Przejdź do

Influencer Marketing

Influencer Marketing to niezwykle popularna i szybko rozwijająca się branża. Bazuje przede wszystkim na zaufaniu odbiorców do swoich ulubionych twórców, którzy przyciągają do siebie tysiące, a nawet setki tysięcy osób. W ten sposób budują swoją społeczność, tworzą z nią niemal realne relacje i – chcąc nie chcąc – stają się influencerami.

Dlatego też warto rozpocząć z nimi współpracę – szczególnie w dobie internetu i social mediów. Jej efektem może być m.in. zbudowanie zaufania do marki i produktów czy usług, które ma ona do zaoferowania. Jeżeli jednak nie wiesz, od czego zacząć i jak się za to zabrać, spieszymy z wyjaśnieniem.

Czym jest Influencer Marketing?

Jak już wspominaliśmy, Influencer Marketing to w ostatnich latach jedna z najbardziej popularnych form marketingu internetowego. Polega na korzystaniu ze swego rodzaju więzi i zaufania, którym odbiorcy darzą swoich ulubionych twórców – czy to internetowych, czy po prostu znanych i wpływowych, przynajmniej w obrębie danej społeczności. Tych twórców określa się mianem influencerów, którzy – w dużym skrócie – potrafią wywierać wpływ na opinię innych ludzi i tworzą z nimi swego rodzaju relacje. Dzięki temu są w stanie osiągać lepsze wyniki niż niejedna kampania reklamowa o wysokim budżecie.

Współpraca z influencerami opiera się więc na tworzeniu określonych treści, popartych opinią osób posiadających autorytet wśród swojej ściśle określonej grupy docelowej. Influencerzy, promując dany produkt lub usługę w przygotowanym przez siebie (zazwyczaj) materiale (posty, InstaStories, filmy na YouTubie itp.), zachęcają odbiorców do zapoznania się z ofertą marki, z którą właśnie współpracują. Tym samym budują do niej zaufanie wśród swojej mniejszej lub większej społeczności. To jak z poleceniem od najlepszej koleżanki – wiadomo, że chętniej kupisz produkt, który ona już wypróbowała i się jej sprawdził.

 

Co wyróżnia Influencer Marketing?

Influencer Marketing i związana z nim współpraca z influencerami w dużej mierze skupiają się na tworzeniu treści popartych opinią wpływowych osób. Badania Influencer Marketing Hub wykazują, że aż 84% internautów wierzy internetowym rekomendacjom prawie tak samo jak rekomendacjom osobistym – od bliskich czy po prostu znajomych osób. Wiąże się to przede wszystkim ze spadkiem zainteresowania użytkowników popularnymi reklamami typu: pop-up, display czy baner.

Robiąc zakupy, chcemy mieć również pewność, że dokonujemy wyboru najlepszego z możliwych. Z roku na rok kupujemy bardziej świadomie, w związku z czym wolimy wybierać produkty czy usługi marek, o których wiemy już nieco więcej i które darzymy zaufaniem. Nie musi być ono zależne od naszych doświadczeń; może być budowane właśnie przez influencerów o podobnych do naszych upodobaniach czy po prostu zainteresowaniach.

Można zatem stwierdzić, że Influencer Marketing jest odpowiedzią na potrzebę otrzymywania rekomendacji ze strony wiarygodnych osób. Tymi osobami są influencerzy, których można już zestawić z niejedną gwiazdą wielkiego formatu, przewijającą się w reklamach puszczanych między programami w telewizji.

Określ swoje cele

Na pierwszym etapie zastanów się, jaki jest Twój cel i jakie efekty chcesz osiągnąć. Dzięki temu uzyskamy niezbędną wiedzę, która pomoże zarówno nam, jak i Tobie obrać właściwy kierunek dalszych działań. Wybierzemy media, dostosujemy narzędzia, dobierzemy odpowiednich influencerów i przeprowadzimy kampanię tak, by osiągnęła wszystkie zamierzone przez Ciebie cele.

Wybierz grupę odbiorców

Stworzymy profil odbiorcy, na którym najbardziej Ci zależy. Wspólnie określimy lub doprecyzujemy Twoją grupę docelową. Na tej podstawie wybierzemy skuteczny, najbardziej efektywny oraz dostosowany do Twoich celów i potrzeb sposób komunikacji. Dobierzemy media oraz influencerów, którzy najpewniej sprawdzą się w danej grupie docelowej. Dzięki temu przestaniesz „błądzić” i dotrzesz do osób potencjalnie zainteresowanych tym, co masz im do zaoferowania, a co za tym idzie – bardziej skorych do sfinalizowania sprzedaży.

Wybór właściwych influencerów

Sporządzimy listę influencerów, którzy – naszym zdaniem – najbardziej pasują do Twojej kampanii. Sprawdzimy, jak angażują swoich odbiorców oraz jaki sposób przekazu preferują. Przy pomocy specjalistycznych narzędzi zweryfikujemy również ich zasięgi. Dzięki temu w Twojej kampanii wezmą udział sami rzetelni, kompetentni i wartościowi influencerzy, którzy tworząc swoją społeczność, mają wśród jej członków wiele do powiedzenia – i to także w Twoim imieniu.

 

Jakie korzyści płyną z Influencer Marketingu?

W czasach, kiedy na korzystanie z internetu poświęcamy niemal siedem godzin dziennie (dane z 2020 roku; źródło: we are social, Hootsuite, Digital 2020: July Global Statshot), warto poprosić o pomoc właśnie influencerów. W końcu to w dużej mierze w ich towarzystwie spędzamy ten czas w internecie.

Dzięki nim dowiadujemy się o najnowszych produktach interesujących nas marek, a także o aktualnych promocjach. Często nawet dzieje się tak, że to influencerzy oferują nam różnego rodzaju zniżki czy bony rabatowe, które dostają od firm – i to właśnie w ramach współpracy z markami.

Influencer Marketing pozwala więc przede wszystkim generować zasięgi, zwiększać świadomość marki. Oryginalne kampanie na YouTubie, w social mediach czy po prostu recenzje bloggerskie to nowoczesne produkty promocyjne, umożliwiające marce zaistnienie, wyróżnienie się i dotarcie do grupy docelowej z ciekawym, angażującym oraz skutecznym przekazem.

 

Od czego zacząć współpracę z influencerami?

Na początku warto zastanowić się, z jakimi influencerami chciałbyś rozpocząć współpracę; ograniczyć wybór do konkretnych twórców z interesującej Cię kategorii, którzy tworzą treści odpowiadające Tobie i Twojej grupie docelowej. Nie jest to łatwe; internet obfituje w różne treści – od tych mniej do bardziej wartościowych. Podobnie jest z influencerami – możesz trafić na tych mniej lub bardziej „prawdziwych” i… rzetelnych.

Dobór odpowiednich twórców będzie więc kluczowym elementem rozpoczynania całej kampanii. Ich „moc” to przecież relacje i zaufanie, które łatwo naciągnąć bądź stracić. Wobec tego warto podjąć się współpracy z kimś, kto będzie mógł godnie i długoplanowo reprezentować markę – zwiększając świadomość i budując zaufanie wśród swojej społeczności. Dzięki takim działaniom pozyskasz wartościowych klientów, którzy będą chcieli pozostać z Tobą na dłużej.

Oprócz publikowanych przez influencerów treści i ich zasięgów ważne są także media, w obrębie których działają. Instagram, YouTube, Snapchat, TikTok… jest w czym wybierać. Niektórych można znaleźć w wielu miejscach – warto więc zbadać, które medium będzie najlepszym rozwiązaniem i sprawdzi się właśnie wśród Twojej docelowej grupy odbiorców. Pomyśl – czy kupiłbyś szkolenie SEO od influencerki z Instagrama, na co dzień zajmującej się gotowaniem? Nie? No właśnie.

W związku z tym dobrze by było, gdybyś był na bieżąco z tym, co dzieje się w świecie social mediów i różnych aplikacji. Znajomość i śledzenie aktualnych trendów oraz obserwowanie ludzi, którzy w danym momencie znajdują się na topie, z pewnością ułatwią Ci prowadzenie ciekawej kampanii i rozpoczęcie współpracy z influencerami. Jeżeli jednak nie masz czasu, chęci lub po prostu czujesz, że internet to dla Ciebie czarna magia i nic dobrego z tego nie wyjdzie – napisz do nas! Z przyjemnością Ci pomożemy.

 

Dlaczego my?

Kampanie YouTube, reklama na TikToku, reklama na Snapchacie czy reklama na Facebooku to nasza codzienność. Prowadzimy zarówno mniej, jak i bardziej skomplikowane kampanie – w wielu mediach i na różnych płaszczyznach. Jesteśmy na bieżąco z tym, co dzieje się w social mediach. Wiemy też, w jaki sposób trafiać do każdego typu i generacji odbiorców – w tym także do milenialsów i pokolenia Z. To właśnie ich w internecie jest najwięcej; to oni stanowią większą część fanów, widzów czy obserwatorów popularnych influencerów. Teraz – za pośrednictwem swoich ulubionych twórców – mogą poznać i sprawdzić również to, co Ty i Twoja marka macie im do zaoferowania.

Influencer Marketing daje wiele możliwości. Nie musisz wiedzieć o nich wszystkich – od tego masz nas. Porozmawiamy, poznamy Twoją firmę bądź markę i wspólnie określimy cel, jaki chcesz osiągnąć. Wybierzemy media, dobierzemy odpowiednich influencerów i będziemy z nimi w stałym kontakcie. W skrócie: stworzymy ciekawą, kreatywną i popartą wartościową opinią kampanię influencer marketingową, która – w zależności od postawionego przed nią celu – zwiększy świadomość, pozwoli Ci zaistnieć lub po prostu nakręci sprzedaż Twoich produktów czy usług.

Będziemy na bieżąco badać i kontrolować wyniki całej kampanii. W swoich szeregach mamy wielu doświadczonych ekspertów o ogromnej wiedzy i nieodpartej chęci do pracy, którzy będą do Twojej dyspozycji. Opowiemy Ci o podejmowanych działaniach, zarekomendujemy – naszym zdaniem – najlepsze rozwiązania i odpowiemy na wszystkie pytania, jakie będziesz chciał nam zadać. Wyniki kampanii influencer marketingowej przedstawimy Ci w jasnych i czytelnych raportach, które wspólnie omówimy. Będziesz mógł liczyć na naszą pomoc i wsparcie.

Rozwiązanie jest jedno – przetestuj nasze możliwości! Gwarantujemy, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, żeby stworzyć coś dobrego i fajnego. Po prostu.