Przejdź do

Prowadzenie bloga firmowego

W internecie jeszcze nigdy nie było tak wielu firm jak obecnie. Jak wyróżnić się w tym tłumie i dotrzeć do odbiorców inaczej niż za pomocą bezpośredniej, tradycyjnej reklamy? Jak zatrzymać ich przy sobie i zbudować z nimi trwałą, długofalową relację?

Rozwiązaniem może być prowadzenie bloga firmowego. Nie wiesz, od czego zacząć? Skontaktuj się z nami, a podpowiemy Ci, jak robić to skutecznie.

Czym jest blog firmowy?

Marketing internetowy ewoluuje – dziś nie jest już ślepym wyścigiem o każdą transakcję, tylko umiejętnością budowania trwałych i długofalowych relacji z odbiorcami.

Content marketing, czyli promocja przy użyciu atrakcyjnych treści, umożliwia skuteczne zaprezentowanie marki, jej wartości i produktów, ale bez schematycznej i nachalnej reklamy.

Blog firmowy z kolei jest miejscem pozwalającym odbiorcom na bliższe poznanie marki i tego, co może im zaoferować. Jego treścią są więc przykładowo artykuły eksperckie, e-booki, badania i raporty, kursy, artykuły edukacyjne czy opisy zastosowań Twojego produktu.

Dla kogo jest blog firmowy? Korzyści z content marketingu

Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą firmę dla klientów indywidualnych, jesteś pracownikiem działu marketingu w dużej firmie świadczącej usługi B2B czy prowadzisz jakikolwiek sklep internetowy, powinieneś zainteresować się prowadzeniem bloga firmowego. Efekty mogą być tak samo spektakularne zarówno w małej firmie, jak i w dużej korporacji. Co zatem możesz zyskać?

Zwiększenie ruchu na stronie (i w biznesie)

Prowadzenie bloga firmowego jest działaniem długofalowym. Odpowiednio skonstruowane, wartościowe wpisy mogą generować ruch na stronie przez bardzo długi czas – dzięki temu nie trzeba ciągle wydawać środków na emisję reklam. Content to niemal darmowa reklama, która w dodatku cały czas jest widoczna w internecie.

Dlaczego tak jest? Otóż użytkownicy przez cały czas poszukują w sieci odpowiedzi na swoje pytania. Trafiając na bloga, który rozwiązuje ich problemy, stają się jego wiernymi czytelnikami i zapamiętują markę jako tę, która im pomogła. Blog firmowy pomaga również w pozyskiwaniu wartościowych linków, czego uzupełnieniem są publikacje w social mediach.

Darmowa powierzchnia reklamowa

Słynne powiedzenie głosi, że „reklama jest dźwignią handlu”, i w dzisiejszych czasach raczej nie trzeba nikogo przekonywać do jego prawdziwości. A czy zastanawiałeś się kiedyś, co by było, gdybyś dostał do dyspozycji ogromną i darmową powierzchnię reklamową?

Blog firmowy jest właśnie takim miejscem – możesz reklamować się tam na własnych warunkach. To doskonała przestrzeń do prezentacji nowych produktów, zrealizowanych projektów czy ciekawostek, które mogą zainteresować Twoich klientów.

Reklama firmy na blogu może przybrać przeróżną formę – recenzji, poradników, opisów, a nawet filmów.

Budowanie świadomości i wizerunku eksperckiego

Blog firmowy w nienachalny i naturalny sposób buduje świadomość marki oraz jej produktów. Dzięki temu jest także świetną metodą na docieranie do potencjalnych klientów oraz narzędziem do budowania wizerunku eksperta. Publikując wartościowe treści, pokazujesz klientom, że jesteś specjalistą w swojej branży i znasz się na rzeczy. To z kolei pozytywnie wpływa na ich późniejsze decyzje zakupowe, a w rezultacie – generuje wzrost przychodów w Twoim biznesie.

Nawiązywanie więzi z klientami

Dobre relacje z klientami są niezbędne do powodzenia każdego biznesu. Blog firmowy ułatwia ich nawiązywanie i utrzymywanie – zwłaszcza gdy wartościowe treści uzupełnia się innymi sposobami komunikacji, np. mediami społecznościowymi. Interesujące treści umożliwiają prezentację nie tylko produktów, ale też samej marki i wartości, jakimi się ona kieruje.

Jak prowadzimy bloga firmowego?

Content marketing to sztuka tworzenia wartościowych treści, które budują relację pomiędzy marką a odbiorcami. Jednak podobnie jak w przypadku tradycyjnych działań promocyjnych, wymaga on właściwego podejścia strategicznego i planu.

Prowadzenie bloga firmowego jest więc poprzedzone szczegółową analizą i badaniem rynku – to na podstawie ich wyników opracowujemy całą strategię marketingową. Dzięki niej wiesz już, jak krok po kroku realizować konkretne cele biznesowe.

Wcześniejsza analiza umożliwia także ustalenie odpowiednich słów kluczowych. Gdy już je mamy, opracowujemy szczegółową strategię i plan działania rozłożone w harmonogramach na kolejne miesiące. Tworząc kalendarz i propozycje tematów, bierzemy pod uwagę różne czynniki – takie jak sezonowość, rodzaj treści czy tematy poruszane przez konkurencję.

Po akceptacji rozpoczynamy właściwą pracę. Copywriterzy na podstawie opracowanej wcześniej strategii tworzą treści, które są wartościowe, ciekawe, sprzedające i dostosowane do aktualnych wymogów wyszukiwarki Google.

W czasie procesu kontaktujemy się z Tobą i prezentujemy Ci dotychczasowe działania. Po publikacji analizujemy efekty i przedstawiamy Ci je w czytelnych, jasnych i przejrzystych raportach.

Masz stronę, ale nie prowadzisz bloga firmowego? Napisz do nas – przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę.

Jak wygląda prowadzenie bloga firmowego dla e-commerce?

E-commerce i sklepy internetowe są dziedziną, w której content marketing sprawdza się szczególnie dobrze. Dlaczego? Ponieważ zbiera on wokół strony społeczność miłośników danej branży. W efekcie stają się one czymś więcej niż tylko zwykłą stroną z produktami.

Gdy firma prowadzi własnego bloga, publikując na nim wpisy na temat prawidłowego korzystania ze sprzedawanych produktów, buduje wizerunek pomocnej i godnej zaufania. Regularne publikacje przekładają się również na działania optymalizacyjne Twojej witryny.

W związku z tym nasuwa się pytanie: jakiego rodzaju treści przyniosą najlepsze efekty po ich opublikowaniu na firmowym blogu e-commerce?

Poszerzone opisy produktów i przykłady ich zastosowań

Coraz więcej osób, oprócz szukania w internecie wyłącznie danych technicznych, chce także sprawdzić, jak dany produkt zachowuje się podczas używania. Na przykładzie butów do biegania – dobrym pomysłem byłoby dokładne opisanie nie tylko samych butów, ale także przykładowych tras, na których można je wykorzystać.

Wideo

Filmy mogą się świetnie sprawdzić szczególnie w przypadku produktów, których wygląd ma znaczenie – np. odzieży czy rzeczy z kategorii wystroju wnętrz. W dzisiejszych czasach, kiedy to zakupy internetowe mocno zyskały na znaczeniu, firmy prezentujące produkty w sposób najbardziej odzwierciedlający ich rzeczywisty wygląd (np. na żywej osobie i w ruchu) mają szansę pozyskać klientów konkurencji – sklepów, które tego nie oferują.

Kursy i warsztaty

W content marketingu dla e-commerce treści edukacyjne zawsze będą doskonałym pomysłem. Dotyczy to praktycznie każdej branży: w przypadku obuwia sportowego można zaproponować klientom darmowy kurs prawidłowej techniki biegania, w sklepie z artykułami plastycznymi można publikować lekcje rysunku, a w sklepie z wyposażeniem wnętrz – wskazówki na temat estetycznego urządzania mieszkania. Oczywiście we wszystkich tych treściach warto wykorzystać produkty ze swojej oferty.

Współpraca z influencerami

Innym ciekawym przykładem zastosowania marketingu treści w e-commerce jest współpraca z influencerami lub celebrytami związanymi z daną branżą. Można przeprowadzić z nimi wywiad, zapytać o doświadczenia z używania produktów lub poprowadzić webinar. Influencerzy skutecznie przyciągają publiczność, co w połączeniu z content marketingiem może przynieść naprawdę dobre efekty.

Jak prowadzić bloga firmowego: 10 żelaznych zasad

Treści na blogu są trzecim najczęściej wykorzystywanym elementem content marketingu – pierwsze i drugie miejsce na podium zajmują e-booki oraz materiały wideo. Dla 70% konsumentów artykuły są zdecydowanie bardziej zachęcającą formą promocji usług i produktów niż tradycyjne reklamy; m.in. dlatego, że są mniej nachalne i zawierają dodatkową wartość.

Z racji tego, że marketing polega na spełnianiu potrzeb odbiorców, warto uwzględnić w swojej strategii prowadzenie bloga firmowego.

Musisz jednak wiedzieć, że nie każda firma potrafi wykorzystać potencjał marketingu treści – a szkoda, bo jak już wiesz, jest on ogromny. Przy obecnej świadomości konsumentów i wymaganiach wyszukiwarki Google nie wystarczy raz na jakiś czas wrzucić tekstu, i to takiego napisanego  „na kolanie”. Jak więc robić to skutecznie?

Przedstawiamy 10 najważniejszych zasad, którymi należy się kierować, aby prowadzenie bloga firmowego przyniosło realne korzyści.

1  Zadbaj o wysoką jakość treści

Banalne? Z jednej strony tak, z drugiej – w sieci nadal znaleźć można mnóstwo tekstów bez wartości merytorycznej i z masą rażących błędów ortograficznych czy językowych. Taki content niestety w niczym nie pomoże i nie ma prawa być skutecznym narzędziem marketingowym. Dlaczego?

Warto przypomnieć sobie, jakie są cele prowadzenia bloga firmowego. Między innymi jest to budowanie wizerunku eksperta oraz ściąganie ruchu na stronę poprzez zwiększenie widoczności w wyszukiwarce. Teksty niskiej jakości i z błędami nie zadowolą ani czytelników, ani robotów indeksujących, dlatego nie spełnią żadnego z tych celów.

W 2011 roku firma Google wprowadziła algorytm Panda, którego zadaniem jest pilnowanie, aby strony z niskiej jakości tekstami nie znalazły się na wysokich pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania. Chcesz spodobać się Pandzie? Pisz artykuły wyczerpujące temat i odpowiadające na pytania użytkowników, pozbądź się duplikatów, nie używaj słów kluczowych niezwiązanych z opisywanym tematem (w taki sposób zafundujesz sobie wysoki współczynnik odrzuceń).

2  Zaplanuj publikacje, publikuj regularnie

Warto zaplanować sobie tematy i daty publikacji poszczególnych wpisów przynajmniej na kilka tygodni. Oczywiście nie oznacza to, że nie możesz spontanicznie napisać i dodać artykułu, gdy poczujesz wenę lub gdy w branżowym środowisku zdarzy się coś ciekawego (RTM, czyli nawiązywanie w działaniach marketingowych do bieżących wydarzeń, to bardzo skuteczne posunięcie). Jednak dzięki planowaniu prowadzenie bloga firmowego będzie łatwiejsze.

Kolejny ważny aspekt to regularne publikowanie. Według badań przeprowadzonych przez HubSpot optymalna częstotliwość to 3-5 wpisów w tygodniu w przypadku budowania ruchu i 1-4 wpisy w tygodniu w przypadku realizowania celów wizerunkowych. Warto jednak znaleźć złoty środek i tworzyć treści, które zadowolą jednocześnie czytelników i roboty wyszukiwarki.

Regularne publikowanie na blogu firmowym według konkretnego schematu (np. w każdy poniedziałek, środę i piątek) sprawi, że stali czytelnicy będą z niecierpliwością wyczekiwali kolejnego wpisu.

3  Uważaj na klątwę wiedzy

Klątwa wiedzy to tzw. skrzywienie poznawcze. Polega ono na wyparciu stanu, w którym nie posiadało się obecnej wiedzy i doświadczenia. Co ma to wspólnego z prowadzeniem bloga firmowego? Otóż osoba dotknięta klątwą wiedzy nie jest w stanie wytłumaczyć danego zagadnienia tak, aby zrozumiała je osoba początkująca – co często zaobserwować można na firmowych blogach.

Pokazywanie się w roli eksperta w swojej branży jest ważne i potrzebne, ale chwalenie wiedzą i zasypywanie czytelników niezrozumiałymi terminami już nie. Lepiej pisać prostym i zrozumiałym językiem. Dzięki temu tekst dotrze do szerszej publiczności. Eksperci nie poczują się urażeni, za to osoby początkujące sporo zyskają, a dzięki temu zyskasz i Ty.

4  Pisz dla odbiorców, nie dla siebie

Planowanie strategii marketingowej nigdy nie powinno opierać się na przypuszczeniach. Istotna jest analiza rynku i potrzeb grupy docelowej. To, co Tobie wydaje się interesujące, może nie być takie dla Twoich potencjalnych klientów. A to przecież ich musisz zainteresować i przyciągnąć.

Autorzy blogów najczęściej wymyślają tematy wpisów na podstawie wyników z narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych (np. Answer the Public, Google Trends, Ubersuggest). Takie rozwiązanie jest bardzo skuteczne, ponieważ tworząc teksty związane z często wyszukiwanymi frazami, możesz zwiększyć ruch na stronie.

Warto jednak szukać inspiracji również w innych miejscach np. na forach branżowych, w mediach społecznościowych czy w komentarzach pod poprzednimi wpisami blogowymi. Sprawdź, o co pytają Twoi potencjalni odbiorcy i jakie problemy chcą rozwiązać. Pamiętaj, że blog pomoże Ci realizować cele biznesowe tylko wtedy, gdy będzie interesujący i atrakcyjny dla czytelników.

5  Twórz zachęcające nagłówki

Umiejętność tworzenia skutecznych nagłówków to jedna z istotniejszych kwestii w przypadku prowadzenia bloga firmowego. Nagłówek to pierwszy element tekstu, z jakim ma styczność odbiorca. Często to właśnie on decyduje o tym, czy użytkownik zainteresuje się wpisem, czy też nie. Oprócz tego jest to miejsce na słowa kluczowe, co jest istotne z punktu widzenia SEO. Z tego względu spora część pracy nad artykułem powinna skupiać się na jego tytule.

Jak stworzyć chwytliwy i perswazyjny nagłówek? Możesz skorzystać z gotowych formuł copywriterskich (budowanych na schematach o potwierdzonej skuteczności) lub z własnej kreatywności i testować różne wersje. Skuteczny nagłówek powinien: wywoływać emocje, budzić potrzeby, zawierać fakty i opowiadać historię. Jeśli uda Ci się zmieścić to wszystko w kilkudziesięciu znakach, jesteś ekspertem od tworzenia nagłówków.

6  Nie zapominaj o formatowaniu treści

Nawet najlepszy tekst podany w nieatrakcyjnej formie nie będzie spełniał swojego zadania w stu procentach. Skuteczne prowadzenie bloga to dbałość nie tylko o wartość merytoryczną i optymalizację pod kątem wyszukiwarki, ale również o poprawne formatowanie.

Przede wszystkim unikaj długich bloków tekstu. Dziel artykuł na sekcje i opisuj je śródtytułami. Odbiorca już po kilku sekundach powinien zorientować się, gdzie znajdzie interesujące go informacje. Oprócz tego wyróżniaj najważniejsze fragmenty (poprzez pogrubienie), stosuj punktowanie i listy.

Pamiętaj o użytkownikach mobilnych. Na smartfonie czy tablecie wszystko wygląda inaczej. Jeśli chcesz, aby Twój blog był atrakcyjny również dla nich, zadbaj o to, aby akapity składały się z maksymalnie 4-5 zdań.

7  Wzbogać tekst grafikami

Artykuły na blogu firmowym nie powinny składać się z samego tekstu. Daj czytelnikom trochę wytchnienia i wzbogać treść zdjęciami, grafikami czy wykresami. Taka forma będzie atrakcyjniejsza i łatwiejsza w odbiorze. To z kolei sprawi, że blog wzbudzi większe zainteresowanie i przyciągnie szerszą publikę.

Oprócz tego wstawianie przerywników w formie plików graficznych jest korzystniejsze pod względem SEO, ponieważ wyszukiwarka zwraca ogromną uwagę na czytelność i atrakcyjność treści na stronie internetowej.

8  Analizuj statystyki

Połącz swojego bloga z narzędziami do analizowania statystyk takimi jak Google Analytics czy Google Search Console (GSC). Dzięki temu będziesz mógł sprawdzić, które wpisy generują największy ruch i wzbudzają zainteresowanie. GSC da Ci również jasny obraz tego, jak wyszukiwarka widzi Twojego bloga i poszczególne podstrony.

Analiza skuteczności to jedna z najważniejszych kwestii w przypadku działań marketingowych.

9  Stosuj recykling treści

Recykling treści to ponowne wykorzystanie contentu, czyli stworzenie czegoś nowego na bazie opublikowanych wcześniej artykułów. Takie działanie może przybierać różne formy – od aktualizacji danych w artykule, przez tworzenie e-booka z kilku wpisów, po przygotowywanie infografik na bazie starych treści.

Dlaczego warto to robić? Jeśli chodzi o aktualizację danych – sprawa jest jasna, ale co z innymi formami recyklingu? Otóż dzięki temu wyciśniesz ze swojego bloga jak najwięcej i dobrze wykorzystasz poniesione wcześniej koszty dotyczące tworzenia contentu.

Warto również wspomnieć, że wyszukiwarka Google regularnie aktualizuje swoje algorytmy. Z tego względu coś, co działało do tej pory, może nie sprawdzać się obecnie. Dlatego dobrą praktyką jest reoptymalizacja istniejących wpisów.

10  Daj czytelnikom możliwość komentowania wpisów

Nieodłącznym elementem prowadzenia bloga firmowego jest wchodzenie w interakcje z odbiorcami. Możesz to zrobić przede wszystkim poprzez odpowiadanie na komentarze pod wpisami. Dzięki temu wzbudzisz większe zaufanie, nawiążesz pozytywne relacje i pokażesz się z dobrej strony.

Warto dać użytkownikom możliwość pozostawienia komentarza pod artykułem, zwłaszcza że – jak wspominaliśmy wcześniej – możesz tam znaleźć inspiracje do tworzenia kolejnych wpisów.

Pamiętaj, aby na bieżąco usuwać komentarze zawierające spam i wulgaryzmy.

Czy blog firmowy pomaga w pozycjonowaniu?

Prowadzenie bloga firmowego pozwala nie tylko atrakcyjnie promować swoją ofertę i budować profesjonalny wizerunek, ale również zwiększyć widoczność strony internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwania, czyli tam, gdzie współcześni konsumenci zaczynają swoją ścieżkę zakupową.

Dlaczego tak się dzieje i co trzeba zrobić, aby obecność bloga pozytywnie wpływała na pozycjonowanie?

 

Dlaczego prowadzenie bloga wspiera SEO?

Łącznikiem pomiędzy tym, co w wyszukiwarce wpisują użytkownicy (Twoi potencjalni klienci), a treściami na blogu firmowym, są frazy kluczowe. Im więcej treści znajdzie się w obrębie strony czy sklepu internetowego, tym większe możliwości masz w tym zakresie.

Artykuły na blogu pozwalają zoptymalizować witrynę pod tzw. frazy long tail, czyli długiego ogona. Składają się one z kilku słów i precyzyjnie opisują intencje użytkownika. Przykładem frazy long tail jest wyrażenie „męskie buty do biegania po lesie”. Internauta, który wpisuje w wyszukiwarce takie hasło, prawdopodobnie jest już przekonany do zakupu wspomnianych butów.

Frazy długiego ogona mają niższy niż frazy ogólne współczynnik wyszukiwań, jednak częściej prowadzą do konwersji. Z tego względu w niektórych przypadkach lepiej pozycjonować stronę na kilkadziesiąt fraz long tail niż na kilka czy kilkanaście fraz ogólnych.

To jednak nie wszystko. Obecność bloga firmowego w obrębie domeny to doskonałe wsparcie dla pozycjonowania również z innych względów:

• artykuły pozwalają rozbudować profil linków wewnętrznych;

• wyszukiwarka Google lubi strony, które są regularnie rozszerzane;

• wartościowe teksty będą udostępniane przez użytkowników, dzięki czemu strona pozyska naturalne linki zewnętrzne;

• poprawnie zoptymalizowane pliki graficzne mogą ściągać ruch również z Google Images;

• ciekawe treści zatrzymują użytkowników na dłużej w obrębie domeny, dzięki czemu wyszukiwarka uznaje ją za wartościową.

 

Kiedy teksty na blogu pomagają w pozycjonowaniu?

Blog pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony tylko wtedy, gdy teksty oraz podstrony z wpisami są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem SEO. Istotne są takie kwestie jak:

• nasycenie (ale nie przesycenie) treści i innych elementów strony frazami kluczowymi,

• stworzenie poprawnej struktury nagłówków (jeden H1 na każdej podstronie);

• linkowanie wewnętrzne (umieszczanie odnośników do innych związanych z tematem wpisów);

• formatowanie tekstu i optymalizacja plików graficznych (atrybut ALT, nazwa, format, rozmiar);

• optymalizacja meta danych (title i description).

Oprócz tego wpisy w obrębie bloga firmowego muszą oczywiście zadowalać czytelników/potencjalnych klientów, czyli być stworzone według wspomnianych wcześniej zasad. Niestety często znalezienie złotego środka pomiędzy wartością dla odbiorcy a skuteczną optymalizacją jest sporym wyzwaniem.

Warto wspomnieć, że dbałość o UX ma coraz większe znaczenie przy samym zwiększaniu widoczności – wyszukiwarka przy ustalaniu rankingu zwraca ogromną uwagę na wartość dla użytkownika i analizuje m.in. czas spędzany w obrębie domeny oraz współczynnik odrzuceń.

Chcesz, aby Twój blog realizował jednocześnie kilka celów i przynosił korzyści na wielu płaszczyznach? Skontaktuj się z nami! Jako doświadczona agencja wiemy, jak tworzyć content zarówno SEO friendly, jak i user friendly.

Blog firmowy na podstronie czy oddzielnej domenie?

Do prowadzenia bloga możesz stworzyć podstronę w swojej firmowej witrynie lub oddzielną domenę. Które rozwiązanie najlepiej wpływa na pozycję strony firmowej, a do tego jest pozytywniej odbierane przez odbiorców?

 

Blog na podstronie strony firmowej

Jest to zdecydowanie częściej wykorzystywane rozwiązanie. Ale czy najskuteczniejsze? Prowadzenie blogów firmowych w obrębie głównej domeny ma zarówno plusy, jak i minusy. Tak naprawdę wiele zależy od najważniejszego celu, jaki chce osiągnąć firma oraz od aktualnej sytuacji witryny.

Blog jako podstrona firmowej domeny przede wszystkim pozwala zbudować silną pozycjęściągnąć ruch z fraz long tail, które często trudno jest umieścić w treściach na stronie; artykuły są na to zdecydowanie lepszym miejscem. Oprócz tego podstrona blogowa automatycznie zyskuje moc domeny głównej, dlatego nie trzeba pozycjonować jej od zera.

Inne zalety takiego rozwiązania:

• potencjalni klienci kojarzą teksty na blogu z marką;

• linki do artykułów udostępnianie przez social media lub inne kanały wzmacniają pozycję domeny głównej;

• wydłuża się czas odwiedzin na stronie firmowej.

Do minusów zaliczyć można przede wszystkim większe ryzyko kanibalizacji słów kluczowych. Jeśli zamierzasz prowadzić bloga na podstronie, musisz uważać, aby we wpisach nie używać fraz zarezerwowanych dla domeny głównej.

 

Oddzielna domena do prowadzenia bloga

Innym rozwiązaniem jest stworzenie bloga na oddzielnej domenie, czyli pod zupełnie innym adresem URL. Największym plusem w tym przypadku jest to, że taki blog może służyć jako solidne zaplecze – linki prowadzące z tekstów do strony firmowej będą zwiększały jej autorytet w oczach wyszukiwarki i wzmacniały jej pozycję (link building to jeden z najważniejszych czynników rankingowych off-site).

Oprócz tego kara nałożona na jedną z domen nie będzie negatywnie wpływała na pozycję drugiej, co może się zdarzyć, jeśli blog prowadzony będzie na podstronie.

Niestety, jeśli zdecydujesz się na oddzielną domenę, musisz liczyć się z większymi kosztami. Trzeba będzie zapłacić za tworzenie nowej strony oraz za pozycjonowanie jej od zera. Warto pamiętać, że przy zwiększaniu widoczności istotne znaczenie mają wiek i historia serwisu. Jeśli istnieje on w sieci od wielu lat, a przez ten czas nie został ukarany przez wyszukiwarkę, ma znacznie większe szanse na wysoką pozycję niż świeżo stworzona strona lub strona, która została ukarana za niedozwolone techniki.

Jak widzisz, oba rozwiązania mają swoje mocne i słabe strony. Każde z nich w pewien sposób wspiera pozycjonowanie, jednak wymaga poświęcenia czegoś innego. W niektórych przypadkach lepiej sprawdzi się prowadzenie bloga na podstronie, w innych skuteczniejsze będzie stworzenie oddzielnej domeny.

Nie wiesz, które rozwiązanie jest lepsze dla Ciebie? Napisz do nas, a my pomożemy Ci wybrać opcję najkorzystniejszą w przypadku Twojej witryny. Zapraszamy do kontaktu!