Przejdź do

Reklama na Snapchacie

Reklama w wyszukiwarkach, na YouTube czy w mediach społecznościowych to nasza codzienność. A co z reklamowaniem się w aplikacjach mobilnych? To one – ze względu na stopień angażowania użytkownika – pochłaniają sporo naszej uwagi. Z roku na rok poświęcamy im coraz więcej wolnego czasu.

Jedną z takich aplikacji jest właśnie Snapchat. Aplikacja wprowadza wiele nowych opcji i ciekawych formatów, także dla reklamodawców. Daje nam to mnóstwo możliwości tworzenia ciekawej, kreatywnej i oryginalnej reklamy, a co za tym idzie – przeprowadzenia efektywnej kampanii na Snapchacie.

Czym jest Snapchat?

Snapchat to platforma social media na smartfony. Komunikacja na Snapchacie odbywa się za pomocą tzw. snapów, czyli zdjęć lub klipów wideo, które znikają po dziesięciu sekundach od otwarcia. Snapchat ma o wiele bardziej nieformalny i prywatny charakter niż inne social media (nie trzeba podawać swojego imienia i nazwiska), a dostęp do wysyłanych snapów mają tylko te osoby, do których się je wysyła. Aplikacja jest popularna wśród osób od 18 do 20 roku życia (wykres z początku roku 2020).

Panuje błędne przekonanie, że Snapchat czasy świetności ma już za sobą. Przeczą temu statystyki: w 2020 roku Snapchat ma 229 milionów użytkowników, którzy dziennie udostępniają ponad 4 miliardy snapów. Kampanie na Snapchacie prowadzą największe marki, takie jak McDonald’s czy H&M, ale także wiele mniejszych, działających lokalnie firm. Warto wiedzieć, że Instagram Stories (a później również Facebook Stories) zostało stworzone właśnie na podstawie pomysłu Snapchata. Z czasem aplikacja bardzo mocno się rozbudowała. Dziś oferuje szerokie możliwości tworzenia i optymalizowania kampanii reklamowych, dzięki czemu są one skuteczne i pozytywnie odbierane.

 

Dla kogo jest reklama na Snapchacie?

Codziennie około 3,5 mln osób korzysta ze Snapchata w Polsce (dane: 2020). Wiele z nich to użytkownicy w przedziale wiekowym 16–24 lat. To grupa oczekująca przekazu, który będzie budził ich zaufanie. Osoby te reagują alergicznie na jawne komunikaty sprzedażowe. Jednocześnie są otwarte na nowości i lubią być na bieżąco z tym, co aktualnie jest modne.

Pamiętaj, że tak jak kiedyś milenialsi, tak samo dziś pokolenie Z staje się jedną z głównych grup konsumenckich. Dlatego warto już dziś opracować strategię komunikacji. Jeżeli to właśnie oni stanowią Twoją grupę docelową, reklama na Snapchacie będzie strzałem w dziesiątkę. Nasz zespół mediowców pokaże Ci, jak należy do nich dotrzeć, i zaplanuje kampanię na Snapchacie, dzięki której osiągniesz najwyższe i najbardziej wartościowe konwersje.

Dlaczego warto rozpocząć kampanię na Snapchacie?

Możesz zwiększyć świadomość Twojej marki lub produktu wśród osób, które będą nimi realnie zainteresowane.

Snapchat ma niską barierę wejścia – aby zrealizować skuteczną kampanię na Snapchacie, nie potrzebujesz drogiego sprzętu filmowego. Dla pokolenia Z – głównych użytkowników Snapchata – znacznie bardziej liczy się pomysł i kreatywność.

Aplikacja cały czas się rozwija, możliwości są bardzo duże, a my możemy ściśle dopasować kampanię na Snapchacie do Twojej marki i grupy odbiorców.

Na czym polega reklama na Snapchacie?

Dziesięciosekundowe filmiki z możliwością przekierowania na stronę. Sponsorowane Lenses, skanujące twarz użytkownika, geofiltry, które mogą być dostępne w określonym zasięgu terytorialnym – to tylko niektóre ze sposobów na poprowadzenie kampanii na Snapchacie. Reklama wyświetla się na całym ekranie urządzenia, dzięki czemu możemy mieć pewność, że żaden odbiorca jej nie przeoczy. Pozostałe z nich to:

  • Snapchat Ads – snapy trwające od 3 do 10 sekund (obrazek lub film). Po przesunięciu palcem w górę reklama pokazuje szczegóły oferty (może to być np. artykuł lub dłuższy, 10-minutowy film lub po prostu grafika z większą ilością informacji). Jest to najczęściej stosowany rodzaj reklam w kampaniach na Snapchacie.
  • Story Ads – standardowe, krótkie filmiki ułożone w większą całość (do 20 filmików). Ich popularność wynika z tego, że można nimi opowiedzieć dłuższą historię, ale przy użyciu najbardziej charakterystycznej dla Snapchata formy.
  • Dynamic Ads – reklamy zaprojektowane dla e-commerce. Dynamic Ads polegają na połączeniu aplikacji z katalogiem sklepu internetowego i automatycznym tworzeniu reklamy w postaci zdjęcia, gdy tylko dodamy produkt do naszego katalogu. Dzięki temu reklama na Snapchacie jest uaktualniana na bieżąco i automatycznie, podczas gdy Ty możesz poświęcić czas na inne czynności.

Ciekawym formatem reklamy na Snapchacie są także soczewki rozszerzonej rzeczywistości.

Te możliwości prowadzenia różnorodnych reklam w aplikacji dają nam duże pole do zrealizowania efektywnej kampanii na Snapchacie. O tym, co możemy zaoferować, opowiedzą Ci nasi mediowcy. Gdy już lepiej poznamy Ciebie, Twoją markę, grupę docelową i cel, jaki chcesz osiągnąć, przedstawimy Ci rozwiązania, które według nas przyniosą najlepsze efekty. W prowadzeniu kampanii na Snapchacie opieramy się na własnym doświadczeniu i panujących aktualnie trendach w social mediach, dzięki czemu wiemy, jak komunikować się z różnymi grupami odbiorców – w tym również ze Snapchata.

 

Zalety reklamy na Snapchacie

  • Mało która platforma social media skupia wokół siebie tak jednorodną i zaangażowaną grupę docelową. Dla marek i firm to wymarzona sytuacja.
  • Są łatwe w operowaniu. Rozbudowany system reklamy na Snapchacie oferuje nam możliwość personalizowania reklam (na podstawie wieku, zainteresowań, lokalizacji itp.) oraz badania realnego zaangażowania użytkownika (mamy wgląd w to, ile osób otworzyło reklamę). Możemy też śledzić jego zachowania po otwarciu – kto kliknął, kto zadzwonił z reklamy lub wszedł na stronę, do której kierowała reklama.
  • Dynamic Ads znacznie ułatwiają i przyspieszają tworzenie reklam w e-commerce. Dzięki nim nie trzeba dodawać każdego produktu z osobna – zamiast tego możemy skupić się na rzetelnym zbudowaniu kampanii na Snapchacie i połączyć aplikację z katalogiem, a produkty będą dodawać się same.
  • Dobrze skonfigurowane reklamy na Snapchacie nie kosztują dużo, a wiążą się z możliwością szybkiego pozyskania ruchu na stronę i budowania świadomości marki.