Pozycjonowanie stron w Niemczech

Niemcy od dawna pozostają głównym partnerem handlowym Polski, a współpraca dotyczy rozmaitych branż. Ogromny i charakteryzujący się bardzo wysoką siłą nabywczą rynek naszych zachodnich sąsiadów kusi polskich przedsiębiorców dokładających wszelkich starań, aby docierać do niemieckich klientów. Do tego niezbędne są atrakcyjne dla tamtejszych odbiorców strony internetowe, oczywiście zoptymalizowane pod kątem SEO, by zająć pozycję w TOP 10 na niemieckim Google.
W jaki sposób skutecznie przeprowadzić pozycjonowanie w Niemczech? Na co zwrócić uwagę, promując strony www, a na co w przypadku sklepów internetowych? Czy pozycjonowanie stron w niemieckim internecie mocno różni się od polskiej specyfiki? Ile należy zapłacić oraz ile poczekać na dobrą widoczność strony internetowej? Przeczytaj nasz krótki poradnik pod hasłem „pozycjonowanie Niemcy”!
Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych w Niemczech jest opłacalne?
Niemcy są czwartą największą gospodarką na świecie i liczą aż 83 miliony obywateli. Rozważając rozwinięcie biznesu poza krajem i tym samym pozycjonowanie zagraniczne, zdecydowanie warto zwrócić uwagę właśnie na rynek naszych sąsiadów. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że aż 94% Niemców korzysta z internetu.
Pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce Google stanowi naturalny wybór dla przedsiębiorców pragnących podbić ten rynek, ponieważ 85% wyszukiwań w przeglądarce odbywa się właśnie przez Google. Na urządzeniach mobilnych z wyszukiwarki Google korzysta natomiast aż 98% użytkowników. Innymi słowy, bez obecności w wynikach niemieckiej wyszukiwarce Google Twój biznes pozostaje praktycznie niewidoczny dla tamtejszych zamożnych klientów.
Jak przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego za Odrą?
Zajmując się pozycjonowaniem stron w Niemczech, warto pomyśleć również o sklepach internetowych. Tamtejsza branża e-commerce jest warta ponad 100 miliardów euro rocznie. Aktywni użytkownicy internetu w większości dokonują zakupów w sieci – to aż 66 milionów potencjalnych nabywców. O czym pamiętać w trakcie pozycjonowania stron e-commerce?
ABC strony internetowej sklepu w Niemczech:
· Niemiecka domena na stronie www – konsumenci są do niej przywiązani.
· Przygotowanie rzetelnych opisów produktów – frazy zgodne z trendami oraz dużo słów kluczowych long tail ułatwiają uzyskanie wysokiej widoczności strony internetowej.
· Rzetelna wizytówka – niemiecki klient przed dokonaniem zakupu sprawdza firmę, której ma zaufać.
Jak poprawić pozycjonowanie stron w Niemczech przy pomocy link buildingu?
Niezależnie od lokalizacji, a więc także i w Niemczech, kluczowym elementem strategii pozycjonowania jest budowanie profilu linków. Pod tym względem Niemcy sporo różnią się od Polski. Na tamtejszym rynku przywiązuje się ogromną wagę do jakości pozyskiwanych linków, a często są one również efektem świadomie prowadzonego marketingu internetowego. Być może jest to największą zaletą pozycjonowania stron w Niemczech, ale także sporym wyzwaniem.
Pozyskiwanie linków w Niemczech – wartościowe źródła
· Linki od producentów – stanowią ważny element zakresu pozycjonowania za Odrą w przypadku sklepów internetowych. Co ważne, producenci zazwyczaj chętnie zgadzają się, aby ich strona www prowadziła klientów do sklepu, w którym ich towar jest obecny.
· Artykuły sponsorowane – co ciekawe z wyjątkiem stron organizacji pozarządowych i rządu mogą pojawiać się praktycznie w całej sieci.
· Media społecznościowe – popularne podobnie jak w Polsce.
· Współpraca z blogerami – warta wykorzystania szczególnie przy zbieżnej tematyce.
· Współpraca z dziennikarzami – bardzo ceniona w niemieckim marketingu internetowym i przynosząca wartościowe linki. Warto dbać o dobre relacje z niemiecką prasą.
Ile trwa i kosztuje pozycjonowanie stron www w niemieckim internecie?
Pozycjonując stronę internetową w Niemczech, należy uzbroić się w cierpliwość. Konkurencja jest z oczywistych powodów większa niż w Polsce, a w dodatku dysponuje zazwyczaj wysokim budżetem. Po kilkunastu miesiącach efekty powinny być zadowalające i przełożyć się na wysoką sprzedaż na tym bardzo atrakcyjnym rynku. Ze względu na konkurencję SEO w Niemczech jest zazwyczaj droższe niż w Polsce, ale potencjalnie przekłada się na większe korzyści.
Jeśli twoja firma potrzebuje pozycjonowania zagranicznego, bo planujesz ekspansję poza kraj, rynek niemiecki oferuje naprawdę kuszące perspektywy. Pamiętaj o dużej konkurencyjności, która dotyczy większości branż. Zadbaj o prawidłową optymalizację strony i jakościowy link building, bardziej wymagający niż w Polsce. Dzięki temu twoja przygoda na niemieckim rynku powinna przełożyć się na naprawdę pokaźne zyski!