Przejdź do

Audyt SEO

Przegląd techniczny serwisu www

audyt seo

Czy zaryzykowałbyś podróż samochodem, nie będąc pewnym stanu technicznego pojazdu? A może chciałbyś się wybrać w nieznane bez mapy czy innych wskazówek? Nie? My też nie.

Dlatego przed podjęciem się procesu, jakim jest pozycjonowanie, rekomendujemy wykonanie audytu SEO Twojej strony internetowej. Jest to element wprowadzający, pozwalający rozeznać się w widoczności i czytelności pozycjonowanej strony www. Dzięki niemu możemy wskazać elementy serwisu, które wymagają poprawy, a także zaproponować dalszy kierunek rozwoju witryny.

Obszar kompozycji 2

Obszar kompozycji 4 kopia
Obszar kompozycji 5
Obszar kompozycji 6
Obszar kompozycji 7
Obszar kompozycji 8
Obszar kompozycji 200

Czym jest audyt SEO strony internetowej?

Audyt strony www jest pierwszym krokiem w procesie jej pozycjonowania i optymalizacji. To wnikliwa analiza SEO, przedstawiona w postaci dokumentu, zawierającego informacje na temat elementów strony wymagających poprawy pod kątem wyszukiwarki internetowej. Dzięki audytowi działania podejmowane w ramach SEO realizowane są w przemyślany sposób, na podstawie konkretnych danych, ale przede wszystkim – mają ściśle określony cel, jakim jest zajmowanie wysokich pozycji w rankingach wyszukiwarek.

Pozycjonowanie stron internetowych to złożony i czasochłonny proces. Po wnikliwej analizie Twojej strony wskażemy Ci jej elementy wymagające poprawy lub całkowitej modyfikacji. Wszystkie dane przedstawimy w postaci czytelnego raportu, po czym wspólnie go omówimy. Znajdziesz w nim również nasze rekomendacje i wskazówki dotyczące dalszych działań oraz kierunku rozwoju witryny – one pozwolą Ci ustalić szczegółowy i dokładnie przemyślany plan pozycjonowania.

Warto jednak, żebyś pamiętał, że audyt SEO jest działaniem jednorazowym – dlatego też często nazywa się go pozycjonowaniem pasywnym. Wprowadzając zmiany w nim opisane, sprawiasz, że strona staje się bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarek. Prace optymalizacyjne należy więc wykonywać równolegle z pozycjonowaniem aktywnym – wtedy efekty na pewno będą zadowalające.

Dla kogo jest audyt strony www?

Wierzymy, że każda firma, której zależy na widoczności w Google, powinna zdecydować się na audyt strony www. Z reguły jest on podstawą do rozpoczęcia procesu jej optymalizowania. Szczegółowa analiza strony przyda się jednak każdemu, kto chce, by jego witryna zajmowała wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Spośród innych sytuacji, w których przeprowadzenie audytu SEO będzie najlepszym rozwiązaniem, możemy wymienić także następujące:

Widoczność strony spada lub witryna od dłuższego czasu nie wykazuje progresu. Audyt SEO pomoże ustalić, w czym tkwi przyczyna takiego stanu rzeczy.

Twoja konkurencja nagle znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki audytowi strony internetowej będziemy mogli określić moment, w którym liczba osób odwiedzających witrynę gwałtownie spadła lub kiedy strona przestała pojawiać się w SERP-ach.

W serwisie zostają wprowadzone zmiany techniczne. Audyt SEO dostarczy informacji na temat wpływu tych zmian na wszelkie dotychczasowe działania SEO i cały proces optymalizacji witryny.

Podejmujesz decyzję o zmianie agencji SEO, z którą do tej pory współpracowałeś. Analiza strony pozwoli zweryfikować, czy wybrana przez Ciebie agencja stosuje bezpieczne i skuteczne metody działania.

Nie masz czasu, żeby śledzić nowinki ze świata SEO i być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami Google. Dzięki audytowi strony internetowej będziemy mogli ocenić, które elementy należy dostosować do aktualnych wymogów algorytmów.

Nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby wykonanie audytu SEO zlecać okresowo. Jest to na pewno dogodna opcja dla osób, którym zależy na utrzymaniu wypracowanej pozycji w rankingach.

1 Określenie kierunku rozwoju serwisu

Na tym etapie wskazujemy rekomendowany przez nas kierunek rozwoju treści na stronie lub sugerujemy jej całkowitą przebudowę. Analizujemy konkurencję, badamy specyfikę Twojej branży i tworzymy strategię, która na pewno ułatwi Ci podjęcie decyzji o dalszych działaniach optymalizacyjnych. Nie zostawiamy Cię również samego z wdrażaniem wszystkim zmian wskazanych w audycie SEO. Współpracujemy z deweloperami Twojej strony, a po wprowadzeniu zaleceń przeprowadzamy również reaudyt serwisu. Dzięki niemu możemy sprawdzić, w jaki sposób nasze działania wpłynęły na lepszą widoczność witryny i zmianę jej pozycji w rankingach.

2 Wybranie indywidualnie dopasowanych fraz kluczowych

Dobrze dopasowane słowa kluczowe ułatwiają proces audytowania oraz pozycjonowania strony internetowej. W celu ich ustalenia, przy pomocy specjalistycznych narzędzi, analizujemy konkurencję i specyfikę branży, po czym sprawdzamy, które frazy związane z Twoim biznesem mają największy potencjał wyszukiwania. Wtedy sporządzamy ich listę i wybieramy wszystkie najbardziej adekwatne, a przy tym wartościowe słowa kluczowe.

3 Techniczna optymalizacja serwisu

Skupiamy się na zbadaniu poprawności wykonania witryny i sprawdzeniu, czy jest ona czytelna – zarówno dla jej użytkowników, jak i poszczególnych robotów Google’a. Odpowiednie skonstruowanie poprawnych i wartościowych tekstów, osadzenie ich w serwisie, a także wprowadzenie zmian technicznych zwiększają wiarygodność portalu. Podobnie zresztą jak inne czynniki, które wpływają na ocenę witryny przez jej użytkowników – intuicyjność strony, jej logiczne rozplanowanie czy szybkość ładowania.

Dlaczego my?

Chcemy, aby Twoja firma osiągnęła sukces. Dlatego SEO i wszelkie działania optymalizacyjne traktujemy jak coś więcej niż tylko wprowadzenie zmian na stronie. Dla nas to także inwestycja w rozwój Twojej marki.

Mateusz Malinowski

Mateusz Malinowski

SEO Director

Przemysław Paruszewski

Przemysław Paruszewski

Senior SEO Specialist

Wojciech Zakrzewski

Wojciech Zakrzewski

SEO Specialist

Patryk Błachnio

Patryk Błachnio

SEO Specialist

Aleksander Stempowski

Aleksander Stempowski

SEO Specialist

Dawid Targiel

Dawid Targiel

SEO Specialist

Wiemy, że możesz nie być pewien, czy SEO jest dla Ciebie lub czy przyniesie Ci korzyści. Dlatego skontaktuj się z nami – odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i przedstawimy Ci ofertę dopasowaną do Twojego biznesu.