Przejdź do

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Jak wynika z badań SMG/KRC, ponad połowa (66%) Polaków deklaruje, że przynajmniej raz dokonała zakupu w sieci. Jest to dobra wiadomość dla właścicieli sklepów internetowych (zwanych też e-commerce) oraz tych, którzy zamierzają taki sklep założyć. Dane mówią same za siebie – wartość rynku e-commerce w Polsce w roku 2019 sięgnęła 50 mld zł. Szacuje się, że w roku 2020 wartość ta przekroczy 70 mld zł.

Wierzymy, że każda firma posiadająca sklep internetowy powinna zadbać o jego widoczność w Google. Eksperci SEO z Fabryki Marketingu pomogą osiągnąć Twojemu sklepowi wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie oznacza ogół działań, które mają na celu zwiększenie widoczności Twojego sklepu internetowegowyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Trudno znaleźć internautę, który nie szuka informacji o produktach w wyszukiwarce Google. To ona wskazuje użytkownikom, gdzie znajdą odpowiedzi na swoje pytania i poszukiwane produkty. Celem każdego sklepu internetowego powinno być znalezienie się w Top 10 naturalnych wyników wyszukiwania Google.

Jednocześnie warto zadbać o to, by strona sklepu była widoczna na jak największą liczbę słów kluczowych. Pozycjonowanie sklepów internetowych zwiększa ich popularność. Oczywiście pod warunkiem, że wykonywane jest zgodnie z regułami działania wyszukiwarki Google.

 

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie sklepów internetowych to działanie długofalowe – jego wyniki możemy zauważyć najwcześniej po kilku miesiącach. Mimo że jest to proces dość skomplikowany, wymagający dużej wiedzy i nakładów finansowych, to jest też szansą na zaistnienie w internecie zarówno małych, jak i dużych biznesów. Systematyczne działania procentują na lata.

Zasady i algorytmy wpływające na wyniki wyszukiwarce Google stale się zmieniają, jednak strony i sklepy internetowe, optymalizowane i uzupełniane treściami zgodnie z wytycznymi, są przez Google promowane i znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Zaniechanie tych działań przez kilka miesięcy może spowodować, że ustąpisz miejsca konkurentom.

Jak przebiega pozycjonowanie sklepu internetowego?

Analizujemy grupę docelową

Wypytujemy Cię, kto najczęściej jest Twoim klientem i jak to przekłada się na sprzedaż.

Dobieramy kanały reklamowe

Dobieramy formy reklamy, które realizują Twoje cele biznesowe.

Mierzymy efekty

Sprawdzamy, czy zyski z kupionej reklamy pokrywają koszty prowadzenia kampanii.

Kiedy zlecić pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga wiedzy i doświadczenia, dlatego warto zlecić je specjalistom – zarówno w momencie, gdy żadne działania związane z widocznością w Google nie były do tej pory prowadzone, jak również wtedy, gdy już zostały poczynione jakieś kroki.

Celem pozycjonowania jest przedstawienie marki jako eksperta w konkretnej dziedzinie i dotarcie do potencjalnych klientów. Jeśli w Twoim sklepie internetowym nie ma ruchu lub jest on niskiej jakości (tzn. nie przekłada się na sprzedaż), zdecyduj się na pozycjonowanie sklepu internetowego.

Działania te pomogą Ci dotrzeć do Twojej grupy docelowej, czyli osób realnie zainteresowanych produktem. Dzięki współpracy z agencją SEO możesz skupić się na innych aspektach biznesu i zwiększyć swoje przychody. 

Istotna jest analiza wypracowanej widoczności w wynikach wyszukiwania i efektów wcześniej realizowanych działań. Do tego służy tzw. audyt SEO, dzięki któremu będzie wiadomo, co można zmienić i ulepszyć oraz jakie działania należy podjąć, aby pozycjonowanie osiągnęło założony cel – zwiększenie ruchu na stronie i sprzedaży w sklepie.

 

Jak rozliczać się za pozycjonowanie sklepu internetowego?

Odpowiedź na to pytanie należy zacząć od ustalenia, od czego zależy cena pozycjonowania. Każdy sklep internetowy jest inny i na ostateczną cenę działań SEO wpływa wiele czynników, takich jak chociażby liczba tworzonych treści i zdobytych linków czy przeznaczony czas. 

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest procesem długofalowym, na którego efekty należy poczekać minimum kilka miesięcy. Najpopularniejszą formą rozliczania jest stała, miesięczna opłata abonamentowa. Specjaliści SEO systematycznie monitorują pozycje na dane słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania Google i realizują zadania mające na celu wdrożenie założonej wcześniej strategii SEO.

Znany jest również model hybrydowy, będący połączeniem abonamentu i rozliczenia za efekty. Tutaj pod uwagę brany jest również stopień zrealizowania celu, czyli widoczność domeny w wynikach wyszukiwania.    

 

Jak wygląda pozycjonowanie sklepu internetowego z wykorzystaniem long tail?

Long tail to określenie fraz z tzw. długiego ogona, czyli takich, które składają się z kilku wyrazów. Jest to jedna ze strategii SEO, która ma znaczenie szczególnie w przypadku sklepów internetowych. Bardzo często o wiele łatwiej, szybciej i taniej jest pozycjonować sklep internetowy na frazy long tail niż na frazy ogólne.

Frazy ogólne charakteryzują się dużą konkurencyjnością, a co za tym idzie – znacznie trudniej się na nich wybić. Z kolei frazy long tail przekładają się na o wiele bardziej wartościowy ruch, a co za tym idzie – na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.

Fakt ten można przekuć na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym. Coraz dłuższe i coraz precyzyjniejsze frazy dają specjalistom ogromne pole do popisu. Wzięcie pod uwagę wielu fraz long tail powinno być ujęte w każdej strategii pozycjonowania sklepów internetowych. Klienci poszukują w Google konkretnych produktów czy usług, więc zadaniem właściciela sklepu internetowego (który pragnie odnieść sukces, zdobyć wartościowy ruch i wyprzedzić konkurencję) jest dostarczenie gotowych rozwiązań.

Żeby pokazać różnicę pomiędzy frazą ogólną a frazą long tail, weźmiemy pod uwagę frazy kluczowe:

  • czerwona sukienka
  • czerwona krótka sukienka na wesele

W przypadku tych dwóch fraz o wiele łatwiejszą do wypozycjonowania frazą będzie fraza z długiego ogona, czyli „czerwona krótka sukienka bez ramiączek na wesele”. Jest ona o wiele mniej konkurencyjna od frazy ogólnej „czerwona sukienka”, przez co osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google będzie dużo prostsze i szybsze.

Jeśli chciałbyś zwiększyć trafność wyników wyszukiwania Twojego sklepu, pozycjonowanie z wykorzystaniem long tail może Ci w tym bardzo pomóc.

Słowem podsumowania. Pozycjonowanie long tail umożliwia promowanie wieloczłonowych fraz kluczowych, charakteryzujące się znacznie niższą konkurencyjnością. Dodatkowo frazy long tail wyróżnia także poziom konwersji – jest on zazwyczaj o wiele wyższy od ogólnych słów kluczowych.

Klient poszukujący bardzo konkretnego produktu jest już właściwie na niego zdecydowany i szuka tylko sklepu, w którym będzie mógł go zakupić. Z kolei klient mniej zdecydowany dopiero rozeznaje się w wyborze sklepów i sprawdza ich asortyment, więc z dużym prawdopodobieństwem nie zdecyduje się w krótkim czasie na zakup. Generowanie wartościowego i konwertującego ruchu na stronie to najważniejszy efekt strategii long tail, stosowanej w wielu sklepach internetowych – zarówno tych mniejszych, jak i większych sklepów e-commerce.

 

Jakie są efekty z pozycjonowania sklepu internetowego?

Wdrożenie dobrze zaplanowanej strategii pozycjonowania przynosi wiele korzyści dla każdego sklepu online. Efekty pozycjonowania sklepu internetowego są mierzalne i z biegiem czasu coraz bardziej widoczne. Wraz ze wzrostem pozycji istotnych fraz kluczowych z punktu widzenia konkretnego biznesu, zwiększa się ruch na stronie, a co za tym idzie – rosną konwersje.

Skuteczne pozycjonowanie, poza zwiększoną liczbą klientów i sprzedaży, prowadzi także pośrednio do wzmocnienia marki. Jest ona lepiej widoczna w wyszukiwarce Google, przez co lepiej zapamiętywana przez użytkowników, którzy często w ten sposób dołączają do grona stałych klientów w sklepie internetowym. Warto zaznaczyć, że pozycjonowanie i optymalizacja sklepu powinny być wykonywane systematycznie i kontrolowane. Na ich efekty wpływa bardzo dużo czynników rankingowych oraz konkurencja i trudność słów.

Optymalizacja sklepu to stała praca, mająca na celu wprowadzanie istotnych zmian, zarówno tych pod kątem treści, jak i SEO technicznego, dotyczącego konstrukcji i poszczególnych elementów strony internetowej. Specjaliści SEO dostarczają również pomocnych wskazówek na temat tego, co ich zdaniem należy zmienić lub wdrożyć w sklepie internetowym.

Wartościowa witryna, w której o pozycjonowanie każdego dnia dbają specjaliści SEO, oraz taka, która dostarcza odpowiedzi na pytania klientów, będzie pojawiać się wysoko w pozycjach wyszukiwania. To z kolei ma wpływ na wzrost ruchu w sklepie, za którym idzie także zwiększona sprzedaż.

Jeżeli zainteresował Cię ten artykuł, napisz do nas i dowiedz się, jak zwiększyć widoczność Twojego sklepu internetowego!