Przejdź do

Google Analytics

Podejmowanie decyzji nie jest łatwe, a jeśli chcesz promować swoją stronę internetową, ten etap z pewnością Cię nie ominie. Musisz decydować o kanałach komunikacji, grupie docelowej, formie reklamy, treściach… Trudno jednak zajmować się marketingiem internetowym, gdy nie jest się świadomym, jacy użytkownicy są zainteresowani naszymi usługami, odwiedzają stronę internetową lub kupują produkty. Na szczęście jest coś, co może nam pomóc skuteczniej promować stronę i realizować cele biznesowe – analityka.

Za każdą decyzją marketingową powinna kryć się świadoma analiza, będąca kluczem do sukcesu. Dobra analityka internetowa to przede wszystkim poprawnie wdrożone Google Analytics, które będzie mierzyło ruch na stronie i konwersje. Odpowiednia interpretacja danych jest podstawą do weryfikacji strategii marketingowej.

Dla kogo jest Google Analytics?

Można przeznaczać naprawdę duże budżety na marketing internetowy, jednak bez wdrożenia analityki internetowej te pieniądze są wydawane na ślepo. Oprogramowanie Google Analytics pozwala na śledzenie źródeł ruchu (czyli skąd zdobywamy potencjalnych klientów), sprawdzanie popularności danych podstron czy profilu użytkowników odwiedzających naszą witrynę, a na koniec – na poprawę pozycji witryny internetowej dzięki SEO (pozycjonowaniu).

Każda strona internetowa, jak i aplikacja mobilna powinny mieć zainstalowany, skonfigurowany i przetestowany kod śledzący narzędzia Google Analytics, które (w podstawowej wersji) udostępniane jest bezpłatnie. Wniosek jest jeden – każdy, kto jest (i chce być) widoczny online powinien zainteresować się analityką internetową.

Wdrożenie Google Analytics

Dlaczego warto zaufać analityce internetowej i narzędziu Google Analytics? Kluczowa dla projektu jest jakość zbieranych danych. Dzięki temu możemy uniknąć w przyszłości efektu Garbage In – Garbage Out (błędne dane wejściowe – błędne dane wyjściowe).

Konfiguracja celów

Określając cele, wiemy, na jakie dane zwrócić uwagę. Dzięki temu ustalamy, które raporty, z kilkuset dostępnych, będą najbardziej przydatne i odpowiednie dla nas, a analityka marketingowa jest bardziej efektywna.

Monitoring danych

Google Analytics to przede wszystkim dane dotyczące użytkowników, którzy odwiedzają witrynę. Na podstawie uzyskanych informacji wyciągamy odpowiednie wnioski o naszych działaniach marketingowych, optymalizujemy strony/ekrany i weryfikujemy strategię.

Opis usługi

Dla początkujących…

Jeśli nie korzystasz jeszcze z Google Analytics, pomożemy Ci założyć konto, wygenerować kody, jak również w odpowiedni sposób wdrożyć je na stronie lub w aplikacji mobilnej. A co dalej?

Zależnie od potrzeb i charakteru Twojego biznesu użyjemy systemu Google Tag Manager i skonfigurujemy śledzenie różnych interakcji z Twoją stroną.

Zadbamy o wszystkie istotne ustawienia, filtry oraz połączenia z innymi usługami Google.

Zmierzymy ruch na stronie, zdefiniujemy i skonfigurujemy cele, dzięki którym dowiesz się, czy użytkownicy faktycznie realizują to, co dla Ciebie najważniejsze – sprzedaż, pozostawienie danych osobowych, kontakt mailowy czy telefoniczny.

Później sprawdzimy, czy wszystko działa jak należy, oraz zaproponujemy kolejne, bardziej zaawansowane usprawnienia analityki marketingowej, które pozwolą generować jeszcze więcej informacji o Twoich użytkownikach.

Na każdym etapie procesu możesz liczyć na nasze wsparcie, konsultacje, a nawet dedykowane szkolenia z analityki internetowej.

 

Dla bardziej zaawansowanych…

Jeśli jednak korzystasz już z Google Analytics, ale nie wiesz, czy wszystko dobrze działa, albo nie jesteś pewien, czy w pełni wykorzystujesz możliwości tego narzędzia, warto skorzystać z audytu Google Analytics.

Przeprowadzimy dla Ciebie audyt Google Analytics pod kątem ustawień w panelu, implementacji śledzenia w kodzie strony oraz konfiguracji celów i zdarzeń. W ten sposób sprawdzimy, czy zastosowane przez nas rozwiązania odpowiadają Twoim potrzebom.

Opiszemy wykryte przez nas nieprawidłowości, dołączając szczegółowe wytyczne, jak należy je naprawić. Wyślemy też rekomendacje i propozycje zmian, przy czym dokładnie opiszemy korzyści, jakie przyniosą w kontekście analityki www.

Przy bardziej zaawansowanych rozwiązaniach przygotujemy dedykowane instrukcje wdrożeniowe, ściśle współpracując z programistą czy web developerem.