Przejdź do

Pisanie tekstów na strony internetowe

W sieci istnieją prawie 2 miliardy stron internetowych. Co więcej – jest to liczba, która rośnie z dnia na dzień, z sekundy na sekundę (możesz ją sprawdzić wpisując w wyszukiwarkę frazę: Total Number of Websites). Samo założenie witryny w dzisiejszych czasach nie stanowi większego problemu, jednak już nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, na co należy zwrócić uwagę, by wyróżnić się wśród tak ogromnej ilości internetowych treści.

Dobrze napisany tekst na stronę internetową nie próbuje konkurować ze wszystkimi innymi – jego podstawową wartością jest to, że trafia dokładnie do Twojego klienta i pracuje na Twój zysk. Jak więc tworzyć artykuły w sposób, który pozwoli Ci zrealizować założone cele? Które elementy są ważne dla skutecznego tekstu? Jakie słowa kluczowe powinny się w nim znaleźć? Czy pisanie tekstów na stronę internetową może być aż tak skomplikowane?

My dobrze znamy odpowiedzi na te pytania, więc jeśli chcesz pomóc swojej firmie, wystarczy, że zwrócisz się do nas. Copywriting i zasady SEO to dla nas świat bez tajemnic, zatem chętnie pomożemy Ci stworzyć dobrej jakości treści, które uatrakcyjnią Twoją stronę internetową!

W jakim celu pisać teksty na stronę internetową?

Strona internetowa powinna w skuteczny i efektywny sposób realizować konkretny cel. W końcu nie publikujesz jej ot tak, tylko liczysz na pomoc w zwiększeniu zysków. Jednak aby potencjalni klienci mogli Ci zaufać i zauważyć Twoją stronę, należy umieścić na niej odpowiedniego rodzaju treści, które zainteresują użytkowników i zarazem będą dla nich atrakcyjne i użyteczne. Dzięki dobrze napisanym tekstom będziesz mógł osiągnąć ważne z biznesowego punktu widzenia cele.

Świadomość marki

Proces budowania świadomości marki w umysłach odbiorców jest zazwyczaj dosyć długi i złożony. Pod hasłem tym kryje się jednak nie tylko samo zdawanie sobie sprawy z istnienia firmy przez konsumentów, ale też cechy, które odróżniają ją od konkurencji. Dobrze poprowadzone działania komunikacyjne i marketingowe pozwolą nie tylko na zwiększenie popularności marki, ale także na podkreślenie jej wyjątkowości w porównaniu do innych.

W tym zabiegu niewątpliwie pomoże regularne publikowanie tekstów – zarówno na stronie internetowej, jak i w social mediach. To właśnie dzięki nim możesz dostarczyć aktualne informacje na temat swojej firmy, dzięki czemu pozwolisz się lepiej poznać swoim potencjalnym klientom, a także zbudujesz swoją wiarygodność. Jednak tego zadania nie musisz wcale wykonywać sam – o content na Twojej stronie zadbać może agencja marketingowa, która do pisania profesjonalnych tekstów zatrudnia doświadczonego copywritera.

Prezentacja oraz sprzedaż produktów i usług

Nie ma co kryć – większość z nas prowadzi biznes online po to, by zarabiać. To właśnie tutaj możesz dotrzeć ze swoim produktem lub usługą do jeszcze większej liczby osób, a także zdobyć kluczowe dla nawiązania intratnej współpracy kontakty. W dzisiejszych czasach, jeśli Twojej firmy nie ma w sieci, nie masz szansy na zaprezentowanie się wielu potencjalnym klientom.

Celem istnienia strony internetowej ma być więc pomoc w osiągnięciu zysków. Niezastąpiony w tym zakresie będzie każdy tekst, który w jak najlepszym świetle przedstawi Twoją ofertę. My o tym wiemy, dlatego nasza agencja pomoże Ci stworzyć treści, które zachęcą osoby odwiedzające Twoją stronę do zakupu oferowanych przez Ciebie produktów lub usług.

Budowanie wizerunku

Często celem naszej strony internetowej jest także budowanie wizerunku. To od niego zależy, jak Twój biznes będą postrzegać potencjalni klienci, współpracownicy i cały rynek. Oczywiście działanie to w zależności od danej sytuacji przybiera różne formy – możesz zaprezentować swoją firmę lub siebie jako eksperta w danej branży lub też budować wizerunek firmy działającej tak prężnie, że lepiej z nią nie konkurować.

Dobrym sposobem na zyskanie sympatii osób z zewnątrz jest pokazywanie działań pośrednio związanych z Twoim biznesem, takich jak działalność charytatywna, wzbogacone fotografiami relacje z różnego rodzaju konferencji lub wypadów integracyjnych, a nawet opowiedzenie o swoich hobby i pasjach. Pamiętaj również o tym, aby chwalić się sukcesami zarówno samej firmy, jak i jej pracowników.

Niezależnie od tego, który kierunek wybierzesz, my sprawimy, by na twoją stronę trafiły teksty, które idealnie przedstawią pożądany obraz Ciebie i Twojego przedsiębiorstwa.

Sprzedaż produktów w e–commerce

Nie jest żadną tajemnicą, że dobrze zredagowane treści na stronie internetowej sprzedają więcej. Jeśli prowadzisz e-commerce, to pewnie wiesz już, jak ważne są wyczerpujące opisy oferowanych produktów, których wprost nie może tam zabraknąć. Masz też świadomość tego, jak wiele pracy musisz włożyć w napisanie tekstów na strony internetowe. Zlecając to nam, zyskasz zatem nie tylko więcej cennego czasu, ale też zwiększysz sprzedaż swoich produktów bądź usług.

Nawiązywanie relacji z obecnymi i nowymi klientami

Treści na stronę WWW to nie tylko pisanie tekstów sprzedażowych, ale też prowadzenie bloga firmowego, na którym przybliżysz odbiorcom swoje działania oraz zaprezentujesz materiały edukacyjne na temat Twoich produktów i usług. Dzięki temu klienci uzyskają informacje z pierwszej ręki, jak najlepiej je wykorzystać i jakie korzyści mogą im przynieść.

Marketing treści, czyli content marketing, będzie też elementem ścieżki zakupowej klienta – prowadzącej go od pierwszego kontaktu z firmą (po tym, jak znalazł ją w wyszukiwarce), aż po sam zakup. Na wszystkich etapach tej drogi niezbędny jest skuteczny i przemyślany copywriting. Tylko profesjonalnie napisany tekst wzbudzi zaufanie odbiorcy i zachęci do powrotu na Twoją stronę internetową w przyszłości.

Poprawa pozycji w wyszukiwarce

Oprócz wyżej wspomnianego content marketingu, umiejętne prowadzenie witryny bardzo mocno wpływa również na wysoką pozycję strony w wyszukiwarce. Doświadczony copywriter świetnie zdaje sobie z tego sprawę, a jego znajomość zasad SEO pomaga mu pisać w sposób, który szczególnie upodobał sobie Google. Profesjonaliści doskonale wiedzą, że dobry tekst na stronę internetową powinien zawierać w sobie konkretne słowa kluczowe i odpowiednie frazy.

Według zasad SEO, jeśli treści, a w szczególności frazy umieszczone na Twoim blogu firmowym będą odpowiadały na pytania wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę, to ze znalezieniem Twojej strony internetowej nie będą mieli oni żadnego problemu. Dzięki temu zyskasz dużo większy ruch, a co za tym idzie – więcej klientów, transakcji czy odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą i nawiązaniem z Tobą współpracy.

Jakie korzyści dadzą Ci dobre teksty na stronę internetową?

Profesjonalne teksty na strony WWW:

• budują pożądany przez Ciebie wizerunek Twojej marki w internecie,

• pokazują, że jesteś ekspertem w swojej branży,

• budzą zaufanie potencjalnych klientów,

• dostarczają wartościowych informacji, porad, odpowiadają na pytania i problemy użytkowników,

• tworzą z nimi trwałą relację,

• prezentują Twoją firmę z najlepszej strony,

• wpływają na widoczność Twojej strony w Google i zwiększają ruch organiczny,

• budują świadomość marki i wysyłają w internet sygnał, że Twoja firma istnieje i jest wiarygodna,

• przekazują wartości i misję marki,

• zwiększają sprzedaż.

Czy warto pisać teksty na stronę samemu?

Teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie, by teksty na stronę internetową tworzyć na własną rękę. Co więcej, może się nawet okazać, że te treści będą całkiem skuteczne – w końcu pochodzić będą z pierwszej ręki. Jednak warto się zastanowić, czy nasza wiedza jest na pewno na tyle rozległa, że pozwoli nam na napisanie treści, które dotrą do jak największej liczby użytkowników.

W dzisiejszym świecie sama znajomość języka polskiego, zasad gramatycznych i ortograficznych nie wystarczy, aby dany tekst uznać za „dobry” w rozumieniu zasad SEO. Konkurencja jest zdecydowanie za duża, aby robić to bez odpowiedniego przygotowania.

Profesjonalnie napisane treści na stronę www są Ci potrzebne tak naprawdę od pierwszego dnia jej istnienia w internecie, warto więc skorzystać z pomocy zawodowego copywritera, aby zapewnić swojej firmie dobry start.

Jak pracujemy?

Być może zaskoczy Cię fakt, że w całym procesie tworzenia tekstów na stronę internetową samo ich pisanie jest – wbrew pozorom – jedną z ostatnich czynności.

Zanim postawimy pierwszą literę, przeprowadzamy kilkuetapowy proces poznawania Twojej marki i jej odbiorców. Najpierw więc musimy zebrać i uporządkować o niej pewne informacje: określamy jej cel, USP (ang. unique selling proposition, czyli wyróżnik rynkowy), badamy branżę oraz analizujemy zachowania jej potencjalnych klientów – ich język, problemy czy pragnienia.

Tworzenie treści na strony WWW wymaga czasu, doświadczenia i umiejętności – to już wiesz. Jednak nie może się to odbywać także bez rzetelnego researchu i przygotowania.

Dlatego napisz do nas. Stworzymy dla Ciebie nie tylko teksty na stronę internetową, ale także opracujemy strategię komunikacji i dotarcia do Twojej grupy docelowej. Teksty przygotowane przez zawodowego copywritera z pewnością sprawią, że Twoja strona jeszcze skuteczniej spełniać będzie cel Twojego przedsiębiorstwa.

Czym charakteryzują się nasze teksty?

Skuteczne teksty na strony internetowe mają za zadanie przyciągnąć klientów i zatrzymać ich na stronie na dłużej. Czym dokładnie się charakteryzują?

Są spójne z komunikacją i strategią marki

Dobrze przemyślane i wpisujące się w strategię marketingową marki teksty pomagają nam zachować spójność języka – zarówno tego, z którym kojarzona jest firma (więc i cała strona internetowa), jak i tego, którym posługują się Twoi klienci.

Tworzenie treści na strony WWW to dość złożony proces – od ustalenia charakterystyki grupy docelowej, aż po wypracowanie całej strategii komunikacji. Teksty nie mogą być jedynie „wypełniaczami” – muszą nieść ze sobą konkretne informacje oraz treść, która zainteresuje Twojego odbiorcę. Jeśli strona będzie mówiła do niego jego językiem, wzbudzisz jego zaufanie – i to nie tylko do marki, ale też całej oferty.

Mówią do odbiorcy językiem korzyści

Język korzyści to niezwykle istotna część tekstów sprzedażowych. Jak sama nazwa wskazuje, prezentuje on korzyści, które klient zyska po skorzystaniu z Twojej oferty. Muszą być one przedstawione w taki sposób, by nie były nachalną reklamą, tylko przekonaniem klienta, że wybierając ofertę Twojej marki, podejmie najlepszą z możliwych decyzji.

Język korzyści jest więc techniką z powodzeniem wykorzystywaną przez copywriting, która umożliwia zaprezentowanie na stronie internetowej oferty i opisów produktów w taki sposób, aby klient dostrzegł ich realną wartość.

Są wartościowe, unikalne i użyteczne

Kopiowanie treści z innych stron internetowych jest niedopuszczalne. Nie tylko dlatego, że świadczy o nieprofesjonalnym podejściu i jest prawnie zabronione, ale grozi też zablokowaniem pokazywania strony w wynikach wyszukiwania i może bardzo źle wpłynąć na jej pozycję.

Poza tym, nawet jeśli teksty będą dobrze sprawdzać się na jednej stronie, to wcale nie muszą być równie skuteczne na innej – bo inna jest także jej grupa docelowa i klienci. Dlatego właśnie tak bardzo istotnym elementem jest to, aby treści na Twojej stronie były oryginalne, dopasowane do potrzeb Twojej firmy, a jednocześnie wartościowe i użyteczne.

Realizują cele biznesowe Twojej firmy

Ile biznesów, tyle celów do zrealizowania. Tworzenie treści na strony WWW powinno pomagać w ich osiąganiu – w pośredni lub bezpośredni sposób.

Jeśli Twoim celem jest dostarczenie wartościowej wiedzy i odpowiedzi na pytania użytkowników, pomożemy Ci to zrealizować za pomocą content marketingu. W przypadku sklepu internetowego – napiszemy dla Ciebie opisy produktów, dzięki którym będziesz bardziej widoczny w sieci, co pozytywnie wpłynie na samą sprzedaż.

Do każdego celu dobierzemy inne środki i opracujemy szczegółową strategię.

Są zoptymalizowane pod wyszukiwarkę

Teksty na stronę WWW powinny być przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarki. W końcu ruch organiczny z Google jest niezwykle wartościowy; ma też bezpośredni wpływ na zapytania i jakość generowanego ruchu na stronie.

Dlatego też pisanie tekstów na strony internetowe powinno odbywać się zgodnie z najnowszymi trendami i zasadami SEO. Treści, które powstają właśnie w ten sposób, są w stanie znacząco zwiększyć liczbę odwiedzin serwisu i kierować na niego konkretną grupę odbiorców.

Na jakie rodzaje stron tworzymy treści?

Sklepy internetowe i e-commerce

Czyli wszelkiego rodzaju sprzedaż produktów i usług na stronie internetowej. Mogą to być zarówno treści na stronę główną oraz na podstrony ofertowe, jak i opisy produktów czy kategorii.

Blogi firmowe

Blogi z poradnikami, treściami edukacyjnymi i wizerunkowymi, które w znakomity sposób uatrakcyjniają strony internetowe, a także budują pozytywny wizerunek marki w oczach jej potencjalnych klientów.

Landing page

Za pomocą atrakcyjnej struktury i języka korzyści stworzymy dla Ciebie stronę sprzedażową przeznaczoną do realizacji konkretnego celu – zapisu na newsletter, pobrania pliku lub sprzedaży Twojego produktu (kursu, książki, biletu na wydarzenie).

Strony firmowe

Tworzymy także treści na strony internetowe, które zaprezentują Twoją firmę lub Ciebie wraz z portfolio i będą budować samą obecność w sieci, a także wizerunek eksperta w danej branży.

Możemy napisać też treści na strony korporacyjne zgodnie ze stawianymi im wymaganiami, pamiętając jednak o klarowności przekazu i atrakcyjności tekstu.

I wszystkie pozostałe

Potrzebujesz tekstów na inny rodzaj strony internetowej? Żaden problem – dostosujemy treści do Twoich potrzeb i wymagań odbiorców, do których chcesz dotrzeć.