Przejdź do

Reklama na Snapchacie

Reklama w wyszukiwarkach, na YouTube czy w mediach społecznościowych to nasza codzienność. A co z reklamowaniem się w aplikacjach mobilnych? To one – ze względu na stopień angażowania użytkownika – pochłaniają sporo naszej uwagi. Z roku na rok poświęcamy im coraz więcej wolnego czasu.

Jedną z takich aplikacji jest właśnie Snapchat. Aplikacja wprowadza wiele nowych opcji i ciekawych formatów, także dla reklamodawców. Daje nam to mnóstwo możliwości tworzenia ciekawej, kreatywnej i oryginalnej reklamy, a co za tym idzie – przeprowadzenia efektywnej kampanii na Snapchacie.

marcowy dred2

Czym jest Snapchat?

Snapchat to platforma social media na smartfony. Komunikacja na Snapchacie odbywa się za pomocą tzw. snapów, czyli zdjęć lub klipów wideo, które znikają po dziesięciu sekundach od otwarcia. Snapchat ma o wiele bardziej nieformalny i prywatny charakter niż inne social media (nie trzeba podawać swojego imienia i nazwiska), a dostęp do wysyłanych snapów mają tylko te osoby, do których się je wysyła. Aplikacja jest popularna wśród osób od 18 do 20 roku życia (wykres z początku roku 2020).

Panuje błędne przekonanie, że Snapchat czasy świetności ma już za sobą. Przeczą temu statystyki: w 2020 roku Snapchat miał 229 milionów użytkowników, którzy dziennie udostępniali ponad 4 miliardy snapów. W miarę upływu czasu liczba ta wciąż rośnie – według danych z 2022 roku to już 332 miliony aktywnych kont. Najnowsze dane pokazują, że użytkownicy dziennie spędzają około 40 minut na korzystaniu z aplikacji. Kampanie na Snapchacie prowadzą największe marki, takie jak McDonald’s czy H&M, ale także wiele mniejszych, działających lokalnie firm. Warto wiedzieć, że Instagram Stories (a później również Facebook Stories) zostało stworzone właśnie na podstawie pomysłu Snapchata. Z czasem aplikacja bardzo mocno się rozbudowała. Dziś oferuje szerokie możliwości tworzenia i optymalizowania kampanii reklamowych, dzięki czemu są one skuteczne i pozytywnie odbierane.

Dla kogo jest reklama na Snapchacie?

Codziennie około 4,9 mln osób korzysta ze Snapchata w Polsce (dane: 2022). Wiele z nich to użytkownicy w przedziale wiekowym 16–24 lat. To grupa oczekująca przekazu, który będzie budził ich zaufanie. Osoby te reagują alergicznie na jawne komunikaty sprzedażowe. Jednocześnie są otwarte na nowości i lubią być na bieżąco z tym, co aktualnie jest modne.

Pamiętaj, że tak jak kiedyś milenialsi, tak samo dziś pokolenie Z staje się jedną z głównych grup konsumenckich. Dlatego warto już dziś opracować strategię komunikacji. Jeżeli to właśnie oni stanowią Twoją grupę docelową, reklama na Snapchacie będzie strzałem w dziesiątkę. Nasz zespół mediowców pokaże Ci, jak należy do nich dotrzeć, i zaplanuje kampanię reklamową na Snapchacie, dzięki której osiągniesz najwyższe i najbardziej wartościowe konwersje.

Aplikacja cały czas się rozwija, możliwości są bardzo duże, a my możemy ściśle dopasować kampanię na Snapchacie do Twojej marki i grupy odbiorców.

Dlaczego warto rozpocząć kampanię na Snapchacie?

Możesz zwiększyć świadomość Twojej marki lub produktu wśród osób, które będą nimi realnie zainteresowane. Snapchat pozwala w bardzo prosty sposób dotrzeć do młodszej grupy odbiorców. Co więcej, w menedżerze reklam możemy w pełni kontrolować wydawany budżet. Snapchat Ads Manager umożliwia monitorowanie i optymalizację kampanii pod kątem realizacji wyznaczonych celów. Media społecznościowe dla reklamodawcy to ogromna kopalnia wiedzy, głównie dzięki informacjom, które użytkownicy sami udostępniają. Struktura aplikacji pozwala na bardzo precyzyjne targetowanie reklam, uwzględniając zainteresowania, zachowania czy lokalizację. To oznacza, że nasze kreacje są o wiele bardziej skuteczne, ponieważ trafiamy tylko do grupy zainteresowanych osób.

Kampania na Snapchacie umożliwia także promowanie lokalnych miejsc, dzięki czemu doskonale nadaje się dla przedsiębiorców i właścicieli małych biznesów. Co więcej, nie musimy dysponować bardzo dużym budżetem, aby rozpocząć kampanie reklamowe za pomocą menedżera reklam. Reklamę uruchomimy już od 5 dolarów dziennie! Takie ustawienie budżetu pozwala, zwłaszcza początkującemu reklamodawcy, na samodzielne testowanie i optymalizowanie kampanii z uwzględnieniem minimalnej kwoty.

Snapchat ma niską barierę wejścia – aby zrealizować skuteczną kampanię na Snapchacie, nie potrzebujesz drogiego sprzętu filmowego. Dla pokolenia Z – głównych użytkowników Snapchata – znacznie bardziej liczy się pomysł i kreatywność. Unikatowe rodzaje reklam i możliwość skorzystania z ciekawych formatów pozwalają Ci stworzyć angażujące treści.

Zalety reklamy na Snapchacie

Mało która platforma social media skupia wokół siebie tak jednorodną i zaangażowaną grupę docelową. Dla marek i firm to wymarzona sytuacja.

Adsy są łatwe w operowaniu. Rozbudowany system reklamy na Snapchacie oferuje szerokie możliwości tworzenia ciekawych kreacji, a także personalizowania reklam (na podstawie wieku, zainteresowań, lokalizacji itp.) oraz badania realnego zaangażowania użytkownika (mamy wgląd w to, ile osób otworzyło reklamę). Możemy też śledzić jego zachowania po otwarciu – kto kliknął, kto zadzwonił z reklamy lub wszedł na stronę, do której kierowała reklama.

Reklamy Dynamic Ads znacznie ułatwiają i przyspieszają tworzenie reklam w e-commerce. Dzięki nim nie trzeba dodawać każdego produktu z osobna – zamiast tego możemy skupić się na rzetelnym zbudowaniu kampanii na Snapchacie i połączyć aplikację z katalogiem, a produkty będą dodawać się automatycznie.

Dobrze skonfigurowane reklamy na Snapchacie nie kosztują dużo, a wiążą się z możliwością szybkiego pozyskania ruchu na stronę i budowania świadomości marki. Działania możemy rozpocząć już od kwoty w wysokości 5 dolarów dziennie!

Wiele marek jest już obecnych w mediach społecznościowych i obecnie uważa się to za standard. Snapchat to jednak mniej popularna platforma wśród reklamodawców niż na przykład Facebook. Oznacza to, że reklama na Snapchacie może pomóc nam wyróżnić się na rynku i stać się jedną z nowych opcji reklamy, z których nie skorzystała jeszcze nasza konkurencja.

Na czym polega reklama na Snapchacie?

Dziesięciosekundowe filmiki z możliwością przekierowania na stronę, sponsorowane Lenses, skanujące twarz użytkownika, geofiltry, które mogą być dostępne w określonym zasięgu terytorialnym – to tylko niektóre ze sposobów na poprowadzenie kampanii na Snapchacie. Reklama wyświetla się na całym ekranie urządzenia, dzięki czemu możemy mieć pewność, że żaden odbiorca jej nie przeoczy. Pozostałe z nich to:

Snapchat Ads – snapy trwające od 3 do 10 sekund (obrazek lub film). Po przesunięciu palcem w górę reklama pokazuje szczegóły oferty (może to być np. artykuł lub dłuższy, 10-minutowy film lub po prostu grafika z większą ilością informacji). Jest to najczęściej stosowany rodzaj reklam w kampaniach na Snapchacie.

Story Ads – standardowe, krótkie filmiki ułożone w większą całość (do 20 filmików). Ich popularność wynika z tego, że można nimi opowiedzieć dłuższą historię, ale przy użyciu najbardziej charakterystycznej dla Snapchata formy.

Dynamic Ads – reklamy zaprojektowane dla e-commerce. Reklamy Dynamic Ads polegają na połączeniu aplikacji z katalogiem sklepu internetowego i automatycznym tworzeniu reklamy w postaci zdjęcia, gdy tylko dodamy produkt do naszego katalogu. Dzięki temu reklama na Snapchacie jest uaktualniana na bieżąco i automatycznie, podczas gdy Ty możesz poświęcić czas na inne czynności. Dzięki pełnej automatyzacji reklamy Dynamic Ads pozwalają znacznie obniżyć koszty działań reklamowych, zwłaszcza w sektorze e-commerce, zachowując aktualność prezentowanej oferty.

Ciekawym formatem reklamy na Snapchacie są także soczewki rozszerzonej rzeczywistości. Na czym polega reklama opierająca się na rzeczywistości rozszerzonej? Ta forma pozwala przede wszystkim stworzyć interaktywne reklamy, które niezwykle angażują odbiorców marki. W zależności od celu kampanii możemy zoptymalizować kampanię pod kątem wyświetleń, udostępnień czy akcji swipe-up. Dzięki narzędziu Lens Web Builder możemy w prosty sposób stworzyć reklamę opartą na rzeczywistości rozszerzonej. Snapchat udostępnia setki darmowych obiektów oraz animacji, które pozwolą nam stworzyć indywidualną kreację.

Te możliwości prowadzenia różnorodnych reklam w aplikacji dają nam duże pole do zrealizowania efektywnej kampanii na Snapchacie. O tym, co możemy zaoferować, opowiedzą Ci nasi mediowcy. Gdy już lepiej poznamy Ciebie, Twoją markę, grupę docelową i cel, jaki chcesz osiągnąć, przedstawimy Ci rozwiązania, które według nas przyniosą najlepsze efekty. W prowadzeniu kampanii na Snapchacie opieramy się na własnym doświadczeniu i panujących aktualnie trendach w social mediach, dzięki czemu wiemy, jak komunikować się z różnymi grupami odbiorców – w tym również ze Snapchata.

Reklama na Snapchacie i jej cele

W zależności od naszych oczekiwań biznesowych, reklama na Snapchacie pozwala określić kilka podstawowych celów:

• Zwiększanie rozpoznawalności marki w świadomości konsumentów.

• Promocja lokalnego biznesu – ten cel pozwala zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, którzy znajdują się niedaleko lokalizacji naszej firmy, mamy możliwość targetowania reklam z uwzględnieniem kraju, regionu, województwa, miasta, a nawet kodów pocztowych. Format reklamy zachęca użytkowników, znajdujących się w określonym promieniu od lokalizacji firmy, do odwiedzenia jej siedziby.

• Zwiększenie ruchu w aplikacji.

• Zainstalowanie aplikacji, pobrania aplikacji.

• Zwiększenie ruchu na stronie internetowej.

• Zaangażowanie użytkowników.

• Większa liczba wyświetleń video.

• Generowanie leadów.

• Konwersje w aplikacji.

• Konwersje na stronie internetowej.

• Katalog produktów – format dedykowany sklepom e-commerce, ma na celu zaprezentowanie produktów lub usług, kreacje mogą być wyświetlane w formie statycznej lub jako reklamy dynamiczne.

Reklama Snapchat a statystyki odbiorców

Podobnie jak w innych social mediach, tak i na Snapchacie, możemy korzystać z narzędzia Audience Insights, które pomaga dowiedzieć się jeszcze więcej o docelowych odbiorcach. Pozwala tworzyć odpowiednie treści i wyświetlać dodatkowe segmenty, w celu zwiększania zasięgu kampanii. W Audience Insights znajdziemy dodatkowe dane, takie jak dane demograficzne (wiek, płeć, język, dochód gospodarstwa, poziom wykształcenia), kategorie zainteresowań czy dane dostarczane przez zewnętrznych dostawców. Dzięki tak szczegółowym możliwościom targetowania reklam, mamy pewność, że trafiamy do ściśle określonej grupy. Co za tym idzie, Snapchat Ads są niezwykle skuteczne i pozwalają mądrze wydawać budżet reklamowy. Mamy natychmiastowy dostęp do efektów danej kampanii, co pozwala nam optymalizować działania i sprawiać, że są one jeszcze bardziej skuteczne.

Audience Insights pozwala reklamodawcom przeglądać i pozyskiwać tysiące danych, a co za tym idzie – pomaga udoskonalić strategię reklamową i jeszcze lepiej zrozumieć grupę docelową. Skuteczne wykorzystanie tego narzędzia gwarantuje możliwość efektywnego zbudowania profili odbiorców, stworzenia skutecznych testów czy sformułowania wniosków.

Kierowanie reklam do niestandardowych grup

Jedną z ogromnych zalet kampanii na Snapchacie jest możliwość tworzenia niestandardowych grup użytkowników. Nasze konto reklamowe pozwala korzystać z targetowania kampanii do ściśle określonych osób.

Snap Audience Match – pozwala zaangażować osoby, które już weszły w interakcję z naszym biznesem, korzystając z listy klientów zawierających adresy e-mail, numery telefonów lub numery ID.

Looalike Audience – bardzo ciekawa opcja tworzenia grup niestandardowych, dzięki której możemy dotrzeć do osób, które algorytm Snapchata określa jako podobne do wybranej grupy, np. podobni do klientów dokonujących konwersji w naszym sklepie.

Pixel Custom Audiences – umożliwia dotarcie do użytkowników Snapchata, którzy odwiedzili naszą stronę internetową, przeglądali konkretne podstrony lub wykonali wybraną akcję w określonym czasie.

Ad Engagement Audiences – dotarcie do najbardziej zaangażowanych odbiorców, którzy podjęli interakcję z naszymi treściami, takie jak: przeglądanie reklam graficznych, klipów wideo, udostępnianie soczewek lub filtrów.

Third-party Custom Audiences – dotarcie do użytkowników na podstawie zachowań zakupowych. Możliwość korzystania z big data w celu opracowania segmentów kampanii i określenia celu (dostępne tylko w USA).

Saved Audience – zapisana grupa odbiorców, umożliwiająca szybkie i łatwe tworzenie segmentów, do których kierujemy ponownie reklamy na Snapchacie.

Ogromną zaletą kampanii reklamowej na Snapchacie jest także szerokie retargetowanie reklam.

Metody optymalizowania kampanii reklamowych na Snapchacie

Na Snapchacie możesz nie tylko tworzyć reklamy doskonale dopasowane do określonej grupy odbiorców, ale również w bardzo prosty sposób je optymalizować. Podstawowym narzędziem, które służy do oceny efektywności prowadzonej kampanii reklamowanej jest Snap Pixel.

W innych social mediach, takich jak Facebook czy Instagram, możemy zweryfikować skuteczność sprzedaży za pomocą piksela konwersji. Na tej samej zasadzie działa Snap Pixel – jest to fragment kodu JavaScript, który należy wkleić w odpowiednim miejscu na naszej stronie internetowej. Aktywny kod jest sprzężony z menedżerem reklam, do którego przesyła na bieżąco informacje dotyczące działań użytkownika w ramach naszej strony internetowej. Dzięki temu wiemy, ile osób po obejrzeniu reklamy na Snapchacie zdecydowało się na zakup lub dodanie produktu do koszyka, zapisanie na listę mailingową czy obejrzenie naszych treści.

Wdrożenie tego rozwiązania sprawia, że Snapchat oferuje zarówno szerokie możliwości tworzenia reklam, jak i ich optymalizacji. Pixel pozwala przypisywać zdarzenia konwersji do kampanii i budować niestandardowe grupy użytkowników, aby ponownie zaangażować tych odbiorców, którzy przeglądali Twoją witrynę lub rozważali zakup produktów.

Warto jednak pamiętać, że poprawne wdrożenie piksela jest niezwykle istotne i ma duży wpływ na skuteczność i efektywność kampanii. Aby uniknąć błędów technicznych, które spowodują przepalanie budżetu, zachęcamy do kontaktu z nami i skorzystania z pomocy naszych doświadczonych specjalistów. Pomożemy nie tylko poprawnie ustawić i skonfigurować kampanię, ale również zajmiemy się jej optymalizacją. Niepoprawne wdrożenie kodu sprawi, że nie będziemy mieli właściwego wglądu w efekty naszych działań, a w konsekwencji – źle zoptymalizujemy reklamy na Snapchacie.

Optymalizację ułatwia także Campaign Lab, czyli narzędzie, za pomocą którego skonfigurujemy i przeprowadzimy automatyczne testy różnych zestawów reklam i kampanii. Funkcja ta pomoże nam zidentyfikować najskuteczniejsze i najbardziej unikatowe rodzaje reklam. Niezwykle przydatnym rozwiązaniem jest split testing – funkcja, która umożliwia uruchamianie testów A/B za pośrednictwem menedżera reklam. Split testy pozwalają przetestować różne zmienne, takie jak kreacje czy grupy odbiorców, aby zobaczyć, która strategia reklamowa jest najlepsza dla naszego biznesu. Dzięki narzędziu możemy modyfikować treści oraz formę graficzną, decydując się na pozostawienie wersji z najlepszym wynikiem. Czasami niewielka zmiana pozwala w kampanii znacznie podnieść wskaźnik CTR, a co za tym idzie, osiągnąć doskonałe rezultaty.