Przejdź do

Reklama na YouTubie

kampanie na youtube

YouTube w coraz większym stopniu zastępuje telewizję tradycyjną. Korzysta z niego ponad 40% internautów, oglądając dziennie miliardy godzin materiału. Co więcej, Youtube to także drugi na świecie najpopularniejszy serwis internetowy, jak również wyszukiwarka (zaraz po Google). Wśród użytkowników YT z pewnością są Twoi klienci. Możliwość wyświetlania reklam właśnie tam to skuteczny sposób na dotarcie do nich — pod warunkiem, że cała kampania zostanie odpowiednio poprowadzona.

Zaletą tego typu reklam są znacznie niższe bariery wejścia w kampanię reklamową niż w telewizji oraz duży wybór formatów wyświetlania reklam. Nic więc dziwnego, że marki coraz chętniej inwestują w kampanie reklamowe na YouTubie.

marcowy-dred2-e1646997592309

Dla kogo jest reklama w serwisie YouTube?

YouTube daje różnorodne możliwości reklamowe – nastawione na realizację różnych KPI. Niemniej jednak kampanie wideo są działaniami przede wszystkim o charakterze wizerunkowym. Dlatego też rekomendujemy inwestowanie w reklamy na YouTube tym, którym zależy na zwiększeniu rozpoznawalności i budowaniu świadomości marki. Jeżeli Twoja firma decyduje się na reklamy wideo, celem może być zdobycie większej liczby wyświetleń wideo, pozyskanie subskrypcji lub reakcji na film.

Reklamy w serwisie YouTube – dlaczego warto je wdrożyć?

Co stoi za stale rosnącą popularnością tej formy promocji? Poniżej przedstawiamy zbiór głównych zalet reklam wideo:

YouTube może poszczycić się imponującym zasięgiem – na całym świecie korzysta z niego aż 2,6 biliona użytkowników (Statista, 2022). Szacuje się, że w Polsce z YouTube korzysta ponad 13 milionów internautów. Jeżeli chcesz dotrzeć ze swoją kampanią do wielu osób, jest to więc odpowiednie medium.

Precyzyjne targetowanie – w kampanii reklamowej nie chodzi o to, aby docierać do wszystkich, lecz aby dotrzeć właśnie do tych osób, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą, czyli pasują do Twojej grupy docelowej. Dzięki bogatej bazie informacji o użytkownikach (region, wiek, płeć, zainteresowania, wyszukiwane słowa kluczowe, zdarzenia z życia) reklama na YouTube będzie wyświetlana tym osobom, na których najbardziej Ci zależy, czyli Twoim potencjalnym klientom.

Kampanie video na YT to znakomity pomysł na zaangażowanie widza – ludzie są zasypywani reklamami niemal na każdym kroku, co sprawia, że wiele osób po prostu się na nie uodparnia. Aby przykuć i utrzymać uwagę odbiorcy, warto skorzystać z możliwości video marketingu. Chwytliwa, zapadająca w pamięć reklama video to sposób na przebicie się ze swoim przekazem, budowanie rozpoznawalności i przede wszystkim zaciekawienie osoby po drugiej stronie monitora – co, jak wiadomo, jest niełatwym zadaniem.

Klienci coraz częściej preferują formy wideo – ścieżka zakupowa w Internecie uległa wydłużeniu. Zanim klient podejmie decyzję, wyszukuje informacje, czyta specyfikacje, a coraz częściej udaje się w rejs po YouTube w poszukiwaniu recenzji. Dla wielu osób jest to najbardziej przystępna forma zdobywania informacji. Właśnie tam, podczas poszukiwań na Youtube, może napotkać Twoją reklamę. Zadbaj, aby mu się wyświetliła – wyjdź mu naprzeciw.

Mierzalność wyników i dostęp do analiz – m.in. dzięki temu reklamy YouTube mają przewagę nad klasycznymi reklamami w TV. Wnikając w analitykę, można ocenić, czy reklama naprawdę działa, czy może wymaga dodatkowej optymalizacji.

Przystępność cenowa – reklama na YouTube nie nadszarpnie Twojego budżetu tak, jak mogłaby to zrobić reklama w telewizji. Co więcej, nie tracisz kontroli nad budżetem reklamowym – sam decydujesz o poziomie wydatków, jakie chcesz przeznaczyć na działania reklamowe na YouTubie.

Różnorodność – dostępne są różne formy reklamy video w zależności od Twoich potrzeb, budżetu oraz efektów, jakie chcesz osiągnąć.

Dobór grupy docelowej do kampanii YouTube

Jak już wspomnieliśmy wyżej, YouTube ma bardzo rozbudowane możliwości kierowania. Oprócz targetowania na podstawie danych deklaratywnych lub behawioralnych istnieje również opcja wybrania konkretnego filmu czy kanału YouTube, na którym mają pojawić się Twoje kampanie reklamowe. Możliwy jest również remarketing wideo, skierowany do użytkowników, którzy obejrzeli Twój materiał lub weszli w interakcję z innymi reklamami.

 

Monitoring i optymalizacja kampanii reklamowej

Niezależnie od wybranej formy i kanału promocji zawsze kontrolujemy przebieg kampanii wideo i optymalizujemy ją pod kątem realizacji celu. Dążymy do tego, abyś mógł dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym do szerokiego grona odbiorców z Twojej grupy docelowej.

Na czym polega reklama na YouTubie?

Pierwszym krokiem do skutecznej kampanii na YouTubie jest wybranie jednego z dwóch dostępnych typów: reklamy płatnej – materiały wideo wyświetlane przed lub w trakcie wyświetlania właściwego materiału, a także w wynikach wyszukiwania, albo reklamy natywnej, zakładającej współpracę z twórcami internetowymi.

Reklama płatna

Dostępnych jest wiele form reklamy płatnej: pomijalne i niepomijalne, długie bądź krótkie, wyświetlane w wynikach wyszukiwania lub umieszczone bezpośrednio w wideo. Niezależnie od wybranej formy reklamy kierowane są na podstawie danych behawioralnych (określanych na podstawie jego zachowania na YouTubie) i deklaratywnych (tych, które użytkownik podaje podczas rejestracji w serwisie).

Najbardziej widoczną i charakterystyczną reklamą płatną jest TrueView In-Stream, wyświetlana przed lub w trakcie oglądania właściwego filmu. Można do niej dodać elementy sprzedażowe: nakładkę produktową i baner towarzyszący, które po kliknięciu przenoszą użytkownika na wybraną przez Ciebie stronę produktu. Jest to jedna z najbardziej skutecznych i najprostszych reklam na YouTube. Do jej uruchomienia wystarczy gotowy film promocyjny i budżet w wysokości nawet 5 zł (nie zapewni Ci ogromnych zysków, ale pozwoli na uruchomienie kampanii wideo).

Dodatkowo, decydując się na reklamę płatną, możesz wybrać tematykę filmów, przy których chcesz, aby się ona wyświetlała, a nawet zadecydować, na jakich kanałach ma zobaczyć ją grupa odbiorców.

Reklama natywna, czyli reklama wideo angażująca twórców

Reklama natywna jest trudniejsza w realizacji i wymaga większego budżetu. Jest jednak niezwykle atrakcyjna, ponieważ zakłada udział influencerów – osób mających wpływ na decyzje lub opinie innych. W praktyce oznacza to, że na podstawie Twoich oczekiwań, grupy docelowej i promowanego produktu lub usługi wyszukujemy twórców, którzy będą w stanie reklamować go na swoich profilach.

Dzięki temu przekaz dociera do użytkowników obserwujących działania zarówno Twojej firmy, jak i wybranego youtubera. W takich filmach produkt zazwyczaj pokazany jest w użyciu, więc można przedstawić jego wszystkie mocne strony w inspirujący sposób.

Warto podkreślić, że Influencer Marketing czyli działania marketingowe z wykorzystaniem influencerów, prężnie się rozwija i stale zyskuje na znaczeniu.

Jeżeli prowadzisz firmę, która chce nawiązywać angażujące relacje z konsumentami w niebanalny sposób, powinieneś rozważyć skorzystanie z kampanii wideo na YouTube. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na reklamę płatną, czy natywną – zgodnie z myślą, że dobra treść jest najważniejsza – pamiętaj, że to jej dystrybucja warunkuje sukces. Warto więc inwestować w wyświetlanie reklam na YouTubie.

Reklamy YouTube – rodzaje formatów reklam

YouTube daje nam do dyspozycji następujące formaty reklam:

• Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia – wyświetlają się w całości przed rozpoczęciem odtwarzania innego filmu;

• Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia – użytkownik może je pominąć po 5 sekundach. Mogą się one wyświetlać przed, jak i w trakcie filmu;

• Reklamy TrueView Discovery – są to dłuższe materiały, wyświetlane na prawo od filmu i nad listą proponowanych pozycji. Takie reklamy mogą również wyświetlać się w grach, aplikacjach czy innych witrynach sieci reklamowej Google;

• Reklamy w banerze Masthead –pojawiają się na stronie głównej Youtube na wszystkich urządzeniach, czyli na PC, mobile i na telewizorach;

• Bumper Ads – 6-sekundowe spoty w przerywniku, które włączają się przed lub w trakcie oglądania filmu;

• Nakładki reklamowe – obraz lub tekst, który wyświetlany jest w dolnej części okna filmu. Ten typ reklamy wyświetlany jest wyłącznie na komputerach;

• Reklamy Display – banery wyświetlane po prawej stronie wideo (wersja na komputery).

Jaki typ reklamy będzie najbardziej odpowiedni dla Ciebie? Wybór formatu zależny jest od wielu czynników, ale jednym z najważniejszych jest cel, jaki chcesz osiągnąć. Prowadząc kampanie, starannie zapoznajemy się oczekiwaniami naszych klientów, charakterystycznymi cechami branży, oraz działaniami konkurentów. Dzięki temu dobieramy typy reklam, które przyniosą najlepsze efekty.

Ile kosztuje reklama na YouTube?

Koszty kampanii uzależnione są od wybranej formy reklamy. YouTube pozwala m.in. na rozliczanie w oparciu o model Cost Per View (CPV), gdzie reklamodawca ponosi koszty wyłącznie wtedy, gdy spot reklamowy zostanie obejrzany, a nie pominięty. Kolejnym wariantem rozliczenia jest CPM czyli Cost Per Mille (koszt za 1000 wyświetleń).

Od czego zależy cena reklamy na YouTube?

Na wysokość stawek reklamowych na YT wpływ mają następujące czynniki:

• wielkość grupy docelowej – im lepiej sprecyzowane (węższe) grono, tym stawki mogą być wyższe. Z kolei reklamy kierowane do szerokiego grona mogą cechować się stosunkowo niskimi kosztami, ale mieć niską skuteczność. Nie jest to jednak sytuacja czarno-biała. Wiele zależy tu od celu reklamy i typu produktu/usługi;

• Twoi konkurenci – jeżeli działasz w bardzo konkurencyjnej branży, niestety stawki reklamowe będą wyższe, ponieważ jest więcej chętnych na dane miejsce reklamowe;

• kraj, w którym chcesz się reklamować – reklamowanie się w bogatych krajach zachodu może być droższe niż np. wyświetlanie analogicznej reklamy nakierowanej na rynek polski;

• rodzaj kampanii – w porównaniu z innymi typami kampanii ta kierowana na maksymalizację konwersji może mieć znacznie wyższą stawkę za 1000 wyświetleń.

Aby reklamy na YouTube przynosiły jak najlepsze rezultaty, powinny być odpowiednio przygotowane i prowadzone. Upewnij się, że pracują nad nią kompetentne osoby.

Nasi specjaliści nie tylko dobiorą dopasowany format reklamyprzygotują kampanię, lecz również na bieżąco będą ją monitorować, aby móc błyskawicznie zareagować gdy np. zostanie zauważony spadek wyników lub gdy interpretacja danych wskaże sposób na uczynienie kampanii jeszcze bardziej skuteczną. Dzięki temu budżet przeznaczony na reklamy na YT zostanie optymalnie wykorzystany.

Kto zobaczy moją reklamę na YouTubie?

Podstawowa odpowiedź na to pytanie brzmi: użytkownicy serwisu i aplikacji mobilnej YouTube, a w przypadku niektórych reklam również użytkownicy stron sieci partnerskiej Google. Jeśli jednak mówimy o szczegółach, grupa docelowa Twojej kampanii może być wybierana na wiele sposobów. Podstawą mogą np. być słowa kluczowe wpisane do wyszukiwarki YouTube, kryteria demograficzne, subskrybenci konkretnych kanałów. Możliwości jest wiele. Dokładamy wszelkich starań, aby reklama wyświetlała się we właściwym czasie i właściwym użytkownikom.

Reklamy na portalu YouTube – skuteczna forma dotarcia do klienta

Internet stale się zmienia. Jego obecne (i przyszłe) oblicze to właśnie przewaga materiałów wideo nad innymi rodzajami treści. Filmy są dla użytkowników bardziej intrygujące niż teksty – są łatwiejsze w konsumpcji i przyswojeniu. Co więcej, potrafią również wzbudzać więcej emocji. Tę tendencję warto wykorzystać do tworzenia kampanii wideo, które zainteresują potencjalnych klientów. Wysoka jakość materiału, odpowiednio przemyślana kampania oraz jej optymalizacja to klucze do sukcesu.

Reklamy wideo mają ogromny potencjał marketingowy – wystarczy go tylko umiejętnie wykorzystać. Efektem dobrze poprowadzonej kampanii mogą być nie tylko znakomite wyniki sprzedażowe, ale i budowanie świadomości i rozpoznawalności marki, co daje długofalowe efekty. Co więcej, odpowiednio zaplanowana i poprowadzona kampania reklamowa na YT może sprawić, że wyprzedzisz konkurencję.

Zainteresował Cię ten temat? Chcesz docierać do swoich klientów za pomocą kampanii YouTube? Skontaktuj się z nami, a przygotujemy ofertę prowadzenia kampanii reklamowych szytą na miarę Twoich oczekiwań.

Na całkowity koszt działań będą się składać Twój budżet reklamowy, koszt naszej obsługi oraz koszt opcjonalnych usług dodatkowych.