Kampanie YouTube

/Kampanie YouTube
Kampanie YouTube 2018-06-13T18:52:00+00:00

Reklama na YouTube

YouTube w co raz większym stopniu zastępuje telewizję tradycyjną. Dziennie oglądanych jest tam miliard godzin materiału, a całkowita liczba osób korzystających z tego serwisu to prawie jedna trzecia Internautów. W Polsce korzysta z niego prawie 20 mln użytkowników (dane na kwiecień 2018). Ponadto YT, tuż po Google, jest drugą co do wielkości wyszukiwarką internetową na świecie. Daje to ogromne możliwości dotarcia do potencjalnych użytkowników. Jego zaletą są znacznie niższe bariery wejścia w kampanię reklamową niż w telewizji i duży wybór formatów reklamowych. Nic więc dziwnego, że duże marki inwestują w kampanie wizerunkowe na YouTube.

Dla kogo jest reklama na YouTube?

YouTube daje różnorodne możliwości reklamowe – nastawione na realizację różnych KPI, niemniej kampanie wideo są działaniami przede wszystkim o charakterze wizerunkowym. Dlatego też rekomendujemy inwestowanie w reklamy na YouTubie tym, którym zależy na zwiększeniu rozpoznawalności marki. Jeżeli Twoja firma posiada reklamy wideo, celem może być zdobycie większej ilości wyświetleń wideo, pozyskanie subskrypcji lub reakcji na film.

Na czym skupiamy się w kampaniach na YouTube?

Na czym polega reklama na YouTube?

Pierwszym krokiem do skutecznej kampanii na YouTube jest wybranie jednego z 2 dostępnych typów. Reklama płatna rozumiana jako materiały wideo wyświetlane w przed lub w trakcie wyświetlania właściwego materiału, a także w wynikach wyszukiwania. Drugą opcją jest reklama natywna, której realizacja zakłada współpracę z internetowymi Twórcami.

Dostępnych jest wiele form reklamy płatnej: pomijalne i niepomijalne, długie i krótkie, wyświetlane w wynikach wyszukiwania lub umieszczone bezpośrednio w wideo. Niezależnie od niej, reklamy kierowane są na podstawie danych behawioralnych (określanych na podstawie jego zachowania na YouTube) i deklaratywnych (tych, które użytkownik podaje podczas rejestracji w serwisie). Najbardziej widoczna i charakterystyczna to TrueView In-Stream wyświetlana przed lub w trakcie oglądania właściwego filmu. Można jej dodać elementy sprzedażowe: nakładkę produktową i baner towarzyszący, które po kliknięciu przenoszą użytkownika na wybraną przez Ciebie stronę produktu. Jest to jedna z najbardziej skutecznych i najprostszych reklam na YouTube. Do jej uruchomienia wystarczy gotowy film promocyjny i budżet w wysokości nawet 5 zł (nie zapewni Ci ogromnych zysków, ale pozwoli na uruchomienie kampanii). Dodatkowo, decydując się na reklamę płatną, możesz wybrać tematykę filmów, przy których chcesz aby wyświetlała się Twoja reklama, a nawet zadecydować na jakich konkretnych kanałach ma zobaczyć ją grupa odbiorców.

Reklama natywna jest trudniejsza w realizacji i wymagająca większego budżetu. Jest jednak niezwykle atrakcyjna, ponieważ zakłada udział influencerów – osób mających wpływ na decyzje lub opinie innych. W praktyce oznacza to, że na podstawie Twoich oczekiwań, grupy docelowej i promowanego produktu lub usługi, wyszukujemy twórców, którzy będą w stanie promować go na swoich profilach. Dzięki temu przekaz dociera do obserwujących działania zarówno Twojej firmy jak i wybranego youtubera. W takich filmach produkt zazwyczaj pokazany jest w użyciu, więc można przedstawić jego wszystkie mocne strony w inspirujący sposób.

Jeżeli prowadzisz firmę, która chce nawiązywać angażujące relacje z konsumentami w niebanalny sposób, powinieneś rozważyć inwestycję w kampanię na YouTube. Niezależnie od tego czy zdecydujesz się na reklamę płatną czy natywną, zgodnie z myślą, że dobra treść jest najważniejsza, ale to jej dystrybucja warunkuje sukces – warto inwestować w bycie widocznym na YouTube.

Dlaczego Fabryka Marketingu?

  • Mamy wiedzę, certyfikaty, które ją potwierdzają i jesteśmy oficjalnym partnerem Google.

  • Jesteśmy internetowym domem mediowym. Wywodzimy się z Internetu. Wiemy jak działa. Rozumiemy go.

  • Tworzymy zintegrowane kampanie. Możemy Ci pomóc stworzyć materiał video i zadbamy o jego dystrybucję.

Skontaktuj się z nami

Zapraszamy do kontaktu - Wyślij brief!




Zgody


Najczęściej zadawane pytania

Kto zobaczy moją reklamę?

Podstawową odpowiedzią na to pytanie jest – użytkownicy serwisu i aplikacji mobilnej YouTube. Rozszerzoną – grupa cel Twojej kampanii może być wybierana na wiele sposobów – słowa kluczowe wpisane do wyszukiwarki YouTube, kryteria demograficzne, subskrybenci konkretnych kanałów. Możliwości jest wiele. Dokładamy wszelkich starań, aby reklama wyświetlała się we właściwym czasie i właściwym użytkownikom.

Jak szybko mogę uruchomić reklamy?

Mając sprecyzowany cel biznesowy, grupę docelową, budżet na reklamę oraz wszelkie materiały tekstowe i/lub graficzne, kampanię można uruchomić nawet w przeciągu kilku minut. Jednakże bardziej złożone i zaawansowane kampanie wymagają odpowiednio dłuższego czasu, zanim zaczną się wyświetlać w Internecie.

Czym się różni kampania YouTube od kampanii GDN?

W GDN można wyświetlać jedynie reklamy displayowe: statyczne i dynamiczne banery, gify, reklamy elastyczne itp. YouTube natomiast jest miejscem, w którym większość reklam jest w formacie video.

W jakim modelu rozliczane są reklamy na YT?

Podstawowym modelem rozliczania reklam na YouTube jest CPV (cost per view) – jest to stawka za 1 obejrzenie. Obejrzenie w tym przypadku oznacza, że użytkownik zobaczył przynajmniej 30 sekund Twojego materiału reklamowego. Jeżeli Twój materiał jest krótszy – zapłacisz jedynie wtedy, gdy zostanie on wyświetlony w całości.

Czym są reklamy niepomijalne?

Jest to format reklamowy, którego (jak sama nazwa wskazuje) nie da się pominąć. Rozliczane są w modelu CPM (cost per mille) i opłata pobierana jest po 1000 wyświetleń.

Czy mogę wybrać miejsce/kanał, na którym będzie wyświetlana moja reklama?

Tak, mamy pełną kontrolę nad miejscem wyświetlania reklamy. Możesz zadecydować w jakim miejscu ją zobaczysz, na jakim kanale, a nawet przy jakim konkretnie filmie ma być.

Czy możecie zrobić ofertę na jutro?

Aby dobrze przygotować dla Ciebie ofertę potrzebujemy czasu. Jeden dzień to zdecydowanie za mało, ale zawsze staramy się, aby oferta była przygotowana i przesłana jak najszybciej. Optymalny czas to ok. 7 dni roboczych.