Przejdź do

Reklama na YouTubie

YouTube w coraz większym stopniu zastępuje telewizję tradycyjną. Dziennie oglądanych jest tam miliard godzin materiału, a całkowita liczba osób korzystających z tego serwisu to prawie jedna trzecia internautów. W Polsce korzysta z niego prawie 20 mln użytkowników (dane na kwiecień 2018). Ponadto YT, tuż po Google, jest drugą co do wielkości wyszukiwarką internetową na świecie. Daje to ogromne możliwości dotarcia do potencjalnych użytkowników. Jego zaletą są znacznie niższe bariery wejścia w kampanię reklamową niż w telewizji oraz duży wybór formatów reklamowych. Nic więc dziwnego, że duże marki inwestują w kampanie wizerunkowe na YouTubie.

kampanie youtube

Dla kogo jest reklama na YouTube?

YouTube daje różnorodne możliwości reklamowe – nastawione na realizację różnych KPI. Niemniej jednak kampanie wideo są działaniami przede wszystkim o charakterze wizerunkowym. Dlatego też rekomendujemy inwestowanie w reklamy na YouTubie tym, którym zależy na zwiększeniu rozpoznawalności marki. Jeżeli Twoja firma posiada reklamy wideo, celem może być zdobycie większej liczby wyświetleń wideo, pozyskanie subskrypcji lub reakcji na film.

Dobór grupy docelowej

YouTube ma wiele możliwości kierowania. Oprócz targetowania na podstawie danych deklaratywnych lub behawioralnych, możemy również wybrać konkretne filmy i kanały, na których mają pojawić się Twoje reklamy.

Dobór formy reklamowej

YouTube daje nam różne możliwości reklamowe: Bumper Ads, TrueView In-Stream, TrueView Discovery, Masthead. W zależności od celu klienta dobieramy odpowiednie formaty.

Monitoring i optymalizacja kampanii

Niezależnie od wybranej formy i kanału promocji, zawsze kontrolujemy przebieg kampanii i optymalizujemy ją pod kątem realizacji celu.

Na czym polega reklama na YouTubie?

Pierwszym krokiem do skutecznej kampanii na YouTubie jest wybranie jednego z dwóch dostępnych typów:

  • reklamy płatnej – materiały wideo wyświetlane przed lub w trakcie wyświetlania właściwego materiału, a także w wynikach wyszukiwania;
  • reklamy natywnej – zakłada współpracę z twórcami internetowymi.

 

Reklama płatna

Dostępnych jest wiele form reklamy płatnej: pomijalne i niepomijalne, długie bądź krótkie, wyświetlane w wynikach wyszukiwania lub umieszczone bezpośrednio w wideo. Niezależnie od tej formy reklamy kierowane są na podstawie danych behawioralnych (określanych na podstawie jego zachowania na YouTubie) i deklaratywnych (tych, które użytkownik podaje podczas rejestracji w serwisie).

Najbardziej widoczną i charakterystyczną reklamą płatną jest TrueView In-Stream, wyświetlana przed lub w trakcie oglądania właściwego filmu. Można jej dodać elementy sprzedażowe: nakładkę produktową i baner towarzyszący, które po kliknięciu przenoszą użytkownika na wybraną przez Ciebie stronę produktu. Jest to jedna z najbardziej skutecznych i najprostszych reklam na YouTube. Do jej uruchomienia wystarczy gotowy film promocyjny i budżet w wysokości nawet 5 zł (nie zapewni Ci ogromnych zysków, ale pozwoli na uruchomienie kampanii).

Dodatkowo, decydując się na reklamę płatną, możesz wybrać tematykę filmów, przy których chcesz, aby się ona wyświetlała, a nawet zadecydować, na jakich kanałach ma zobaczyć ją grupa odbiorców.

 

Reklama natywna

Reklama natywna jest trudniejsza w realizacji i wymagająca większego budżetu. Jest jednak niezwykle atrakcyjna, ponieważ zakłada udział influencerów – osób mających wpływ na decyzje lub opinie innych. W praktyce oznacza to, że na podstawie Twoich oczekiwań, grupy docelowej i promowanego produktu lub usługi, wyszukujemy twórców, którzy będą w stanie promować go na swoich profilach. Dzięki temu przekaz dociera do obserwujących działania zarówno Twojej firmy, jak i wybranego youtubera. W takich filmach produkt zazwyczaj pokazany jest w użyciu, więc można przedstawić jego wszystkie mocne strony w inspirujący sposób.

Jeżeli prowadzisz firmę, która chce nawiązywać angażujące relacje z konsumentami w niebanalny sposób, powinieneś rozważyć inwestycję w kampanię na YouTubie. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na reklamę płatną, czy natywną – zgodnie z myślą, że dobra treść jest najważniejsza – pamiętaj, że to jej dystrybucja warunkuje sukces. Warto więc inwestować w bycie widocznym na YouTubie.