Przejdź do

Pozycjonowanie stron w Holandii

Holandia licząca około 17 milionów obywateli może okazać się bardzo atrakcyjnym wyborem, jeżeli szukasz dla Twojej firmy nowych szans na rynku międzynarodowym. Rynek holenderski ma dużą siłę nabywczą, a społeczeństwo odznacza się wysokim stopniem dostępu do internetu. Poza tym Holendrzy uwielbiają media społecznościowe.

Planujesz stworzenie strony internetowej skierowanej do nowych klientów Twojej firmy w Holandii? Dowiedz się, w jaki sposób przebiega pozycjonowanie strony internetowej w tym kraju, a jak pozycjonowanie sklepów internetowych. Sprawdź, jakie słowa kluczowe są atrakcyjne dla tamtejszych odbiorców i dlaczego nie zawsze należy je wybierać z języka holenderskiego. Poznaj oczekiwania lokalnych klientów oraz przekonaj się, jak odpowiednio optymalizacja strony pozwoli ci lepiej je spełnić. Dziś przedstawiamy krótki poradnik obejmujący pozycjonowanie w Holandii!

Pozycjonowanie stron Holandia – dlaczego biznes w tym kraju się opłaca?

PKB Holandii per capita wynosi ponad 60 000 dolarów. Kraj Tulipanów jest tradycyjnym eksporterem, począwszy od elektroniki, po żywność. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby na wspólnym rynku Unii Europejskiej sprzedawać do niego swoje towary i usługi, zwłaszcza gdy konkurencyjność branży jest ograniczona.

Nie wolno zapominać, że port w Rotterdamie jest jednym z największych w Europie, a mnóstwo towarów przepływa każdego dnia przez znajdujące się pod Amsterdamem lotnisko Schiphol. Biznes w Holandii jest więc szansą na zwiększone przychody poprzez eksport towarów do kolejnych państw. Nie bez znaczenia pozostaje przejrzysty system podatkowy, choć należy przyznać, że podatki w Holandii nie należą do najniższych.

Wyszukiwarka Google zajmuje zdecydowaną pozycję lidera w holenderskim internecie, ponieważ jest pierwszym wyborem dla ponad 94% mieszkańców tego kraju. Rola pozostałych wyszukiwarek internetowych pozostaje marginalna. Oznacza to oczywiście, że promując swój biznes w danej branży, należy zadbać o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. W przeciwnym razie holenderscy klienci w ogóle nie dotrą do Twojej strony.

Pozycjonowanie stron internetowych w Holandii – o czym należy pamiętać?

Pozycjonowanie stron holenderskich nie różni się znacząco od promowania witryn w innych krajach. Algorytmy robotów Google są przecież uniwersalne. Z punktu widzenia polskiego przedsiębiorcy ważną rolę odgrywa prawidłowy dobór słów kluczowych.

Warto też pamiętać, że tamtejsze społeczeństwo jest mocno zainteresowane mediami społecznościowymi, wśród których dominuje Facebook, ale Twitter oraz Instagram też odgrywają znaczącą rolę. Czym powinieneś zainteresować się, prowadząc SEO i promocję swojego biznesu w Holandii?

Pozycjonowanie w Holandii – holenderska domena

Podobnie jak w większości krajów Europy, SEO w Holandii powinno przełożyć się na wysoką konwersję, jeżeli domena naszej strony będzie lokalna. Krajową domeną w Niderlandach jest .nl. Jeśli dana strona jest dostępna również z językiem angielskim oraz w innych wersjach językowych, bo biznes działa na skalę europejską, można skorzystać z domeny .eu. Trzeci wybór stanowi uniwersalna domena .com. Skorzystanie z każdej z nich pomoże nawiązać pozytywne relacje z potencjalnym klientem na rynku holenderskim.

Pozycjonowanie Holandia – lokalny serwer

Jeżeli oferta Twojej strony jest skierowana wyłącznie do klientów w Holandii, a witryna posiada holenderską domenę, warto zainteresować się również lokalnym hostingiem. Dzięki temu geolokalizacja może pozytywnie wpływać na pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google.

Poza tym strona powinna ładować się szybciej, gdy serwer znajduje się w danym kraju. Holenderscy klienci będą zadowoleni z jej sprawnego działania. Na szybkość ładowania strony zwracają oczywiście uwagę do roboty Google, natomiast Google Netherlands nie jest pod tym względem wyjątkiem.

Pozycjonowanie Holandia – dobór słów kluczowych

Jeśli chodzi o wybór słów kluczowych, eksperci zajmujący się pozycjonowaniem stron w Holandii zauważają, że rządzi się on podobnymi zasadami jak w większości krajów, w tym w Polsce. Wybrane słowa kluczowe mogą wynikać z ich ogólnej konkurencyjności, aktualnych trendów, ale sprawdzi się również pozycjonowanie long tail, czyli na długi ogon. Uniwersalnym narzędziem pomocnym przy wyborze optymalnych fraz kluczowych pozostaje oczywiście Google Keyword Planner.

Warto też pamiętać, że przy pozycjonowaniu lokalnym przydatny może okazać się język fryzyjski. Posługują się nim mieszkańcy jednego z regionów – Fryzzji. Prowadząc pozycjonowanie w tym obszarze, można postawić na fryzyjskie słowa kluczowe, aby poprawić miejsce witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Pozycjonowanie stron w Holandii – również na mobile

Ponad połowa Holendrów korzysta z internetu przede wszystkim za pośrednictwem komputera, natomiast blisko 45% preferuje urządzenia mobilne. Zanim nastąpi proces pozycjonowania, warto zadbać o to, aby witryna poprawnie wyświetlała się również na smartfonach, zwłaszcza że strony konkurencji na pewno o to zadbały, znając specyfikę lokalnego rynku.

Jak promować stronę internetową sklepów w Holandii?

Holandia jest bardzo atrakcyjnym rynkiem zbytu dla przedsiębiorców, którzy tworzą sklepy internetowe lub prowadzą sprzedaż w sieci innymi kanałami. Jednocześnie jest to bardzo wymagający rynek, a Holendrzy nie dokonują zakupów w przypadkowych miejscach.

Dla tamtejszego społeczeństwa ogromne znaczenie mają kwestie bezpieczeństwa oraz ekologia, dlatego warto podkreślać jakiekolwiek informacje na temat swojej oferty wpisujące się w ten trend. Duże znaczenie z pewnością będzie miała perfekcyjna obsługa w sklepie, na przykład pod względem szybkiego rozwiązywania problemów i reagowania na wiele zapytań użytkowników.

Dokładna analiza konkurencjipomoże w znalezieniu benchmarków i wskazówek dla sklepu internetowego. Wśród holenderskich konsumentów najpopularniejszą kategorią zakupową jest moda. Swój biznes e-commerce warto promować w Holandii przy pomocy płatnych reklam, jak również aktywności prowadzących do dobrych wyników organicznych. Duża liczba użytkowników social mediów sprawia, że przede wszystkim Facebook może przysłużyć się promocji sklepu internetowego.

Jednak nie tylko media społecznościowe pomagają w skutecznej sprzedaży towarów w Holandii. Google Business oraz zaznaczenie przedsiębiorstwa na mapie Google stanowią kolejne ułatwienia, chociaż ma to większe znaczenie w przypadku handlu o charakterze lokalnym.

Sprzedawanie towaru na holenderskiej stronie wiąże się z koniecznością zapewnienia kupującym preferowanej przez nich formy płatności. W tej kwestii Holendrzy mają swoją wyraźną preferencję, którą jest funkcjonująca na tamtym rynku metoda iDEAL. Można ją nazwać odpowiednikiem polskiego BLIK-a. Dużą popularnością cieszą się także PayPal oraz karty kredytowe. Najlepiej wybrać dostawcę płatności, który udostępni sklepowi wszystkie popularne na holenderskim rynku metody.

Jak pozyskiwać wartościowe linki w holenderskim internecie?

Pod względem SEO (search engine optimization) holenderski rynek działa podobnie jak polski. Trudno oczekiwać dobrych rezultatów kampanii bez zdobycia wartościowych linków dla promowanej strony. Sposób ich pozyskiwania jest w zasadzie identyczny jak w polskim internecie, choć należy pamiętać, że link building może kosztować sporo więcej.

Link building w Holandii – sposoby pozyskiwania wartościowych linków:

·         Artykuły sponsorowane – umieszczane na popularnych oraz branżowych portalach.

·         Marketing szeptany – przydatny podobnie jak w Polsce.

·         Marketing afiliacyjny – przy okazji przekłada się na wzrost sprzedaży.

·         Media społecznościowe – przemyślana promocja w social mediach.

Ile trwa i kosztuje pozycjonowanie holenderskich stron?

Pozycjonowanie stron w holenderskim internecie stanowi dużą szansę dla polskich przedsiębiorców i sklepów internetowych szukających dodatkowych rynków zbytu poza granicami kraju. Aktywność SEO powinna być równie efektywna i szybka jak w Polsce. Proces pozyskiwania linków bywa jednak droższy. Usługę pozycjonowania strony lub sklepu można zlecić polskim specjalistom doświadczonym w promocji witryn w Holandii.