Przejdź do

Remarketing

Prowadząc działania reklamowe, takie jak Google Ads czy pozycjonowanie, sprowadzasz użytkowników na Twoją stronę internetową lub aplikację mobilną. Kampania remarketingowa ma za zadanie wesprzeć działania reklamowe. Zwiększa częstotliwość kontaktu użytkownika z Twoją reklamą co bezpośrednio przekłada się na większą sprzedaż. Klienci część produktów online kupują impulsywnie. W przypadku dużej grupy wykonują wiele porównań. Ponowne wyświetlanie reklamy internautom, którzy byli na naszej stronie, pozwala znacząco zwiększyć efektywność sprzedażową działań internetowych. Jest to jedno z podstawowych narzędzi w arsenale marketingu online, którego skuteczne wykorzystanie zapewni nam sukces.

Dla kogo są kampanie remarketingowe?

Na pytanie: „Kiedy warto stosować remarketing?”, odpowiedź jest prosta – zawsze. Niezależnie od tego, czy prowadzisz e-commerce, czy oferujesz stacjonarne kursy językowe, nie powinieneś pozwalać potencjalnym klientom o sobie zapomnieć.

Podstawowe kampanie remarketingowe są zbiorem działań mających na celu ponowne sprowadzenie użytkownika na daną stronę internetową i adresowane są do wszystkich potencjalnych klientów, bez względu na to, jak długo przebywali na stronie czy jakimi produktami się interesowali. Pomaga także wypracować bliższą relację na linii klient-sprzedawca.

Na remarketing powinien zdecydować się każdy posiadacz strony internetowej lub aplikacji mobilnej, któremu zależy na zwiększeniu częstotliwości kontaktu klienta z marką.

Zbieranie danych

Przed uruchomieniem kampanii remarketingowej musisz pozyskać bazę odbiorców. Zrobisz to za pomocą ciasteczek, czyli plików cookie, służących do śledzenia użytkowników internetu. Pomogą Ci one poznać, kto odwiedza Twoją witrynę i w jaki sposób się zachowuje. A dzięki uzyskanej bazie będziesz w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów.

Precyzyjne określenie grupy remarketingowej

Dzięki temu, że reklama kierowana jest do użytkowników zapoznanych już z Twoją marką, masz pewną wiedzę o tym kto jest Twoim klientem, jakie ma potrzeby i czego poszukuje.

Dopasowana reklama

Korzystając ze strategii remarketingu dynamicznego, możesz dotrzeć do konkretnego klienta z doskonale dopasowaną reklamą. Jeśli dany użytkownik przeglądał na przykład suknie wieczorowe, to zobaczy reklamę zawierającą właśnie te suknie wieczorowe lub sugerowane dodatki jak torebki czy buty. Standardowy remarketing również pozwoli Ci sformułować komunikat reklamy, by trafić do osób, które przejrzały Twoją ofertę, ale nie wysłały formularza kontaktowego. W ten sposób stworzysz komunikat, który przekona klienta i w efekcie sfinalizuje sprzedaż.

Na czym polega remarketing?

Remarketing, według najprostszej definicji, to działania marketingowe skierowane do użytkowników, którzy odwiedzili już Twoją stronę internetową lub aplikację mobilną, na podstawie ciasteczek. Pliki cookie odpowiedzialne są za zbieranie informacji na temat użytkownika, a także umożliwiają wyświetlanie mu reklam w różnych kanałach. Należy jednak pamiętać, że ciasteczka mają ograniczony i określony czas istnienia, znikają po jego upływie lub w momencie czyszczenia historii przeglądarki.

W przypadku kampanii remarketingowej kluczowe są dwa czynniki. Pierwszy to dopasowanie kreacji do konkretnej grupy użytkowników na podstawie ich aktywności w witrynie. Drugim czynnikiem jest ściśle zdefiniowane okno konwersji. Przykładem może być kampania remarketingowa hotelu – należy unikać sprzedaży użytkownikowi, który już wyjechał na wakacje. Poprzez ograniczenie liczby wyświetleń reklam remarketingowch unikamy irytacji użytkowników zbyt natarczywą reklamą.

W kampaniach płatnych realizujemy remarketing przede wszystkim w dwóch ekostystemach: Google i Facebook, a także w dwóch modelach: standardowym i dynamicznym, przeznaczonym głównie dla e-commerce.

Remarketing standardowy jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich posiadaczy wersji on-line swojego biznesu lub niewielkich sklepów internetowych. Można dzięki niemu kierować reklamy zarówno do wszystkich użytkowników witryny, jak i do poszczególnych segmentów, na przykład takich, którzy odwiedzili konkretną kategorię lub wykonali jakieś działanie. Kampanie bywają jednak wymagająca pod względem wizualnym, gdyż wymaga utworzenia odpowiednich kreacji graficznych.

Remarketing dynamiczny jest bardziej zaawansowaną formą remarketingu, szczególnie pod względem technicznym. Jak sama nazwa wskazuje, reklamy są tworzone dynamicznie, czyli inaczej automatycznie, na podstawie produktów i usług przeglądanych przez użytkowników. Do konfiguracji niezbędna jest pomoc programisty lub web dewelopera, natomiast na kreacje graficzne wystarczą gotowe zdjęcia produktów dostępne na stronie.

Dzięki przekazowi dopasowanemu do odbiorcy, użytkownik z większym prawdopodobieństwem powróci do Twojej witryny, a sprzedaż przez internet wzrośnie.