Przejdź do

Google Analytics

Podejmowanie decyzji nie jest łatwe. Zarówno wybierając buty jak i ustalając budżety marketingowe, potrzebujemy danych, które będą miały wpływ na nasze wybory. Może zdarzyć się tak, że buty w rozmiarze 36, na wysokiej szpilce nie będą pasowały do nowego właściciela – 45 letniego mężczyzny z dużą stopą. Aby uniknąć tego typu błędów należy dokładnie zapoznać się z potrzebami klienta i sposobem na ich zaspokojenie. Analogicznie sytuacja wygląda w marketingu, za każdą decyzją powinna kryć się świadoma analiza, będąca kluczem do sukcesu. Dobra analityka internetowa to nic innego jak poprawnie wdrożone Google Analytics (lub inne narzędzie analityczne), które będzie mierzyło ruch na stronie i konwersje. Odpowiednia interpretacja danych będzie podstawą do weryfikacji strategii marketingowej

Dla kogo?

Można wydawać budżety na marketing internetowy. Bez analityki internetowej jednak te pieniądze wydawane są na ślepo. Oprogramowanie Google Analytics pozwala na śledzenie wydatków marektingowych, mierzenie efektów kampanii reklamowych w internecie oraz na poprawę pozycji witryny internetowej dzięki SEO (pozycjonowaniu). Każda strona internetowa jak i aplikacja mobilna powinna mieć zainstalowane, skonfigurowane i przetestowane Google Analytics, które (w podstawowej wersji) udostępniane jest bezpłatnie. Wniosek jest jeden – będąc obecnym online, każdy powinien zająć się analityką internetową.

Wdrożenie Google Analytics

Kluczowym jest jakość zbieranych danych. Jest to najważniejszy etap projektu. Dzięki temu możemy uniknąć w przyszłości efektu Garbage In – Garbage Out (błędne dane wejściowe – błędne dane wyjściowe).

Konfiguracja celów

Określając cele wiemy, na jakie dane zwrócić uwagę. Dzięki temu ustalamy, które raporty, z kilkuset dostępnych, będą najbardziej odpowiednie, a analityka www jest bardziej efektywna.

Monitoring danych

Na podstawie uzyskanych informacji wyciągamy wnioski, optymalizujemy strony/ekrany i weryfikujemy strategię marketingową.

Opis usługi

Jeśli nie korzystasz jeszcze z Google Analytics, pomożemy Ci założyć konto, wygenerować kody i odpowiednio wdrożyć je na stronie lub w aplikacji mobilnej. Zależnie od potrzeb i charakteru Twojego biznesu użyjemy Google Tag Managera i skonfigurujemy śledzenie różnych interakcji z Twoją stroną. Zadbamy o wszystkie istotne ustawienia, filtry i połączenia z innymi usługami Google. Zmierzymy ruch na stronie, zdefiniujemy również i skonfigurujemy cele, dzięki którym dowiesz się, czy użytkownicy realizują to, co dla Ciebie najważniejsze np. sprzedaż, zostawienie danych osobowych, kontakt mailowy, telefoniczny. Następnie sprawdzimy, czy wszystko działa jak należy oraz zaproponujemy kolejne, bardziej zaawansowane usprawnienia, które pozwolą generować jeszcze więcej informacji o Twoich użytkownikach. Na każdym etapie procesu możesz liczyć na nasze wsparcie, konsultacje, a nawet dedykowane szkolenia z analityki internetowej.

Jeśli jednak korzystasz już z Google Analytics, ale nie wiesz, czy wszystko dobrze działa albo nie jesteś pewien, czy w pełni wykorzystujesz jego możliwości, również możesz liczyć na naszą pomoc. Przeprowadzimy audyt Twojej analityki pod kątem ustawień w panelu, implementacji śledzenia w kodzie strony oraz konfiguracji celów i zdarzeń. Sprawdzimy w ten sposób, czy zastosowane rozwiązania odpowiadają Twoim potrzebom. Opiszemy wykryte przez nas nieprawidłowości dołączając szczegółowe wytyczne jak je naprawić. Wyślemy również nasze rekomendacje i propozycje zmian dokładnie opisując korzyści, jakie przyniosą w kontekście analityki www. Przy bardziej zaawansowanych rozwiązaniach przygotowujemy dedykowane instrukcje wdrożeniowe współpracując ściśle z programistą czy web deweloperem. Przez cały czas trwania projektu służymy wsparciem, konsultacjami oraz dedykowanymi szkoleniami z analityki internetowej.