Przejdź do

Prowadzenie bloga firmowego

W internecie jeszcze nigdy nie było tak wielu firm jak obecnie. Jak wyróżnić się w tym tłumie i dotrzeć do odbiorców inaczej niż za pomocą bezpośredniej, tradycyjnej reklamy? Jak zatrzymać ich przy sobie i zbudować z nimi trwałą, długofalową relację?

Rozwiązaniem może być prowadzenie bloga firmowego. Skontaktuj się z nami, a podpowiemy Ci, jak robić to skutecznie.

Czym jest blog firmowy?

Marketing internetowy ewoluuje – dziś nie jest już ślepym wyścigiem o każdą transakcję, tylko umiejętnością budowania trwałych i długofalowych relacji z odbiorcami.

Content marketing, czyli promocja przy użyciu atrakcyjnych treści, umożliwia skuteczne zaprezentowanie marki, jej wartości i produktów, ale bez schematycznej i nachalnej reklamy.

Blog firmowy z kolei jest miejscem pozwalającym odbiorcom na bliższe poznanie marki i tego, co może im zaoferować. Jego treścią są więc przykładowo artykuły eksperckie, e-booki, badania i raporty, kursy, artykuły edukacyjne czy opisy zastosowań Twojego produktu.

Jak wygląda prowadzenie bloga firmowego dla e-commerce?

E-commerce i sklepy internetowe są dziedziną, w której content marketing sprawdza się szczególnie dobrze. Dlaczego? Ponieważ zbiera on wokół strony społeczność miłośników danej branży. W efekcie stają się one czymś więcej niż tylko zwykłą stroną z produktami.

Gdy firma prowadzi własnego bloga, publikując na nim wpisy na temat prawidłowego korzystania ze sprzedawanych produktów, buduje wizerunek pomocnej i godnej zaufania. Regularne publikacje przekładają się również na działania optymalizacyjne Twojej witryny.

W związku z tym nasuwa się pytanie: jakiego rodzaju treści przyniosą najlepsze efekty po ich opublikowaniu na firmowym blogu e-commerce?

Poszerzone opisy produktów i przykłady ich zastosowań

Coraz więcej osób, oprócz szukania w internecie wyłącznie danych technicznych, chce także sprawdzić, jak dany produkt zachowuje się podczas używania. Na przykładzie butów do biegania – dobrym pomysłem byłoby dokładne opisanie nie tylko samych butów, ale także przykładowych tras, na których można je wykorzystać.

Wideo

Filmy mogą się świetnie sprawdzić szczególnie w przypadku produktów, których wygląd ma znaczenie – np. odzieży czy rzeczy z kategorii wystroju wnętrz. W dzisiejszych czasach, kiedy to zakupy internetowe mocno zyskały na znaczeniu, firmy prezentujące produkty w sposób najbardziej odzwierciedlający ich rzeczywisty wygląd (np. na żywej osobie i w ruchu) mają szansę pozyskać klientów konkurencji – sklepów, które tego nie oferują.

Kursy i warsztaty

W content marketingu dla e-commerce treści edukacyjne zawsze będą doskonałym pomysłem. Dotyczy to praktycznie każdej branży: w przypadku obuwia sportowego można zaproponować klientom darmowy kurs prawidłowej techniki biegania, w sklepie z artykułami plastycznymi można publikować lekcje rysunku, a w sklepie z wyposażeniem wnętrz – wskazówki na temat estetycznego urządzania mieszkania. Oczywiście we wszystkich tych treściach warto wykorzystać produkty ze swojej oferty.

Współpraca z influencerami

Innym ciekawym przykładem zastosowania content marketingu w e-commerce jest współpraca z influencerami lub celebrytami związanymi z daną branżą. Można przeprowadzić z nimi wywiad, zapytać o doświadczenia z używania produktów lub poprowadzić webinar. Influencerzy skutecznie przyciągają publiczność, co w połączeniu z content marketingiem może przynieść naprawdę dobre efekty.

Dla kogo jest blog firmowy? Korzyści z content marketingu

Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą firmę dla klientów indywidualnych, jesteś pracownikiem działu marketingu w dużej firmie świadczącej usługi B2B czy prowadzisz jakikolwiek sklep internetowy, powinieneś zainteresować się prowadzeniem bloga firmowego. Efekty mogą być tak samo spektakularne zarówno w małej firmie, jak i w dużej korporacji. Co zatem możesz zyskać?

Darmowa powierzchnia reklamowa

Słynne powiedzenie głosi, że „reklama jest dźwignią handlu”, i w dzisiejszych czasach raczej nie trzeba nikogo przekonywać do jego prawdziwości. A czy zastanawiałeś się kiedyś, co by było, gdybyś dostał do dyspozycji ogromną i darmową powierzchnię reklamową?

Blog firmowy jest właśnie takim miejscem – możesz reklamować się tam na własnych warunkach. To doskonała przestrzeń do prezentacji nowych produktów, zrealizowanych projektów czy ciekawostek, które mogą zainteresować Twoich klientów.

Reklama firmy na blogu może przybrać przeróżną formę – recenzji, poradników, opisów, a nawet filmów.

Budowanie świadomości i wizerunku eksperckiego

Blog firmowy w nienachalny i naturalny sposób buduje świadomość marki oraz jej produktów. Dzięki temu jest także świetną metodą na docieranie do potencjalnych klientów oraz narzędziem do budowania wizerunku eksperta. Publikując wartościowe treści, pokazujesz klientom, że jesteś specjalistą w swojej branży i znasz się na rzeczy. To z kolei pozytywnie wpływa na ich późniejsze decyzje zakupowe, a w rezultacie – generuje wzrost przychodów w Twoim biznesie.

Nawiązywanie więzi z klientami

Dobre relacje z klientami są niezbędne do powodzenia każdego biznesu. Blog firmowy ułatwia ich nawiązywanie i utrzymywanie – zwłaszcza gdy wartościowe treści uzupełnia się innymi sposobami komunikacji, np. mediami społecznościowymi. Interesujące treści umożliwiają prezentację nie tylko produktów, ale też samej marki i wartości, jakimi się ona kieruje.

Zwiększenie ruchu na stronie (i w biznesie)

Prowadzenie bloga firmowego jest działaniem długofalowym. Odpowiednio skonstruowane, wartościowe wpisy mogą generować ruch na stronie przez bardzo długi czas – dzięki temu nie trzeba ciągle wydawać środków na emisję reklam. Content marketing to niemal darmowa reklama, która w dodatku cały czas jest widoczna w internecie.

Dlaczego tak jest? Otóż użytkownicy przez cały czas poszukują w sieci odpowiedzi na swoje pytania. Trafiając na bloga, który rozwiązuje ich problemy, stają się jego wiernymi czytelnikami i zapamiętują markę jako tę, która im pomogła. Blog firmowy pomaga również w pozyskiwaniu wartościowych linków, czego uzupełnieniem są publikacje w social mediach.

Jak prowadzimy bloga firmowego?

Content marketing to sztuka tworzenia wartościowych treści, które budują relację pomiędzy marką a odbiorcami. Jednak podobnie jak w przypadku tradycyjnych działań promocyjnych, wymaga on właściwego podejścia strategicznego i planu.

Prowadzenie bloga firmowego jest więc poprzedzone szczegółową analizą i badaniem rynku – to na podstawie ich wyników opracowujemy całą strategię marketingową. Dzięki niej wiesz już, jak krok po kroku realizować konkretne cele biznesowe.

Wcześniejsza analiza umożliwia także ustalenie odpowiednich słów kluczowych. Gdy już je mamy, opracowujemy szczegółową strategię i plan działania rozłożone w harmonogramach na kolejne miesiące. Tworząc kalendarz i propozycje tematów, bierzemy pod uwagę różne czynniki – takie jak sezonowość, rodzaj treści czy tematy poruszane przez konkurencję.

Po akceptacji rozpoczynamy właściwą pracę. Copywriterzy na podstawie opracowanej wcześniej strategii tworzą treści, które są wartościowe, ciekawe, sprzedające i dostosowane do aktualnych wymogów wyszukiwarki Google.

W czasie procesu kontaktujemy się z Tobą i prezentujemy Ci dotychczasowe działania. Po publikacji analizujemy efekty i przedstawiamy Ci je w czytelnych, jasnych i przejrzystych raportach.

Masz stronę, ale nie prowadzisz bloga firmowego? Napisz do nas – przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę.