Pozycjonowanie E-commerce
Czy wiesz, że strony znajdujące się wysoko w wynikach wyszukiwania, są obdarzone największym zaufaniem przez użytkowników? Ta zasada dotyczy szczególnie sklepów internetowych. Z naszą pomocą skutecznie poprawisz widoczność swojej platformy e-commerce w wynikach wyszukiwania i przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie e-commerce – pomożemy Ci poprawić wyniki sprzedażowe
Coraz więcej Polaków decyduje się na dokonywanie zakupów online. Mają oni do dyspozycji ogromny wybór sklepów internetowych, z każdej branży. Istotne jest zatem wyróżnienie swojej witryny na tle konkurencji! Pozycjonowanie e-commerce znacznie ułatwi Ci to zadanie, przyczyniając się do zwiększenia widoczności Twojego e-sklepu w Google, a przy okazji doprowadzi do zwiększenia ruchu i liczby konwersji na Twojej stronie. Wszystko to bezpośrednio przełoży się na wyniki sprzedażowe. Nie musisz się jednak obawiać zagadnień technicznych związanych z SEO – nasi specjaliści skutecznie wesprą Cię w działaniu.
Jakiego rodzaju kroki podejmujemy w ramach usługi pozycjonowania e-commerce? W celu rozpoczęcia działań SEO wybieramy słowa kluczowe, które powinny przynieść najwięcej sprzedaży Twojemu biznesowi. Dopasowujemy je do branży, w której działa firma, panujących aktualnie trendów i potrzeb klientów, kierując się przy tym potencjałem każdej z fraz. Później wykonujemy audyt SEO Twojej strony internetowej oraz przeprowadzamy analizę działań konkurencji, korzystając przy tym ze specjalistycznych narzędzi. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaproponować Ci rozwiązania dostosowane nie tylko do wymogów SEO, ale także do wymagań rynkowych. Następnie współpracujemy z Tobą we wdrożeniu wszystkich zasugerowanych zmian.
Optymalizacja platformy e-commerce
Wiemy, że wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej oraz jej obsługa mają znaczący wpływ na funkcjonowanie e-sklepu. Musi ona być dopasowana do potrzeb właściciela sklepu i jego klientów, spełniając jednocześnie kryteria oceny wyszukiwarki Google. Nasi eksperci znają specyfikę wielu różnych dostępnych na rynku rozwiązań, dzięki czemu są oni w stanie idealnie dostosować strategie swoich działań do wybranej przez Ciebie platformy e-commerce. Każda z nich rządzi się bowiem własnymi zasadami i wymaga innego, sprecyzowanego podejścia.
W ramach SEO e-commerce zaproponujemy i wdrożymy zmiany, które pozwolą Ci na efektywne zoptymalizowanie Twojej platformy. Proces ten obejmuje m.in. tworzenie atrakcyjnych opisów produktowych oraz prowadzenie bloga sklepu, ale uwzględnia również wiele aspektów technicznych – do skutecznego pozycjonowania e-sklepu nie wystarczy bowiem bogata oferta oraz wartościowe treści. W związku z tym w budowaniu widoczności e-commerce bardzo istotne są także kwestie wiążące się z zarządzaniem witryną z panelu platformy. Wśród działań, które przeprowadzamy w tym zakresie, można wymienić:
- określenie odpowiednich tytułów (nagłówków H1) na każdej z podstron serwisu,
- znakowanie metadanych – dodatkowych informacji stosowanych do opisu zawartości stron,
- wdrożenie przekierowań oraz linków kanonicznych,
- tematyczne grupowanie produktów w podkategorie,
- opisanie zdjęć za pomocą atrybutu ALT,
- ustawienie adresów URL przyjaznych dla użytkowników,
- usunięcie lub przeredagowanie zduplikowanych treści,
- linkowanie wewnętrzne stron produktowych w obrębie platformy.
Dlaczego warto pozycjonować platformy e-commerce?
Marketing internetowy, a zwłaszcza pozycjonowanie e-commerce, to układanka. Ciąg powiązanych ze sobą elementów, które tworzą spójną i logiczną całość. Optymalizacja strategii działania, wzbogacona o wnioski wyciągnięte z analiz i doświadczenia naszych specjalistów, pozwala budować pozycję strony w wyszukiwarkach. Co zyska dzięki temu Twoja strona? Przede wszystkim zajmie dobrą pozycję w Google na określone słowa kluczowe, co pozwoli Ci przyciągnąć potencjalnych klientów do Twojego e-commerce. W dalszej kolejności pozycjonowanie platformy wpłynie korzystnie na zwiększenie ruchu oraz czasu spędzonego w witrynie, co spowoduje na wzrost liczby konwersji. Wszystko to bezpośrednio przełoży się ostatecznie na wyniki sprzedażowe!
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania pozwoli nawet najmniejszym sklepom internetowym wygrać rywalizację z wielkimi sprzedawcami. Najważniejsze jest bowiem skuteczne przyciągnięcie klienta. Dopiero wówczas należy zadbać o poprawę kolejnych etapów jego ścieżki zakupowej – zbudowanie jego zaangażowania i płynne przeprowadzenie go do finalizacji transakcji.