Przejdź do

Pozycjonowanie stron w Niemczech

Niemcy od dawna pozostają głównym partnerem handlowym Polski, a współpraca dotyczy rozmaitych branż. Ogromny i charakteryzujący się bardzo wysoką siłą nabywczą rynek naszych zachodnich sąsiadów kusi polskich przedsiębiorców dokładających wszelkich starań, aby docierać do niemieckich klientów. Do tego niezbędne są atrakcyjne dla tamtejszych odbiorców strony internetowe, oczywiście zoptymalizowane pod kątem SEO, by zająć pozycję w TOP 10 na niemieckim Google.

W jaki sposób skutecznie przeprowadzić pozycjonowanie w Niemczech? Na co zwrócić uwagę, promując strony www, a na co w przypadku sklepów internetowych? Czy pozycjonowanie stron w niemieckim internecie mocno różni się od polskiej specyfiki? Ile należy zapłacić oraz ile poczekać na dobrą widoczność strony internetowej? Przeczytaj nasz krótki poradnik pod hasłem „pozycjonowanie Niemcy”!

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych w Niemczech jest opłacalne?

Niemcy są czwartą największą gospodarką na świecie i liczą aż 83 miliony obywateli. Rozważając rozwinięcie biznesu poza krajem i tym samym pozycjonowanie zagraniczne, zdecydowanie warto zwrócić uwagę właśnie na rynek naszych sąsiadów. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że aż 94% Niemców korzysta z internetu.

Pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce Google stanowi naturalny wybór dla przedsiębiorców pragnących podbić ten rynek, ponieważ 85% wyszukiwań w przeglądarce odbywa się właśnie przez Google. Na urządzeniach mobilnych z wyszukiwarki Google korzysta natomiast aż 98% użytkowników. Innymi słowy, bez obecności w wynikach niemieckiej wyszukiwarce Google Twój biznes pozostaje praktycznie niewidoczny dla tamtejszych zamożnych klientów.

O czym pamiętać prowadząc pozycjonowanie strony w Niemczech? Specyfika rynku

Z jednej strony pozyskiwanie nowych klientów za pośrednictwem działań SEO w Niemczech wygląda bardzo podobnie jak pozycjonowanie lokalne w Polsce. W końcu algorytmy Google działają uniwersalnie na całym świecie. Z drugiej strony przy pozycjonowaniu stron w Niemczech warto uwzględnić lokalną specyfikę, bo oczekiwania potencjalnych klientów są nieco odmienne. Jak pozycjonować stronę na niemieckim rynku? Oto kilka ważnych wskazówek!

Pozycjonowanie stron w niemieckim Google – analiza konkurencji

Przed rozpoczęciem pozycjonowania w Niemczech warto przyjrzeć się swojej bezpośredniej konkurencji. Strony zajmujące wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w języku niemieckim stanowią dobry benchmark. Zdaniem wielu specjalistów z zakresu SEO w Niemczech tamtejsi odbiorcy nie przywiązują dużej wagi do nowoczesnego wyglądu strony, ale za to cenią jej przejrzystość i czytelność. Z punktu widzenia SEO konkurencja jest dobrą podpowiedzią w kwestii linków zewnętrznych. Przeanalizuj ich liczbę oraz pochodzenie.

Pozycjonowanie stron Niemcy – koniecznie w języku niemieckim i z tamtejszą domeną

Na rynku niemieckim ważnym aspektem jest zaufanie klientów. Nasi sąsiedzi zazwyczaj na pierwszym miejscu stawiają swoje rodzime produkty, choć oczywiście są otwarci również na zagraniczne oferty. Założenie witryny z niemiecką domeną .de to znacznie lepszy pomysł niż różne wersje językowe strony firmowej. Tamtejszym odbiorcom daje to poczucie, że oferta jest skierowana bezpośrednio do nich i nie znalazła się tam przypadkowo.

Zakładając przeznaczoną na niemiecki rynek w stronę internetową, łatwo wpaść w pułapkę dobrej znajomości języka angielskiego w Niemczech. Oczywiście jest ona faktem, ale tamtejsi konsumenci mają wysokie oczekiwania. Do niemieckiego użytkownika należy zwracać się w języku niemieckim. W przeciwnym razie optymalizacja SEO strony i pozycjonowanie pójdą raczej na marne, bo oferta nie zdobędzie wystarczająco dużego zaufania.

W pozycjonowaniu strony bardzo przyda się content marketing po niemiecku. Jakość treści nie może odstawać od tamtejszej konkurencji, więc zasadne jest powierzenie przygotowania treści profesjonalnemu tłumaczowi.

Pozycjonowanie Niemcy – lokalne słowa kluczowe

Po wyborze znakomitego copywritera na rynek niemiecki następuje analiza słów kluczowych. Pod tym względem pozycjonowanie stron niemieckich nie różni się od polskiej specyfiki. Frazy kluczowe możesz dobrać przy pomocy znanych w branży narzędzi, takich jak Google Keyword Planner. Rynek niemiecki ma natomiast pewną charakterystyczną cechę, a mianowicie przywiązanie konsumentów do dostępnych w pobliżu ofert i usług. Zasadnym rozwiązaniem wydaje się zatem wybór lokalnych fraz kluczowych, związanych nie tylko z krajem, ale także regionem i miejscowością. Poza tym pozycjonowanie w Niemczech często odbywa się z wykorzystaniem fraz typu long tail. Opisy produktów stanowią dobre miejsce do ich wprowadzenia.

Pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce – optymalizacja strony

W osiągnięciu założonych celów pozycjonowania niezbędna jest oczywiście optymalizacja witryny – search engine optimization. Czy niemiecki rynek wykazuje pod tym względem jakąś specyfikę? Pozycjonowanie stron za Odrą w kwestii optymalizacji wygląda podobnie jak w Polsce. Należy jednak pamiętać, że nasi sąsiedzi mocno zwracają uwagę na szybkość ładowania strony, więc jest to ważne zarówno z perspektywy działań SEO jak i odbiorców.

Jak przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego za Odrą?

Zajmując się pozycjonowaniem stron w Niemczech, warto pomyśleć również o sklepach internetowych. Tamtejsza branża e-commerce jest warta ponad 100 miliardów euro rocznie. Aktywni użytkownicy internetu w większości dokonują zakupów w sieci – to aż 66 milionów potencjalnych nabywców. O czym pamiętać w trakcie pozycjonowania stron e-commerce?

ABC strony internetowej sklepu w Niemczech:

·         Niemiecka domena na stronie www – konsumenci są do niej przywiązani.

·         Przygotowanie rzetelnych opisów produktów – frazy zgodne z trendami oraz dużo słów kluczowych long tail ułatwiają uzyskanie wysokiej widoczności strony internetowej.

·         Rzetelna wizytówka – niemiecki klient przed dokonaniem zakupu sprawdza firmę, której ma zaufać.

Jak poprawić pozycjonowanie stron w Niemczech przy pomocy link buildingu?

Niezależnie od lokalizacji, a więc także i w Niemczech, kluczowym elementem strategii pozycjonowania jest budowanie profilu linków. Pod tym względem Niemcy sporo różnią się od Polski. Na tamtejszym rynku przywiązuje się ogromną wagę do jakości pozyskiwanych linków, a często są one również efektem świadomie prowadzonego marketingu internetowego. Być może jest to największą zaletą pozycjonowania stron w Niemczech, ale także sporym wyzwaniem.

Pozyskiwanie linków w Niemczech – wartościowe źródła

·         Linki od producentów – stanowią ważny element zakresu pozycjonowania za Odrą w przypadku sklepów internetowych. Co ważne, producenci zazwyczaj chętnie zgadzają się, aby ich strona www prowadziła klientów do sklepu, w którym ich towar jest obecny.

·         Artykuły sponsorowane – co ciekawe z wyjątkiem stron organizacji pozarządowych i rządu mogą pojawiać się praktycznie w całej sieci.

·         Media społecznościowe – popularne podobnie jak w Polsce.

·         Współpraca z blogerami – warta wykorzystania szczególnie przy zbieżnej tematyce.

·         Współpraca z dziennikarzami – bardzo ceniona w niemieckim marketingu internetowym i przynosząca wartościowe linki. Warto dbać o dobre relacje z niemiecką prasą.

Ile trwa i kosztuje pozycjonowanie stron www w niemieckim internecie?

Pozycjonując stronę internetową w Niemczech, należy uzbroić się w cierpliwość. Konkurencja jest z oczywistych powodów większa niż w Polsce, a w dodatku dysponuje zazwyczaj wysokim budżetem. Po kilkunastu miesiącach efekty powinny być zadowalające i przełożyć się na wysoką sprzedaż na tym bardzo atrakcyjnym rynku. Ze względu na konkurencję SEO w Niemczech jest zazwyczaj droższe niż w Polsce, ale potencjalnie przekłada się na większe korzyści.

Jeśli twoja firma potrzebuje pozycjonowania zagranicznego, bo planujesz ekspansję poza kraj, rynek niemiecki oferuje naprawdę kuszące perspektywy. Pamiętaj o dużej konkurencyjności, która dotyczy większości branż. Zadbaj o prawidłową optymalizację strony i jakościowy link building, bardziej wymagający niż w Polsce. Dzięki temu twoja przygoda na niemieckim rynku powinna przełożyć się na naprawdę pokaźne zyski!

Agencja SEO w Warszawie czy pozycjonowanie na własną rękę?

Polepszenie widoczności sklepów internetowych w wyszukiwarce Google to zwykle główny cel właścicieli biznesów. Sprawa jednak nie należy do najprostszych, gdyż bez znajomości aktualnie panujących zasad i reguł można zrobić więcej szkód niż pożytku. Optymalizacja techniczna strony wymaga stałej aktualizacji wiedzy, gdyż algorytmy Google ulegają ciągłym modyfikacjom. Oczywiście nie wyklucza to podejmowania działań samodzielnie, natomiast działając w dłuższej perspektywie, niezbędna wydaje się wiedza i doświadczenie ekspertów z branży, którzy skuteczne pozycjonowanie strony mają w małym palcu.

Wybór należy do Ciebie, przy czym należy pamiętać, że działania SEO obejmują wiele różnych i często skomplikowanych procesów, składających się z wielorakich etapów i koniecznych analiz.

Mówiąc w maksymalnym skrócie: przygotowanie odpowiedniej strategii SEO wymaga dużo wysiłku, począwszy od analizy słów kluczowych, przez optymalizację istotnych elementów na stronie, tworzenie odpowiednio dopasowanych treści (m.in. artykułów blogowych czy opisów kategorii), aż po zdobywanie wartościowych linków.

Mało tego – ogromną rolę odgrywają też czynniki będące „poza stroną”, czyli np. charakterystyka danej branży, specyfika konkretnej firmy oraz poznanie potrzeb i intencji grupy docelowej.

Istotna jest również szczegółowa analiza konkurencji – w końcu dobrze wiedzieć, jakie działania w kwestii pozycjonowania swoich witryn podejmują inne firmy, aby osiągać lepsze wyniki.

Należy być także wyczulonym na aktualizację algorytmów Google, ponieważ może się okazać, że coś, co znakomicie działało do pewnego czasu, nie jest już najlepszą metodą na walkę o większą widoczność.

Wykonanie tych wszystkich kroków wciąż nie gwarantuje szybkiego wzrostu widoczności. Działania z obszaru SEO są zwykle widoczne w długookresowej perspektywie. Zazwyczaj trzeba uzbroić się w cierpliwość i trochę poczekać na spodziewane efekty, lecz po upływie wymaganego czasu dają one wymierne, długofalowe korzyści.

Jeżeli nie chcesz poświęcać czasu na powolne wgryzanie się w tajniki SEO i pozycjonowanie swojej strony metodą prób i błędów, a zamiast tego wolisz skupić się na rozwoju biznesu, oddaj pozycjonowanie w Warszawie w ręce profesjonalistów. Chętnie kompleksowo zajmiemy się tym odpowiedzialnym zadaniem, bazując na wiedzy i doświadczeniu naszych ekspertów oraz profesjonalnych narzędziach do analiz.

Na podstawie audytu strony, zbadania profilu linków oraz analizy konkurencji ustalimy, a następnie wdrożymy optymalną dla Twojego biznesu (i budżetu) strategię działania.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie wyceniamy zawsze adekwatnie do potrzeb Twojego biznesu, abyśmy wspólnie mogli osiągnąć realne korzyści, z których będziemy zadowoleni.

Działania z zakresu pozycjonowania w każdym przypadku wymagają indywidualnej, kompleksowej analizy. Sprawdzamy nie tylko bieżącą jakość strony, ale także weryfikujemy branżę i poczynania konkurencji. Cena będzie uzależniona od aktualnego stanu witryny i ilości zmian, jakie muszą zostać wprowadzone, by osiągnąć realną poprawę widoczności na tle konkurencji.

SEO czasem może wiązać się ze sporymi wydatkami, ale niewątpliwie jest to inwestycja, a poniesione koszty optymalizacji zwrócą się z wielokrotnością.

Jak długo muszę czekać na efekty optymalizacji?

Pozycjonowanie to proces długofalowy. Nie miej złudzeń, że po wdrożeniu wszystkich działań zaczniesz natychmiastowo osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Polecamy zapoznać się ze sposobami oceny strony używanymi przez algorytm Google. W dużym uproszczeniu roboty sprawdzają treść, jakość, linki wychodzące oraz słowa kluczowe zawarte w tekście. Jeśli będziesz na bieżąco wprowadzać zmiany i starać się udoskonalać swoją witrynę, pamiętając przy tym o zasadach SEO, roboty Google zaczną częściej wchodzić na Twoją stronę, co przełoży się na lepsze pozycje w rankingu.

Na efekty pozycjonowania mają również wpływ następujące czynniki:

specyfika branży, w której prowadzisz biznes;

obrana strategia SEO, która w zależności od celu różni się czasem osiągnięcia konkretnych wyników;

wcześniejsze działania prowadzone na Twojej stronie, które przekładają się na sposób jej postrzegania przez roboty Google;

liczba i jakość linków zewnętrznych prowadzących do witryny;

intensywność działań prowadzonych przez konkurencję.

Czy pozycjonowanie lokalne jest usługą jednorazową?

Zgodnie z tym, co pisaliśmy powyżej — działania SEO to skomplikowane procesy, które są widoczne w długookresowej perspektywie. Optymalizując stronę, chcemy zdobyć lepszą widoczność, ale także ją utrzymać. Aby to osiągnąć, wykonujemy różnorakie analizy oraz inne niezbędne czynności zarówno na stronie (on-site SEO), jak i poza nią (off-site SEO).

Pozycjonowanie strony będzie skuteczne, jeśli pozostanie ona pod stałą kontrolą. Porzucenie czynności monitorowania działań może się wiązać z utraceniem ruchu i pozycji, z czego na pewno skorzysta konkurencja.

Czy agencja SEO, z którą nawiążę współpracę, powinna być z Warszawy?

Lokalizacja agencji SEO nie ma żadnego znaczenia. Optymalizacja strony to usługa, którą można przeprowadzić całkowicie zdalnie. Wybierając firmę, która zajmie się Twoją witryną, lepiej będzie zwrócić uwagę na skuteczność i wyniki niż na położenie biura.