Przejdź do

Audyt SEO

Czyli przegląd techniczny serwisu www

Czy zaryzykowałbyś podróż samochodem, nie będąc pewnym stanu technicznego pojazdu? A może chciałbyś się wybrać w nieznane bez mapy i wskazówek? My też nie. Dlatego przed podjęciem się procesu, jakim jest pozycjonowanie, rekomendujemy wykonanie audytu SEO Twojej strony internetowej. Jest to element wprowadzający, pozwalający rozeznać się w widoczności i czytelności pozycjonowanej strony www. Dzięki niemu możemy wskazać elementy serwisu wymagające poprawy pod kątem SEO, a także zaproponować kierunek rozwoju witryny.

audyt seo

Czym jest audyt SEO strony internetowej?

Audyt strony www jest pierwszym krokiem w procesie pozycjonowania i optymalizacji strony www. To wnikliwa analiza SEO przedstawiona w postaci dokumentu zawierającego informacje na temat elementów strony wymagających poprawy pod kątem wyszukiwarki internetowej. Sprawia, że działania podejmowane w ramach SEO realizowane są w przemyślany sposób, na podstawie konkretnych danych.

 

Dla kogo jest audyt SEO?

Wierzymy, że każda firma, której zależy na widoczności w Google, powinna zdecydować się na audyt strony internetowej. Przeznaczony jest on dla wszystkich tych, którzy chcą, żeby ich strona była wyżej; jest podstawą do rozpoczęcia procesu pozycjonowania. Audyt SEO nazywany jest pozycjonowaniem pasywnym – działaniem jednorazowym. Wprowadzając zmiany w nim opisane, sprawiasz, że strona staje się bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarek. Aby efekty były zadowalające, prace optymalizacyjne nad serwisem należy wykonywać równolegle z pozycjonowaniem aktywnym.

Audyt SEO jest także źródłem wiedzy na temat postrzegania Twojej strony przez roboty Googla. Dostarczany jest w formie czytelnego raportu, będącego całościowym przeglądem audytowanego serwisu.

Wybranie indywidualnie dopasowanych fraz kluczowych

Dobrze dopasowane słowa kluczowe ułatwiają proces audytowania oraz pozycjonowania strony internetowej. Wybieramy te związane z Twoim biznesem i posiadające największy potencjał wyszukiwania.

Techniczna optymalizacja serwisu

Skupiamy się na czytelności danej strony przez roboty Google’a. Odpowiednie skonstruowanie tekstów, osadzenie ich na serwisie, a także wprowadzenie zmian technicznych zwiększa wiarygodność portalu.

Kierunek rozwoju serwisu

Na tym etapie sugerujemy kierunek rozwoju treści na stronie internetowej lub sugerujemy jej całkowitą przebudowę.

Jak działa audyt SEO? 

Audyt SEO jest dokumentem będącym efektem pracy analityka SEO. Sam w sobie nie ma mocy sprawczej, jednak jest podstawą działań SEO. Bez niego próby zdobywania wysokich pozycji będą mniej efektywne i przejrzyste.

Istnieją elementy, takie jak: metatagi czy prawidłowo skonstruowane adresy URL, których zmiana nie wymaga wiele pracy, a ma duży wpływ na pozycję strony. W audycie SEO przez nas przygotowanym opisane są wszystkie elementy na Twojej stronie, które wymagają poprawy, a także wskazówki, jak je zoptymalizować. Większość prac optymalizacyjnych związana będzie z tworzeniem treści: opisów produktów czy tekstów blogowych, a także publikowaniu ich w określony sposób.

Jednak zdobywanie pozycji to nie tylko praca nad tekstem. Dobry audyt SEO sprawdza stronę pod kątem technicznym i zawiera szereg wytycznych dla webdeweloperów.

Po wdrożeniu wszystkich zmian wykonujemy reaudyt serwisu. Tym samym sprawdzamy, w jaki sposób działania wpłynęły na zmianę pozycji.