Przejdź do

Pozycjonowanie Magento

Rynek platform e-commerce jest w Polsce równie konkurencyjny jak cała branża. Największym powodzeniem cieszą się CMS-y typu open source. Platforma Magento wspierana przez Adobe odgrywa wśród nich ważną rolę. Według raportu „E-COMMERCE W POLSCE 2021. „Sklepy internetowe z najlepszym SEO” przygotowanego przez Senuto, w 2021 roku w oparciu o Magento funkcjonowało w naszym kraju ponad 2000 sklepów internetowych, co uplasowało Magento na ósmym miejscu pod względem popularności.

Zamierzasz stworzyć sklep internetowy i rozważasz wykorzystanie platformy Magento? A może Twój biznes już działa w oparciu o tę platformę, a teraz czeka Cię optymalizacja Magento pod kątem SEO? Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, jak optymalizacja sklepu Magento pomoże Ci poprawić pozycję sklepu w wyszukiwarce Google.

Obszar kompozycji 2

Sklep na platformie Magento – zalety i wady

Jak każda platforma e-commerce również platforma Magento ma swoje mocne i słabsze strony. Magento Open Source oraz płatne wersje oprogramowania cieszą się tak dużą popularnością na świecie, ponieważ te pierwsze przeważają nad drugimi. Na czym polegają zalety i wady platformy, uwzględniając pozycjonowanie sklepu Magento?

wady i zalety Magneto

Prowadzenie i pozycjonowanie sklepu Magento – najważniejsze zalety:

·         Wysoka wydajność – skorzystanie z szybkiego serwera pozwala na stworzenie bardzo dużego sklepu internetowego w oparciu o platformę Magento. Sprawne działanie witryny przyciąga potencjalnych klientów.

·         Prosta obsługa – sklep Magento wykorzystujący platformę Magento 2 wyróżnia się bardzo intuicyjnym CMS-em.

·         Wygodny system zarządzania produktami – dzięki niemu właściciel sklepu Magento może oszczędzać czas, dodając nowe karty i opisy produktów.

·         Skalowalność – za sprawą dodatkowych wtyczek Magento będzie rósł wraz z Twoim biznesem.

·         Wysoki poziom bezpieczeństwa – twórcy platformy Magento dbają o częste aktualizowane zabezpieczenia bardzo istotne z punktu widzenia potencjalnych klientów. Certyfikat SSL to tylko jedno z nich.

·         Funkcjonalność – CMS Magento można wzbogacić o szereg wtyczek dodających witrynie kolejne funkcje. Wśród nich znajdują się narzędzia ułatwiające pozycjonowanie Magento, a tym samym zwiększenie przychodów sklepu.

·         Raportowanie – płatne wersje sklepu Magento zawierają szereg narzędzi analitycznych dotyczących sprzedaży i marketingu internetowego.

·         Ułatwione pozycjonowanie sklepu Magento – optymalizacja witryny na platformie Magento jest łatwiejsza. Z poziomu panelu administratora można między innymi stworzyć przyjazne adresy URL, meta description i inne elementy istotne dla robotów Google.

·         Integracje – platforma Magento pozwala na proste integracje dotyczące płatności i usług kurierskich dostępnych na Twojej stronie, co przyczynia się do wyższych przychodów sklepu.

Obsługa i pozycjonowanie Magento są naprawdę przyjazne z punktu widzenia administratora sklepu internetowego, o czym decyduje między innymi optymalizacja Magento pod kątem SEO. Prowadzenie biznesu nie wymaga znajomości zasad programowania oraz ingerencji w kod sklepu Magento. Czy platforma ma jakieś wady?

wady i zalety pozycjonowania Magneto

Prowadzenie i pozycjonowaniem Magento – wady oprogramowania:

·         Stosunkowo wysokie koszty – korzystanie z Magento Commerce lub Magento Commerce Cloud jest dość kosztowne, zwłaszcza gdy dodatkowy budżet należy wygospodarować na pozycjonowanie Magento w wyszukiwarce Google.

·         Wymagania dotyczące serwera – zaawansowane funkcje dostępne w sklepie Magento wymagają użycia bardzo szybkiego serwera.

Postawienie sklepu na Magento jest wygodne dla potencjalnych klientów i powoduje wzrost zaufania użytkowników. Prowadząc mały lub średni sklep internetowy można skorzystać z darmowej wersji, inwestując dostępny budżet w pozycjonowanie sklepu internetowego i zwiększenie widoczności witryny. Gdy biznes urośnie, a w sklepie pojawi się dużo produktów, wersja open source może okazać się niewystarczająca, a dodatkowym kosztem stanie się wydajny serwer.

Optymalizacja SEO sklepu Magento — dlaczego warto?

Z platformy Magento korzystają takie firmy jak Coca Cola, Fred Perry czy Nike. Jak już wspomnieliśmy, dużą siłą systemu jest fakt, że jest on dobrze rozbudowany pod kątem optymalizacji serwisu pod SEO. Szkoda byłoby nie wykorzystać tego potencjału!

Pozycjonowanie sklepu Magento zaowocuje następującymi efektami:

wzrost liczby odwiedzin na stronie — poprawa widoczności witryny w sieci spowoduje, że będzie na nią wchodzić więcej osób;

więcej odwiedzin będzie mieć przełożenie na wzrost sprzedaży produktów, czyli tym samym zwiększenie przychodów sklepu;

dzięki dobrej widoczności łatwiej jest dotrzeć do nowych klientów;

przyciągnięcie klientów z Twojej grupy docelowej — dobrze zbudowane, zoptymalizowane treści (opisy produktów, kategorii, artykuły na blogu w oparciu) zawierające wyselekcjonowane frazy kluczowe sprawią, że Twój sklep internetowy zostanie odwiedzony przez potencjalnych klientów — osoby faktycznie zainteresowane zakupem;

większa widoczność sklepu to często jednocześnie wzrost zaufania użytkowników — sklepy znajdujące się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania są postrzegane jako bardziej wiarygodne;

poprawienie jakości witryny — dzięki temu strona będzie bardziej przyjazna dla użytkowników oraz lepiej postrzegana przez algorytmy;

znalezienie się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania pozytywnie wpływa na budowanie rozpoznawalności marki.

Dlaczego warto optymalizować Magneto pod kątem SEO?

Ile trwa pozycjonowanie sklepu Magento?

O tym, jak szybkie efekty przynosi optymalizacja SEO Magento, decyduje wiele czynników. W przypadku sklepu internetowego o zasięgu krajowym ważną rolę odgrywa konkurencyjność Twojej branży, ponieważ nie warto pozycjonować się lokalnie. Ponadto liczy się też wiek domeny oraz wcześniejsze działania dotyczące pozycjonowania sklepu.

Powierzając to zadanie specjalistom, na pierwsze efekty z pewnością możesz liczyć już po kilku miesiącach. Im wcześniej zaczniesz pozycjonowanie Magento, tym szybciej osiągniesz wzrost sprzedaży!

Ile kosztuje pozycjonowanie Magento?

Koszt pozycjonowania Magento zależy od wielu zmiennych, takich jak konkurencyjność branży, aktualny stan strony i przyjęta strategia. W Fabryce Marketingu możesz liczyć na indywidualną wycenę pozycjonowania Twojego sklepu Magento, dostosowaną do Twojego budżetu.

Co to jest Magento?

Magento to oprogramowanie dla sklepów internetowych, jedne z najpopularniejszych w Polsce. Świetnie sprawdza się w średnich i dużych sklepach internetowych. Poleca się je również dla małych e-commerce, które myślą przyszłościowo. Posiada rozbudowane funkcjonalności i duże możliwości modyfikacji, jednocześnie cechując się łatwym zarządzaniem.

Magento występuje w dwóch wersjach — bezpłatnej Magento Open Source oraz płatnej Magento Commerce.

Ile trwa pozycjonowanie sklepu Magento?

Pozycjonowanie i optymalizacja Magento (podobnie jak pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na Prestashop, Shoper czy innym systemie) to proces złożony i czasochłonny. Wymaga analiz, umiejętności właściwego interpretowania danych oraz systematyczności. Zadbanie o przyjazne adresy URL odzwierciedlające zawartość strony, wykonywanie przekierowań i tworzenie unikalnego contentu na każdą podstronę dużego serwisu, przeprowadzanie analiz konkurencji bywa zajęciem żmudnym, jednak jest niezwykle istotne.

Charakterystyczne dla działań SEO jest to, że ich efekty nie są natychmiastowe (jak to ma miejsce w przypadku kampanii reklamowych, takich jak Google Ads) i trzeba na nie poczekać, jednak zdecydowanie są warte uzbrojenia się w cierpliwość.

W realizację strategii pozycjonowania Magento zaangażowani są nie tylko specjaliści SEO, ale również osoby zajmujące się link buildingiem oraz osoby specjalizujące się w tworzeniu, oraz optymalizacji treści pod SEO. Odpowiednia koordynacja jest niezbędna, aby wszystkie te elementy się zgrały.

Reasumując, nie jest możliwe udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na to, ile czasu zajmuje optymalizacja dla wyszukiwarek i pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na Magento, czy innej platformie. Każda branża ma swoją specyfikę, każdy sklep jest inny. Wykonany audyt SEO nakreśli, nad jakimi obszarami należy pracować. Należy się jednak nastawić na maraton, nie na sprint.

Dlaczego content jest tak ważny w pozycjonowaniu Magento?

Wysokiej jakości treści pozwalają na zwiększenie widoczności witryny. Unikalne teksty na stronie (opisy kategorii, produktów czy artykuły blogowe) odpowiednio nasycone określonymi frazami kluczowymi to sposób, aby poinformować nie tylko potencjalnych klientów, ale i algorytmy wyszukiwarek o tym, co zawiera strona oraz umożliwić jej prawidłową indeksację. Publikowanie wartościowych, zoptymalizowanych pod SEO treści jest jednym ze sposobów zwiększenia ruchu na stronie.

Ile kosztuje pozycjonowanie Magento?

Magento to rozbudowana platforma, znakomicie dostosowana do tego, aby osiągać satysfakcjonujące efekty SEO. Nie możemy udzielić jednej odpowiedzi na pytanie, jaka jest cena pozycjonowania Magento, ponieważ zależy to od wielu czynników:

• od aktualnego stanu witryny;

• konkurencyjności branży;

• funkcji, z jakich chcesz skorzystać;

• zakresu prac jakie zostaną podjęte itd.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do kontaktu, a przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę, dostosowaną do potrzeb Twojej witryny.