Przejdź do

Pozycjonowanie E-commerce

Czy wiesz, że strony znajdujące się wysoko w wynikach wyszukiwania, są obdarzone największym zaufaniem przez użytkowników? Ta zasada dotyczy szczególnie sklepów internetowych. Z naszą pomocą skutecznie poprawisz widoczność swojej platformy e-commerce w wynikach wyszukiwania i przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów.

remarketing

Pozycjonowanie e-commerce – pomożemy Ci poprawić wyniki sprzedażowe

Coraz więcej Polaków decyduje się na dokonywanie zakupów online. Mają oni do dyspozycji ogromny wybór sklepów internetowych, z każdej branży. Istotne jest zatem wyróżnienie swojej witryny na tle konkurencji! Pozycjonowanie e-commerce znacznie ułatwi Ci to zadanie, przyczyniając się do zwiększenia widoczności Twojego e-sklepu w Google, a przy okazji doprowadzi do zwiększenia ruchu i liczby konwersji na Twojej stronie. Wszystko to bezpośrednio przełoży się na wyniki sprzedażowe. Nie musisz się jednak obawiać zagadnień technicznych związanych z SEO – nasi specjaliści skutecznie wesprą Cię w działaniu.

Jakiego rodzaju kroki podejmujemy w ramach usługi pozycjonowania e-commerce? W celu rozpoczęcia działań SEO wybieramy słowa kluczowe, które powinny przynieść najwięcej sprzedaży Twojemu biznesowi. Dopasowujemy je do branży, w której działa firma, panujących aktualnie trendów i potrzeb klientów, kierując się przy tym potencjałem każdej z fraz. Później wykonujemy audyt SEO Twojej strony internetowej oraz przeprowadzamy analizę działań konkurencji, korzystając przy tym ze specjalistycznych narzędzi. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaproponować Ci rozwiązania dostosowane nie tylko do wymogów SEO, ale także do wymagań rynkowych. Następnie współpracujemy z Tobą we wdrożeniu wszystkich zasugerowanych zmian.

Optymalizacja platformy e-commerce

Wiemy, że wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej oraz jej obsługa mają znaczący wpływ na funkcjonowanie e-sklepu. Musi ona być dopasowana do potrzeb właściciela sklepu i jego klientów, spełniając jednocześnie kryteria oceny wyszukiwarki Google. Nasi eksperci znają specyfikę wielu różnych dostępnych na rynku rozwiązań, dzięki czemu są oni w stanie idealnie dostosować strategie swoich działań do wybranej przez Ciebie platformy e-commerce. Każda z nich rządzi się bowiem własnymi zasadami i wymaga innego, sprecyzowanego podejścia.

W ramach SEO e-commerce zaproponujemy i wdrożymy zmiany, które pozwolą Ci na efektywne zoptymalizowanie Twojej platformy. Proces ten obejmuje m.in. tworzenie atrakcyjnych opisów produktowych oraz prowadzenie bloga sklepu, ale uwzględnia również wiele aspektów technicznych – do skutecznego pozycjonowania e-sklepu nie wystarczy bowiem bogata oferta oraz wartościowe treści. W związku z tym w budowaniu widoczności e-commerce bardzo istotne są także kwestie wiążące się z zarządzaniem witryną z panelu platformy. Wśród działań, które przeprowadzamy w tym zakresie, można wymienić:

  • określenie odpowiednich tytułów (nagłówków H1) na każdej z podstron serwisu,
  • znakowanie metadanych – dodatkowych informacji stosowanych do opisu zawartości stron,
  • wdrożenie przekierowań oraz linków kanonicznych,
  • tematyczne grupowanie produktów w podkategorie,
  • opisanie zdjęć za pomocą atrybutu ALT,
  • ustawienie adresów URL przyjaznych dla użytkowników,
  • usunięcie lub przeredagowanie zduplikowanych treści,
  • linkowanie wewnętrzne stron produktowych w obrębie platformy.

Optymalizacja stron e-commerce

Istotna jest tutaj przemyślana struktura URL oraz właściwa architektura platformy. Podpowiemy Ci, jak zbudować mapę kategorii i podkategorii oraz zoptymalizować karty produktowe na Twojej stronie – tak, by była ona dobrze odbierana przez mechanizmy Google. Zasugerujemy również, w których miejscach należy wprowadzić niezbędne przekierowania. Należy bowiem pamiętać, że strony generujące informacje o błędach mogą powodować spadek widoczności Twojego e-commerce!

Dobór słów kluczowych

Odpowiednie słowa kluczowe są podstawą optymalizacji SEO e-commerce. Pozwalają one na skuteczne pozycjonowanie stron produktów i kategorii. Dobór właściwego kompletu kluczowych fraz nie jest jednak prosty. Nasi specjaliści skutecznie wesprą Cię w tym zadaniu, dokonując za pomocą zaawansowanych narzędzi dogłębnej analizy potencjału haseł związanych z Twoją działalnością. W oparciu o wybrane w ten sposób słowa kluczowe stworzymy dla Ciebie strategię, która znacząco podniesie Twoją widoczność w Google.

Technical SEO

Techniczna strona pozycjonowania e-commerce jest szczególnie istotna w optymalizacji platform sprzedażowych. Nasi eksperci sprawdzą, które elementy struktury Twojego e-sklepu należy zmienić lub dopracować i na tej podstawie opracują plan działań w ramach technical SEO. Pomożemy Ci m.in. nadać właściwe tytuły wszystkim podstronom serwisu, odpowiednio oznakować metadane oraz ustawić przyjazne adresy URL. Dzięki temu platforma e-commerce będzie skutecznie służyła realizacji Twoich celów, jednocześnie spełniając wymogi zarówno klientów, jak i robotów Google.

Link Building

W pozycjonowaniu e-commerce  znaczącą rolę odgrywają linki wewnętrzne oraz zewnętrzne, które prowadzą do poszczególnych podstron serwisu. Korzystając z naszych usług, możesz liczyć na wsparcie w zakresie wzmocnienia linkowania w obrębie Twojej strony (linkowanie wewnętrzne) oraz rozbudowy sieci linków poza Twoją witryną (linkowanie zewnętrzne). Dzięki naszym działaniom, odnośniki do Twojego e-commerce  pojawią się na wartościowych portalach, co zwiększy wiarygodność oraz autorytet Twojej strony w oczach botów Google.

Content Marketing

Musisz pamiętać o tym, że jednym z najważniejszych czynników wpływających na widoczność w wyszukiwarkach są treści na Twojej stronie. Dla Google istotnym jest, by stanowiły one realną wartość dla użytkownika – były angażujące, prezentowały wysoką jakość merytoryczną i precyzyjnie odpowiadały na jego zapytanie. Najważniejsza jest jednak ich unikalność – wszelkiego rodzaju duplikacje treści znacząco obniżą bowiem Twoją pozycję w wyszukiwarkach. W związku z tym, nasza pomoc obejmuje również tworzenie treści (opisów kategorii i produktów, artykułów na bloga sklepu), które będą atrakcyjne zarówno z punktu widzenia potencjalnych klientów, jak i mechanizmów Google.

Rekomendacje zmian pod kątem UX

W każdym e-commerce najważniejszy jest użytkownik – jeżeli chcesz zachęcić go do dokonania zakupu na Twojej stronie, musisz odpowiedzieć na jego potrzeby i zadbać o jakość wrażeń, których doświadcza podczas interakcji z Twoją witryną. Decydując się na współpracę z naszą agencją, możesz korzystać z doradztwa doświadczonych ekspertów, którzy pomogą Ci zoptymalizować wykorzystywaną w Twoim sklepie platformę e-commerce pod kątem UX: zwiększyć jej funkcjonalność, poprawić jej intuicyjność czy też udoskonalić interfejs.

Dlaczego warto pozycjonować platformy e-commerce?

Marketing internetowy, a zwłaszcza pozycjonowanie e-commerce, to układanka. Ciąg powiązanych ze sobą elementów, które tworzą spójną i logiczną całość. Optymalizacja strategii działania, wzbogacona o wnioski wyciągnięte z analiz i doświadczenia naszych specjalistów, pozwala budować pozycję strony w wyszukiwarkach. Co zyska dzięki temu Twoja strona? Przede wszystkim zajmie dobrą pozycję w Google na określone słowa kluczowe, co pozwoli Ci przyciągnąć potencjalnych klientów do Twojego e-commerce. W dalszej kolejności pozycjonowanie platformy wpłynie korzystnie na zwiększenie ruchu oraz czasu spędzonego w witrynie, co spowoduje na wzrost liczby konwersji. Wszystko to bezpośrednio przełoży się ostatecznie na wyniki sprzedażowe!

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania pozwoli nawet najmniejszym sklepom internetowym wygrać rywalizację z wielkimi sprzedawcami. Najważniejsze jest bowiem skuteczne przyciągnięcie klienta. Dopiero wówczas należy zadbać o poprawę kolejnych etapów jego ścieżki zakupowej – zbudowanie jego zaangażowania i płynne przeprowadzenie go do finalizacji transakcji.