Przejdź do

Pozycjonowanie stron w Anglii

Chociaż Wielka Brytania kilka lat temu opuściła szeregi Unii Europejskiej, relacje biznesowe i kontakty gospodarcze z tym krajem nie osłabły w znaczący sposób. Ponadto w Anglii oraz innych częściach Zjednoczonego Królestwa pozostała niezwykle liczna Polska diaspora, a wielu rodzimych przedsiębiorców szuka tam szans na rozwinięcie własnego biznesu. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, należy koniecznie założyć funkcjonalną stronę internetową, a później przejść do działań SEO, które pomogą jej osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Interesuje cię wypromowanie Twojej strony w angielskim i brytyjskimi internecie? Sprawdź, na czym polega optymalizacja strony www nie tylko pod kątem algorytmów Google, ale również brytyjskich odbiorców. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę pozycjonując firmową stronę internetową, a na co zwiększając widoczność e-sklepu. Czy pod kątem SEO angielska specyfika mocno różni się od Polskiej?  Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w UK? Wyjaśniamy!

Dlaczego warto rozwijać biznes na Wyspach i postawić na pozycjonowanie stron w UK?

Wielka Brytania pozostaje jedną z największych gospodarek świata, a przez to bardzo atrakcyjnym rynkiem eksportowym. Całkiem sporo polskich produktów ma w Anglii dobrą renomę nie tylko wśród osób polskiego pochodzenia.

Pozycjonowanie stron w UK pod wyszukiwarkę Google to jedyna słuszna strategia. Google wybiera około 92% Brytyjczyków spoglądających na produkty i usługi w wynikach wyszukiwania. Planując ekspansję na rynku zagranicznym, naprawdę warto rozważyć ten kraj zamieszkały przez 67 milionów zamożnych konsumentów i licznie odwiedzany przez turystów z całego świata.

Pozycjonowanie stron internetowych w Anglii – na co zwrócić uwagę?

Pozycjonowanie stron w Anglii pod wieloma względami przypomina promowanie witryn www w Polsce. Optymalizacja twojej witryny w języku angielskim rządzi się tymi samymi prawami, bo algorytmy Google działają identycznie. Strategia SEO powinna jednak uwzględniać lokalną specyfikę, na przykład w kwestii słów kluczowych, aby zwiększyć szansę na wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, a jednocześnie zdobyć zaufanie odbiorców w Anglii i na rynku brytyjskim. O czym musisz koniecznie pamiętać w kwestii SEO w Wielkiej Brytanii?

Lokalna domena w Wielkiej Brytanii

Już bez wnikliwej, dokładnej analizy konkurencji zauważysz, że na rynku brytyjskim topowe strony w wynikach wyszukiwarki Google wyróżniają się brytyjską domeną, która przyda się również Twojej stronie. Potencjalnych nowych klientów w tym kraju przyciągnie końcówka .uk lub co.uk, do których internauci w Wielkiej Brytanii są przywiązani. Z kolei lokalna domena .gb nie jest dziś powszechnie używana, więc jej obecność na stronie www mogłaby wzbudzić zdziwienie.

Pozycjonowanie stron UK – treść strony i poprawność językowa

Angielską wersję językową strony należy przygotować z uwzględnieniem tamtejszej specyfiki. Zanim zaczniesz podbijać rynek brytyjski, zatroszcz się o poprawną datę i godzinę, by automatyczne wiadomości do odbiorców były wysyłane zgodnie z tamtejszą strefą czasową. Przygotowując formularze, pamiętaj o poprawnych polach adresowych, w tym brytyjskim kodzie pocztowym, który różni się od polskiego formatu.

Anglia to bardzo wymagający rynek pod względem poprawności językowej. Przygotowując treści, w tym słowa kluczowe, należy pamiętać o specyficznym słownictwie, a przede wszystkim nieco zróżnicowanej pisowni w porównaniu do amerykańskiej wersji języka angielskiego. Ewentualne niedociągnięcia z pewnością ograniczą zaufanie angielskich klientów, dumnych z mowy Szekspira, ale mają także pewne znaczenie przy pozycjonowaniu stron internetowych.

Pozycjonowanie UK – brytyjski hosting

Prowadząc pozycjonowanie zagraniczne warto zadbać o to, aby stronę www umieścić na lokalnym serwerze. Geolokalizacja strony może mieć znaczenie dla algorytmów Google i wpływać na zwiększenie widoczności. Lokalny hosting jest podwójnie ważny, ponieważ wpływa na czas ładowania strony, a nie jest tajemnicą, że dla odbiorców liczy się każda sekunda, natomiast dla robotów Google – nawet milisekundy.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Anglii – frazy kluczowe

Jeśli chodzi o dobór słów kluczowych, działania SEO w Wielkiej Brytanii nie powinny różnić się znacząco od polskiej specyfiki. Do pozycjonowania stron, zależnie od strategii, sprawdzą się zarówno bardzo konkurencyjne słowa kluczowe, jak i frazy typu long tail. Lokalny biznes powinien stawiać na frazy uwzględniające lokalizację.

Poza tym na terenie Wielkiej Brytanii internauci chętnie korzystają z asystenta Google i nie wymawiają swojej lokalizacji, ale poszukują po prostu produktów i ofert dostępnych w pobliżu. Usługi skierowane do nich warto promować przy pomocy wizytówki Google Business.

Pozycjonowanie stron w UK – content marketing nie tylko do pozycjonowania stron.

Proces pozycjonowania na rynkach zagranicznych jest żmudny, natomiast angielską wersję językową warto obudować atrakcyjnymi treściami. Content marketing to przykład działań marketingowych, wspierających dodatkowo efekt pozycjonowania stron poprzez odpowiednie słowa kluczowe. Zaufanie klientów wzbudzają przede wszystkim treści przygotowane przez native speakera znającego codzienne słownictwo Anglików.

Pozycjonowanie stron w Anglii – czego oczekują klienci e-sklepów?

Kilka zdań wypada poświęcić handlowi internetowemu. Brytyjski rynek e-commerce już w 2021 roku zbliżył się do wartości 170 miliardów dolarów, a według prognoz ekspertów jego wartość będzie wciąż rosła. W dodatku warto pamiętać, że strona z angielską wersją językową to okno do sprzedaży na arenie międzynarodowej, również poza Wielką Brytanią. O czym nie zapomnieć w przypadku pozycjonowania sklepów w Anglii?

Jak pozycjonować stronę sklepu w UK:

·         Responsywna strona na rynek UK – blisko połowa ruchu internetowego w Wielkiej Brytanii jest generowana przez smartfony. Dlatego zdecydowanie warto pozycjonować stronę sklepu w wersji dostępnej na mobile.

·         Poprawne opisy produktowe – warto raz jeszcze przypomnieć o British English. Treści z błędami lub amerykańskim słownictwem czy pisownią zniechęcą nowych klientów w angielskiej branży e-commerce.

·         Ceny w funtach – drobiazg, o którym łatwo zapomnieć, skupiając się na pozycjonowaniu, zwłaszcza we współpracy z niedoświadczoną agencją SEO.

Jak poprawić pozycjonowanie strony internetowej w Wielkiej Brytanii przy pomocy linków?

Dobry link building odgrywa newralgiczną rolę w kwestii obecności strony na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Poprawnie przeprowadzony audyt SEO powinien natychmiast zbadać linkowanie zewnętrzne. W brytyjskim internecie zdobywanie wartościowych linków wydaje się trudniejsze niż w Polsce, gdzie funkcjonują różne platformy pośredniczące. Poza tym konkurencja jest nieco większa. Na szczęście istnieją metody na skuteczne pozyskiwanie linków.

Sposoby zdobywania linków w UK:

·         Influencer marketing – wiąże się z dużymi zasięgami i jest przydatne nie tylko w pozycjonowaniu. Influencerzy to osoby kształtujące decyzje zakupowe swoich odbiorców.

·         Współpraca z twórcami stron podobnych tematycznie – sprawdzona praktyka pod warunkiem, że witryny również korzystają z brytyjskiego hostingu i domeny.

·         Treść sponsorowane – wiele angielskich portali i sklepów internetowych korzysta w pozycjonowaniu ze sprzedaży publikacji sponsorowanych oferowanych przez wydawców, a nie pośredników.

·         Marketing afiliacyjny – jest równie popularny jak w Polsce i przekłada się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Rynek UK – ile trwa i kosztuje pozycjonowanie strony WWW?

Ze względu na dużą konkurencję pozycjonowanie strony www w angielskim internecie bywa droższe niż w Polsce, a na efekty niekiedy należy poczekać nieco dłużej, szczególnie gdy chodzi o promocję sklepu internetowego, a nie pozycjonowanie lokalne mniejszego biznesu. By ograniczyć koszty pozycjonowania w UK, warto poszukać wsparcia w kraju.

Niejedna polska Agencja SEO ma duże doświadczenie w pozycjonowaniu witryn na rynkach zagranicznych, znając ich specyfikę, a także wymagania tamtejszych klientów. Wysoki potencjał brytyjskiego rynku zachęca do rozwoju biznesu właśnie w tym kierunku.

Agencja SEO w Warszawie czy pozycjonowanie na własną rękę?

Polepszenie widoczności sklepów internetowych w wyszukiwarce Google to zwykle główny cel właścicieli biznesów. Sprawa jednak nie należy do najprostszych, gdyż bez znajomości aktualnie panujących zasad i reguł można zrobić więcej szkód niż pożytku. Optymalizacja techniczna strony wymaga stałej aktualizacji wiedzy, gdyż algorytmy Google ulegają ciągłym modyfikacjom. Oczywiście nie wyklucza to podejmowania działań samodzielnie, natomiast działając w dłuższej perspektywie, niezbędna wydaje się wiedza i doświadczenie ekspertów z branży, którzy skuteczne pozycjonowanie strony mają w małym palcu.

Wybór należy do Ciebie, przy czym należy pamiętać, że działania SEO obejmują wiele różnych i często skomplikowanych procesów, składających się z wielorakich etapów i koniecznych analiz.

Mówiąc w maksymalnym skrócie: przygotowanie odpowiedniej strategii SEO wymaga dużo wysiłku, począwszy od analizy słów kluczowych, przez optymalizację istotnych elementów na stronie, tworzenie odpowiednio dopasowanych treści (m.in. artykułów blogowych czy opisów kategorii), aż po zdobywanie wartościowych linków.

Mało tego – ogromną rolę odgrywają też czynniki będące „poza stroną”, czyli np. charakterystyka danej branży, specyfika konkretnej firmy oraz poznanie potrzeb i intencji grupy docelowej.

Istotna jest również szczegółowa analiza konkurencji – w końcu dobrze wiedzieć, jakie działania w kwestii pozycjonowania swoich witryn podejmują inne firmy, aby osiągać lepsze wyniki.

Należy być także wyczulonym na aktualizację algorytmów Google, ponieważ może się okazać, że coś, co znakomicie działało do pewnego czasu, nie jest już najlepszą metodą na walkę o większą widoczność.

Wykonanie tych wszystkich kroków wciąż nie gwarantuje szybkiego wzrostu widoczności. Działania z obszaru SEO są zwykle widoczne w długookresowej perspektywie. Zazwyczaj trzeba uzbroić się w cierpliwość i trochę poczekać na spodziewane efekty, lecz po upływie wymaganego czasu dają one wymierne, długofalowe korzyści.

Jeżeli nie chcesz poświęcać czasu na powolne wgryzanie się w tajniki SEO i pozycjonowanie swojej strony metodą prób i błędów, a zamiast tego wolisz skupić się na rozwoju biznesu, oddaj pozycjonowanie w Warszawie w ręce profesjonalistów. Chętnie kompleksowo zajmiemy się tym odpowiedzialnym zadaniem, bazując na wiedzy i doświadczeniu naszych ekspertów oraz profesjonalnych narzędziach do analiz.

Na podstawie audytu strony, zbadania profilu linków oraz analizy konkurencji ustalimy, a następnie wdrożymy optymalną dla Twojego biznesu (i budżetu) strategię działania.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie wyceniamy zawsze adekwatnie do potrzeb Twojego biznesu, abyśmy wspólnie mogli osiągnąć realne korzyści, z których będziemy zadowoleni.

Działania z zakresu pozycjonowania w każdym przypadku wymagają indywidualnej, kompleksowej analizy. Sprawdzamy nie tylko bieżącą jakość strony, ale także weryfikujemy branżę i poczynania konkurencji. Cena będzie uzależniona od aktualnego stanu witryny i ilości zmian, jakie muszą zostać wprowadzone, by osiągnąć realną poprawę widoczności na tle konkurencji.

SEO czasem może wiązać się ze sporymi wydatkami, ale niewątpliwie jest to inwestycja, a poniesione koszty optymalizacji zwrócą się z wielokrotnością.

Jak długo muszę czekać na efekty optymalizacji?

Pozycjonowanie to proces długofalowy. Nie miej złudzeń, że po wdrożeniu wszystkich działań zaczniesz natychmiastowo osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Polecamy zapoznać się ze sposobami oceny strony używanymi przez algorytm Google. W dużym uproszczeniu roboty sprawdzają treść, jakość, linki wychodzące oraz słowa kluczowe zawarte w tekście. Jeśli będziesz na bieżąco wprowadzać zmiany i starać się udoskonalać swoją witrynę, pamiętając przy tym o zasadach SEO, roboty Google zaczną częściej wchodzić na Twoją stronę, co przełoży się na lepsze pozycje w rankingu.

Na efekty pozycjonowania mają również wpływ następujące czynniki:

specyfika branży, w której prowadzisz biznes;

obrana strategia SEO, która w zależności od celu różni się czasem osiągnięcia konkretnych wyników;

wcześniejsze działania prowadzone na Twojej stronie, które przekładają się na sposób jej postrzegania przez roboty Google;

liczba i jakość linków zewnętrznych prowadzących do witryny;

intensywność działań prowadzonych przez konkurencję.

Czy pozycjonowanie lokalne jest usługą jednorazową?

Zgodnie z tym, co pisaliśmy powyżej — działania SEO to skomplikowane procesy, które są widoczne w długookresowej perspektywie. Optymalizując stronę, chcemy zdobyć lepszą widoczność, ale także ją utrzymać. Aby to osiągnąć, wykonujemy różnorakie analizy oraz inne niezbędne czynności zarówno na stronie (on-site SEO), jak i poza nią (off-site SEO).

Pozycjonowanie strony będzie skuteczne, jeśli pozostanie ona pod stałą kontrolą. Porzucenie czynności monitorowania działań może się wiązać z utraceniem ruchu i pozycji, z czego na pewno skorzysta konkurencja.

Czy agencja SEO, z którą nawiążę współpracę, powinna być z Warszawy?

Lokalizacja agencji SEO nie ma żadnego znaczenia. Optymalizacja strony to usługa, którą można przeprowadzić całkowicie zdalnie. Wybierając firmę, która zajmie się Twoją witryną, lepiej będzie zwrócić uwagę na skuteczność i wyniki niż na położenie biura.