Pozycjonowanie stron w USA

Stany Zjednoczone to największa gospodarka świata i ogromny rynek konsumentów. Odległość geograficzna sprawia, zazwyczaj nie jest on jednak pierwszym wyborem dla polskich przedsiębiorców. Z drugiej strony dobry pomysł na biznes i ekspansja na rynku amerykańskim może okazać się prawdziwą żyłą złota, a jednocześnie przepustką do innych krajów anglojęzycznych. Do amerykańskich konsumentów najłatwiej dotrzeć online, tworząc z myślą o nich stronę internetową i przeprowadzając proces pozycjonowania.
Jak zabrać się do pozycjonowania stron www w Stanach Zjednoczonych? Co różni rynek amerykański od polskiego? Jakie wyzwania wiążą się z pozycjonowaniem stron, a jakie z promocją sklepów internetowych do amerykańskich klientów? Jak poprawić widoczność stron w amerykańskim Google poprzez pozyskiwanie linków i ile może kosztować i trwać pozycjonowanie w USA? Wyjaśniamy!
Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych w Stanach Zjednoczonych jest opłacalne?
Mimo dystansu geograficznego i barier celnych, w 2021 roku eksport z Polski na amerykański rynek stanowił 2,67% całego rodzimego eksportu, co uplasowało Stany Zjednoczone na 9 pozycji w takim rankingu. Oznacza to, że polscy przedsiębiorcy wbrew pozorom mają czego szukać Za Oceanem. Wystarczy, że są w stanie konkurować w danej branży z zagranicznymi rywalami, choćby ceną. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, należy oczywiście zająć wysokie miejsce w amerykańskiej wyszukiwarce Google.
To właśnie wyszukiwarka Google zdecydowanie dominuje wśród amerykańskich użytkowników internetu, bo korzysta z niej 92% tamtejszego społeczeństwa. Kolejne miejsca ze znacznie mniejszym udziałem zajmują Bing oraz Yahoo. Warto zauważyć, że aż 92% internautów w USA przegląda strony przy pomocy smartfona, a więc witryny responsywne mają ogromny potencjał.
Jak wygląda pozycjonowanie stron w USA w branży e-commerce?
Wartość rynku e-commerce w Stanach Zjednoczonych przekroczyła w 2022 roku 1 bilion dolarów! Dla porównania w Polsce branża jest warta około 100 miliardów złotych, co oznacza, że rynek amerykański jest ponad 40 razy większy. Jeśli chodzi o sklepy internetowe, pozycjonowanie w USA i konkurowanie z tamtejszymi graczami wymaga dużych nakładów finansowych, co nie znaczy, że w pewnych branżach nie można odnieść sukcesu, właśnie dzięki pozycjonowaniu. O czym pamiętać, promując e-sklep Za Oceanem?
Sklepy internetowe – pozycjonowanie w USA:
· Strefa czasowa – warto zwracać uwagę, że w Stanach funkcjonuje aż pięć stref czasowych, więc strona sklepu powinna dostosować się do tego, z jakiego miejsca przegląda ją użytkownik.
· Pozycjonowanie lokalne – chociaż Stany Zjednoczone są prawdopodobnie najbardziej chłonnym rynkiem e-commerce, duża powierzchnia kraju sprawia, że jego mieszkańcy również online szukają ofert dostępnych blisko ich lokalizacji. Pozycjonowanie strony warto uzupełnić o wykorzystanie map Google i tamtejszych wizytówek.
· Frazy long tail – Amerykanie zakochani w e-zakupach dokonują ich przede wszystkim u największych graczy, przede wszystkim na Amazonie. Kolejnymi gigantami są eBay, Walmart oraz Apple. Tworzenie treści na stronę i dobór fraz kluczowych pod SEO powinno uwzględniać, że do tamtejszych klientów łatwiej będzie dotrzeć przy pomocy pozycjonowania na długi ogon. Tylko rozbudowane odpowiednie słowa kluczowe mogą pomóc w konkurencji z gigantami.
Jak podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania w USA, stosując link building?
Wspomaganie linkowaniem zewnętrznym odgrywa niebagatelną rolę w pozycjonowaniu stron www w USA. O czym pamiętać, tworząc SEO link building?
SEO w USA – źródła linków zewnętrznych:
· Strony z lokalną domeną – największą szansę na skuteczne pozycjonowanie w USA ma serwis wspomagany linkowaniem zewnętrznym z domen .com oraz .us. W przypadku linkowania zagranicznego efekty nie będą równie zadowalające.
· Powiązanie tematyczne – algorytmy Google łaskawiej odnoszą się do linków o podobnej treści. Ważne, by strony pozostawały linki powiązane tematycznie, a więc treści na stronie pokrywały się ze źródłem linku.
· Treści w mediach społecznościowych – wsparcie linków pochodzących z mediów społecznościowych wspiera SEO w USA, ale w ograniczonym stopniu.
· Wartościowe linki – podobnie jak w innych krajach, również w USA algorytmy uwzględniają autorytet stron internetowych, z których pochodzą linki.
Ile trwa i kosztuje pozycjonowanie stron w Stanach Zjednoczonych?
SEO w Stanach Zjednoczonych jest trudniejsze niż w Polsce ze względu na nieporównywalnie większą konkurencję. Aby pomóc stronie w zajęciu wysokiego miejsca w wyszukiwarce, należy zazwyczaj zarezerwować budżet wynoszący przynajmniej kilka tysięcy dolarów miesięcznie. SEO w Stanach może również wymagać większej cierpliwości niż na większości europejskich rynków.
Na szczęście istnieją w Polsce agencje posiadające ogromne doświadczenie na tamtejszym rynku. Z punktu widzenia klienta oznacza to oszczędności, a także stały dostęp do specjalistów, którzy prowadzą SEO w USA i wygodną komunikację z nimi.
Chcesz zadbać o imponujący ruch na swojej stronie internetowej w Stanach Zjednoczonych? Skontaktuj się z nami! W Fabryce Marketingu wiemy wszystko o SEO na amerykańskim rynku!