Słownik pojęć

Above the line

Czym są działania Above the Line ? Above the Line (w skrócie ATL) to wszelkie działania, które mają na celu dotarcie do klienta masowego, bez określania konkretnego...

Agencja reklamowa

Czym jest agencja reklamowa? Agencja reklamowa (z ang. Advertising agency) zajmuje się opracowywaniem profesjonalnych strategii marketingowych dla firm, producentów oraz dystrybutorów produktów....

Brand hero

Kim jest brand hero? Bohater marki to spersonifikowana postać ułatwiająca nawiązanie więzi między klientem a daną firmą. Jego wizerunek, charakteryzacja lub oryginalny atrybut nawiązuje do profesji...

Branding

Czym jest branding? Branding to jedna z technik marketingowych umożliwiająca efektywną sprzedaż produktów i wzrost zainteresowania świadczonymi przez daną firmę usługami. Zasadniczym...

BTL

Czym jest BTL (Below the Line)? Metoda below the line wykorzystuje wszelkie formy reklamy wspierające sprzedaż danego produktu. Jej odbiorcą jest konsument o określonych zainteresowaniach, a nie anonimowy...

Call to Action

Czym jest Call to Action? CTA to odnośnik, po którego kliknięciu internauta zostaje przekierowany na landing page lub stronę produktu. Call to Action ma nakłonić użytkownika do działania...

Chatbot

Czym jest Chatbot? Chatbot to urządzenie oparte na sztucznej inteligencji, uczeniu maszynowym i mechanizmach przetwarzania języka naturalnego. Istnieją różne rodzaje chatbotów, a ich...

Co to Black hat SEO?

Co to Black hat SEO? Black hat SEO to działania podejmowane podczas pozycjonowania strony www, które są niezgodne z zasadami wytyczonymi przez Google. Choć na krótką...

Content marketing

Czym jest Content marketing? Marketing treści to jedna ze strategii promocyjnych, której zasadniczym celem jest dystrybucja atrakcyjnego przekazu za pomocą dostępnych kanałów komunikacyjnych....

Crowdfunding

Czym jest Crowdfunding? Crowdfunding może przybierać różnorodne formy – przypominające darowizny, pożyczki oraz publiczne sprzedaże akcji spółek. Twórcy danego projektu mogą skorzystać ze specjalnych...

CTR

Czym jest wskaźnik CTR (Click through rate)? Click through rate, czyli współczynnik klikalności, to pojęcie często używane przez specjalistów marketingu internetowego skrótem CTR. Współczynnik...

Duplicate content

Czym jest duplicate content? Powielanie treści udostępnianych na witrynach internetowych to zjawisko będące formą kradzieży w sieci. Często wynika ono również z nieuwagi właściciela...

E-mail marketing

Czym jest E-mail marketing? Marketing wykorzystujący pocztę elektroniczną jako kanał komunikacyjny to bezpośrednia forma reklamy, której zasadniczym celem jest budowanie więzi lojalnościowej...

Event marketing

Co to event marketing? To rodzaj działań marketingowych, które polegają na organizacji różnego typu wydarzeń promujących określoną markę. Zwykle jest to narzędzie wspomagające...

Facebook Ads

Czym są Facebook ADS? Reklamy w tej popularnej witrynie społecznościowej pojawią się zazwyczaj w tzw. News Feedzie, a ich treść dostosowana jest do upodobań i zainteresowań...

Google ADS

Czym jest Google ADS? Ten system reklamowy amerykańskiej firmy został uruchomiony w październiku 2000 roku pod nazwą Google AdWords. Do dziś generuje on ogromne zyski za pomocą wyświetlania...

Grupa docelowa

Czym jest grupa docelowa? Targetowanie reklamy wymaga określenia grona konsumentów będących jej bezpośrednimi odbiorcami. Grupa docelowa powinna spełniać odpowiednie kryteria społeczno-demograficzne,...

Hashtag

Czym jest hashtag i jakie wyróżniamy? Powszechnie stosowane w popularnych mediach społecznościowych wyrażenie poprzedzone znacznikiem umożliwia porządkowanie komunikatów i wiadomości. Początkowo...

Influencer marketing

Rozwój internetu przyczynił się do zlikwidowania wielu barier w kontaktach międzyludzkich. Obecnie nawet mieszkańcy dwóch odległych zakątków świata mogą komunikować się miedzy sobą. Influrencer...

Kampania reklamowa

Czym jest kampania reklamowa? Działania marketingowe zazwyczaj wykorzystują różnorodne kanały komunikacyjne i strategie promocyjne w celu zwiększenia zainteresowania konkretnym produktem lub określoną...

Konwersja

Co to konwersja? Nakłonienie konsumenta do wykonania określonych zadań, pożądanych przez właściciela strony, określa się mianem przekształcenia, czyli konwersji. Konwersja może...

KPI

Co to KPI? Kluczowy wskaźnik efektywności analizuje skuteczność przeprowadzanych działań i założeń w wielu dziedzinach, w tym również marketingu. Podstawą obliczeń jest określenie...

Lead generation

Co to jest lead generation? Zasadniczym celem pozyskiwania leadów jest konwersja zainteresowania konsumentów na konkretne usługi lub produkty. Wykorzystuje się do tego rozmowy telefoniczne,...

Lejek sprzedażowy

Czym jest lejek sprzedażowy? Lejek sprzedażowy obrazuje poczynania konsumenckie od momentu zainteresowania danym produktem, aż po finalną realizację zakupu. Proces ten ilustruje również etapy...

Long tail

Co to jest Long Tail? Powszechnie stosowaną koncepcję „długiego ogona” zaproponował w 2004 roku Chris Anderson jako nowoczesny model biznesowy i ekonomiczny. Koncepcja long...

Marketing internetowy

Czym jest marketing internetowy? Reklama online wykorzystuje medium internetowe jako kanał komunikacyjny między podmiotem oferującym daną usługę a potencjalnym gronem klientów. Marketing internetowy...

Marketing mobilny

Czym jest marketing mobilny? Marketing mobilny wykorzystuje wszelkie formy komunikacji bezprzewodowej w działaniach promocyjnych. W związku z ogromną popularnością urządzeń z systemem...

Marketing szeptany

Czym jest marketing szeptany? Zasadniczym celem marketingu szeptanego jest stworzenie przekazu, który umożliwiłby dotarcie do konkretnego odbiorcy. Zazwyczaj generowany komunikat przypomina...

Mikrotargetowanie

Co to mikrotargetowanie? Szczegółowa analiza zachowań konsumenckich pozwala dobrać odpowiednią treść, która zwiększyłaby popyt na dany produkt. Generowany przekaz reklamowy...

Pozycjonowanie

Zwiększenie popularności konkretnej domeny w internecie oraz umocnienie jej pozycji w wyszukiwarce jest możliwe dzięki dokładnej analizie konkurencyjnych działań marketingowych...

PR

PR – czym jest public relations? Public relations ( PR ) to proces polegający na kreacji stosunków publicznych pomiędzy aktywnym podmiotem a otoczeniem. Zasadniczym celem...

Product placement

Co to product placement? Product placement to jedno z narzędzi marketingowych, wykorzystywanych w promocji danego produktu lub konkretnej usługi. Pomimo że mechanizm nie opiera...

Programmatic buying

Co to programmatic buying? Współcześni reklamodawcy muszą dostosować swój przekaz do indywidualnych potrzeb konkretnej grupy docelowej. Automatyzacja tego procesu możliwa jest dzięki...

Reklama display

Czym jest reklama display? Reklama display ma graficzną formę, a do jej rozpowszechniania stosuje się zazwyczaj specjalne banery. Kampanie z wykorzystaniem tego typu nośnika związane...

Reklama na YouTube

Reklama na YouTube Globalny zasięg i liczne grono użytkowników korzystających z serwisu, którego działanie opiera się na technologii HTML5 i FLV, sprawiły, że reklama...

Remarketing

Czym jest Remarketing? Kampanie prowadzone w ramach Google Ads mają na celu generowanie atrakcyjnego komunikatu i efektywne pozyskiwanie klientów. W ramach strategii wykorzystuje...

Ruch organiczny

Ruch organiczny – czym jest? Ruch organiczny to kumulacja użytkowników internetowych, którzy trafili na daną domenę w wyniku przekierowania z darmowych linków wyświetlonych...

RWD

Czym jest RWD? Responsive Web Design umożliwia tworzenie uniwersalnych formatów witryn internetowych, tak by ich wygląd i odbiór nie zostały zaburzone przy konwersji urządzenia...

Słowa kluczowe

Czym są słowa kluczowe? Słowa kluczowe to frazy, które stanowią podstawę pozycjonowania oraz źródło informacji na temat haseł wyszukiwanych przez internautów. Przy wprowadzaniu...

Social media

Co to Social media? Media społecznościowe to popularne platformy służące interakcji między ich użytkownikami. Mają formę portali internetowych, blogów oraz witryn umożliwiających...

Social Media Marketing

Czym jest Social Media Marketing Social Media Marketing wykorzystuje aktywność ich użytkowników oraz zainteresowanie klientów konkretnym produktem lub usługą. Głównym celem działań promocyjnych...

Strategia marki

Strategia marki – definicja Strategią marki określa się zestaw działań, które mają prowadzić do konkretnego celu i które będą realizowane w dłuższej perspektywie czasu. Zadania...

Strategie marketingowe

Czym są strategie marketingowe? Efektywna sprzedaż produktu wymaga aby strategie marketingowe, wśród których warto wskazać przekaz marketingowy oraz informacje na temat grupy...

Targetowanie – co to takiego?

Targetowanie – co to takiego? Targetowanie to proces, który polega na selekcjonowaniu odbiorców przekazów reklamowych w taki sposób, aby trafiły on do faktycznie...

UX

Co to UX? UX – czyli User Experience – to wszystkie wrażenia, które odczuwa użytkownik podczas korzystania z danego produktu. Są to odczucia zarówno pozytywne, jak...

Viral

Czym jest Viral? Viral, inaczej viral marketing lub marketing wirusowy, to działania marketingowe, które polegają na tworzeniu takiej sytuacji, aby odbiorcy reklamy zaczęli przekazywać ją innym...

Webinar

Co to Webinar? Współczesny rozwój technologii umożliwia nawiązanie kontaktu z osobami, niezależnie od miejsca, w którym obecnie się znajdują. Webinar stwarza szansę...

Webwriting

Czym jest webwriting? Copywriting polega na tworzeniu treści promocyjnych, umieszczanych na blogach, forach internetowych itd. Każdy tekst powinien być zwięzły, prosty i przejrzysty,...

formularz kontaktowy

    Nie wybrano pliku

    Skąd o nas wiesz