Przejdź do

Pozycjonowanie stron w Holandii

Holandia licząca około 17 milionów obywateli może okazać się bardzo atrakcyjnym wyborem, jeżeli szukasz dla Twojej firmy nowych szans na rynku międzynarodowym. Rynek holenderski ma dużą siłę nabywczą, a społeczeństwo odznacza się wysokim stopniem dostępu do internetu. Poza tym Holendrzy uwielbiają media społecznościowe.

Planujesz stworzenie strony internetowej skierowanej do nowych klientów Twojej firmy w Holandii? Dowiedz się, w jaki sposób przebiega pozycjonowanie strony internetowej w tym kraju, a jak pozycjonowanie sklepów internetowych. Sprawdź, jakie słowa kluczowe są atrakcyjne dla tamtejszych odbiorców i dlaczego nie zawsze należy je wybierać z języka holenderskiego. Poznaj oczekiwania lokalnych klientów oraz przekonaj się, jak odpowiednio optymalizacja strony pozwoli ci lepiej je spełnić. Dziś przedstawiamy krótki poradnik obejmujący pozycjonowanie w Holandii!

Pozycjonowanie stron Holandia – dlaczego biznes w tym kraju się opłaca?

PKB Holandii per capita wynosi ponad 60 000 dolarów. Kraj Tulipanów jest tradycyjnym eksporterem, począwszy od elektroniki, po żywność. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby na wspólnym rynku Unii Europejskiej sprzedawać do niego swoje towary i usługi, zwłaszcza gdy konkurencyjność branży jest ograniczona.

Nie wolno zapominać, że port w Rotterdamie jest jednym z największych w Europie, a mnóstwo towarów przepływa każdego dnia przez znajdujące się pod Amsterdamem lotnisko Schiphol. Biznes w Holandii jest więc szansą na zwiększone przychody poprzez eksport towarów do kolejnych państw. Nie bez znaczenia pozostaje przejrzysty system podatkowy, choć należy przyznać, że podatki w Holandii nie należą do najniższych.

Wyszukiwarka Google zajmuje zdecydowaną pozycję lidera w holenderskim internecie, ponieważ jest pierwszym wyborem dla ponad 94% mieszkańców tego kraju. Rola pozostałych wyszukiwarek internetowych pozostaje marginalna. Oznacza to oczywiście, że promując swój biznes w danej branży, należy zadbać o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. W przeciwnym razie holenderscy klienci w ogóle nie dotrą do Twojej strony.

Pozycjonowanie stron internetowych w Holandii – o czym należy pamiętać?

Pozycjonowanie stron holenderskich nie różni się znacząco od promowania witryn w innych krajach. Algorytmy robotów Google są przecież uniwersalne. Z punktu widzenia polskiego przedsiębiorcy ważną rolę odgrywa prawidłowy dobór słów kluczowych.

Warto też pamiętać, że tamtejsze społeczeństwo jest mocno zainteresowane mediami społecznościowymi, wśród których dominuje Facebook, ale Twitter oraz Instagram też odgrywają znaczącą rolę. Czym powinieneś zainteresować się, prowadząc SEO i promocję swojego biznesu w Holandii?

Pozycjonowanie w Holandii – holenderska domena

Podobnie jak w większości krajów Europy, SEO w Holandii powinno przełożyć się na wysoką konwersję, jeżeli domena naszej strony będzie lokalna. Krajową domeną w Niderlandach jest .nl. Jeśli dana strona jest dostępna również z językiem angielskim oraz w innych wersjach językowych, bo biznes działa na skalę europejską, można skorzystać z domeny .eu. Trzeci wybór stanowi uniwersalna domena .com. Skorzystanie z każdej z nich pomoże nawiązać pozytywne relacje z potencjalnym klientem na rynku holenderskim.

Pozycjonowanie Holandia – lokalny serwer

Jeżeli oferta Twojej strony jest skierowana wyłącznie do klientów w Holandii, a witryna posiada holenderską domenę, warto zainteresować się również lokalnym hostingiem. Dzięki temu geolokalizacja może pozytywnie wpływać na pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google.

Poza tym strona powinna ładować się szybciej, gdy serwer znajduje się w danym kraju. Holenderscy klienci będą zadowoleni z jej sprawnego działania. Na szybkość ładowania strony zwracają oczywiście uwagę do roboty Google, natomiast Google Netherlands nie jest pod tym względem wyjątkiem.

Pozycjonowanie Holandia – dobór słów kluczowych

Jeśli chodzi o wybór słów kluczowych, eksperci zajmujący się pozycjonowaniem stron w Holandii zauważają, że rządzi się on podobnymi zasadami jak w większości krajów, w tym w Polsce. Wybrane słowa kluczowe mogą wynikać z ich ogólnej konkurencyjności, aktualnych trendów, ale sprawdzi się również pozycjonowanie long tail, czyli na długi ogon. Uniwersalnym narzędziem pomocnym przy wyborze optymalnych fraz kluczowych pozostaje oczywiście Google Keyword Planner.

Warto też pamiętać, że przy pozycjonowaniu lokalnym przydatny może okazać się język fryzyjski. Posługują się nim mieszkańcy jednego z regionów – Fryzzji. Prowadząc pozycjonowanie w tym obszarze, można postawić na fryzyjskie słowa kluczowe, aby poprawić miejsce witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Pozycjonowanie stron w Holandii – również na mobile

Ponad połowa Holendrów korzysta z internetu przede wszystkim za pośrednictwem komputera, natomiast blisko 45% preferuje urządzenia mobilne. Zanim nastąpi proces pozycjonowania, warto zadbać o to, aby witryna poprawnie wyświetlała się również na smartfonach, zwłaszcza że strony konkurencji na pewno o to zadbały, znając specyfikę lokalnego rynku.

Jak promować stronę internetową sklepów w Holandii?

Holandia jest bardzo atrakcyjnym rynkiem zbytu dla przedsiębiorców, którzy tworzą sklepy internetowe lub prowadzą sprzedaż w sieci innymi kanałami. Jednocześnie jest to bardzo wymagający rynek, a Holendrzy nie dokonują zakupów w przypadkowych miejscach.

Dla tamtejszego społeczeństwa ogromne znaczenie mają kwestie bezpieczeństwa oraz ekologia, dlatego warto podkreślać jakiekolwiek informacje na temat swojej oferty wpisujące się w ten trend. Duże znaczenie z pewnością będzie miała perfekcyjna obsługa w sklepie, na przykład pod względem szybkiego rozwiązywania problemów i reagowania na wiele zapytań użytkowników.

Dokładna analiza konkurencjipomoże w znalezieniu benchmarków i wskazówek dla sklepu internetowego. Wśród holenderskich konsumentów najpopularniejszą kategorią zakupową jest moda. Swój biznes e-commerce warto promować w Holandii przy pomocy płatnych reklam, jak również aktywności prowadzących do dobrych wyników organicznych. Duża liczba użytkowników social mediów sprawia, że przede wszystkim Facebook może przysłużyć się promocji sklepu internetowego.

Jednak nie tylko media społecznościowe pomagają w skutecznej sprzedaży towarów w Holandii. Google Business oraz zaznaczenie przedsiębiorstwa na mapie Google stanowią kolejne ułatwienia, chociaż ma to większe znaczenie w przypadku handlu o charakterze lokalnym.

Sprzedawanie towaru na holenderskiej stronie wiąże się z koniecznością zapewnienia kupującym preferowanej przez nich formy płatności. W tej kwestii Holendrzy mają swoją wyraźną preferencję, którą jest funkcjonująca na tamtym rynku metoda iDEAL. Można ją nazwać odpowiednikiem polskiego BLIK-a. Dużą popularnością cieszą się także PayPal oraz karty kredytowe. Najlepiej wybrać dostawcę płatności, który udostępni sklepowi wszystkie popularne na holenderskim rynku metody.

Jak pozyskiwać wartościowe linki w holenderskim internecie?

Pod względem SEO (search engine optimization) holenderski rynek działa podobnie jak polski. Trudno oczekiwać dobrych rezultatów kampanii bez zdobycia wartościowych linków dla promowanej strony. Sposób ich pozyskiwania jest w zasadzie identyczny jak w polskim internecie, choć należy pamiętać, że link building może kosztować sporo więcej.

Link building w Holandii – sposoby pozyskiwania wartościowych linków:

·         Artykuły sponsorowane – umieszczane na popularnych oraz branżowych portalach.

·         Marketing szeptany – przydatny podobnie jak w Polsce.

·         Marketing afiliacyjny – przy okazji przekłada się na wzrost sprzedaży.

·         Media społecznościowe – przemyślana promocja w social mediach.

Ile trwa i kosztuje pozycjonowanie holenderskich stron?

Pozycjonowanie stron w holenderskim internecie stanowi dużą szansę dla polskich przedsiębiorców i sklepów internetowych szukających dodatkowych rynków zbytu poza granicami kraju. Aktywność SEO powinna być równie efektywna i szybka jak w Polsce. Proces pozyskiwania linków bywa jednak droższy. Usługę pozycjonowania strony lub sklepu można zlecić polskim specjalistom doświadczonym w promocji witryn w Holandii.

Agencja SEO w Warszawie czy pozycjonowanie na własną rękę?

Polepszenie widoczności sklepów internetowych w wyszukiwarce Google to zwykle główny cel właścicieli biznesów. Sprawa jednak nie należy do najprostszych, gdyż bez znajomości aktualnie panujących zasad i reguł można zrobić więcej szkód niż pożytku. Optymalizacja techniczna strony wymaga stałej aktualizacji wiedzy, gdyż algorytmy Google ulegają ciągłym modyfikacjom. Oczywiście nie wyklucza to podejmowania działań samodzielnie, natomiast działając w dłuższej perspektywie, niezbędna wydaje się wiedza i doświadczenie ekspertów z branży, którzy skuteczne pozycjonowanie strony mają w małym palcu.

Wybór należy do Ciebie, przy czym należy pamiętać, że działania SEO obejmują wiele różnych i często skomplikowanych procesów, składających się z wielorakich etapów i koniecznych analiz.

Mówiąc w maksymalnym skrócie: przygotowanie odpowiedniej strategii SEO wymaga dużo wysiłku, począwszy od analizy słów kluczowych, przez optymalizację istotnych elementów na stronie, tworzenie odpowiednio dopasowanych treści (m.in. artykułów blogowych czy opisów kategorii), aż po zdobywanie wartościowych linków.

Mało tego – ogromną rolę odgrywają też czynniki będące „poza stroną”, czyli np. charakterystyka danej branży, specyfika konkretnej firmy oraz poznanie potrzeb i intencji grupy docelowej.

Istotna jest również szczegółowa analiza konkurencji – w końcu dobrze wiedzieć, jakie działania w kwestii pozycjonowania swoich witryn podejmują inne firmy, aby osiągać lepsze wyniki.

Należy być także wyczulonym na aktualizację algorytmów Google, ponieważ może się okazać, że coś, co znakomicie działało do pewnego czasu, nie jest już najlepszą metodą na walkę o większą widoczność.

Wykonanie tych wszystkich kroków wciąż nie gwarantuje szybkiego wzrostu widoczności. Działania z obszaru SEO są zwykle widoczne w długookresowej perspektywie. Zazwyczaj trzeba uzbroić się w cierpliwość i trochę poczekać na spodziewane efekty, lecz po upływie wymaganego czasu dają one wymierne, długofalowe korzyści.

Jeżeli nie chcesz poświęcać czasu na powolne wgryzanie się w tajniki SEO i pozycjonowanie swojej strony metodą prób i błędów, a zamiast tego wolisz skupić się na rozwoju biznesu, oddaj pozycjonowanie w Warszawie w ręce profesjonalistów. Chętnie kompleksowo zajmiemy się tym odpowiedzialnym zadaniem, bazując na wiedzy i doświadczeniu naszych ekspertów oraz profesjonalnych narzędziach do analiz.

Na podstawie audytu strony, zbadania profilu linków oraz analizy konkurencji ustalimy, a następnie wdrożymy optymalną dla Twojego biznesu (i budżetu) strategię działania.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie wyceniamy zawsze adekwatnie do potrzeb Twojego biznesu, abyśmy wspólnie mogli osiągnąć realne korzyści, z których będziemy zadowoleni.

Działania z zakresu pozycjonowania w każdym przypadku wymagają indywidualnej, kompleksowej analizy. Sprawdzamy nie tylko bieżącą jakość strony, ale także weryfikujemy branżę i poczynania konkurencji. Cena będzie uzależniona od aktualnego stanu witryny i ilości zmian, jakie muszą zostać wprowadzone, by osiągnąć realną poprawę widoczności na tle konkurencji.

SEO czasem może wiązać się ze sporymi wydatkami, ale niewątpliwie jest to inwestycja, a poniesione koszty optymalizacji zwrócą się z wielokrotnością.

Jak długo muszę czekać na efekty optymalizacji?

Pozycjonowanie to proces długofalowy. Nie miej złudzeń, że po wdrożeniu wszystkich działań zaczniesz natychmiastowo osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Polecamy zapoznać się ze sposobami oceny strony używanymi przez algorytm Google. W dużym uproszczeniu roboty sprawdzają treść, jakość, linki wychodzące oraz słowa kluczowe zawarte w tekście. Jeśli będziesz na bieżąco wprowadzać zmiany i starać się udoskonalać swoją witrynę, pamiętając przy tym o zasadach SEO, roboty Google zaczną częściej wchodzić na Twoją stronę, co przełoży się na lepsze pozycje w rankingu.

Na efekty pozycjonowania mają również wpływ następujące czynniki:

specyfika branży, w której prowadzisz biznes;

obrana strategia SEO, która w zależności od celu różni się czasem osiągnięcia konkretnych wyników;

wcześniejsze działania prowadzone na Twojej stronie, które przekładają się na sposób jej postrzegania przez roboty Google;

liczba i jakość linków zewnętrznych prowadzących do witryny;

intensywność działań prowadzonych przez konkurencję.

Czy pozycjonowanie lokalne jest usługą jednorazową?

Zgodnie z tym, co pisaliśmy powyżej — działania SEO to skomplikowane procesy, które są widoczne w długookresowej perspektywie. Optymalizując stronę, chcemy zdobyć lepszą widoczność, ale także ją utrzymać. Aby to osiągnąć, wykonujemy różnorakie analizy oraz inne niezbędne czynności zarówno na stronie (on-site SEO), jak i poza nią (off-site SEO).

Pozycjonowanie strony będzie skuteczne, jeśli pozostanie ona pod stałą kontrolą. Porzucenie czynności monitorowania działań może się wiązać z utraceniem ruchu i pozycji, z czego na pewno skorzysta konkurencja.

Czy agencja SEO, z którą nawiążę współpracę, powinna być z Warszawy?

Lokalizacja agencji SEO nie ma żadnego znaczenia. Optymalizacja strony to usługa, którą można przeprowadzić całkowicie zdalnie. Wybierając firmę, która zajmie się Twoją witryną, lepiej będzie zwrócić uwagę na skuteczność i wyniki niż na położenie biura.