Przejdź do

Pozycjonowanie stron Gdańsk

Twoja firma znajduje się w Gdańsku lub okolicach i chciałbyś pozyskać nowych klientów właśnie z tego regionu? Sposobem na to jest pozycjonowanie lokalne. Czym dokładnie jest, jak podjąć skuteczne działania i co zyskasz dzięki lepszej widoczności Twojej firmy w internecie? Skontaktuj się z nami, a o wszystkim Ci opowiemy.

Obszar kompozycji 2

Pozycjonowanie stron internetowych – czym jest?

Czasy się zmieniły. Kiedyś potencjalnych klientów zachęcało się do skorzystania z oferty głównie za pomocą ulotek, ogłoszeń w prasie, radiu czy na słupach reklamowych. Firmy dysponujące większym budżetem mogły sobie pozwolić na krótki spot reklamowy prezentujący ich usługi w telewizji. Wraz z rozwojem Internetu lwia część działań wizerunkowych i reklamowych przeniosła się do sieci. To tam szukamy wszelkich informacji – również tych o firmach, produktach i szerokiej ofercie usług.

 96,77% polskich internautów szuka treści w wyszukiwarce Google (dane dotyczą 2022 roku). Wśród nich z pewnością są też osoby, które szukają konkretnych produktów lub usług na lokalnym rynku. Zasadniczą kwestią jest więc… dać im się znaleźć. Niestety samo posiadanie atrakcyjnej i funkcjonalnej strony czy sklepu internetowego nie wystarczy. Nie jest to takie proste – zwłaszcza w obliczu prężnie działającej lokalnej konkurencji. Jak więc zwiększyć ruch strony internetowej, zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce i przyciągać do siebie klientów?

Z pomocą przychodzi tu pozycjonowanie stron internetowych. Jest to wielowymiarowy proces, mający na celu zwiększenie widoczności danej witryny na określone słowa kluczowe w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Obejmuje on zarówno działania na stronie www (on-site), jak i poza nią (off-site).

Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google — co możesz zyskać?

Odpowiednio prowadzone lokalne pozycjonowanie stron internetowych zaowocuje poprawą widoczności Twojej firmy w sieci. Innymi słowy: sprawi, że po wpisaniu określonej frazy kluczowej Twoja witryna pokaże się w wynikach wyszukiwania Google – i to na jak najwyższych pozycjach. Dzięki temu osoby mieszkające lub przebywające w okolicy z większym prawdopodobieństwem odwiedzą Twoją stronę i rozważą zakup produktu, lub skorzystanie z usług.

Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej ma takie znaczenie? Zastanów się, czy poszukując czegoś w sieci, zaglądasz na kolejne strony z wynikami wyszukiwania, czy może skupiasz się na pierwszej? No właśnie. Nie wynika to jedynie z naszego lenistwa czy braku czasu – strony i produkty, które plasują się na pierwszej karcie w wynikach wyszukiwania, jawią się odbiorcom jako bardziej godne zaufania. A zaufanie klientów jest obecnie jedną z najpotężniejszych walut.

Dobrze zoptymalizowana strona pokaże się osobom poszukującym lokalnie produktów z Twojej oferty lub świadczonych przez Ciebie usług. To z kolei przełoży się na większą liczbę nowych klientów, którzy z owej oferty skorzystają, i tym samym większe przychody. Dodatkowe benefity to zyskanie przewagi nad konkurencją oraz fakt, że zwiększy się rozpoznawalność Twojej firmy.

Pozycjonowanie Gdańsk – dla kogo jest ta usługa?

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych w Gdańsku będzie korzystne dla firm, które:

Posiadają sklepy stacjonarne w okolicy.

Oferują usługi dedykowane dla klientów z tego rejonu.

Znajdują się w Gdańsku i świadczą usługi typu offline, czyli przykładowo salony kosmetyczne, siłownie, warsztaty samochodowe itd.

Działają tylko w sieci, ale są zarejestrowane w mieście Gdańsk — to dodatkowa możliwość na zwiększenie widoczności, którą naprawdę warto wykorzystać.

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie lokalne?

Gdańsk to jedno z największych miast w Polsce – zarówno pod względem powierzchni, jak i zaludnienia (ponad 470 tys. mieszkańców; stan na grudzień 2021). W jego skład wchodzi 35 dzielnic. Nie należy pomijać faktu, że jest to miasto atrakcyjne nie tylko pod względem biznesowym, ale i turystycznym, co dodatkowo zwiększa jego potencjał. Wzrost widoczności na frazy związane z konkretną lokalizacją pozwoli Twojej stronie na dotarcie do ogromnej liczby potencjalnych klientów (nie tylko stałych mieszkańców, ale także turystów) i zwiększenie ruchu stron internetowych w Gdańsku, co przełoży się na osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarce.

 

Dlaczego my?

  1. Działamy w całej Polsce. W gronie naszych klientów znajdują się zarówno duże firmy, korporacje, jak i lokalni usługodawcy prowadzący małe przedsiębiorstwa.

  2. Nasz cel to pomaganie w realizacji założonych celów Twojego biznesu. Specjalizujemy się w obszarach szeroko pojętego marketingu internetowego – wykorzystujemy działania SEO, audyt SEO, skuteczne pozycjonowanie stron, content marketing oraz kampanie online. Tworzymy wysokiej jakości teksty, by Twoje strony znalazły się na wysokim poziomie w wyszukiwarce Google.

  3. Jesteśmy na bieżąco ze wszelkimi nowinkami ze świata marketingu i nigdy nie zostajemy w tyle. Z rozmysłem opracowujemy strategie działań SEO, bazując na wnikliwych analizach danych i uwzględniając unikalną specyfikę Twojej firmy.

  4. Mamy topowych specjalistów; korzystamy też z profesjonalnych narzędzi, dzięki którym jesteśmy maksymalnie skuteczni.

  5. Możesz mieć pewność, że zaoferujemy to, co najbardziej efektywne – i to w granicach Twojego budżetu. Z nami zyskasz widoczność zarówno w lokalnych wynikach wyszukiwania Google, jak i na terenie całej Polski.

Napisz do nas w celu przedstawienia dopasowanej oferty dla Twojego biznesu!

Mateusz Malinowski

Mateusz Malinowski

SEO Director

Przemysław Paruszewski

Przemysław Paruszewski

SEO Specialist

Wojciech Zakrzewski

Wojciech Zakrzewski

SEO Specialist

Patryk Błachnio

Patryk Błachnio

SEO Specialist

Aleksander Stempowski

Aleksander Stempowski

SEO Specialist

Dawid Targiel

Dawid Targiel

Junior SEO Specialist

Pozycjonowanie stron Gdańsk – jak wyglądają działania?

Pozycjonowanie stron to rozbudowana usługa, na którą składa się szereg kroków i rozmaitych analiz. Po krótce postaramy się przedstawić Ci kolejne działania z obszaru pozycjonowania stron, które warto wdrożyć dla swojej firmy.

Na początku współpracy chcielibyśmy z Tobą porozmawiać, by jak najlepiej poznać Twój biznes, specyfikę branży oraz cele i wymagania, jakie przed nami stawiasz. Jest to pierwszy i może nawet najważniejszy etap, dzięki któremu będziemy w stanie wprowadzać skuteczne SEO dla Twojej firmy i pozyskiwać potencjalnych klientów.

W kolejnym kroku zostanie wykonany audyt SEO strony internetowej, a w efekcie otrzymasz dokument zawierający wszelkie informacje o aktualnym stanie witryny. Raport dotyczy elementów wpływających na pozycjonowanie strony – tych, które zostały wykonane dobrze, jak i takich wymagających poprawy. Na jego podstawie ustalimy zakres prowadzonych działań.

Później dokonamy analizy i doboru fraz kluczowych, na podstawie których będziemy budować widoczność strony. Gdy już ją „prześwietlimy” i zbierzemy potrzebne informacje, przystąpimy do opracowywania strategii i jej realizacji.

Jakich działań możesz się tu spodziewać?

rozbudowy treści witryny – zoptymalizowanych pod SEO opisów produktowych, opisów kategorii, artykułów blogowych etc.;

optymalizacji strony pod względem technicznym – m.in. usunięcia błędów, optymalizacji grafik, poprawy czasu ładowania się witryny;

działań z zakresu link building – stworzenia linkowania wewnętrznego, dzięki któremu strona sprawniej się indeksuje, oraz zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do danej witryny.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Niestety nie istnieje jeden konkretny cennik pozycjonowania. Każdy przypadek jest inny i wymaga indywidualnego podejścia. Wiąże się to z szeregiem analiz — m.in. sprawdzeniem aktualnego stanu witryny, rozeznaniem w branży, prześwietleniem działań konkurencji i określeniem konkurencyjności fraz kluczowych. Nie sposób więc jednoznacznie określić ceny pozycjonowania w Gdańsku, nie zagłębiając się w te informacje.

Czy pozycjonowanie witryny może być sporym wydatkiem? Owszem, ale należy traktować to jako inwestycję. Koszty poniesione na rzecz pozycjonowania w Gdańsku zwrócą się z wielokrotnością i przyciągną na Twoją stronę potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie stron Gdańsk — czy agencja SEO, której powierzę pozycjonowanie mojej witryny, również powinna być z Gdańska?

Pewnie, że nie. Pozycjonowanie stron to usługa, którą można wykonać w całości zdalnie, toteż wybierając agencję zajmującą się pozycjonowaniem stron www, warto kierować się kryterium skuteczności, nie lokalizacją.

Czy SEO lokalne to usługa jednorazowa?

Nie. Jak już wspominaliśmy – działania SEO to złożony proces nastawiony na zdobywanie coraz lepszej widoczności i jej utrzymywanie. Składa się na nie wiele analiz oraz różnego typu działania, które wykonujemy zarówno na stronie (on-site SEO), jak i poza nią (off-site SEO).

Pamiętaj, że na rezultaty trzeba chwilę poczekać, ale zapewniamy, że są one tego warte. Zaprzestanie działań może skutkować utratą pozycji i ruchu na rzecz konkurencji, która aktywnie je prowadzi.

Chcę efektywnie pozyskiwać klientów w Gdańsku. Co wybrać – Google Ads czy pozycjonowanie?

Najlepsze rezultaty daje kompleksowa strategia, w której połączymy obie usługi, ponieważ znakomicie się one uzupełniają. Reklamy w Google to możliwość precyzyjnego dotarcia do użytkowników z danej lokalizacji (w tym przypadku Gdańsk i okolice), którzy mogą być zainteresowani ofertą. Efekty takiej kampanii mogą być niemal natychmiastowe. Z kolei na wyniki pozycjonowania trzeba chwilę poczekać, ale są one długofalowe.

Wizytówka Google Moja Firma a pozycjonowanie Gdańsk

W pozycjonowaniu lokalnym nieoceniona jest rola odpowiednio uzupełnionej i prowadzonej wizytówki Google Moja Firma. To dzięki niej algorytmy są w stanie skuteczniej powiązać lokalizację Twojej firmy z danym miastem. 

Co więcej – to również istotne źródło wiedzy dla klientów. Wizytówka umożliwia im bezproblemowe odnalezienie firmy na mapie, wyznaczenie trasy, sprawdzenie danych kontaktowych i godzin otwarcia. Klienci mogą też zostawiać opinie, które mogą zachęcać (lub zniechęcać) inne osoby.

Wizytówki wyświetlają się najczęściej nad pozostałymi wynikami wyszukiwania. Jeśli nie masz jeszcze skonfigurowanej wizytówki Google Moja Firma, pomożemy Ci to zrobić, tak aby Twoim potencjalnym klientom było jak najłatwiej odszukać Twoją firmę.