może pozwolić sobie, by zostać w tyle. Na sprzedaż w sieci decyduje się coraz więcej znanych, dużych marek, ale też niezliczone rzesze mniejszych przedsiębiorstw. Dlatego też wierzymy, że każda firma posiadająca sklep internetowy powinna zadbać o jego widoczność w Google.

Nasi eksperci pomogą Ci odnaleźć się w gąszczu konkurencji i zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. To z kolei zaowocuje większą liczbą wyświetleń, a co za tym idzie – również wyższymi zyskami dla Twojej firmy.

Obszar kompozycji 2

Czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie oznacza ogół działań, które mają na celu zwiększenie widoczności Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Tę całość można podzielić na dwie części – pozycjonowanie on-site oraz off-site.

Pierwsza z nich zakłada działania usprawniające w obrębie danej witryny. Składają się na nie między innymi: linkowanie wewnętrzne, optymalizacja tekstów na podstronach – SEO copywriting, chwytliwe meta title, meta description, opisy alternatywne zdjęć – tzw. alt tagi, stworzenie przyjaznych adresów URL, optymalizacja czasu ładowania strony, responsywności oraz dostosowanie do urządzeń mobilnych.

Pozycjonowanie off-site to z kolei czynności wykonywane poza stroną, której noty pragniemy poprawić. Są to na przykład: link building, czyli zdobywanie linków zwrotnych, prowadzenie firmowych profili w social mediach, stworzenie wizytówki Google Moja Firma.

Jakie są efekty z pozycjonowania sklepu internetowego?

Wdrożenie dobrze zaplanowanej strategii pozycjonowania przynosi wiele korzyści dla każdego sklepu online. Efekty pozycjonowania sklepu internetowego są mierzalne i z biegiem czasu coraz bardziej widoczne. Wraz ze wzrostem pozycji istotnych fraz kluczowych z punktu widzenia konkretnego biznesu, zwiększa się ruch na stronie, a co za tym idzie – rosną konwersje. Jakich efektów należy się spodziewać?

Zwiększenie liczby klientów. Dzięki działaniom SEO strona jest lepiej widoczna w wyszukiwarce Google, przez co łatwiej odnajdywana przez użytkowników, którzy często w ten sposób dołączają do grona stałych klientów sklepu internetowego. Warto zaznaczyć, że pozycjonowanie i optymalizacja sklepu powinny być wykonywane systematycznie i kontrolowane. Na ich efekty wpływa bardzo dużo czynników rankingowych oraz konkurencja i trudność słów kluczowych, więc tylko rzetelne działania przyniosą pożądane skutki.

Wzrost świadomości marki. Widząc sklep internetowy na liście wyników wyszukiwania, klienci kojarzą jego nazwę z wyszukiwanymi przez nich przedmiotami. Łączą więc markę ze statusem istotnego „gracza” w branży, co pozytywnie wpływa na rozpoznawalność w sieci.

Zwiększenie zysku. Większa liczba klientów na stronie przekłada się wprost na więcej zamówień, przy utrzymaniu tego samego poziomu konwersji.

Optymalizacja sklepu to stała praca, mająca na celu wprowadzanie istotnych zmian, zarówno tych pod kątem treści, jak i SEO technicznego, dotyczącego konstrukcji i poszczególnych elementów strony internetowej. Specjaliści SEO dostarczają również pomocnych wskazówek na temat tego, co ich zdaniem należy zmienić lub wdrożyć w sklepie internetowym.

Wartościowa witryna, w której o pozycjonowanie każdego dnia dbają specjaliści SEO, oraz taka, która dostarcza odpowiedzi na pytania klientów, będzie pojawiać się wysoko w pozycjach wyszukiwania. To z kolei ma wpływ na wzrost ruchu w sklepie, za którym idzie także zwiększona sprzedaż.

Dlaczego pozycjonować e-commerce w Fabryce?

Jesteśmy skuteczni. Zwiększamy ruch, nasze projekty osiągają średnio wzrost o 30% w pierwszych 6 miesiącach.

Jesteśmy na bieżąco i trzymamy rękę na pulsie. Nie zaskoczy nas (i Ciebie) żadna aktualizacja Google.

Mamy światowej klasy team contentowy. Tworzymy treści – od artykułów blogowych, przez opisy produktowe i hasła reklamowe, aż po e-booki.

Sami wdrażamy poprawki na Twojej stronie internetowej. Będziemy współpracować z Twoim deweloperem lub polecimy Ci poddostawcę. Zajmiemy się poprawą i aktualizacją opisów, które Ty będziesz musiał jedynie zaakceptować.

Sprawiamy, że techniczne SEO staje się Twoim przyjacielem. Wdrażamy wszystkie zaawansowane mechanizmy udostępniane przez Google, maksymalnie przyspieszamy serwisy internetowe oraz w pełni wykorzystujemy możliwości oprogramowania SaaS, uznawanego przez niektórych za niepozycjonowalne.

(Prawdopodobnie) widzieliśmy w SEO już wszystko. Pozycjonowaliśmy dziesiątki małych sklepów, a także międzynarodowe platformy e-commerce.

Mateusz Malinowski

Mateusz Malinowski

SEO Director

Przemysław Paruszewski

Przemysław Paruszewski

SEO Specialist

Wojciech Zakrzewski

Wojciech Zakrzewski

SEO Specialist

Patryk Błachnio

Patryk Błachnio

SEO Specialist

Aleksander Stempowski

Aleksander Stempowski

SEO Specialist

Dawid Targiel

Dawid Targiel

SEO Specialist

Wiemy, że możesz nie być pewien, czy SEO jest dla Ciebie lub czy przyniesie Ci korzyści. Dlatego skontaktuj się z nami – odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i przedstawimy Ci ofertę dopasowaną do Twojego biznesu.