Reklama na YouTubie
kampanie wideo
Kampanie YouTube
Z YouTube korzysta ponad 62% internautów, oglądając dziennie miliardy godzin materiału. Aktualne dane potwierdzają, że YouTube jest drugą najpopularniejszą stroną internetową na świecie po Google, przyciągając ponad 2,5 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie i generując ponad miliard godzin oglądania każdego dnia. Platforma pełni również funkcję drugiej największej wyszukiwarki internetowej, zaraz po Google. Wśród użytkowników YT z pewnością są Twoi klienci. Możliwość wyświetlania reklam właśnie tam to skuteczny sposób na dotarcie do nich — pod warunkiem, że cała kampania zostanie odpowiednio poprowadzona.
Zaletą tego typu reklam są znacznie niższe bariery wejścia w kampanię reklamową niż w telewizji oraz duży wybór formatów wyświetlania reklam. Nic więc dziwnego, że marki coraz chętniej inwestują w kampanie reklamowe na YouTubie.
Dla kogo jest reklama w serwisie YouTube?
YouTube daje różnorodne możliwości reklamowe – nastawione na realizację różnych KPI. Niemniej jednak kampanie wideo są działaniami przede wszystkim o charakterze wizerunkowym. Dlatego też rekomendujemy inwestowanie w reklamy na YouTube tym, którym zależy na zwiększeniu rozpoznawalności i budowaniu świadomości marki. Jeżeli Twoja firma decyduje się na reklamy wideo, celem może być zdobycie większej liczby wyświetleń wideo, pozyskanie subskrypcji lub reakcji na film.
Reklamy w serwisie YouTube – dlaczego warto je wdrożyć?
Co stoi za stale rosnącą popularnością tej formy promocji? Poniżej przedstawiamy zbiór głównych zalet reklam wideo:
Dobór grupy docelowej do kampanii YouTube
Jak już wspomnieliśmy wyżej, YouTube ma bardzo rozbudowane możliwości kierowania. Oprócz targetowania na podstawie danych deklaratywnych lub behawioralnych istnieje również opcja wybrania konkretnego filmu czy kanału YouTube, na którym mają pojawić się Twoje kampanie reklamowe. Możliwy jest również remarketing wideo, skierowany do użytkowników, którzy obejrzeli Twój materiał lub weszli w interakcję z innymi reklamami.
Monitoring i optymalizacja kampanii reklamowej
Niezależnie od wybranej formy i kanału promocji zawsze kontrolujemy przebieg kampanii wideo i optymalizujemy ją pod kątem realizacji celu. Dążymy do tego, abyś mógł dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym do szerokiego grona odbiorców z Twojej grupy docelowej.
Na czym polega reklama na YouTubie?
Pierwszym krokiem do skutecznej kampanii na YouTubie jest wybranie jednego z dwóch dostępnych typów: reklamy płatnej – materiały wideo wyświetlane przed lub w trakcie wyświetlania właściwego materiału, a także w wynikach wyszukiwania, albo reklamy natywnej, zakładającej współpracę z twórcami internetowymi.
formularz kontaktowy
Reklamy YouTube – rodzaje formatów reklam
- Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia – wyświetlają się w całości przed rozpoczęciem odtwarzania innego filmu;
- Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia – użytkownik może je pominąć po 5 sekundach. Mogą się one wyświetlać przed, jak i w trakcie filmu;
- Reklamy TrueView Discovery – są to dłuższe materiały, wyświetlane na prawo od filmu i nad listą proponowanych pozycji. Takie reklamy mogą również wyświetlać się w grach, aplikacjach czy innych witrynach sieci reklamowej Google;
- Reklamy w banerze Masthead – pojawiają się na stronie głównej YouTube na wszystkich urządzeniach, czyli na PC, mobile i na telewizorach;
- Bumper Ads – 6-sekundowe spoty w przerywniku, które włączają się przed lub w trakcie oglądania filmu;
- Nakładki reklamowe – obraz lub tekst, który wyświetlany jest w dolnej części okna filmu. Ten typ reklamy wyświetlany jest wyłącznie na komputerach;
- Reklamy Display – banery wyświetlane po prawej stronie wideo (wersja na komputery).
Ile kosztuje reklama na YouTube?
Koszty kampanii uzależnione są od wybranej formy reklamy. YouTube pozwala m.in. na rozliczanie w oparciu o model
Cost Per View (CPV), gdzie reklamodawca ponosi koszty wyłącznie wtedy, gdy spot reklamowy zostanie obejrzany,
a nie pominięty. Kolejnym wariantem rozliczenia jest CPM czyli Cost Per Mille (koszt za 1000 wyświetleń).
Od czego zależy cena reklamy na YouTube?
Na wysokość stawek reklamowych na YT wpływ mają następujące czynniki:
- Wielkość grupy docelowej – im lepiej sprecyzowane (węższe) grono, tym stawki mogą być wyższe. Z kolei
reklamy kierowane do szerokiego grona mogą cechować się stosunkowo niskimi kosztami, ale mieć niską skuteczność.
Nie jest to jednak sytuacja czarno-biała. Wiele zależy tu od celu reklamy i typu produktu/usługi. - Twoi konkurenci – jeżeli działasz w bardzo konkurencyjnej branży, niestety stawki reklamowe będą wyższe,
ponieważ jest więcej chętnych na dane miejsce reklamowe. - Kraj, w którym chcesz się reklamować – reklamowanie się w bogatych krajach zachodu może być droższe
niż np. wyświetlanie analogicznej reklamy nakierowanej na rynek polski. - Rodzaj kampanii – w porównaniu z innymi typami kampanii ta kierowana na maksymalizację konwersji
może mieć znacznie wyższą stawkę za 1000 wyświetleń.
Aby reklamy na YouTube przynosiły jak najlepsze rezultaty, powinny być odpowiednio przygotowane i prowadzone.
Upewnij się, że pracują nad nią kompetentne osoby.
Nasi specjaliści nie tylko dobiorą dopasowany format reklamy i przygotują kampanię,
lecz również na bieżąco będą ją monitorować, aby móc błyskawicznie zareagować gdy np. zostanie zauważony spadek wyników
lub gdy interpretacja danych wskaże sposób na uczynienie kampanii jeszcze bardziej skuteczną.
Dzięki temu budżet przeznaczony na reklamy na YT zostanie optymalnie wykorzystany.
Reklamy na portalu YouTube – skuteczna forma dotarcia do klienta
Internet stale się zmienia. Jego obecne (i przyszłe) oblicze to właśnie przewaga materiałów wideo nad innymi rodzajami treści. Filmy są dla użytkowników bardziej intrygujące niż teksty – są łatwiejsze w konsumpcji i przyswojeniu. Co więcej, potrafią również wzbudzać więcej emocji. Tę tendencję warto wykorzystać do tworzenia kampanii wideo, które zainteresują potencjalnych klientów. Wysoka jakość materiału, odpowiednio przemyślana kampania oraz jej optymalizacja to klucze do sukcesu.
Reklamy wideo mają ogromny potencjał marketingowy – wystarczy go tylko umiejętnie wykorzystać. Efektem dobrze poprowadzonej kampanii mogą być nie tylko znakomite wyniki sprzedażowe, ale i budowanie świadomości i rozpoznawalności marki, co daje długofalowe efekty. Co więcej, odpowiednio zaplanowana i poprowadzona kampania reklamowa na YT może sprawić, że wyprzedzisz konkurencję.
Zainteresował Cię ten temat? Chcesz docierać do swoich klientów za pomocą kampanii YouTube? Skontaktuj się z nami, a przygotujemy ofertę prowadzenia kampanii reklamowych szytą na miarę Twoich oczekiwań.
Na całkowity koszt działań będą się składać Twój budżet reklamowy, koszt naszej obsługi oraz koszt opcjonalnych usług dodatkowych.