Pozycjonowanie stron w Anglii
Chociaż Wielka Brytania kilka lat temu opuściła szeregi Unii Europejskiej, relacje biznesowe i kontakty gospodarcze z tym krajem nie osłabły w znaczący sposób. Ponadto w Anglii oraz innych częściach Zjednoczonego Królestwa pozostała niezwykle liczna Polska diaspora, a wielu rodzimych przedsiębiorców szuka tam szans na rozwinięcie własnego biznesu. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, należy koniecznie założyć funkcjonalną stronę internetową, a później przejść do działań SEO, które pomogą jej osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce.
Interesuje cię wypromowanie Twojej strony w angielskim i brytyjskimi internecie? Sprawdź, na czym polega optymalizacja strony www nie tylko pod kątem algorytmów Google, ale również brytyjskich odbiorców. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę pozycjonując firmową stronę internetową, a na co zwiększając widoczność e-sklepu. Czy pod kątem SEO angielska specyfika mocno różni się od Polskiej? Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w UK? Wyjaśniamy!
Dlaczego warto rozwijać biznes na Wyspach i postawić na pozycjonowanie stron w UK?
Wielka Brytania pozostaje jedną z największych gospodarek świata, a przez to bardzo atrakcyjnym rynkiem eksportowym. Całkiem sporo polskich produktów ma w Anglii dobrą renomę nie tylko wśród osób polskiego pochodzenia.
Pozycjonowanie stron w UK pod wyszukiwarkę Google to jedyna słuszna strategia. Google wybiera około 92% Brytyjczyków spoglądających na produkty i usługi w wynikach wyszukiwania. Planując ekspansję na rynku zagranicznym, naprawdę warto rozważyć ten kraj zamieszkały przez 67 milionów zamożnych konsumentów i licznie odwiedzany przez turystów z całego świata.
Pozycjonowanie stron w Anglii – czego oczekują klienci e-sklepów?
Kilka zdań wypada poświęcić handlowi internetowemu. Brytyjski rynek e-commerce już w 2021 roku zbliżył się do wartości 170 miliardów dolarów, a według prognoz ekspertów jego wartość będzie wciąż rosła. W dodatku warto pamiętać, że strona z angielską wersją językową to okno do sprzedaży na arenie międzynarodowej, również poza Wielką Brytanią. O czym nie zapomnieć w przypadku pozycjonowania sklepów w Anglii?
Jak pozycjonować stronę sklepu w UK:
· Responsywna strona na rynek UK – blisko połowa ruchu internetowego w Wielkiej Brytanii jest generowana przez smartfony. Dlatego zdecydowanie warto pozycjonować stronę sklepu w wersji dostępnej na mobile.
· Poprawne opisy produktowe – warto raz jeszcze przypomnieć o British English. Treści z błędami lub amerykańskim słownictwem czy pisownią zniechęcą nowych klientów w angielskiej branży e-commerce.
· Ceny w funtach – drobiazg, o którym łatwo zapomnieć, skupiając się na pozycjonowaniu, zwłaszcza we współpracy z niedoświadczoną agencją SEO.
Jak poprawić pozycjonowanie strony internetowej w Wielkiej Brytanii przy pomocy linków?
Dobry link building odgrywa newralgiczną rolę w kwestii obecności strony na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Poprawnie przeprowadzony audyt SEO powinien natychmiast zbadać linkowanie zewnętrzne. W brytyjskim internecie zdobywanie wartościowych linków wydaje się trudniejsze niż w Polsce, gdzie funkcjonują różne platformy pośredniczące. Poza tym konkurencja jest nieco większa. Na szczęście istnieją metody na skuteczne pozyskiwanie linków.
Sposoby zdobywania linków w UK:
·.
· Współpraca z twórcami stron podobnych tematycznie – sprawdzona praktyka pod warunkiem, że witryny również korzystają z brytyjskiego hostingu i domeny.
· Treść sponsorowane – wiele angielskich portali i sklepów internetowych korzysta w pozycjonowaniu ze sprzedaży publikacji sponsorowanych oferowanych przez wydawców, a nie pośredników.
· Marketing afiliacyjny – jest równie popularny jak w Polsce i przekłada się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google.
Rynek UK – ile trwa i kosztuje pozycjonowanie strony WWW?
Ze względu na dużą konkurencję pozycjonowanie strony www w angielskim internecie bywa droższe niż w Polsce, a na efekty niekiedy należy poczekać nieco dłużej, szczególnie gdy chodzi o promocję sklepu internetowego, a nie pozycjonowanie lokalne mniejszego biznesu. By ograniczyć koszty pozycjonowania w UK, warto poszukać wsparcia w kraju.
Niejedna polska Agencja SEO ma duże doświadczenie w pozycjonowaniu witryn na rynkach zagranicznych, znając ich specyfikę, a także wymagania tamtejszych klientów. Wysoki potencjał brytyjskiego rynku zachęca do rozwoju biznesu właśnie w tym kierunku.