Przejdź do

Pozycjonowanie WordPress

Pozycjonowanie Wordpress

WordPress to bardzo przystępny w obsłudze i wydajny w działaniu CMS. Nie dziwi więc fakt, że jest on bardzo często wykorzystywany do budowy profesjonalnych stron firmowych i sklepów internetowych, pozostawiając daleko w tyle inne CMS-y. WordPress bardzo ułatwia pozycjonowanie, choć oczywiście nie zrobi tego za nas. Na czym więc polega pozycjonowanie WordPress?

Obszar kompozycji 1

Pozycjonowanie strony w WordPressie – na czym polega?

Pozycjonowanie WordPress, podobnie jak w przypadku innych systemów zarządzania treścią, polega na optymalizacji serwisu zgodnie z dobrymi praktykami SEO, a także na zwiększeniu wiarygodności domeny poprzez zbudowanie solidnego profilu back linków. Warto zacząć od przygotowania strony w taki sposób, aby była dla użytkownika czytelna.

Dla przykładu – gdy prowadzimy stronę o motoryzacji, czytelnik chce wiedzieć, czy znajduje się na blogu o motoryzacji, w sklepie internetowym z częściami czy też na stronie firmowej komisu. Jest to ważne również dlatego, że Google docenia strony, które są transparentne i które sam może łatwo i szybko „przeczytać”.

Pozycjonowanie WordPress – dlaczego warto?

Zespół kierujący rozwojem WordPressa przekonuje, że system jest SEO-friendly. Niestety przez nieprawidłową interpretację tej informacji właściciele serwisów internetowych często wpadają w pułapkę. System przyjazny SEO nie oznacza, że witryna na nim utworzona automatycznie zyskuje większą szansę na wysoką pozycję w rankingu Google. Chodzi jedynie o to, że zwiększenie widoczności strony opartej na WordPressie jest nieco łatwiejsze pod kątem technicznym.

Dlatego cały proces pozycjonowania powinien być przeprowadzony równie rzetelnie, jak w przypadku innych CMS-ów. A dlaczego warto? Otóż z wyszukiwarki Google korzysta ponad 95% wszystkich internautów. To właśnie tam w większości przypadków rozpoczyna się ścieżka zakupowa, a największe szanse na pozyskanie klienta mają strony na najwyższych pozycjach w rankingu wyszukiwarki. Bardzo rzadko zdarza się tak, że użytkownik przechodzi na drugą czy trzecią stronę SERP.

Jeśli Twoja witryna nie znajdzie się na pierwszych kilku miejscach, znacznie trudniej będzie Ci generować ruch, a tym samym konwersje. Warto dodać, że wysoka pozycja to nie tylko ogromna szansa na wartościowy ruch, ale również sposób na zwiększenie świadomość marki oraz zbudowanie zaufania konsumentów.

Czy można pozycjonować stronę WordPress samodzielnie?

Ze względu na mnogość funkcji i wtyczek, ułatwiających optymalizację strony pod kątem SEO, pozycjonowanie WordPress jest nieco łatwiejsze w porównaniu do innych systemów zarządzania treścią. Z podstawowymi czynnościami optymalizacyjnymi powinna poradzić sobie osoba bez specjalistycznej wiedzy.

Jednak warto pamiętać, że kompleksowy proces pozycjonowania jest złożony i dość skomplikowany. Bardzo łatwo można popełnić błąd i zaprzepaścić wypracowane wcześniej efekty. Oprócz tego trzeba stale śledzić zmiany w algorytmach i wymaganiach wyszukiwarki, a one pojawiają się dość często. Dlatego w większości przypadków bardziej opłacalne rozwiązanie to współpraca z agencją SEO.

Skontaktuj się z nami! Na podstawie Twoich celów, budżetu i grupy docelowej zaprojektujemy dla Ciebie skuteczną strategię zwiększenia widoczności w wynikach wyszukiwania Google. Zaoszczędzony czas będziesz mógł przeznaczyć na rozwijanie innych obszarów swojej działalności.

Pozycjonowanie strony WordPress – jak to wygląda w praktyce?

Niezależnie od tego, czy stronę utworzono na platformie WordPress, czy w innym CMS-ie, aby zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania, zawsze należy dopasować się do algorytmów wyszukiwarki Google. Jak to wygląda w praktyce? W przypadku każdej witryny proces może przebiegać nieco inaczej, jednak schemat jest podobny.

Audyt strony i analiza konkurencji

W pierwszej kolejności należy przeprowadzić audyt SEO, czyli szczegółową analizę serwisu pod kątem dopasowania do czynników rankingowych. Wyniki tej analizy, opisane w specjalnym raporcie, to wskazówki dla pozycjonera. Na ich podstawie może on zaplanować skuteczną strategię, dopasowaną do specyfiki danej strony i tego, w jakim aktualnie jest ona stanie.

Raport zawiera informacje o błędach, niepozwalających witrynie zyskać lepszej pozycji w wyszukiwarce Google, ale także o jej mocnych stronach. Audyt SEO analizuje m.in. takie aspekty i obszary jak:

meta dane (opis i tytuł strony),

adresy URL,

struktura nagłówków,

jakość treści,

słowa kluczowe,

linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,

szybkość strony,

kod źródłowy.

Analiza konkurencji pozwala natomiast określić wstępny budżet pozycjonowania, a także zaplanować poszczególne działania całego procesu. Dzięki niej można sprawdzić, jakie rozwiązania na swoich stronach stosują firmy, z którymi chcemy rywalizować o pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Wybór i analiza słów kluczowych

Frazy kluczowe to fundament całego procesu pozycjonowania strony WordPress. To dzięki nim użytkownik dociera do treści, znajdujących się w serwisie. Ich wybór nie może być przypadkowy. Jeśli strona zostanie zoptymalizowana pod kątem mało popularnych słów, nawet pierwsza pozycja w rankingu Google nie przyniesie realnych korzyści.

Z drugiej strony wykorzystanie najpopularniejszych słów kluczowych również nie jest dobrym rozwiązaniem. Rankowanie na frazy z bardzo wysokim wolumenem wyszukiwań jest znacznie droższe i trudniejsze. Dlatego trzeba znaleźć złoty środek.

To jednak nie wszystko. Wybrane słowa kluczowe trzeba jeszcze przeanalizować pod kątem skuteczności. Istotny jest rodzaj frazy kluczowej, a także intencje użytkowników.

Frazy kluczowe dzielą się na:

  • Ogólne – składają się z jednego lub dwóch wyrazów. Ogólnie opisują dane zagadnienie i nie zdradzają intencji użytkownika. Rzadko prowadzą do konwersji, a zarezerwowane są raczej dla liderów rynkowych, zajmujących najwyższe pozycje w Google od wielu lat. Przykłady takich fraz to torba sportowa, opony zimowe, zorganizowana wycieczka.
  • Brandowe – zawierają nazwę marki np. Apple. Sprawdzają się tylko wówczas, gdy firma wypracowała już silną pozycję na rynku i jest znana wśród konsumentów. W przeciwnym wypadku frazy brandowe nie będą generowały ruchu na stronie.
  • Długiego ogona (long tail) – składają się z kilku wyrazów i bardzo dokładnie opisują intencję użytkownika. Z tego też względu charakteryzują się wysokim współczynnikiem konwersji. Doskonale nadają się do pozycjonowania sklepu internetowego. Przykład frazy długiego ogona to torba sportowa damska adidas.
  • Lokalne – zawierają nazwę lokalizacji np. miasta, dzielnicy lub regionu. Przeznaczone są przede wszystkim dla firm, świadczących usługi na gruncie regionalnym, jednak przedsiębiorstwa ogólnopolskie również korzystają z nich w swoich strategiach. Przykład frazy lokalnej to pozycjonowanie stron warszawa.

Gdzie umieścić słowa kluczowe?

Frazy kluczowe powinny znaleźć się oczywiście w treści, ale czy to wszystko? Zdecydowanie nie. Słowa, na które strona ma być widoczna, warto umieścić także w adresach URL, meta tytułach podstron, nagłówkach (zwłaszcza H1), atrybutach ALT (alternatywnych opisach obrazów) i w linkach wewnętrznych.

Optymalizacja techniczna strony

Optymalizacja techniczna strony to najobszerniejszy etap całego procesu pozycjonowania. Oprócz nasycenia treści słowami kluczowymi trzeba zwrócić uwagę na takie aspekty jak:

Plik robots.txt i mapa witryny

Zanim przystąpimy do właściwej optymalizacji strony WordPress, w pierwszej kolejności trzeba zadbać o to, aby była ona widoczna dla robotów indeksujących. W tym celu należy sprawdzić poprawność pliku robots.txt oraz przygotować mapę witryny.

Plik robots.txt to niewielki plik tekstowy, zawierający wskazówki dotyczące dostępu do poszczególnych podstron witryny. Za pomocą specjalnych dyrektyw informuje on roboty Google o tym, które sekcje strony mają one indeksować. Dzięki niemu można zablokować dostęp np. do strony logowania, regulaminu i polityki prywatności czy wewnętrznej wyszukiwarki. Te elementy nie mają znaczenie przy pozycjonowaniu strony WordPress, dlatego nie powinny być sprawdzane przez boty.

A czym jest mapa witryny? Jest to plik, zawierający listę wszystkich podstron w obrębie domeny, wraz z ich adresami URL. Dzięki niemu roboty wyszukiwarki mogą szybciej i sprawniej sprawdzić zawartość strony. Mapa witryny jest konieczna zwłaszcza w przypadku rozbudowanych serwisów np. sklepów internetowych.

Przyjazne adresy URL

Adresy URL informują roboty Google o tym, co znajduje się na danej podstronie. To między innymi dzięki nim wyszukiwarka może dopasować witrynę do zapytania internauty. Oprócz tego mają znaczenie dla UX (doświadczeń użytkownika). Dlatego powinny być nie tylko SEO-friendly, ale też User-friendly. Co to znaczy?

Przyjazny adres URL to taki, który zawiera logiczny ciąg znaków, jest krótki i w zrozumiały sposób opisuje zawartość danej podstrony.

Tytuł i opis strony

Meta dane, czyli tytuł i opis strony, to informacje widoczne w wynikach wyszukiwania Google. Bezpośrednie znaczenie dla SEO ma jedynie tytuł, jednak przedstawiciele firmy Google rekomendują, aby zadbać także o prawidłowy opis, czyli meta description.

Tytuł strony to tekst wyświetlany na stronie SERP największą czcionką. Jego zadaniem jest opisanie zawartości strony w zwięzły sposób (liczba znaków jest ograniczona). Powinien zawierać najważniejsze dla podstrony słowo kluczowe.

Opis ma natomiast zachęcać użytkownika do odwiedzenia strony, co oznacza, że jest odpowiedzialny za generowanie ruchu. Powinien zatem w ciekawy sposób przedstawiać główny motyw podstrony, a także zawierać CTA, czyli wezwanie do działania.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne (tzw. internal linking) to umieszczanie odnośników do poszczególnych podstron i sekcji w obrębie witryny. Celem takiego działania jest usprawnienie indeksacji strony, poprawa nawigacji, a także zatrzymanie użytkownika na dłużej.

Przykłady wykorzystania linkowania wewnętrznego:

odnośnik z jednego artykułu na blogu do drugiego,

odnośnik na stronie kategorii do podstrony produktu (w sklepie internetowym),

odnośnik w artykule do strony produktu,

odnośniki w nawigacji okruszkowej (breadcrumbs),

odnośniki w menu, prowadzące do poszczególnych sekcji na stronie.

Wersja na urządzenia mobilne

Wersja mobilna strony (responsywna) to jeden z najważniejszych czynników rankingowych SEO. Wyszukiwarka Google zwraca ogromną uwagę na ten aspekt, a dowodem na to jest inicjatywa o nazwie Mobile First Indexing. Jej wprowadzenie oznacza, że boty Google w pierwszej kolejności biorą pod uwagę wersję mobilną witryny, a nie desktopową.

Poza tym trzeba myśleć o UX, czyli doświadczeniach użytkownika, ponieważ mają one duże znaczenie dla współczynnika konwersji. Obecnie większość ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych. To znaczy, że spora część potencjalnych klientów przegląda Twoją witrynę na smartfonie lub tablecie. Aby zachęcić ich do wykonania działania, trzeba zadbać o ich wrażenia poprzez przygotowanie responsywnej strony.

Szybkość ładowania strony

Pozycjonowanie strony nie miałoby sensu, gdyby końcowy produkt wolno się ładował i nie spełniał innych warunków dotyczących wydajności. W tym przypadku znów mamy do czynienia z aspektem, który jest istotny nie tylko pod kątem SEO, ale również UX.

O tym, jak ważna jest to kwestia świadczy zaprezentowana w 2020 roku inicjatywa firmy Google o nazwie Core Web Vitals (CWV). Jest to zbiór metryk, określających to, czy strona jest atrakcyjna dla użytkownika pod kątem technicznym w trzech głównych obszarach:

czas ładowania,

interaktywność,

stabilność wizualna.

Wprowadzenie CWV to potwierdzenie, że wyszukiwarka Google kładzie coraz większy nacisk na doświadczenia użytkowników. Nie można liczyć na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, jeśli zawartość strony wolno się ładuje.

Niska wydajność witryny to nie tylko mniejsza szansa na widoczność, ale również sposób na zafundowanie sobie wysokiego bounce rate, czyli współczynnika odrzuceń. Większość użytkowników nie będzie czekała na załadowanie strony dłużej niż 3 sekundy.

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL to internetowy protokół szyfrowania połączenia. Dzięki niemu przesyłane przez stronę internetową dane są bezpieczne. Szczególnie istotne jest to w przypadku sklepów internetowych. Tam użytkownicy nie tylko udostępniają wrażliwe dane, ale również dokonują płatności. Jeśli strona nie jest zabezpieczona certyfikatem, szanse na pozyskanie konwersji są o wiele mniejsze.

Warto wspomnieć, że internauci wiedzą, na której witrynie został wdrożony certyfikat SSL, ponieważ informuje o tym symbol zamkniętej kłódki przed adresem URL oraz przedrostek https. Oprócz tego od jakiegoś czasu Google wyświetla ostrzeżenie, gdy internauta próbuje dostać się do niezabezpieczonej strony.

Tworzenie wartościowego contentu

Pozycjonowanie WordPress nie mogłoby odbyć się bez wartościowego contentu. Wyszukiwarka Google wymaga od stron, aby zawierały wysokiej jakości treści, atrakcyjne i przydatne dla użytkowników.

Od czasu wprowadzenia algorytmu Panda, czyli od 2011 roku, strony zawierające tzw. thin content (treści o niskiej wartości dla odbiorcy) nie mają szans, aby znaleźć na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Dziś nie wystarczy wrzucić tekstu wypchanego po brzegi frazami kluczowymi. Istotny jest nie tylko sam wkład merytoryczny, ale również poprawne formatowanie, struktura nagłówków, urozmaicenie tekstu grafikami i innymi elementami, a także stosowanie list, wypunktowań i wyróżnień. Długim ścianom tekstu mówimy stanowcze nie. Taka forma treści nie utrzyma uwagi czytelnika i przyczyni się do wysokiego współczynnika odrzuceń.

Oprócz tego w przypadku bloga każdy wpis powinien mieć prawidłowo zoptymalizowaną pod kątem SEO podstronę. Mowa tutaj przede wszystkim o przyjaznym adresie URL oraz o meta danych.

SEO off-site

Pozycjonowanie WordPress składa się z SEO on-site, czyli optymalizacji technicznej, opisanej wyżej, oraz z SEO off-site. Są to wszystkie działania wykonywane poza obrębem strony. Najważniejszym czynnikiem SEO off-site jest link building, czyli pozyskiwanie linków z zewnętrznych serwisów.

Celem takiego działania jest przede wszystkim zwiększenie wiarygodności i autorytetu strony w „oczach” wyszukiwarki Google. Jak to działa? Otóż jeśli inne serwisy linkują do Twojej strony, Google uznaje ją za wartościową i chętniej proponuje ją użytkownikom (czyli wyświetla na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania).

Zasady pozyskiwania back linków

Dawniej znaczenie miała tylko liczba linków, jednak od czasu wprowadzenie algorytmu Pingwin, czyli od 2012 roku, najważniejsza jest ich jakość. Spam, zaplecza niskiej jakości oraz systemy pozyskiwania linków nie mają już racji bytu. Aby back linki liczyły się dla SEO, muszą pochodzić z wiarygodnych serwisów, najlepiej podobnych tematycznie do pozycjonowanej strony.

Znaczenie ma także stosunek linków dofollow (odnośniki, za którymi podążają roboty) do linków nofollow (odnośniki, za którymi roboty nie podążają) – duża przewaga pierwszych nad drugimi może zostać uznana za sytuację nienaturalną.

Oprócz tego znaczenie ma także treść wokół linków. Jeśli publikujemy artykuł sponsorowany na zewnętrznym portalu, wartość merytoryczna, a także ogólna estetyka tekstu muszą być na wysokim poziomie.

Inne działania SEO off-site

Link building to najważniejszy czynnik rankingowy z grupy SEO off-site, dlatego nie można o nim zapominać. Jednak warto promować stronę internetową również na inne sposoby. Im więcej użytkowników i innych serwisów mówi o Twojej witrynie, tym lepiej.

Do działań SEO off-site zaliczamy:

promowanie strony w social mediach,

wpisy gościnne na blogach i stronach o podobnej tematyce,

udzielanie się na forach branżowych,

pozycjonowanie wizytówki Google.

Google Search Console – podstawowe narzędzie webmastera

Skuteczna optymalizacja stron internetowych często wymaga użycia specjalnych narzędzi. Specjaliści od SEO mają do wyboru zarówno płatne, jak i darmowe usługi. Do tych drugich zaliczyć możemy Google Search Console (GSC), czyli narzędzie, bez którego większość pozycjonerów nie wyobraża sobie pracy.

Co to jest Google Search Console?

GSC to narzędzie, a właściwie usługa udostępniana przez firmę Google. Jest całkowicie darmowa, jednak jej znaczenie dla procesu pozycjonowania strony jest ogromne. Przeznaczona jest dla administratorów serwisów, a także dla pozycjonerów.

Jak Google Search Console przydaje się w pozycjonowaniu strony?

Zacznijmy od początku, czyli od dodawania strony do indeksu Google. Tę czynność można przeprowadzić bardzo łatwo właśnie za pomocą narzędzia GSC. Wprawdzie ręczne dodawanie strony nie jest niezbędne, ponieważ wyszukiwarka i tak prędzej czy później trafi na Twoją domenę (np. gdy ktoś umieści w sieci odnośnik do niej), jednak znacznie przyspiesza cały proces.

Do czego jeszcze przydaje się Google Search Console?

Indeksowanie zaktualizowanych podstron i nowych treści

Każda nowa podstrona i treść w obrębie domeny musi zostać sprawdzona przez roboty Google, a następnie dodana do indeksu. Tylko dzięki temu nowe treści będą mogły wyświetlać się w wynikach wyszukiwania.

Narzędzie GSC pozwala w łatwy i szybki sposób poprosić wyszukiwarkę o indeksację nowych podstron, a także dodać mapę witryny.

Sprawdzanie stanu witryny

Sprawdzanie stanu witryny i jej dopasowania do czynników rankingowych to jedna z najważniejszych i najbardziej przydatnych funkcji GSC. Narzędzie pozwala sprawdzić, jak wyszukiwarka Google widzi stronę pod kątem SEO. Oprócz tego prezentuje dane, dzięki którym można poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania.

Sprawdzanie statystyk dotyczących ruchu

Google Search Console sporządza raporty dotyczące odwiedzin na stronie. Narzędzie pozwala sprawdzić m.in.:

które frazy generują największy ruch,

skąd na stronę trafiają użytkownicy,

jaka jest łączna liczba kliknięć i wyświetleń,

na jakiej pozycji wyświetla się strona na poszczególne frazy,

które podstrony są najczęściej linkowane.

Jak dodać stronę do GSC?

Dodawanie strony do GSC nie jest zbyt skomplikowane. Wystarczy zalogować się do panelu za pośrednictwem konta Googla i podać adres domeny. Konieczna będzie jeszcze weryfikacja domeny i potwierdzenie tego, czy osoba, próbująca dodać stronę do GSC rzeczywiście ma do niej uprawnienia.

Sposobów weryfikacji jest kilka. Jednym z nich jest przesłanie pliku html na serwer.

Po weryfikacji narzędzie jest gotowe do pracy.

Pozycjonowanie stron internetowych WordPress – często popełniane błędy

Optymalizacja strony internetowej – zwłaszcza mocno rozbudowanej – nie należy do najłatwiejszych zadań, niezależnie od tego, czy została utworzona na platformie WordPress, czy w innym CMS-ie.

Osoby bez specjalistycznej wiedzy wprawdzie są w stanie wykonać podstawowe czynności SEO, jednak brak doświadczenia często przekłada się na błędy, które w konsekwencji nie pozwalają stronie wspiąć się wyższe pozycje. Najczęstsze błędy w przypadku WordPressa to:

Zbyt duża liczba wtyczek i rozszerzeń

Jedną z największych zalet systemu WordPress jest duża liczba wtyczek i dodatkowych modułów – zarówno darmowych, jak i płatnych. Wiele z nich rzeczywiście przydaje się do pozycjonowania i prowadzenia strony. System daje właścicielom witryn szerokie możliwości w tym obszarze, jednak korzystanie z nich w nadmiarze to najczęściej strzał w kolano.

Zbyt duża liczba zainstalowanych wtyczek może pogorszyć wydajność strony i powodować problemy techniczne. Oprócz tego trzeba pamiętać, że nie wszystkie wtyczki dobrze ze sobą współpracują.

Nieoficjalna i niepisana zasada jest taka, że warto jak najwięcej czynności wykonać ręcznie, a dopiero w przypadku problemu posłużyć się wtyczką. Jednak w pierwszej kolejności trzeba dobrze przemyśleć wybór i zastanowić się nad kompatybilnością z innymi narzędziami.

Przydatne wtyczki WordPress to przede wszystkim Yoast SEOAll in one SEO.

Content niskiej jakości i przesycenie słowami kluczowymi

Wiele lat minęło od czasu wprowadzenia algorytmu Panda, stojącego na straży wartościowych treści, jednak wciąż niektórzy właściciele stron serwują użytkownikom thin content. Warto pamiętać, że czasy, kiedy dla SEO liczyły się tylko frazy kluczowe, dawno już minęły.

Nienaturalne umieszczanie fraz, a także przesycanie nimi tekstu to metoda niedozwolona, należąca do Black Hat SEO, czyli działań niezgodnych z polityką Google.

Inne często popełniane błędy to brak wartości merytorycznej oraz długie i nieczytelne bloki tekstu, bez podziału na sekcje z nagłówkami.

Brak optymalizacji obrazów

Kolejny często popełniany błąd to brak optymalizacji zdjęć i grafik. Warto wiedzieć, że oprócz wyszukiwarki użytkownicy często korzystają także z usługi Google Images. Poprawnie zoptymalizowane obrazy mają szansę pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania grafik, a to z kolei daje dodatkowe źródło wartościowego ruchu.

Jeśli zatem na Twojej stronie znajdują się zdjęcia i grafiki, trzeba zadbać o optymalizację. Istotne są takie aspekty jak:

atrybut ALT,

nazwa i opis obrazu,

wysoka jakość,

waga, rozmiar i rozdzielczość,

mapa obrazów.

Optymalizacja grafik będzie przydatna szczególnie w przypadku sklepów internetowych w branży odzieżowej i meblarskiej.

Brak optymalizacji pod kątem UX

Pozycjonowanie strony internetowej nie przyniesie większych korzyści, jeśli zapomnimy o optymalizacji pod kątem UX. Dlaczego jest to takie ważne?

Załóżmy, że witryna osiąga wysoką pozycję i zajmuje miejsce w Top 10 Google. Użytkownik wchodzi na nią, jednak szybko orientuje się, że strona jest nieatrakcyjna wizualnie i technicznie, nawigacja jest nieintuicyjna, treści są nieczytelne, i w ogólnym rozrachunku trudno wykonać tam jakiekolwiek zadanie.

W takiej sytuacji wrażenia użytkownika są bardzo negatywne. Najprawdopodobniej opuści on stronę i nie wykona żadnej akcji. To znaczy, że widoczność w wynikach wyszukiwania nie gwarantuje wysokiego współczynnika konwersji. Aby strona służyła jako skuteczne narzędzie marketingowe, trzeba połączyć pozycjonowanie z optymalizacją pod kątem UX.

Niepoprawna struktura nagłówków

Nagłówki są ważne dla SEO, ale mają znaczenie tylko wówczas, gdy są poprawnie stosowane. Najważniejsza jest hierarchia. Co to znaczy? Otóż po H1 zawsze powinien wystąpić H2, a po H3 – H4. Jest to banalne, jednak w tym obszarze wbrew pozorom często zdarzają się błędy.

Warto także pamiętać o tym, że mimo iż w języku html mamy do dyspozycji aż sześć nagłówków (H1-H6), nie musimy stosować ich wszystkich w każdym tekście – a nawet nie powinniśmy.

H5 i H6 zarezerwowane są tylko dla bardzo długich i rozbudowanych tekstów. Najczęściej stosuje się nagłówki tylko do czwartego rzędu (H1-H4).

Jak widzisz, pozycjonowanie WordPress to złożony proces. Wprawdzie wiele czynności opisanych wyżej wykonasz za pomocą wtyczek, jednak aby osiągnąć wysokie pozycje na istotne dla branży frazy, potrzebna jest nieco szersza wiedza i doświadczenie.

Jeśli nie czujesz się pewnie w temacie pozycjonowania, skontaktuj się z nami!