Przejdź do

Audyt SEO

Przegląd techniczny serwisu www

audyt seo

Czy zaryzykowałbyś podróż samochodem, nie będąc pewnym stanu technicznego pojazdu? A może chciałbyś wybrać się w nieznane bez mapy czy innych wskazówek? Nie? My też nie.

Dlatego przed rozpoczęciem prac optymalizacyjnych, rekomendujemy wykonanie kompleksowego audytu SEO.
Jest to element wprowadzający, pozwalający rozeznać się w widoczności i czytelności pozycjonowanej strony www. Dzięki niemu możemy wskazać elementy serwisu, które wymagają poprawy, a także zaproponować dalszy kierunek rozwoju witryny.

Obszar-kompozycji-2-e1645186773484

Obszar kompozycji 4 kopia
Obszar kompozycji 5
Obszar kompozycji 6
Obszar kompozycji 7
Obszar kompozycji 8
Obszar kompozycji 200

Czym jest audyt SEO strony internetowej?

Profesjonalny audyt SEO strony jest pierwszym krokiem w procesie pozycjonowania i optymalizacji witryny. To wnikliwa analiza, której wynikiem jest szczegółowy raport, czyli dokument zawierający informacje na temat błędów i nieprawidłowości w obrębie serwisu.

Najprościej mówiąc, audyt SEO pozwala sprawdzić, jak strona wypada pod kątem dopasowania do czynników rankingowych oraz wymagań wyszukiwarki. Raport natomiast pozwala tych błędów się pozbyć.

Do analizy wykorzystuje się specjalne narzędzia, programy oraz metody badawcze. Wszystko po to, aby skrupulatnie sprawdzić każdy element serwisu.

Kto potrzebuje audytu SEO strony internetowej?

Wierzymy, że każda firma, której zależy na widoczności w Google, powinna zdecydować się na audyt SEO strony internetowej. Jednak szczególnie rekomendujemy go w następujących sytuacjach:

• pozycja i widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych spadła – audyt SEO pomoże ustalić, co jest tego przyczyną. Czasami winne są słowa kluczowe, innym razem na przykład błędy techniczne;

• konkurencja nagle zajęła lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania – dzięki audytowi strony internetowej będziemy mogli określić moment, w którym liczba osób odwiedzających witrynę gwałtownie spadła lub kiedy strona przestała pojawiać się w SERP-ach;

• w serwisie wprowadzono zmiany techniczne – każda zmiana na stronie internetowej może negatywnie odbić się na widoczności w wyszukiwarce Google. Audyt SEO dostarczy informacji na temat wpływu tych zmian na wszelkie dotychczasowe działania SEO i cały proces optymalizacji witryny;

• strona stanęła w martwym punkcie – czasami zdarza się tak, że w pewnym momencie działania SEO nie przynoszą już rezultatów. Przyczyn może być wiele – audyt SEO pomoże to ustalić;

• zmiana agencji SEO, która dotychczas prowadziła działania optymalizacyjne – analiza strony pozwoli zweryfikować, czy wybrana przez Ciebie agencja stosuje bezpieczne i skuteczne metody działania;

• duże zmiany w algorytmach Google – wyszukiwarka Google wprowadza mnóstwo zmian, a o większości z nich nawet nie mamy pojęcia. Jednak niektóre mają ogromny wpływ na ranking darmowych wyników wyszukiwania i z dnia na dzień mogą sprawić, że Twoja pozycja spadnie. Profesjonalna analiza pomoże zrozumieć, jak wdrożone aktualizacje wpływają na stronę.

Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby wykonanie audytu SEO zlecać okresowo. Jest to na pewno dogodna opcja dla osób, którym zależy na utrzymaniu wypracowanej pozycji w rankingach.

1. Wybranie indywidualnie dopasowanych fraz kluczowych

Dobrze dopasowane słowa kluczowe ułatwiają proces audytowania oraz pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarce Google. Pierwszym krokiem jest więc analiza konkurencji i zapoznanie się ze specyfiką branży.

Na podstawie wyników researchu oraz z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi sprawdzamy, które frazy związane z Twoim biznesem mają największy potencjał wyszukiwania. Następnie sporządzamy listę i wybieramy wszystkie najbardziej adekwatne, a przy tym wartościowe słowa kluczowe.

2. Analiza technicznej strony serwisu

Skupiamy się na zbadaniu poprawności wykonania witryny i sprawdzeniu, czy jest ona czytelna – zarówno dla jej użytkowników, jak i poszczególnych robotów Google’a.

Odpowiednie skonstruowanie poprawnych i wartościowych tekstów, osadzenie ich w serwisie, a także wprowadzenie zmian technicznych zwiększają wiarygodność portalu. Podobnie zresztą jak inne czynniki, które wpływają na ocenę witryny przez jej użytkowników – intuicyjność strony, jej logiczne rozplanowanie czy szybkość ładowania.

3. Sporządzenie raportu i przedstawienie wyników

Po wnikliwej analizie Twojej strony wskażemy Ci elementy wymagające poprawy lub całkowitej modyfikacji. Wszystkie dane przedstawimy w postaci czytelnego raportu, po czym wspólnie go omówimy.

Znajdziesz w nim również nasze rekomendacje i wskazówki dotyczące dalszych działań oraz kierunku rozwoju witryny – one pozwolą Ci ustalić szczegółowy i dokładnie przemyślany plan pozycjonowania.

4. Określenie kierunku rozwoju serwisu

Wskazujemy rekomendowany przez nas kierunek rozwoju treści na stronie lub sugerujemy jej całkowitą przebudowę. Analizujemy konkurencję, badamy specyfikę Twojej branży i tworzymy strategię, która na pewno ułatwi Ci podjęcie decyzji o dalszych działaniach optymalizacyjnych.

Nie zostawiamy Cię również samego z wdrażaniem wszystkich zmian wskazanych w audycie SEO. Współpracujemy z deweloperami Twojej strony, a po wprowadzeniu zaleceń przeprowadzamy również reaudyt serwisu.

Dzięki niemu możemy sprawdzić, w jaki sposób nasze działania wpłynęły na lepszą widoczność witryny i zmianę jej pozycji w rankingach.

Jak działa audyt SEO?

Audyt SEO sam w sobie nie ma mocy sprawczej, o czym warto pamiętać. Analiza serwisu pod kątem dopasowania do czynników rankingowych wyszukiwarki jest podstawą do wdrożenia zaawansowanych działań optymalizacyjnych. I to one mają znaczenie dla widoczności strony.

Jaki jest cel audytu, czyli po co analizować stronę internetową?

Większość konsumentów przy potrzebie zakupowej pierwsze kroki stawia w wyszukiwarce internetowej, a konkretniej – w wyszukiwarce Google (ponad 90% całkowitego udziału w rynku).

Jasne jest więc, że aby zapewnić sobie stały dopływ klientów, konieczna jest skuteczna optymalizacja strony, której efektem będzie wysoka pozycjach w SERP-ach (ang. Search Engine Results Pages). Problem polega na tym, że pozycjonowanie (czyli zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania Google) to proces złożony, czasochłonny, a przede wszystkim dość skomplikowany.

Istnieje mnóstwo kwestii, na które trzeba zwrócić uwagę, do tego wyszukiwarka stale aktualizuje swoje algorytmy i wymagania. Łatwo więc przeoczyć pewne sprawy i doprowadzić do katastrofy. Audyt SEO jest po to, aby tej katastrofy uniknąć.

Jeśli nie chcesz, aby słabe strony Twojego serwisu zatrzymywały Cię w drodze do sukcesu, zastanów się nad dokładnym przebadaniem witryny.

Co powinien zwierać audyt strony www?

Czynników wpływających na widoczność i pozycję witryny w wyszukiwarce Google jest mnóstwo – to już wiemy. Jednak w audycie strony internetowej można wyróżnić pewne obszary, które są szczególnie brane pod lupę, a mianowicie:

• Indeksowanie strony

Audyt SEO w pierwszej kolejności sprawdza stan indeksowania witryny. Sprawa jest prosta – bez obecności w indeksie Google nie możesz liczyć na widoczność w wynikach wyszukiwania. Podczas analizy sprawdzamy więc, czy dostęp dla robotów indeksujących nie został zablokowany, a także czy plik robots.txt oraz mapa witryny zostały poprawnie utworzone.

• Szybkość ładowania strony

Czas ładowania, wydajność i stabilność wizualna mają ogromne znaczenie nie tylko dla robotów Google, ale i dla użytkowników. To jeden z najważniejszych czynników rankingowych SEO.

• Tytuły i meta opisy

Tytuły i opisy podstron powinny mieć odpowiednią długość, formę, a do tego zawierać słowa kluczowe i zachęcać użytkownika do odwiedzenia witryny. Wszystko to sprawdzamy, wykonując audyt SEO.

• Nawigacja i struktura serwisu

Prosta i przejrzysta struktura serwisu wydłuża czas sesji, a także pomaga użytkownikom i robotom poruszać się pomiędzy podstronami. Podczas analizy sprawdzamy, czy ścieżki dostępu do poszczególnych zasobów nie są zbyt zawiłe oraz, czy poszczególne podstrony są ze sobą odpowiednio połączone.

• Content w obrębie witryny

Treści w Twojej witrynie muszą być unikalne, wartościowe oraz oczywiście poprawnie zoptymalizowane pod kątem SEO. Ich analiza jest więc szalenie istotnym elementem audytu w przypadku każdej strony internetowej.

Zwracamy uwagę na duplikaty, strukturę nagłówków, a także jakość treści.

• Frazy kluczowe

Wolumen wyszukiwania to nie wszystko. Audyt SEO skupia się również na konkurencyjności, potencjale oraz intencjach użytkownika. Oprócz tego analizujemy stronę pod kątem kanibalizacji słów kluczowych, czyli optymalizowania kilku podstron na te samy frazy (co jest oczywiście błędem)

• Adresy URL

Przyjazna struktura adresów URL ułatwia poruszanie się po stronie, a także interpretowanie jej zawartości (w przypadku robotów indeksujących). Adresy powinny być maksymalnie uproszczone, zrozumiałe, a także zawierać słowa kluczowe.

• Linkowanie wewnętrzne

Podczas audytu SEO sprawdzamy również połączenie pomiędzy podstronami, widoczność linków wewnętrznych dla robotów indeksujących, ich atrybuty oraz występowanie orphan pages.

Co jeszcze powinien zawierać audyt SEO? Nasza analiza obejmuje również pozostałe czynniki, które mogą mieć wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania, a także postrzeganie jej przez użytkowników.

Mowa tu m.in. o dostosowaniu do urządzeń mobilnych, optymalizacji grafik, przekierowaniach, certyfikacie bezpieczeństwa, a także czynnikach SEO off-site, zwłaszcza o jakości profilu linków zewnętrznych.

Przemysław Paruszewski

Przemysław Paruszewski

Senior SEO Specialist

Mateusz Malinowski

Mateusz Malinowski

SEO Director

Patryk Błachnio

Patryk Błachnio

SEO Specialist

Aleksander Stempowski

Aleksander Stempowski

SEO Specialist

Konrad Sinkiewicz

Konrad Sinkiewicz

Junior SEO Specialist

Dlaczego my?

Chcemy, aby Twoja firma osiągnęła sukces. Dlatego SEO i wszelkie działania optymalizacyjne traktujemy jak coś więcej niż tylko wprowadzenie zmian na stronie. Dla nas to także inwestycja w rozwój Twojej marki.

Wiemy, że możesz nie być pewien, czy SEO jest dla Ciebie lub czy przyniesie Ci korzyści. Dlatego skontaktuj się z nami – odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i przedstawimy Ci ofertę dopasowaną do Twojego biznesu.