Reklama na YouTubie

YouTube w coraz większym stopniu zastępuje telewizję tradycyjną. Korzysta z niego ponad 40% internautów, oglądając dziennie miliard godzin materiału. YouTube jest także drugą co do wielkości wyszukiwarką internetową na świecie, tuż po Google. Daje to ogromne możliwości dotarcia do potencjalnych klientów.
Zaletą serwisu są znacznie niższe bariery wejścia w kampanię reklamową niż w telewizji oraz duży wybór formatów wyświetlania reklam. Nic więc dziwnego, że duże marki inwestują w kampanie reklamowe na YouTubie.
Dla kogo jest reklama w serwisie YouTube?
YouTube daje różnorodne możliwości reklamowe – nastawione na realizację różnych KPI. Niemniej jednak kampanie wideo są działaniami przede wszystkim o charakterze wizerunkowym. Dlatego też rekomendujemy inwestowanie w reklamy na YouTubie tym, którym zależy na zwiększeniu rozpoznawalności marki. Jeżeli Twoja firma posiada reklamy wideo, celem może być zdobycie większej liczby wyświetleń wideo, pozyskanie subskrypcji lub reakcji na film.
Na czym polega reklama na YouTubie?
Pierwszym krokiem do skutecznej kampanii na YouTubie jest wybranie jednego z dwóch dostępnych typów: reklamy płatnej – materiały wideo wyświetlane przed lub w trakcie wyświetlania właściwego materiału, a także w wynikach wyszukiwania, albo reklamy natywnej, zakładającej współpracę z twórcami internetowymi.
Jeżeli prowadzisz firmę, która chce nawiązywać angażujące relacje z konsumentami w niebanalny sposób, powinieneś rozważyć inwestycję w kampanię na YouTubie. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na reklamę płatną, czy natywną – zgodnie z myślą, że dobra treść jest najważniejsza – pamiętaj, że to jej dystrybucja warunkuje sukces. Warto więc inwestować w bycie widocznym – także na YouTubie.