Przejdź do

Pozycjonowanie stron w Niemczech

Niemcy od dawna pozostają głównym partnerem handlowym Polski, a współpraca dotyczy rozmaitych branż. Ogromny i charakteryzujący się bardzo wysoką siłą nabywczą rynek naszych zachodnich sąsiadów kusi polskich przedsiębiorców dokładających wszelkich starań, aby docierać do niemieckich klientów. Do tego niezbędne są atrakcyjne dla tamtejszych odbiorców strony internetowe, oczywiście zoptymalizowane pod kątem SEO, by zająć pozycję w TOP 10 na niemieckim Google.

W jaki sposób skutecznie przeprowadzić pozycjonowanie w Niemczech? Na co zwrócić uwagę, promując strony www, a na co w przypadku sklepów internetowych? Czy pozycjonowanie stron w niemieckim internecie mocno różni się od polskiej specyfiki? Ile należy zapłacić oraz ile poczekać na dobrą widoczność strony internetowej? Przeczytaj nasz krótki poradnik pod hasłem „pozycjonowanie Niemcy”!

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych w Niemczech jest opłacalne?

Niemcy są czwartą największą gospodarką na świecie i liczą aż 83 miliony obywateli. Rozważając rozwinięcie biznesu poza krajem i tym samym pozycjonowanie zagraniczne, zdecydowanie warto zwrócić uwagę właśnie na rynek naszych sąsiadów. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że aż 94% Niemców korzysta z internetu.

Pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce Google stanowi naturalny wybór dla przedsiębiorców pragnących podbić ten rynek, ponieważ 85% wyszukiwań w przeglądarce odbywa się właśnie przez Google. Na urządzeniach mobilnych z wyszukiwarki Google korzysta natomiast aż 98% użytkowników. Innymi słowy, bez obecności w wynikach niemieckiej wyszukiwarce Google Twój biznes pozostaje praktycznie niewidoczny dla tamtejszych zamożnych klientów.

O czym pamiętać prowadząc pozycjonowanie strony w Niemczech? Specyfika rynku

Z jednej strony pozyskiwanie nowych klientów za pośrednictwem działań SEO w Niemczech wygląda bardzo podobnie jak pozycjonowanie lokalne w Polsce. W końcu algorytmy Google działają uniwersalnie na całym świecie. Z drugiej strony przy pozycjonowaniu stron w Niemczech warto uwzględnić lokalną specyfikę, bo oczekiwania potencjalnych klientów są nieco odmienne. Jak pozycjonować stronę na niemieckim rynku? Oto kilka ważnych wskazówek!

Pozycjonowanie stron w niemieckim Google – analiza konkurencji

Przed rozpoczęciem pozycjonowania w Niemczech warto przyjrzeć się swojej bezpośredniej konkurencji. Strony zajmujące wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w języku niemieckim stanowią dobry benchmark. Zdaniem wielu specjalistów z zakresu SEO w Niemczech tamtejsi odbiorcy nie przywiązują dużej wagi do nowoczesnego wyglądu strony, ale za to cenią jej przejrzystość i czytelność. Z punktu widzenia SEO konkurencja jest dobrą podpowiedzią w kwestii linków zewnętrznych. Przeanalizuj ich liczbę oraz pochodzenie.

Pozycjonowanie stron Niemcy – koniecznie w języku niemieckim i z tamtejszą domeną

Na rynku niemieckim ważnym aspektem jest zaufanie klientów. Nasi sąsiedzi zazwyczaj na pierwszym miejscu stawiają swoje rodzime produkty, choć oczywiście są otwarci również na zagraniczne oferty. Założenie witryny z niemiecką domeną .de to znacznie lepszy pomysł niż różne wersje językowe strony firmowej. Tamtejszym odbiorcom daje to poczucie, że oferta jest skierowana bezpośrednio do nich i nie znalazła się tam przypadkowo.

Zakładając przeznaczoną na niemiecki rynek w stronę internetową, łatwo wpaść w pułapkę dobrej znajomości języka angielskiego w Niemczech. Oczywiście jest ona faktem, ale tamtejsi konsumenci mają wysokie oczekiwania. Do niemieckiego użytkownika należy zwracać się w języku niemieckim. W przeciwnym razie optymalizacja SEO strony i pozycjonowanie pójdą raczej na marne, bo oferta nie zdobędzie wystarczająco dużego zaufania.

W pozycjonowaniu strony bardzo przyda się content marketing po niemiecku. Jakość treści nie może odstawać od tamtejszej konkurencji, więc zasadne jest powierzenie przygotowania treści profesjonalnemu tłumaczowi.

Pozycjonowanie Niemcy – lokalne słowa kluczowe

Po wyborze znakomitego copywritera na rynek niemiecki następuje analiza słów kluczowych. Pod tym względem pozycjonowanie stron niemieckich nie różni się od polskiej specyfiki. Frazy kluczowe możesz dobrać przy pomocy znanych w branży narzędzi, takich jak Google Keyword Planner. Rynek niemiecki ma natomiast pewną charakterystyczną cechę, a mianowicie przywiązanie konsumentów do dostępnych w pobliżu ofert i usług. Zasadnym rozwiązaniem wydaje się zatem wybór lokalnych fraz kluczowych, związanych nie tylko z krajem, ale także regionem i miejscowością. Poza tym pozycjonowanie w Niemczech często odbywa się z wykorzystaniem fraz typu long tail. Opisy produktów stanowią dobre miejsce do ich wprowadzenia.

Pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce – optymalizacja strony

W osiągnięciu założonych celów pozycjonowania niezbędna jest oczywiście optymalizacja witryny – search engine optimization. Czy niemiecki rynek wykazuje pod tym względem jakąś specyfikę? Pozycjonowanie stron za Odrą w kwestii optymalizacji wygląda podobnie jak w Polsce. Należy jednak pamiętać, że nasi sąsiedzi mocno zwracają uwagę na szybkość ładowania strony, więc jest to ważne zarówno z perspektywy działań SEO jak i odbiorców.

Jak przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego za Odrą?

Zajmując się pozycjonowaniem stron w Niemczech, warto pomyśleć również o sklepach internetowych. Tamtejsza branża e-commerce jest warta ponad 100 miliardów euro rocznie. Aktywni użytkownicy internetu w większości dokonują zakupów w sieci – to aż 66 milionów potencjalnych nabywców. O czym pamiętać w trakcie pozycjonowania stron e-commerce?

ABC strony internetowej sklepu w Niemczech:

·         Niemiecka domena na stronie www – konsumenci są do niej przywiązani.

·         Przygotowanie rzetelnych opisów produktów – frazy zgodne z trendami oraz dużo słów kluczowych long tail ułatwiają uzyskanie wysokiej widoczności strony internetowej.

·         Rzetelna wizytówka – niemiecki klient przed dokonaniem zakupu sprawdza firmę, której ma zaufać.

Jak poprawić pozycjonowanie stron w Niemczech przy pomocy link buildingu?

Niezależnie od lokalizacji, a więc także i w Niemczech, kluczowym elementem strategii pozycjonowania jest budowanie profilu linków. Pod tym względem Niemcy sporo różnią się od Polski. Na tamtejszym rynku przywiązuje się ogromną wagę do jakości pozyskiwanych linków, a często są one również efektem świadomie prowadzonego marketingu internetowego. Być może jest to największą zaletą pozycjonowania stron w Niemczech, ale także sporym wyzwaniem.

Pozyskiwanie linków w Niemczech – wartościowe źródła

·         Linki od producentów – stanowią ważny element zakresu pozycjonowania za Odrą w przypadku sklepów internetowych. Co ważne, producenci zazwyczaj chętnie zgadzają się, aby ich strona www prowadziła klientów do sklepu, w którym ich towar jest obecny.

·         Artykuły sponsorowane – co ciekawe z wyjątkiem stron organizacji pozarządowych i rządu mogą pojawiać się praktycznie w całej sieci.

·         Media społecznościowe – popularne podobnie jak w Polsce.

·         Współpraca z blogerami – warta wykorzystania szczególnie przy zbieżnej tematyce.

·         Współpraca z dziennikarzami – bardzo ceniona w niemieckim marketingu internetowym i przynosząca wartościowe linki. Warto dbać o dobre relacje z niemiecką prasą.

Ile trwa i kosztuje pozycjonowanie stron www w niemieckim internecie?

Pozycjonując stronę internetową w Niemczech, należy uzbroić się w cierpliwość. Konkurencja jest z oczywistych powodów większa niż w Polsce, a w dodatku dysponuje zazwyczaj wysokim budżetem. Po kilkunastu miesiącach efekty powinny być zadowalające i przełożyć się na wysoką sprzedaż na tym bardzo atrakcyjnym rynku. Ze względu na konkurencję SEO w Niemczech jest zazwyczaj droższe niż w Polsce, ale potencjalnie przekłada się na większe korzyści.

Jeśli twoja firma potrzebuje pozycjonowania zagranicznego, bo planujesz ekspansję poza kraj, rynek niemiecki oferuje naprawdę kuszące perspektywy. Pamiętaj o dużej konkurencyjności, która dotyczy większości branż. Zadbaj o prawidłową optymalizację strony i jakościowy link building, bardziej wymagający niż w Polsce. Dzięki temu twoja przygoda na niemieckim rynku powinna przełożyć się na naprawdę pokaźne zyski!