Przejdź do

Content Marketing

Od czasów prehistorycznych ludzie dążyli do porozumiewania się za pomocą przekazywanej wzajemnie treści. Początkowo w formie rysunkowej, następnie pisemnej, a obecnie – całkowicie dowolnej. Posługiwać się można każdym rodzajem komunikatu – od tekstów, artykułów, przez raporty i podcasty, aż do obrazków oraz infografik. Ogranicza nas tylko wyobraźnia, a Internet daje możliwość docierania ze swoim przekazem do osób potencjalnie nim zainteresowanych, aktywizując ich i zwiększając zaangażowanie w relacje z marką. Większe zaufanie klienta do marki to większy ruch na Twojej witrynie, a co za tym idzie, większa widoczność w Google.

Dla kogo jest content marketing?

Działania content marketingowe przeznaczone są dla tych firm, którym zależy na budowaniu długotrwałej relacji z użytkownikami. Poprzez publikację treści, często wspartych opinią influencera, prowokujemy użytkowników do reagowania. Wpływa to na generowanie zasięgu i rozpoznawalności wśród internautów. Dobrze przemyślana kampania content marketingowa może wywołać efekt wirusowy, w wyniku którego użytkownicy będą samodzielnie rozprzestrzeniać treści publikowane przez Twoją firmę.

Marketing treści wskazany jest również dla tych, którzy pozycjonują swoją stronę internetową. Dzięki unikalnym i atrakcyjnym artykułom rośnie zainteresowanie Twoją marką nie tylko wśród bezpośrednich odbiorców, ale także w wyszukiwarce Google.

Jeżeli chcesz osiągnąć większy ruch na Twojej stronie internetowej, większą widoczność w Google i większe zaufanie klienta do Twojej marki, to content marketing jest właśnie dla Ciebie.

Wybór strategii tematycznej i influencerów

Na podstawie briefu dobieramy dla Ciebie influencerów, a także określamy tematy i charakter publikowanych treści.

Plan dystrybucji i promocji treści

Ustalamy, jakimi kanałami najlepiej dotrzemy do Twojej grupy docelowej.

Pozyskiwanie leadów

Skuteczna kampania content marketingowa prowadzi do zwiększenia zaufania klientów do Twojej marki, a co za tym idzie, zwiększonej konwersji. Jeżeli w celu pobrania stworzonych przez Ciebie informacji, użytkownik musi podać maila – poszerza się Twoja baza kontaktów.

Na czym polega content marketing?

Marketing treści, w odróżnieniu od innych, jednostronnych technik reklamowych, skupia się na budowaniu długotrwałej relacji z odbiorcą poprzez interakcje i zaangażowanie wykazywane z obydwu stron. Content marketingiem nazywa się wszystkie publikowane i dystrybuowane za pomocą Internetu treści, których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich informacji i wiadomości.

Content marketing jest również techniką wspierającą Inbound Marketing. Jest to rodzaj marketingu internetowego, którego głównym celem są działania dążące do bycia odnalezionym przez potencjalnych klientów. Dzięki publikacjom w mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, LinkedIn, Instagram czy YouTube, a także na branżowych blogach treści dystrybuowane są coraz szybciej. A poza tym… kto nie zaufałby opinii znajomego?

Kampanie content marketingowe są działaniem bardzo specyficznym dla każdego klienta, które mogą przynieść ogromne zyski, nie tylko ekonomiczne.