Google Analytics – analityka internetowa

/Google Analytics – analityka internetowa
Google Analytics – analityka internetowa 2018-06-13T18:34:38+00:00

Google Analytics jako podstawa strategii marketingowej online

Podejmowanie decyzji nie jest łatwe. Zarówno wybierając buty jak i ustalając budżety marketingowe, potrzebujemy danych, które będą miały wpływ na nasze wybory. Może zdarzyć się tak, że buty w rozmiarze 36, na wysokiej szpilce nie będą pasowały do nowego właściciela – 45 letniego mężczyzny z dużą stopą. Aby uniknąć tego typu błędów należy dokładnie zapoznać się z potrzebami klienta i sposobem na ich zaspokojenie. Analogicznie sytuacja wygląda w marketingu, za każdą decyzją powinna kryć się świadoma analiza, będąca kluczem do sukcesu. Dobra analityka internetowa to nic innego jak poprawnie wdrożone Google Analytics (lub inne narzędzie analityczne), które będzie mierzyło ruch na stronie i konwersje. Odpowiednia interpretacja danych będzie podstawą do weryfikacji strategii marketingowej

Dla kogo?

Można wydawać budżety na marketing internetowy. Bez analityki internetowej jednak te pieniądze wydawane są na ślepo. Oprogramowanie Google Analytics pozwala na śledzenie wydatków marektingowych, mierzenie efektów kampanii reklamowych w internecie oraz na poprawę pozycji witryny internetowej dzięki SEO (pozycjonowaniu). Każda strona internetowa jak i aplikacja mobilna powinna mieć zainstalowane, skonfigurowane i przetestowane Google Analytics, które (w podstawowej wersji) udostępniane jest bezpłatnie. Wniosek jest jeden – będąc obecnym online, każdy powinien zająć się analityką internetową.

Na czym skupiamy się w Audycie SEO strony internetowej?

Opis usługi

Jeśli nie korzystasz jeszcze z Google Analytics, pomożemy Ci założyć konto, wygenerować kody i odpowiednio wdrożyć je na stronie lub w aplikacji mobilnej. Zależnie od potrzeb i charakteru Twojego biznesu użyjemy Google Tag Managera i skonfigurujemy śledzenie różnych interakcji z Twoją stroną. Zadbamy o wszystkie istotne ustawienia, filtry i połączenia z innymi usługami Google. Zmierzymy ruch na stronie, zdefiniujemy również i skonfigurujemy cele, dzięki którym dowiesz się, czy użytkownicy realizują to, co dla Ciebie najważniejsze np. sprzedaż, zostawienie danych osobowych, kontakt mailowy, telefoniczny. Następnie sprawdzimy, czy wszystko działa jak należy oraz zaproponujemy kolejne, bardziej zaawansowane usprawnienia, które pozwolą generować jeszcze więcej informacji o Twoich użytkownikach. Na każdym etapie procesu możesz liczyć na nasze wsparcie, konsultacje, a nawet dedykowane szkolenia z analityki internetowej.

Jeśli jednak korzystasz już z Google Analytics, ale nie wiesz, czy wszystko dobrze działa albo nie jesteś pewien, czy w pełni wykorzystujesz jego możliwości, również możesz liczyć na naszą pomoc. Przeprowadzimy audyt Twojej analityki pod kątem ustawień w panelu, implementacji śledzenia w kodzie strony oraz konfiguracji celów i zdarzeń. Sprawdzimy w ten sposób, czy zastosowane rozwiązania odpowiadają Twoim potrzebom. Opiszemy wykryte przez nas nieprawidłowości dołączając szczegółowe wytyczne jak je naprawić. Wyślemy również nasze rekomendacje i propozycje zmian dokładnie opisując korzyści, jakie przyniosą w kontekście analityki www. Przy bardziej zaawansowanych rozwiązaniach przygotowujemy dedykowane instrukcje wdrożeniowe współpracując ściśle z programistą czy web deweloperem. Przez cały czas trwania projektu służymy wsparciem, konsultacjami oraz dedykowanymi szkoleniami z analityki internetowej.

Dlaczego Fabryka Marketingu?

  • Lubimy liczby, znamy je i rozumiemy. Dla nas mierzenie obecności w Internecie jest podstawą biznesu. Swoje umiejętności możemy potwierdzić certyfikatami.

  • Realizujemy najbardziej zaawansowane wdrożenia Google Analytics – Measurement Protocol, UserID, GTM + Data Layer, Enchanced e-Commerce.

  • Lubimy magię – zdejmujemy z Twoich barków techniczne szczegóły dając Ci gotowe narzędzie do podejmowania decyzji w postaci analityki internetowej.

Skontaktuj się z nami

Zapraszamy do kontaktu - Wyślij brief!




Zgody


Najczęściej zadawane pytania

Czy zajmujecie wprowadzaniem zmian w kodzie strony, konfiguracją skryptów i powiązanych systemów informatycznych?

Jako dom mediowy ofertujemy naszą wiedzę oraz doświadczenie w postaci wytycznych, rekomendacji i instrukcji. Zajmujemy wdrażaniem Google Analytics od strony koncepcji śledzenia i weryfikacji wdrożenia. Nie wykonujemy usług programistycznych i webdeweloperskich. Bezpośrednie wprowadzanie zmian w kodzie strony (aplikacji) i skryptach pozostawiamy po Twojej stronie lub wyceniamy je osobno wśród firm zewnętrznych.

Jak szybko można skonfigurować podstawowe śledzenie, aby od razu zacząć poprawnie mierzyć ruch?

W zależności od kilku czynników (praca programisty, mierzone cele, technologia i wielkość witryny) może to trwać od 1 dnia do nawet kilkunastu tygodni. W większości wypadków 3-4 dni robocze wystarczają na konfigurację krytycznych ustawień niezbędnych do śledzenia ruchu.

Czy dobrze ustawiona analityka internetowa pomoże mi zwiększyć ruch na stronie?

Sama analityka internetowa nie ma żadnego wpływu, ani negatywnego ani pozytywnego na ruch w Twojej witrynie. Do zwiększenia liczby wizyt stosujemy inne usługi jak SEO (pozycjonowanie) czy kampanie Google AdWords. Niemniej jednak na podstawie analizy danych możesz wyciągać wnioski i podejmować odpowiednie decyzje, które w efekcie mogą zwiększyć i poprawić jakość ruchu na Twojej stronie.

Dlaczego dane raportowane w Google Analytics nie zgadzają się z stanem faktycznym?

Przede wszystkim należy mieć na uwadze, że każda usługa analityki internetowej, w tym Google Analytics, nie prezentuje 100% prawidłowych informacji i jest obarczona pewnym błędem. Istnieje również wiele innych powodów nieprawidłowości danych zarówno po stronie instalacji kodów na stronie, ustawień w panelu jak i osoby dokonującej analizy. Do najczęstszych powodów można zaliczyć niepoprawną konfigurację kodów śledzących w witrynie, błędną interpretacja raportów, nieodpowiednie ustawienia widoków i filtrów danych czy nieprawidłowości w konfiguracji celów i zdarzeń. Niezależnie od źródła problemu oferujemy rozwiązania w postaci audytu analityki www, konsultacji oraz szkoleń z analityki internetowej.

Subscribe to our newsletter