Przejdź do

Pisanie tekstów na strony internetowe

W internecie istnieją prawie 2 miliardy stron. Co więcej – jest to liczba, która rośnie z dnia na dzień, z sekundy na sekundę. Czy istnieje szansa, by się wśród nich wyróżnić?

Dobrze napisane treści na stronę nie próbują konkurować ze wszystkimi – ich wartością jest to, że trafiają dokładnie do Twojego klienta i pracują na Twój zysk. Pomożemy Ci tworzyć je w sposób, który pozwoli Ci zrealizować założone cele.

Kiedy teksty na stronę będą Ci potrzebne?

Strona internetowa powinna w skuteczny i efektywny sposób realizować konkretny cel. W końcu nie publikujesz jej ot tak, tylko liczysz na pomoc w osiąganiu zysków. Zastanwiałeś się więc, jakie zadanie powinna spełnić Twoja?

Budowanie wizerunku

Często celem naszej strony WWW jest po prostu budowanie wizerunku. Oczywiście może to przybierać różne formy – witryna może prezentować Twoją firmę lub Ciebie jako eksperta w danej branży, pokazywać działania pozafirmowe (na przykład działalność charytatywną) lub wręcz przeciwnie – budować wizerunek firmy działającej tak prężnie, że lepiej z nią nie zadzierać.

Sprzedaż produktów w ecommerce

Nie jest żadną tajemnicą, że dobrze napisane teksty sprzedają więcej. Jeśli prowadzisz e-commerce, to pewnie wiesz już, jak ważne są wyczerpujące opisy produktów, których wprost nie może tam zabraknąć. Masz też świadomość, jak wiele czasu w sumie potrafi pochłonąć pisanie tekstów na strony internetowe. Zlecając to nam, zyskasz nie tylko cenny czas, ale też zwiększysz sprzedaż swoich produktów bądź usług.

Nawiązywanie relacji z obecnymi i nowymi klientami

Treści na stronę WWW to nie tylko teksty sprzedażowe – to także prowadzenie bloga firmowego, na którym przedstawisz bliżej swoją firmę oraz zaprezentujesz materiały edukacyjne na temat Twoich produktów i usług. Dzięki temu klienci dowiedzą się, jak najlepiej je wykorzystać i jakie korzyści mogą im przynieść.

Marketing treści, czyli content marketing, będzie też elementem ścieżki zakupowej klienta – prowadzącej go od pierwszego kontaktu z firmą (po tym, jak znalazł ją w wyszukiwarce), aż po sam zakup. Na wszystkich etapach tej drogi potrzeba skutecznego i przemyślanego copywritingu.

Poprawa pozycji w wyszukiwarce

Umiejętne prowadzenie bloga firmowego bardzo mocno wpływa również na wysoką pozycję strony w wyszukiwarce. Jeśli treści na Twoim blogu firmowym będą odpowiadały na pytania wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę, to ze znalezieniem Twojej strony nie będą mieli żadnego problemu. Dzięki temu zyskasz dużo większy ruch, a co za tym idzie – więcej klientów, transakcji czy odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą.

Prezentacja oraz sprzedaż produktów i usług

Nie ma co kryć – większość z nas prowadzi biznes w internecie po to, by zarabiać. Celem istnienia strony www ma być więc pomoc w osiąganiu zysków. My o tym wiemy, dlatego oferujemy Ci tworzenie treści, które zachęcą odbiorców do skorzystania z oferty i zakupu Twoich produktów lub usług.

Jakie korzyści dadzą Ci dobre teksty na stronę internetową?

Profesjonalne teksty na strony WWW:

  • budują pożądany przez Ciebie wizerunek Twojej marki w internecie,
  • pokazują, że jesteś ekspertem w swojej branży,
  • budzą zaufanie potencjalnych klientów,
  • dostarczają wartościowych informacji, porad, odpowiadają na pytania i problemy użytkowników,
  • tworzą z nimi trwałą relację,
  • prezentują Twoją firmę z najlepszej – nomen omen – strony,
  • wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce i zwiększają ruch organiczny,
  • budują świadomość marki i wysyłają w internet sygnał, że Twoja firma istnieje i jest wiarygodna,
  • przekazują wartości i misję marki,
  • zwiększają sprzedaż.

Czym charakteryzują się nasze teksty?

Skuteczne teksty na strony internetowe mają za zadanie przyciągnąć klientów i zatrzymać ich na stronie na dłużej. Czym więc się charakteryzują?

Są spójne z komunikacją i strategią marki

Dobrze przemyślane i wpisujące się w strategię marketingową marki teksty pomagają nam zachować spójność języka – zarówno tego, którym mówi strona, jak i tego, którym posługują się Twoi klienci.

Tworzenie treści na strony WWW to cały proces – od ustalenia charakterystyki grupy docelowej, aż po wypracowanie strategii komunikacji. Teksty nie mogą być jedynie „wypełniaczami” – muszą nieść ze sobą treść, którą odbiorcy będą chcieli czytać. Jeśli będziesz mówił do nich ich językiem, wzbudzisz w nich zaufanie – i to nie tylko do marki, ale też całej oferty.

Mówią do odbiorcy językiem korzyści

Język korzyści to niezwykle istotna część copywritingu i tekstów sprzedażowych. Jak sama nazwa wskazuje, prezentuje on korzyści, które klient zyska po skorzystaniu z Twojej oferty. Muszą być one przedstawione w taki sposób, by nie były nachalną reklamą, tylko przekonaniem klienta o tym, że wybierając ofertę Twojej marki, podejmie najlepszą z możliwych decyzji.

Stosowanie języka korzyści jest więc techniką umożliwiającą zaprezentowanie oferty i opisów produktów w taki sposób, aby klient dostrzegł ich realną wartość.

Są wartościowe, unikalne i użyteczne

Kopiowanie treści z innych stron jest niedopuszczalne. Nie tylko dlatego, że świadczy o nieprofesjonalnym podejściu i jest prawnie zabronione – grozi też zablokowaniem pokazywania strony w wynikach wyszukiwania i może bardzo źle wpłynąć na jej pozycję.

Nawet jeśli teksty działają na jednej stronie, to wcale nie muszą być równie skuteczne na innej – bo inna jest także grupa docelowa i klienci.

Realizują cele biznesowe Twojej firmy

Ile biznesów, tyle celów do zrealizowania. Tworzenie treści na strony WWW powinno pomagać w ich osiąganiu – w pośredni lub bezpośredni sposób.

Jeśli Twoim celem jest dostarczenie wartościowej wiedzy i odpowiedzi na pytania użytkowników, pomożemy Ci to zrealizować za pomocą content marketingu. W przypadku sklepu internetowego – napiszemy dla Ciebie opisy produktów, które zwiększą sprzedaż.

Do każdego celu dobierzemy inne środki i opracujemy szczegółową strategię.

Są zoptymalizowane pod wyszukiwarkę

Teksty na stronę WWW powinny być przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarki. W końcu ruch organiczny z Google jest niezwykle wartościowy; ma też bezpośredni wpływ na zapytania i jakość generowanego ruchu na stronę.

Dlatego też pisanie tekstów na strony internetowe powinno odbywać się zgodnie z najnowszymi trendami i zasadami SEO. Treści, które powstają właśnie w ten sposób, są w stanie znacząco zwiększyć liczbę odwiedzin serwisu i kierować na niego konkretną grupę odbiorców.

Jak pracujemy?

Być może zaskoczy Cię fakt, że w całym procesie tworzenia tekstów na stronę internetową, samo ich pisanie jest – wbrew pozorom – jedną z ostatnich czynności.

Zanim postawimy pierwszą literę, przeprowadzamy kilkuetapowy proces poznawania Twojej marki i jej odbiorców. Określamy jej cel, USP (ang. unique selling proposition, czyli wyróżnika rynkowego), badamy branżę oraz analizujemy zachowania jej potencjalnych klientów – ich języka, problemów czy pragnień.

Tworzenie treści na strony WWW wymaga czasu, doświadczenia i umiejętności – to już wiesz. Jednak nie może się to odbywać także bez rzetelnego researchu i przygotowania.

Dlatego napisz do nas. Stworzymy dla Ciebie nie tylko teksty na stronę internetową, ale także opracujemy strategię komunikacji i dotarcia do Twojej grupy docelowej.