Przejdź do

Pozycjonowanie stron w USA

Stany Zjednoczone to największa gospodarka świata i ogromny rynek konsumentów. Odległość geograficzna sprawia, zazwyczaj nie jest on jednak pierwszym wyborem dla polskich przedsiębiorców. Z drugiej strony dobry pomysł na biznes i ekspansja na rynku amerykańskim może okazać się prawdziwą żyłą złota, a jednocześnie przepustką do innych krajów anglojęzycznych. Do amerykańskich konsumentów najłatwiej dotrzeć online, tworząc z myślą o nich stronę internetową i przeprowadzając proces pozycjonowania.

Jak zabrać się do pozycjonowania stron www w Stanach Zjednoczonych? Co różni rynek amerykański od polskiego? Jakie wyzwania wiążą się z pozycjonowaniem stron, a jakie z promocją sklepów internetowych do amerykańskich klientów? Jak poprawić widoczność stron w amerykańskim Google poprzez pozyskiwanie linków i ile może kosztować i trwać pozycjonowanie w USA? Wyjaśniamy!

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych w Stanach Zjednoczonych jest opłacalne?

Mimo dystansu geograficznego i barier celnych, w 2021 roku eksport z Polski na amerykański rynek stanowił 2,67% całego rodzimego eksportu, co uplasowało Stany Zjednoczone na 9 pozycji w takim rankingu. Oznacza to, że polscy przedsiębiorcy wbrew pozorom mają czego szukać Za Oceanem. Wystarczy, że są w stanie konkurować w danej branży z zagranicznymi rywalami, choćby ceną. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, należy oczywiście zająć wysokie miejsce w amerykańskiej wyszukiwarce Google.

To właśnie wyszukiwarka Google zdecydowanie dominuje wśród amerykańskich użytkowników internetu, bo korzysta z niej 92% tamtejszego społeczeństwa. Kolejne miejsca ze znacznie mniejszym udziałem zajmują Bing oraz Yahoo. Warto zauważyć, że aż 92% internautów w USA przegląda strony przy pomocy smartfona, a więc witryny responsywne mają ogromny potencjał.

Pozycjonowanie USA — na co zwrócić uwagę?

Jeśli chodzi o pozycjonowanie, USA nie może radykalnie różnić się od innych krajów, bo przecież algorytmy w Google działają na całym świecie podobnie. Jednocześnie tamtejszy rynek ma swoją lokalną specyfikę, którą należy uwzględnić, prowadząc działania SEO w Ameryce. Na co zwrócić uwagę, chcąc podbić trzeci największy rynek cyfrowy świata, liczący ponad 310 milionów użytkowników?

Pozycjonowanie stron www z odpowiednią domeną

Przed rozpoczęciem pozycjonowania należy wybrać domenę naszej strony. W przypadku Stanów Zjednoczonych największy sens mają dwie możliwości: .us i .com

Główną zaletę tej pierwszej stanowi fakt, że jest ona krajową domeną Stanów Zjednoczonych, dlatego odbiorcy strony mogą odnieść wrażenie, że oferta jest skierowana konkretnie do nich. Wówczas w Google Search Console należy ustawić targetowanie na USA.

Z drugiej strony Amerykanie przyzwyczaili się już do domeny .com powszechnie używanej w tym kraju. Praktyka pokazuje, że niekiedy lepiej wpisuje się ona w kryteria algorytmów wyszukiwania. Poza tym międzynarodowa domena spisze się w przypadku stron, które mają charakter globalny i są skierowane również do odbiorców w pozostałych anglojęzycznych krajach, takich jak Wielka Brytania, Australia, Kanada, Irlandia, a nawet Indie czy RPA.

Pozycjonowanie lokalne

Ogromna powierzchnia USA sprawia, że tamtejsi konsumenci wszelkiego rodzaju usług poszukują lokalnie. Prowadząc sprzedaż internetową na cały obszar danego kraju, można to pominąć. W pozostałych przypadkach lepiej sprawdzi się pozycjonowanie lokalne i wykorzystanie fraz lokalnych, czyli zawierających nazwy geograficzne. Warto promować się również poprzez obecność na mapach Google.

Język angielski w wersji amerykańskiej

Przystępując do tworzenia treści i doboru słów kluczowych, należy pamiętać, że język angielski w Stanach Zjednoczonych mimo wszystko różni się od tego, którym posługują się mieszkańcy Wielkiej Brytanii. Należy to również uwzględnić w kodzie strony. Zazwyczaj efekty pozycjonowania będą lepsze, jeżeli stworzeniem treści przyjaznej dla algorytmów wyszukiwania zajmie się native speaker znający specyfikę rynku docelowego.

Wersja mobile

Responsywna strona internetowa poprawnie wyświetlająca się na urządzeniach mobilnych to prawdziwe must have, jeśli chodzi o rynek amerykański. W końcu aż 90% tamtejszych użytkowników korzysta z aktywnych smartfonów. Prowadząc pozycjonowanie stron w Stanach Zjednoczonych, nie należy rezygnować z tej grupy klientów.

Czytelna nawigacja

Tworząc stronę na rynek amerykański, należy pamiętać o wygodnej i czytelnej nawigacji strony, która ułatwia pozycjonowanie. USA to bardzo konkurencyjny rynek, więc czynnik ten jest również bardzo istotny z punktu widzenia odbiorców. Jeśli konkurencja w Polsce wydaje się silna, w Stanach Zjednoczonych jest jeszcze więcej rywali, którzy w dodatku dysponują wysokim budżetem na marketing internetowy. Konsument, który uznał stronę za nieczytelną, natychmiast poszuka innej oferty. Z tego powodu w pozycjonowaniu nie wolno zlekceważyć żadnego elementu optymalizacji witryny.

Jak wygląda pozycjonowanie stron w USA w branży e-commerce?

Wartość rynku e-commerce w Stanach Zjednoczonych przekroczyła w 2022 roku 1 bilion dolarów! Dla porównania w Polsce branża jest warta około 100 miliardów złotych, co oznacza, że rynek amerykański jest ponad 40 razy większy. Jeśli chodzi o sklepy internetowe, pozycjonowanie w USA i konkurowanie z tamtejszymi graczami wymaga dużych nakładów finansowych, co nie znaczy, że w pewnych branżach nie można odnieść sukcesu, właśnie dzięki pozycjonowaniu. O czym pamiętać, promując e-sklep Za Oceanem?

Sklepy internetowe – pozycjonowanie w USA:

·         Strefa czasowa – warto zwracać uwagę, że w Stanach funkcjonuje aż pięć stref czasowych, więc strona sklepu powinna dostosować się do tego, z jakiego miejsca przegląda ją użytkownik.

·         Pozycjonowanie lokalne – chociaż Stany Zjednoczone są prawdopodobnie najbardziej chłonnym rynkiem e-commerce, duża powierzchnia kraju sprawia, że jego mieszkańcy również online szukają ofert dostępnych blisko ich lokalizacji. Pozycjonowanie strony warto uzupełnić o wykorzystanie map Google i tamtejszych wizytówek.

·         Frazy long tail – Amerykanie zakochani w e-zakupach dokonują ich przede wszystkim u największych graczy, przede wszystkim na Amazonie. Kolejnymi gigantami są eBay, Walmart oraz Apple. Tworzenie treści na stronę i dobór fraz kluczowych pod SEO powinno uwzględniać, że do tamtejszych klientów łatwiej będzie dotrzeć przy pomocy pozycjonowania na długi ogon. Tylko rozbudowane odpowiednie słowa kluczowe mogą pomóc w konkurencji z gigantami.

Jak podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania w USA, stosując link building?

Wspomaganie linkowaniem zewnętrznym odgrywa niebagatelną rolę w pozycjonowaniu stron www w USA. O czym pamiętać, tworząc SEO link building?

SEO w USA – źródła linków zewnętrznych:

·         Strony z lokalną domeną – największą szansę na skuteczne pozycjonowanie w USA ma serwis wspomagany linkowaniem zewnętrznym z domen .com oraz .us. W przypadku linkowania zagranicznego efekty nie będą równie zadowalające.

·         Powiązanie tematyczne – algorytmy Google łaskawiej odnoszą się do linków o podobnej treści. Ważne, by strony pozostawały linki powiązane tematycznie, a więc treści na stronie pokrywały się ze źródłem linku.

·         Treści w mediach społecznościowych – wsparcie linków pochodzących z mediów społecznościowych wspiera SEO w USA, ale w ograniczonym stopniu.

·         Wartościowe linki – podobnie jak w innych krajach, również w USA algorytmy uwzględniają autorytet stron internetowych, z których pochodzą linki.

Ile trwa i kosztuje pozycjonowanie stron w Stanach Zjednoczonych?

SEO w Stanach Zjednoczonych jest trudniejsze niż w Polsce ze względu na nieporównywalnie większą konkurencję. Aby pomóc stronie w zajęciu wysokiego miejsca w wyszukiwarce, należy zazwyczaj zarezerwować budżet wynoszący przynajmniej kilka tysięcy dolarów miesięcznie. SEO w Stanach może również wymagać większej cierpliwości niż na większości europejskich rynków.

Na szczęście istnieją w Polsce agencje posiadające ogromne doświadczenie na tamtejszym rynku. Z punktu widzenia klienta oznacza to oszczędności, a także stały dostęp do specjalistów, którzy prowadzą SEO w USA i wygodną komunikację z nimi.

Chcesz zadbać o  imponujący ruch na swojej stronie internetowej w Stanach Zjednoczonych? Skontaktuj się z nami! W Fabryce Marketingu wiemy wszystko o SEO na amerykańskim rynku!

Agencja SEO w Warszawie czy pozycjonowanie na własną rękę?

Polepszenie widoczności sklepów internetowych w wyszukiwarce Google to zwykle główny cel właścicieli biznesów. Sprawa jednak nie należy do najprostszych, gdyż bez znajomości aktualnie panujących zasad i reguł można zrobić więcej szkód niż pożytku. Optymalizacja techniczna strony wymaga stałej aktualizacji wiedzy, gdyż algorytmy Google ulegają ciągłym modyfikacjom. Oczywiście nie wyklucza to podejmowania działań samodzielnie, natomiast działając w dłuższej perspektywie, niezbędna wydaje się wiedza i doświadczenie ekspertów z branży, którzy skuteczne pozycjonowanie strony mają w małym palcu.

Wybór należy do Ciebie, przy czym należy pamiętać, że działania SEO obejmują wiele różnych i często skomplikowanych procesów, składających się z wielorakich etapów i koniecznych analiz.

Mówiąc w maksymalnym skrócie: przygotowanie odpowiedniej strategii SEO wymaga dużo wysiłku, począwszy od analizy słów kluczowych, przez optymalizację istotnych elementów na stronie, tworzenie odpowiednio dopasowanych treści (m.in. artykułów blogowych czy opisów kategorii), aż po zdobywanie wartościowych linków.

Mało tego – ogromną rolę odgrywają też czynniki będące „poza stroną”, czyli np. charakterystyka danej branży, specyfika konkretnej firmy oraz poznanie potrzeb i intencji grupy docelowej.

Istotna jest również szczegółowa analiza konkurencji – w końcu dobrze wiedzieć, jakie działania w kwestii pozycjonowania swoich witryn podejmują inne firmy, aby osiągać lepsze wyniki.

Należy być także wyczulonym na aktualizację algorytmów Google, ponieważ może się okazać, że coś, co znakomicie działało do pewnego czasu, nie jest już najlepszą metodą na walkę o większą widoczność.

Wykonanie tych wszystkich kroków wciąż nie gwarantuje szybkiego wzrostu widoczności. Działania z obszaru SEO są zwykle widoczne w długookresowej perspektywie. Zazwyczaj trzeba uzbroić się w cierpliwość i trochę poczekać na spodziewane efekty, lecz po upływie wymaganego czasu dają one wymierne, długofalowe korzyści.

Jeżeli nie chcesz poświęcać czasu na powolne wgryzanie się w tajniki SEO i pozycjonowanie swojej strony metodą prób i błędów, a zamiast tego wolisz skupić się na rozwoju biznesu, oddaj pozycjonowanie w Warszawie w ręce profesjonalistów. Chętnie kompleksowo zajmiemy się tym odpowiedzialnym zadaniem, bazując na wiedzy i doświadczeniu naszych ekspertów oraz profesjonalnych narzędziach do analiz.

Na podstawie audytu strony, zbadania profilu linków oraz analizy konkurencji ustalimy, a następnie wdrożymy optymalną dla Twojego biznesu (i budżetu) strategię działania.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie wyceniamy zawsze adekwatnie do potrzeb Twojego biznesu, abyśmy wspólnie mogli osiągnąć realne korzyści, z których będziemy zadowoleni.

Działania z zakresu pozycjonowania w każdym przypadku wymagają indywidualnej, kompleksowej analizy. Sprawdzamy nie tylko bieżącą jakość strony, ale także weryfikujemy branżę i poczynania konkurencji. Cena będzie uzależniona od aktualnego stanu witryny i ilości zmian, jakie muszą zostać wprowadzone, by osiągnąć realną poprawę widoczności na tle konkurencji.

SEO czasem może wiązać się ze sporymi wydatkami, ale niewątpliwie jest to inwestycja, a poniesione koszty optymalizacji zwrócą się z wielokrotnością.

Jak długo muszę czekać na efekty optymalizacji?

Pozycjonowanie to proces długofalowy. Nie miej złudzeń, że po wdrożeniu wszystkich działań zaczniesz natychmiastowo osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Polecamy zapoznać się ze sposobami oceny strony używanymi przez algorytm Google. W dużym uproszczeniu roboty sprawdzają treść, jakość, linki wychodzące oraz słowa kluczowe zawarte w tekście. Jeśli będziesz na bieżąco wprowadzać zmiany i starać się udoskonalać swoją witrynę, pamiętając przy tym o zasadach SEO, roboty Google zaczną częściej wchodzić na Twoją stronę, co przełoży się na lepsze pozycje w rankingu.

Na efekty pozycjonowania mają również wpływ następujące czynniki:

specyfika branży, w której prowadzisz biznes;

obrana strategia SEO, która w zależności od celu różni się czasem osiągnięcia konkretnych wyników;

wcześniejsze działania prowadzone na Twojej stronie, które przekładają się na sposób jej postrzegania przez roboty Google;

liczba i jakość linków zewnętrznych prowadzących do witryny;

intensywność działań prowadzonych przez konkurencję.

Czy pozycjonowanie lokalne jest usługą jednorazową?

Zgodnie z tym, co pisaliśmy powyżej — działania SEO to skomplikowane procesy, które są widoczne w długookresowej perspektywie. Optymalizując stronę, chcemy zdobyć lepszą widoczność, ale także ją utrzymać. Aby to osiągnąć, wykonujemy różnorakie analizy oraz inne niezbędne czynności zarówno na stronie (on-site SEO), jak i poza nią (off-site SEO).

Pozycjonowanie strony będzie skuteczne, jeśli pozostanie ona pod stałą kontrolą. Porzucenie czynności monitorowania działań może się wiązać z utraceniem ruchu i pozycji, z czego na pewno skorzysta konkurencja.

Czy agencja SEO, z którą nawiążę współpracę, powinna być z Warszawy?

Lokalizacja agencji SEO nie ma żadnego znaczenia. Optymalizacja strony to usługa, którą można przeprowadzić całkowicie zdalnie. Wybierając firmę, która zajmie się Twoją witryną, lepiej będzie zwrócić uwagę na skuteczność i wyniki niż na położenie biura.