Przejdź do

Słownik pojęć

Above the Line to jedna ze strategii marketingowych, stosowana w kampaniach, wykorzystujących tradycyjne kanały komunikacyjne, takie jak: prasa, telewizja, czy też radio. Jej zasadniczym... 

System reklamowy amerykańskiej firmy został uruchomiony w październiku 2000 roku pod nazwą Google AdWords. Do dziś generuje on ogromne zyski za pomocą wyświetlania linków... 

Advertising agency zajmuje się opracowywaniem profesjonalnych strategii marketingowych dla firm, producentów oraz dystrybutorów produktów. Pierwsze tego  typu przedsiębiorstwo zostało utworzone... 

SEO to skuteczna optymalizacja domeny, prowadząca do osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Proces search engine związany jest z sektorem marketingu internetowego, wykorzystującego... 

Bohater marki to spersonifikowana postać, ułatwiająca nawiązanie więzi między klientem, a daną firmą. Jego wizerunek, charakteryzacja lub oryginalny atrybut nawiązuje do profesji... 

Budowanie świadomości brandu to jedna z technik marketingowych, umożliwiająca efektywną sprzedaż produktów i wzrost zainteresowania świadczonymi przez daną firmę usługami.... 

Metoda below the line wykorzystuje wszelkie formy reklamy zewnętrznej, wspierające sprzedaż danego produktu. Jej odbiorcą jest konsument o określonych zainteresowaniach, a nie anonimowy... 

CTA to odnośnik, po kliknięciu którego internauta zostaje przekierowany na landing page lub stronę produktu. Call to Action ma nakłonić użytkownika do działania, określonego... 

Linguabot to program, umożliwiający manipulację językową, przy wykorzystaniu interfejsu tekstowego. Najczęściej wykorzystują go firmy, które chcą odpowiedzieć na zapotrzebowanie użytkowników,... 

Marketing treści to jedna ze strategii promocyjnych, której zasadniczym celem jest dystrybucja atrakcyjnego przekazu za pomocą dostępnych kanałów komunikacyjnych. Reklama adresowana... 

Finansowanie społecznościowe to jedna z form pozyskiwania funduszy od szerokiego grona osób, zainteresowanych danym projektem lub przedsięwzięciem. Duże znaczenie w rozpowszechnieniu... 

Click through rate to pojęcie często używane przez specjalistów marketingu internetowego. Współczynnik wyraża procentowy stosunek między liczbą poszczególnych kliknięć a wyświetleniami... 

Powielanie treści udostępnianych na witrynach internetowych to zjawisko, będące formą kradzieży w sieci. Często wynika ono również z nieuwagi właściciela domeny. W przypadku... 

Marketing, wykorzystujący pocztę elektroniczną jako kanał komunikacyjny. to bezpośrednia forma reklamy, której zasadniczym celem jest budowanie więzi lojalnościowej między twórcą przekazu,... 

Marketerzy nierzadko wykorzystują różnorodne wydarzenia jako medium komunikacyjne między reklamodawcą a gronem konsumentów. Celem tych działań jest sprzedaż konkretnego produktu oraz eskpozycja... 

Reklamy w popularnej witrynie społecznościowej pojawią się zazwyczaj w tzw. News Feedzie, a ich treść dostosowana jest do upodobań i  zainteresowań konkretnego właściciela... 

Targetowanie reklamy wymaga określenia grona konsumentów, będących jej bezpośrednimi odbiorcami. Grupa docelowa powinna spełniać odpowiednie kryteria społeczno-demograficzne, by dany komunikat... 

Powszechnie stosowane w popularnych mediach społecznościowych wyrażenie poprzedzone znacznikiem umożliwia porządkowanie komunikatów i wiadomości. Początkowo tagi wykorzystywane był w informatyce,... 

Rozwój internetu przyczynił się do zlikwidowania wielu barier w kontaktach międzyludzkich. Obecnie, nawet mieszkańcy dwóch odległych zakątków świata mogą komunikować się miedzy sobą.... 

Działania marketingowe zazwyczaj wykorzystują różnorodne kanały komunikacyjne i strategie promocyjne w celu zwiększenia zainteresowania konkretnym produktem lub określoną ofertą. Kampania... 

Nakłonienie konsumenta do wykonania określonych zadań, pożądanych przez właściciela strony określa się mianem przekształcenia. Konwersja może mieć różnorodne formy, a jej sukces... 

Kluczowy wskaźnik efektywności analizuje skuteczność przeprowadzanych działań i założeń w wielu dziedzinach, w tym również marketingu. Podstawą obliczeń jest określenie celu,... 

Zasadniczym celem pozyskiwania leadów jest konwersja zainteresowania konsumentów na konkretne usługi lub produkty. Wykorzystuje się do tego rozmowy telefoniczne, eventy oraz sugestywne... 

Sales Funnel obrazuje poczynania konsumenckie od momentu zainteresowania danym produktem aż po finalną realizację  zakupu. Proces ten ilustruje również etapy selekcji  grona odbiorców,... 

Powszechnie stosowaną koncepcję „długiego ogona” zaproponował w 2004 roku Chris Anderson, jako nowoczesny model biznesowy i ekonomiczny. Według Long Tail szeroki zakres wyselekcjonowanych... 

Reklama online wykorzystuje medium internetowe jako kanał komunikacyjny między podmiotem, oferującym daną usługę, a potencjalnym gronem klientów. Marketing internetowy obejmował początkowo... 

Marketing mobilny wykorzystuje wszelkie formy komunikacji bezprzewodowej w działaniach promocyjnych. W związku z ogromną popularnością urządzeń z systemem Android oraz IOS... 

Zasadniczym celem whisper marketingu jest stworzenie przekazu, który umożliwiłby dotarcie do konkretnego odbiorcy. Zazwyczaj generowany komunikat przypomina formy stosowane w popularnym... 

Szczegółowa analiza zachowań konsumenckich pozwala dobrać odpowiednią treść, która zwiększyłaby popyt na dany produkt. Generowany przekaz reklamowy powinien odpowiadać na zapotrzebowania... 

Zwiększenie popularności konkretnej domeny w internecie oraz umocnienie jej pozycji w wyszukiwarce możliwe jest dzięki dokładnej analizie konkurencyjnych działań marketingowych w danym... 

Public relations to proces, polegający na kreacji stosunków publicznych pomiędzy aktywnym podmiotem, a otoczeniem. Zasadniczym celem imagistyki społecznej jest stworzenie prestiżu marki... 

Product placement to jedno z narzędzi marketingowych, wykorzystywanych w promocji danego produktu lub konkretnej usługi. Pomimo, iż mechanizm nie opiera się na tradycyjnych... 

Współcześni reklamodawcy muszą dostosować swój przekaz do indywidualnych potrzeb konkretnej grupy docelowej. Automatyzacja tego procesu możliwa jest dzięki formule programmatic buying, ułatwiającej... 

Reklama display ma graficzną formę, a do jej rozpowszechniania stosuje się zazwyczaj specjalne banery. Kampanie z wykorzystaniem tego typu nośnika związane są najczęściej z marketingiem... 

Globalny zasięg i liczne grono użytkowników, korzystających z serwisu, którego działanie opiera się na technologii HTML5 i FLV, sprawiły, że jest to jedno... 

Kampanie prowadzone w ramach Google Ads mają na celu generowanie atrakcyjnego komunikatu i efektywne pozyskiwanie klientów. W ramach strategii wykorzystuje się przekaz reklamowy,... 

Ruch organiczny to kumulacja użytkowników internetowych, którzy trafili na daną domenę w wyniku przekierowania z darmowych linków wyświetlonych przez  wyszukiwarkę. Odnośniki... 

Technika Responsive web design umożliwia tworzenie uniwersalnych formatów witryn internetowych tak, by ich wygląd i odbiór nie został zaburzony przy konwersji urządzenia elektronicznego,... 

Keywords to frazy, które stanowią podstawę pozycjonowania oraz źródło informacji na temat haseł, wyszukiwanych przez internautów. Przy wprowadzaniu słów kluczowych należy... 

Media społecznościowe to popularne platformy, służące interakcji między ich użytkownikami. Social media mają formę portali internetowych, blogów oraz witryn, umożliwiających komentowanie... 

Marketing mediów społecznościowych wykorzystuje aktywność ich użytkowników oraz zainteresowanie klientów konkretnym produktem lub usługą. Głównym celem działań promocyjnych w tym... 

Działania brandowe związane są z promocją usług i produktów, oferowanych przez daną firmę lub przedsiębiorstwo. Ich odbiorcami są zazwyczaj wyselekcjonowani i potencjalni... 

Efektywna sprzedaż produktu wymaga odpowiednich działań promocyjnych, wśród których warto wskazać przekaz marketingowy oraz informacje na temat grupy docelowej. Najważniejsza jest... 

Skuteczna sprzedaż produktu wymaga selekcji konsumentów, do których adresowany ma być przekaz reklamowy. Określenie grupy docelowej umożliwia generowanie atrakcyjnej treści i wybór... 

Użytkownik, odwiedzający witrynę internetową, powinien znaleźć atrakcyjne dla siebie treści, by chciał powrócić do niej za jakiś czas. User Experience to termin, składający... 

Marketing wirusowy wykorzystuje potencjalnych klientów do promocji produktu danej firmy lub rozpowszechnienia usługi konkretnego przedsiębiorstwa. Strategia ma charakter inicjacyjny, a wśród... 

Współczesny rozwój technologii umożliwia nawiązanie kontaktu z osobami, niezależnie od miejsca, w którym obecnie się znajdują. Webinar stwarza szansę zaprezentowania danego... 

Copywriting polega na tworzeniu treści promocyjnych, umieszczanych na blogach, forach internetowych, itd. Każdy tekst powinien być zwięzły, prosty i przejrzysty, aby jego treść przemówiła...