Przejdź do

Marketing szeptany

Zasadniczym celem whisper marketingu jest stworzenie przekazu, który umożliwiłby dotarcie do konkretnego odbiorcy. Zazwyczaj generowany komunikat przypomina formy stosowane w popularnym przekazie oralnym, takie jak opowiadanie lub bezpośrednia dyskusja.

Marketing szeptany – jak działa? 

Marketing szeptany korzysta z odpowiedniej grupy podmiotowej, np. najbliższych osób z otoczenia klienta, którzy mogliby wpłynąć na odpowiednie działania konsumenta. W strategii tej wyróżnia się dwa rodzaje rodzin:
– prokreacyjną (żona/mąż oraz dzieci użytkownika)
– wychowującą (rodzice nabywcy towaru)
Przekazywane informacje o danej usłudze lub oferowanym produkcie związane są z podobnymi emocjami, które towarzyszą nawiązywaniu trwałych relacji, takich jak przyjaźń, itp. Skuteczny marketing szeptany to długotrwały cykl, w wyniku którego nie tylko zostaje wypromowany produkt na tle konkurencji, ale również jego nabywcy chcą wziąć udział w procesie interakcyjnym z danym podmiotem gospodarczym, którego przestają traktować jako anonimowego przedsiębiorcę.