Przejdź do

Content Marketing

Od czasów prehistorycznych ludzie dążyli do porozumiewania się za pomocą przekazywanej wzajemnie treści. Początkowo w formie rysunkowej, następnie pisemnej, a obecnie – całkowicie dowolnej. Posługiwać się można każdym rodzajem komunikatu od tekstów, artykułów przez raporty, podcasty do obrazków i infografik. Ogranicza nas tylko wyobraźnia, a Internet daje możliwość docierania ze swoim przekazem do osób potencjalnie nim zainteresowanych, aktywizując ich i zwiększając zaangażowanie w relacje z marką. Większe zaufanie klienta do marki to większy ruch na Twojej witrynie, a co za tym idzie, większa widoczność w Google.

Dla kogo jest content marketing?

Działania content marketingowe przeznaczone są dla tych firm, którym zależy na budowaniu długotrwałej relacji z użytkownikami. Poprzez publikację treści, często wspartych opinią influencera, prowokujemy użytkowników do reagowania. Wpływa to na generowanie zasięgu i rozpoznawalności wśród internautów. Dobrze przemyślana kampania content marketingowa może wywołać efekt wirusowy, co znaczy, że użytkownicy będą samodzielnie rozprzestrzeniać treści publikowane przez Twoją firmę.

Marketing treści wskazany jest również dla tych, którzy pozycjonują swoją stronę internetową. Dzięki unikalnym i atrakcyjnym artykułom rośnie zainteresowanie Twoją marką nie tylko wśród bezpośrednich odbiorców, ale także w wyszukiwarce Google.

Jeżeli chcesz osiągnąć większy ruch na Twojej stronie internetowej, większą widoczność w Google i większe zaufanie klienta do Twojej marki, to content marketing jest właśnie dla Ciebie.

Wybór strategii tematycznej i influencerów

Na podstawie briefu dobieramy dla Ciebie influencerów, a także określamy tematy i charakter publikowanych treści.

Plan dystrybucji i promocji treści

Ustalamy, jakimi kanałami najlepiej dotrzemy do Twojej grupy docelowej.

Pozyskiwanie leadów

Skuteczna kampania content marketingowa prowadzi do zwiększenia zaufania klientów do Twojej marki, a co za tym idzie, zwiększonej konwersji. Jeżeli w celu pobrania stworzonych przez Ciebie informacji, użytkownik musi podać maila – poszerza się Twoja baza kontaktów.

Na czym polega content marketing?

Marketing treści, w odróżnieniu od innych, jednostronnych technik reklamowych, skupia się na budowaniu długotrwałej relacji z odbiorcą poprzez interakcje i zaangażowanie wykazywane z obydwu stron. Content marketingiem nazywa się wszystkie publikowane i dystrybuowane za pomocą Internetu treści, których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich informacji i wiadomości.

Content marketing jest również techniką wspierającą Inbound Marketing. Jest to rodzaj marketingu internetowego, którego głównym celem są takie działania, które dążą do byciu odnalezionym przez potencjalnych klientów. Dzięki publikacjom w mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, LinkedIn, Instagram czy YouTube, a także na branżowych blogach, treści dystrybuowane są coraz szybciej. Dodatkowo – kto nie zaufałby opinii znajomego?

Kampanie content marketingowe są działaniem bardzo specyficznym dla każdego klienta, które mogą przynieść ogromne zyski, nie tylko ekonomiczne.