Przejdź do

Pozycjonowanie Magento

Sklepy internetowe cieszą się ogromną popularnością. Czas pandemii sprawił, że rozwój e-commerce przyspieszył jeszcze bardziej. Wiele firm działających dotychczas tylko stacjonarnie zdecydowało się na otwarcie sklepu internetowego, a do zakupów online przekonali się nawet ci, którzy do tej pory stronili od formy nabywania produktów i usług. Szacuje się, że  77% polskich internautów kupuje online (Gemius 2021) i wszystko wskazuje na to, że ten odsetek wciąż będzie wzrastać. Nie ma w tym nic dziwnego. Zakupy przez internet posiadają mnóstwo zalet jak m.in. dostęp do produktów 24/7 czy możliwość szybkiego porównania ofert różnych sklepów oraz zrobienia zakupów bez ruszania się z wygodnej kanapy w domu.

Prowadzenie skutecznego e-commerce’u wymaga odpowiedniego oprogramowania. W Polsce najwięcej sklepów internetowych zbudowanych jest na platformie Magento oraz Prestashop. Założenie funkcjonalnego, intuicyjnego w obsłudze sklepu online i zapełnienie go produktami to jeszcze nie wszystko. Aby skutecznie pozyskiwać klientów i budować przewagę nad konkurentami niezbędne będą promowanie oraz pozycjonowanie i optymalizacja e-sklepu.

Obszar kompozycji 2

Magento — dlaczego ta platforma e-commerce jest tak chętnie wybierana?

Powodów jest wiele. Użytkownicy Magento wśród najważniejszych zalet tej platformy wymieniają przede wszystkim:

łatwość obsługi;

rozbudowane funkcjonalności i możliwość wzbogacania sklepu o potrzebne moduły;

zaawansowany system zarządzania produktami;

ogromna ilość opcji promocyjnych, możliwość wdrożenia zaawansowanych sposobów udzielania rabatów;

możliwość administrowania kilkoma sklepami z poziomu jednego panelu (opcja Multistore);

• zaangażowana społeczność użytkowników, którzy dzielą się wiedzą i wymieniają doświadczeniami;

• nieskomplikowana integracja z większością rozwiązań dla e-commerce (płatności, zewnętrzne platformy sprzedażowe, firmy kurierskie etc.);

skalowalność — jeżeli Twój sklep będzie się dynamicznie rozwijał, produktów będzie przybywać, a Ty będziesz potrzebować nowych funkcjonalności — Magento na pewno sobie z tym poradzi;

rozbudowane raportowanie;

możliwość szybkiego monitorowania sprzedaży w panelu nawigacji (najlepiej sprzedające się produkty, czy cenne informacje w postaci wyszukiwanych przez klientów haseł);

wygoda dla użytkowników — w tym m.in. widok produktów ostatnio oglądanych oraz możliwość zapisywania koszyków;

ogromne możliwości optymalizacji pod kątem SEO — odpowiednie pozycjonowanie sklepu Magento potrafi dać znakomite efekty.

Serwis można optymalizować w panelu zarządzania i nie wymaga to od klienta znajomości zasad programowania. Magento bazuje na funkcjonalności i przejrzystości. Można powiedzieć, że upraszcza zawiłe schematy związane z zarządzaniem i pozycjonowaniem sklepu.

Wybór platformy dla sklepu internetowego to poważne zadanie, przed którym staje każdy, kto chce dołączyć do branży e-commerce. Powinien być on poprzedzony analizą potrzeb oraz możliwości danego biznesu. Platforma Magento znakomicie sprawdzi się dla średnich i dużych witryn e-commerce. Najczęściej wybierane jest Magento Open Source, lecz duże sklepy działające na skalę międzynarodową decydują się na platformę Magento Commerce wzbogaconą o dodatkowe zabezpieczenia, dysponującą wsparciem technicznym 24/7 i posiadającą liczne wbudowane funkcjonalności (w wersji Open Source sklep można poszerzyć o konkretne moduły).

Pozycjonowanie sklepu Magento – na czym polega?

Pozycjonowanie Magento, podobnie jak w przypadku innych systemów e-commerce polega na optymalizacji serwisu zgodnie z dobrymi praktykami SEO. Warto zacząć je od przygotowania strony w taki sposób, aby była dla odbiorcy czytelna i jak najbardziej przyjazna w obsłudze. Doświadczenie użytkownika jest bardzo istotne!

Osoba, która odwiedza naszą stronę, od początku musi wiedzieć, gdzie się znalazła i jakich usług bądź produktów może na niej szukać. Jest to ważne także dla Google, które docenia transparentne, merytoryczne oraz unikalne treści, dzięki czemu strona jest wyżej w wynikach wyszukiwania.

1. Skuteczne pozycjonowanie Magento — Audyt SEO sklepu internetowego to podstawa

Jest to pierwszy, a zarazem najważniejszy krok w procesie SEO. Audyt to poddanie sklepu Magento drobiazgowej, wnikliwej analizie, która ujawni, które elementy wymagają dodatkowej optymalizacji bądź całkowitej modyfikacji oraz pozwoli nadać kierunek działaniom. Dane zawarte w audycie umożliwiają stworzenie skutecznej strategii, a później wdrożenie przemyślanych działań SEO.

2. Dopasowywanie słów kluczowych

Kolejny istotny etap to dobór fraz kluczowych odpowiednich dla Twojej działalności. Wraz z Tobą wybieramy słowa kluczowe, wokół których tworzona jest strategia SEO. Znajdą się one w opisach produktów, kategoriach, artykułach blogowych etc.

3. SEO Magento — wykorzystanie dostępnych rozwiązań

Co sprawia, że niejeden SEO Specialist poleca założenie sklepu na platformie Magento, jeżeli jednym z priorytetów jest pozycjonowanie strony? Są to następujące udogodnienia:

Magento udostępnia zakładkę „Optymalizacja dla wyszukiwarek”. Można tam dokonać wielu potrzebnych konfiguracji, w tym usunąć sufiksy z rozszerzeniem html. Przyjazne adresy URL ustawiamy bezpośrednio w karcie produktu w polu „Klucz URL”. Analogiczna możliwość jest udostępniona dla podstron z kategoriami produktów.

Możliwość modyfikacji meta danych (meta title i meta description) dla całego sklepu, każdej kategorii oraz produktu.

Możliwość włączenia linków kanonicznych, aby uniknąć duplikacji.

Szybkie generowanie sitemapy — algorytmy wyszukiwarki mapę strony traktują jako swojego rodzaju drogowskaz i informację co dana strona zawiera oraz jaka jest jej struktura.

Opcja dodawania treści do każdej podstrony serwisu, a jak wiadomo, treść jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych.

4. Optymalizacja SEO w sklepie Magento — co jeszcze jest ważne?

Optymalizacja sklepu Magento na tym się nie kończy! Pozycjonowanie nie jest jednorazowym działaniem, ale procesem. Oznacza to, że wymaga ono czasu oraz szeregu działań rozłożonych w dłuższym okresie. Kolejne istotne aspekty są następujące:

Sklep powinien posiadać certyfikat SSL — to konieczność! Gwarantuje on poufność danych poprzez szyfrowanie wrażliwych danych takich jak dane osobowe czy numery kart płatniczych. Co więcej, certyfikat SSL wpływa na znaczący wzrost zaufania do witryny i pozwala uniknąć wyświetlającego się w wielu wyszukiwarkach komunikatu, że połączenie z daną stroną (pozbawioną SSL) jest niebezpieczne.

Niezbędna będzie też konfiguracja pliku robots.txt. Należy też wykonać przekierowania, ponieważ Magento w standardzie tworzy domenę o następującym wyglądzie — adresdomeny/index.php. W celu uniknięcia duplikacji należy wykonać przekierowanie tej strony na podstawowy adres sklepu.

Znakomite efekty da także uzupełnienie opisów alternatywnych obrazków oraz zdjęć na stronie. Kolejny aspekt to link building (linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne), wzbogacanie strony o odpowiednio zoptymalizowane treści, publikacja wartościowych artykułów na blogu firmowy bądź w ramach artykułów sponsorowanych.

To jakie działania należy podjąć, zależy od aktualnego stanu witryny, w tym zawartości i jakości treści, konkurencyjności branży oraz działań rywali, a także od aspiracji oraz od budżetu przeznaczonego na pozycjonowanie Magento.

5. Pozycjonowanie sklepu internetowego na Magento a rozbudowa i optymalizacja treści

Jak już wspomnieliśmy, treść zawarta na stronie ma ogromne znaczenie pod kątem SEO. Wszelkie teksty umieszczane w witrynie powinny być unikalne, merytoryczne, tworzone z wykorzystaniem słów kluczowych. Niestety, często opisy produktów są kopiowane ze stron producentów, co jest praktyką nieprawidłową. Zduplikowany content wyklucza daną podstronę z wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Najczęściej optymalizacja dla wyszukiwarek w zakresie treści obejmuje:

Nasycenie treści frazami kluczowymi.

Wzbogacenie meta tagów w słowa kluczowe (meta description i znaczniki meta title).

Edycję treści według zasad webwritingu, aby były przejrzyste i przyjemne w odbiorze dla Internauty (tj. podział na akapity, stosowanie śródtytułów, wypunktowań i pogrubień, unikanie długich, jednolitych ścian tekstu).

Tworzenie unikalnych opisów produktów.

Budowanie wartościowych treści np. artykułów blogowych czy poradników na interesujące odbiorców tematy. Znakomicie sprawdzają się też porównania czy recenzje produktów. Ciekawy, merytoryczny content to istotny element SEO Magento. Magento nie posiada funkcjonalności bloga, jednak można zintegrować go z Wordpress, czyli z najbardziej popularnym systemem zarządzania treścią.

Tworzenie artykułów sponsorowanych, które wspomogą linkowanie zewnętrzne.

Optymalizacja SEO sklepu Magento — dlaczego warto?

Z platformy Magento korzystają takie firmy jak Coca Cola, Fred Perry czy Nike. Jak już wspomnieliśmy, dużą siłą systemu jest fakt, że jest on dobrze rozbudowany pod kątem optymalizacji serwisu pod SEO. Szkoda byłoby nie wykorzystać tego potencjału!

Pozycjonowanie sklepu Magento zaowocuje następującymi efektami:

wzrost liczby odwiedzin na stronie — poprawa widoczności witryny w sieci spowoduje, że będzie na nią wchodzić więcej osób;

więcej odwiedzin będzie mieć przełożenie na wzrost sprzedaży produktów, czyli tym samym zwiększenie przychodów sklepu;

dzięki dobrej widoczności łatwiej jest dotrzeć do nowych klientów;

przyciągnięcie klientów z Twojej grupy docelowej — dobrze zbudowane, zoptymalizowane treści (opisy produktów, kategorii, artykuły na blogu w oparciu) zawierające wyselekcjonowane frazy kluczowe sprawią, że Twój sklep internetowy zostanie odwiedzony przez potencjalnych klientów — osoby faktycznie zainteresowane zakupem;

większa widoczność sklepu to często jednocześnie wzrost zaufania użytkowników — sklepy znajdujące się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania są postrzegane jako bardziej wiarygodne;

poprawienie jakości witryny — dzięki temu strona będzie bardziej przyjazna dla użytkowników oraz lepiej postrzegana przez algorytmy;

znalezienie się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania pozytywnie wpływa na budowanie rozpoznawalności marki.

Pozycjonowanie Magento — sposób docierania do potencjalnych klientów w Internecie

Posiadasz sklep internetowy oparty na Magento, lecz nie do końca satysfakcjonuje Cię jego widoczność i co za tym idzie, wyniki sprzedażowe? Poszukujesz sprawdzonej agencji marketingowej do pozycjonowania sklepu? Skontaktuj się z nami. Szeroko pojęta optymalizacja dla wyszukiwarek oraz platforma e-commerce, jaką jest Magento, nie mają dla nas tajemnic. Stale aktualizujemy naszą wiedzę oraz jesteśmy w stanie szybko reagować zmiany w algorytmach wyszukiwarek. Wykonana przez nas optymalizacja Magento przyniesie efekty odczuwalne, jak i widoczne w twardych danych.

Co to jest Magento?

Magento to oprogramowanie dla sklepów internetowych, jedne z najpopularniejszych w Polsce. Świetnie sprawdza się w średnich i dużych sklepach internetowych. Poleca się je również dla małych e-commerce, które myślą przyszłościowo. Posiada rozbudowane funkcjonalności i duże możliwości modyfikacji, jednocześnie cechując się łatwym zarządzaniem.

Magento występuje w dwóch wersjach — bezpłatnej Magento Open Source oraz płatnej Magento Commerce.

Ile trwa pozycjonowanie sklepu Magento?

Pozycjonowanie i optymalizacja Magento (podobnie jak pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na Prestashop, Shoper czy innym systemie) to proces złożony i czasochłonny. Wymaga analiz, umiejętności właściwego interpretowania danych oraz systematyczności. Zadbanie o przyjazne adresy URL odzwierciedlające zawartość strony, wykonywanie przekierowań i tworzenie unikalnego contentu na każdą podstronę dużego serwisu, przeprowadzanie analiz konkurencji bywa zajęciem żmudnym, jednak jest niezwykle istotne.

Charakterystyczne dla działań SEO jest to, że ich efekty nie są natychmiastowe (jak to ma miejsce w przypadku kampanii reklamowych, takich jak Google Ads) i trzeba na nie poczekać, jednak zdecydowanie są warte uzbrojenia się w cierpliwość.

W realizację strategii pozycjonowania Magento zaangażowani są nie tylko specjaliści SEO, ale również osoby zajmujące się link buildingiem oraz osoby specjalizujące się w tworzeniu, oraz optymalizacji treści pod SEO. Odpowiednia koordynacja jest niezbędna, aby wszystkie te elementy się zgrały.

Reasumując, nie jest możliwe udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na to, ile czasu zajmuje optymalizacja dla wyszukiwarek i pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na Magento, czy innej platformie. Każda branża ma swoją specyfikę, każdy sklep jest inny. Wykonany audyt SEO nakreśli, nad jakimi obszarami należy pracować. Należy się jednak nastawić na maraton, nie na sprint.

Dlaczego content jest tak ważny w pozycjonowaniu Magento?

Wysokiej jakości treści pozwalają na zwiększenie widoczności witryny. Unikalne teksty na stronie (opisy kategorii, produktów czy artykuły blogowe) odpowiednio nasycone określonymi frazami kluczowymi to sposób, aby poinformować nie tylko potencjalnych klientów, ale i algorytmy wyszukiwarek o tym, co zawiera strona oraz umożliwić jej prawidłową indeksację. Publikowanie wartościowych, zoptymalizowanych pod SEO treści jest jednym ze sposobów zwiększenia ruchu na stronie.

Ile kosztuje pozycjonowanie Magento?

Magento to rozbudowana platforma, znakomicie dostosowana do tego, aby osiągać satysfakcjonujące efekty SEO. Nie możemy udzielić jednej odpowiedzi na pytanie, jaka jest cena pozycjonowania Magento, ponieważ zależy to od wielu czynników:

• od aktualnego stanu witryny;

• konkurencyjności branży;

• funkcji, z jakich chcesz skorzystać;

• zakresu prac jakie zostaną podjęte itd.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do kontaktu, a przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę, dostosowaną do potrzeb Twojej witryny.