Przejdź do

Google Analytics

Podejmowanie decyzji nie jest łatwe. Zarówno wybierając buty, jak i ustalając budżety marketingowe, potrzebujemy danych, które będą miały wpływ na nasze wybory. Może zdarzyć się tak, że buty w rozmiarze 36, na wysokiej szpilce nie będą pasowały do nowego właściciela – 45-letniego mężczyzny z dużą stopą. Aby uniknąć tego typu błędów, należy dokładnie zapoznać się z potrzebami klienta i sposobem na ich zaspokojenie.

Analogicznie sytuacja wygląda w marketingu. Za każdą decyzją powinna kryć się świadoma analiza, będąca kluczem do sukcesu. Dobra analityka internetowa to nic innego jak poprawnie wdrożone Google Analytics (lub inne narzędzie analityczne), które będzie mierzyło ruch na stronie i konwersje. Odpowiednia interpretacja danych jest podstawą do weryfikacji strategii marketingowej.

Dla kogo jest Google Analytics?

Można wydawać budżety na marketing internetowy. Jednak bez analityki internetowej te pieniądze są wydawane na ślepo. Oprogramowanie Google Analytics pozwala na śledzenie wydatków marektingowych, mierzenie efektów kampanii reklamowych w internecie oraz na poprawę pozycji witryny internetowej dzięki SEO (pozycjonowaniu).

Zarówno każda strona internetowa, jak i aplikacja mobilna powinny mieć zainstalowane, skonfigurowane i przetestowane Google Analytics, które (w podstawowej wersji) udostępniane jest bezpłatnie. Wniosek jest jeden – będąc obecnym online, każdy powinien zająć się analityką internetową.

Wdrożenie Google Analytics

Kluczowa jest jakość zbieranych danych. Jest to najważniejszy etap projektu. Dzięki temu możemy uniknąć w przyszłości efektu Garbage In – Garbage Out (błędne dane wejściowe – błędne dane wyjściowe).

Konfiguracja celów

Określając cele, wiemy, na jakie dane zwrócić uwagę. Dzięki temu ustalamy, które raporty, z kilkuset dostępnych, będą najbardziej odpowiednie, a analityka www jest bardziej efektywna.

Monitoring danych

Na podstawie uzyskanych informacji wyciągamy wnioski, optymalizujemy strony/ekrany i weryfikujemy strategię marketingową.

Opis usługi

 

Dla początkujących…

Jeśli nie korzystasz jeszcze z Google Analytics, pomożemy Ci założyć konto, wygenerować kody, jak również w odpowiedni sposób wdrożyć je na stronie lub w aplikacji mobilnej. A co dalej?

  • Zależnie od potrzeb i charakteru Twojego biznesu użyjemy Google Tag Managera i skonfigurujemy śledzenie różnych interakcji z Twoją stroną.
  • Zadbamy o wszystkie istotne ustawienia, filtry oraz połączenia z innymi usługami Google.
  • Zmierzymy ruch na stronie, zdefiniujemy i skonfigurujemy cele, dzięki którym dowiesz się, czy użytkownicy faktycznie realizują to, co dla Ciebie najważniejsze – sprzedaż, zostawienie danych osobowych, kontakt mailowy czy telefoniczny.
  • Później sprawdzimy, czy wszystko działa jak należy, oraz zaproponujemy kolejne, bardziej zaawansowane usprawnienia, które pozwolą generować jeszcze więcej informacji o Twoich użytkownikach.

Na każdym etapie procesu możesz liczyć na nasze wsparcie, konsultacje, a nawet dedykowane szkolenia z analityki internetowej.

 

Dla bardziej zaawansowanych…

Jeśli jednak korzystasz już z Google Analytics, ale nie wiesz, czy wszystko dobrze działa, albo nie jesteś pewien, czy w pełni wykorzystujesz możliwości tego narzędzia, również możesz liczyć na naszą pomoc.

  • Przeprowadzimy audyt Twojej analityki pod kątem ustawień w panelu, implementacji śledzenia w kodzie strony oraz konfiguracji celów i zdarzeń. W ten sposób sprawdzimy, czy zastosowane przez nas rozwiązania odpowiadają Twoim potrzebom.
  • Opiszemy wykryte przez nas nieprawidłowości, dołączając szczegółowe wytyczne, jak należy je naprawić. Wyślemy też rekomendacje i propozycje zmian, przy czym dokładnie opiszemy korzyści, jakie przyniosą w kontekście analityki www.
  • Przy bardziej zaawansowanych rozwiązaniach przygotujemy dedykowane instrukcje wdrożeniowe, ściśle współpracując z programistą czy web developerem.