Przejdź do

Reklama na Instagramie

Instagram

Reklama na Instagramie może być jednym z najefektywniejszych sposobów promocji marki w social mediach i internecie. Dzięki niej możesz skutecznie dotrzeć do odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą.

Kampanie na Instagramie można oczywiście prowadzić samemu – jednak jeśli zależy Ci na skuteczności, to warto powierzyć to zadanie agencji. Dlaczego? Zanim odpowiemy Ci na to pytanie, zobaczmy, na czym polega reklama marki na Instagramie.

Telefon

Na czym polegają reklamy na Instagramie?

Jak już wspominaliśmy wyżej – reklama na Instagramie pomoże Ci dotrzeć do użytkowników należących do Twojej grupy docelowej. Oczywiście pod warunkiem, że zadbasz o dostosowane pod to medium treści – na Instagramie można publikować zdjęcia (to cały czas główny rodzaj treści tego serwisu), opisy tekstowe pod zdjęciami, filmy, stories, relacje na żywo. Można w nich także umieszczać linki do stron internetowych i produktów w sklepie.

Jednak dobre, chwytliwe treści to tylko połowa sukcesu – drugą połową jest ich odpowiednia promocja (dystrybucja). Aby skutecznie dotrzeć z treścią i profilem do tych odbiorców, którzy będą nimi rzeczywiście zainteresowani, należy stworzyć i skonfigurować kampanie reklamowe oraz grupy docelowe. W czasie trwania kampanii należy ją także na bieżąco doglądać i optymalizować. Tylko wtedy będzie skuteczna i przyniesie zamierzone efekty, a cała para nie pójdzie w gwizdek.

My – Fabryka Marketingu – zajmujemy się całościowym prowadzeniem kampanii na Instagramie. Dobieramy grupy docelowe, wymyślamy atrakcyjny pomysł, tworzymy treści i komunikaty reklamowe. Ustawiamy promocję tak, by reklamy docierały do Twojej grupy docelowej. Czuwamy nad całym procesem, monitorujemy i weryfikujemy nasze działania. Na koniec sprawdzamy statystyki, by na ich podstawie dopracowywać i optymalizować kampanię.

Dlaczego tworzone przez nas reklamy są skuteczne?

W social mediach panuje dziś duży tłok osób i firm. Jest to efekt ogromnej ilości treści tworzonej w każdej minucie. Przebicie się przez ten tłum do swoich klientów może być trudne. Czy w takim razie warto reklamować się na Instagramie? Oczywiście, że tak! Trzeba tylko wiedzieć, jak robić to skutecznie.

Z doświadczenia wiemy, że wysoka liczba użytkowników nie jest zagrożeniem, ale szansą na docieranie do coraz większej grupy odbiorców i na wyższą sprzedaż swoich produktów bądź usług. Niemniej jednak wymagania odbiorców rosną – dlatego musisz znać ich upodobania i odpowiednio dobrać strategię działania.

My Ci w tym pomożemy. Po opracowaniu strategii stworzymy treści, które przyciągną uwagę odbiorców. Aby do nich dotrzeć, użyjemy precyzyjnego targetowania reklam i kampanii, ustalimy rzeczywiste grupy docelowe oraz zoptymalizujemy reklamy tak, aby z czasem przynosiły jak najlepsze efekty przy jak najniższym koszcie.

Dla kogo jest kampania na Instagram?

Jeśli na tej platformie znajduje się Twoja grupa docelowa, to reklama na Instagramie jest właśnie dla Ciebie. W przypadku gdy do tej pory nie uwzględniałeś tego medium w swojej strategii marketingowej i nie wiesz, czy Twoja marka ma na niej potencjał, skontaktuj się z nami. Sprawdzimy ją pod kątem Twojej branży.

Promowanie na Instagramie – jakie są dostępne rodzaje reklam?

Reklama na Instagramie nie może być stworzona przypadkowo. Dlatego kampania na Instagram jest przez nas starannie dopasowywana – za każdym razem wybieramy rodzaj reklamy, który skutecznie przekona Twoich odbiorców do zakupu lub odwiedzin.

Najczęściej stosowane rodzaje reklamy na Instagramie to:

• stories: może to być video lub zdjęcie czy grafika dopasowana formatem do smartfonów. W Instagram Stories można układać całe historie, cykle grafik czy po prostu podzielić dłuższe filmy na krótsze części;

• reklama video: jest bardziej tradycyjna, można w niej umieścić wypowiedź, film lub animację związaną z firmą lub produktami i dodać muzykę;

• reklamy karuzelowe: to tak naprawdę standardowa reklama ze zdjęciem, jednak pozwala na umieszczenie od 2 do 10 zdjęć lub grafik, które można przewijać;

• reklama w formie kolekcji: to reklama z jednym głównym zdjęciem lub video i kilkoma mniejszymi grafikami produktowymi umieszczonymi pod nim. Dość często stosowane w e-commerce;

• zdjęcie lub grafika z opisem: to najczęściej stosowany rodzaj reklamy. Wygląda i wyświetla się użytkownikom tak samo jak standardowy post na tej platformie, jest jednak oznaczony jako post sponsorowany.

Wszystkie rodzaje reklamy na Instagramie łączy jednak to, że opierają się na przekazie wizualnym. Jeśli Twoja marka nie wykorzystywała go wcześniej, to taki ruch może odświeżyć i ulepszyć jej wizerunek. A jeżeli działasz w branży z dużym potencjałem wizualnym, np. w modzie, podróżach czy wystroju wnętrz – to na tej platformie możesz bardzo mocno go wykorzystać.

Co można osiągnąć dzięki reklamie na Instagramie?

Kampania na Instagramie może być prowadzona pod kątem różnych korzyści. W końcu sama sprzedaż to nie wszystko – ważny jest także np. wizerunek czy zdobywanie nowych odbiorców.

Co więc możesz dzięki niej osiągnąć?

Ruch

Przekierowywanie odbiorców na jedną z Twoich stron lub podstron (landing page, sklep internetowy, formularz…).

Zasięgi

Dotarcie do nowych użytkowników lub przypomnienie się nieaktywnym obserwującym.

Aktywność

Dzięki reklamom skonfigurowanym na aktywność możesz przekonać odbiorców, aby zareagowali na Twój post. Może to być zarówno napisanie komentarza, reakcja na post czy udostępnienie go, jak również powiększenie zdjęcia albo rozwinięcie tekstu.

Pozyskiwanie leadów

Możesz zdobyć kontakty dla Twojego działu handlowego.

Sprzedaż

Oczywiście możemy także ustawić reklamę w taki sposób, aby zachęcić do kupna Twoich produktów.

Jak więc widzisz, możemy dostosować kampanie na Instagramie do celu Twojej marki.

Ile kosztuje reklama na Instagramie?

To jedno z najczęściej zadawanych pytań na temat promocji w social mediach. Nie da się niestety odpowiedzieć na nie wprost, bowiem koszty zależą od bardzo wielu czynników, takich jak:

dotychczasowe działania marki,

aktualne zasięgi,

cel reklamy,

…i wiele innych.

Dobra wiadomość jest taka, że nie ma sztywnego ani minimalnego budżetu, który „powinno się” przeznaczyć na reklamę na Instagramie. Dzięki temu możemy dostosować koszty do Twoich możliwości, a w miarę kolejnych sukcesów zwiększać budżet reklamowy i osiągać większe zyski.

Oznacza to także, że budżet kampanii jest elastyczny – również jeśli chodzi o rozliczanie. System reklamowy pozwala na uruchamianie i przerywanie reklam w czasie ich trwania. Możemy też ustalić wcześniej dokładny termin emisji reklam i sposób ich rozliczania (budżet dzienny, całkowity, opłata za pojedyncze kliknięcie i inne).

Nie znasz się na reklamach na Instagramie? Zaufaj ekspertom

Dzięki codziennej pracy z Instagramem i innymi platformami social media wiemy już, jak wydajnie ich używać i opracowywać własne, działające strategie oraz sposoby na skuteczną reklamę. Tę wiedzę wykorzystujemy każdego dnia, współpracując z klientami nad powierzonymi nam przez nich kontami.

Z racji tego, że znamy się również na marketingu, wiemy też, jak za pomocą Instagrama dotrzeć do użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą. Śledzimy trendy w reklamach social media i jesteśmy na bieżąco z algorytmami rządzącymi Instagramem, które potrafimy wykorzystać ja na Twoją korzyść.

Prowadzenie kampanii na Instagramie może być naprawdę czasochłonne, trudne i frustrujące dla kogoś, kto nie ma z tym codziennej styczności. Nie ma co ukrywać – aby promowanie na Instagramie było rzeczywiście skuteczne i jednocześnie wydajne, potrzebny jest ogrom wiedzy i doświadczenie, pozwalające optymalizować reklamy. Jednocześnie dobrze poprowadzone działania promocyjne mogą przynieść znaczące zyski. W dobie internetu reklama jest potrzebna praktycznie każdej marce, zatem gra jest warta świeczki.

Masz pytania? Myślisz o rozpoczęciu działań w obrębie tej platformy? Napisz do nas.