Przejdź do
baner_under_the_fold 8

Kim jest Influencer i co Influencer Marketing może dać Twojej marce?

Strona główna > Czytelnia > Kim jest Influencer i co Influencer Marketing może dać Twojej marce?

Świat mediów społecznościowych stał się planszą, na której pojawili się bardzo mocni gracze: influencerzy. Kim jest Influencer? I dlaczego Influencer Marketing stał się jednym z najszybciej rozwijających się kanałów marketingu internetowego?

Kim jest Influencer?

Influencer to osoba prowadząca w internecie różnego rodzaju działania i ciesząca się popularnością – czasami umiarkowaną, a czasami wręcz spektakularną. Termin ten nie wziął się znikąd – wywodzi się od angielskiego słowa „influence”, czyli wpływ, jaki bez wątpienia te osoby mogą wywierać na swoich odbiorców.

Influencerzy skupiają wokół siebie społeczność o podobnych poglądach i zainteresowaniach, a ich doświadczenia i opinie pomagają innym podejmować decyzje. To blogerzy, instagramerzy, gamerzy, osoby prowadzące vlogi lub wykorzystujące w swojej działalności wiele różnych mediów.

kampanie youtube

Źródła popularności influencerów mogą być rozmaite. Czasami jest to wiedza w danym obszarze, którą ta osoba dzieli się w sieci, czasami jest to po prostu charyzma i ciekawy sposób bycia (i życia).

Influencer – ktoś taki jak my

Czasy się zmieniają. Kiedyś największą moc oddziaływania mieli celebryci z telewizji. Jeżeli sygnowali coś swoim nazwiskiem czy polecali, błyskając śnieżnobiałym uśmiechem w reklamie, to dany produkt zyskiwał na popularności, a słupki sprzedaży rosły. W dzisiejszych czasach internetowi twórcy są często o wiele bardziej wiarygodni, szczególnie dla młodych odbiorców.

Media cyfrowe, które stanowią podstawę do działań influencerów, są młodym ludziom bliższe niż telewizja czy czasopisma. Często dzieje się tak, że influencerzy mają zbliżony do odbiorców status społeczny oraz te same zainteresowania, co dodatkowo wpływa na możliwość identyfikowania się z nimi. Dla zwykłego internauty są w zasadzie „na wyciągnięcie ręki” – można się z nimi skontaktować, wejść w dyskusję, czymś się podzielić, a nawet aktywnie uczestniczyć w ich działaniach.

Influencerzy dzielą się swoją codziennością, inspirują, serwują solidne dawki wiedzy, dostarczają rozrywki i budują relacje ze swoją społecznością. To wszystko sprawia, że są bardzo blisko statystycznego użytkownika internetu. Co więcej, są dla niego wiarygodni i autentyczni. Nie stawiają barier, a dostarczając ciekawe treści i zachęcając odbiorców do zaangażowania, zyskują sympatię i zaufanie fanów. To wszystko sprawia, że mogą być mostem dla produktów i usług, wiodącym wprost do grupy docelowej.

Co to jest Influencer Marketing i dlaczego zyskuje na znaczeniu?

Działania marketingowe, których bazę stanowi współpraca danej firmy z influencerem, zyskały miano Influencer Marketingu. Influencer spełnia w nich rolę pośrednika pomiędzy konkretną marką a swoimi odbiorcami, czyli potencjalnymi konsumentami. Określenie grupy docelowej to jedno, a skuteczne i jak najliczniejsze dotarcie do osób, które ją reprezentują, to drugie. Dzięki współpracy z popularnymi (i jednocześnie cieszącymi się zaufaniem) influencerami możesz zaprezentować swój produkt lub usługę tysiącom, a nawet milionom osób z Twojej grupy docelowej. Co ważniejsze – komunikat jest sygnowany przez kogoś, kogo rekomendacjom ufają.

influencer_kompresja

Dlaczego ten rodzaj marketingu może zapewnić świetne efekty? To naturalne, że każdy z nas chce dobrze zainwestować swoje pieniądze. Kierujemy się nie tylko miłą dla oka reklamą, ale przede wszystkim opiniami, wyłuskując z nich te najbardziej wartościowe i wiarygodne. W gąszczu komunikatów reklamowych, atakujących nas z każdej strony, chcemy sobie zaoszczędzić czasu i wysiłku – dlatego jest spora szansa, że zainteresujemy się produktem (lub usługą) polecanym przez lubianego influencera. To opinie takich osób są uznawane za bardziej wartościowe niż nawet najbardziej zmyślny przekaz reklamowy.

Okazuje się więc, że wpływ influencerów może działać nie tylko na kształtowanie światopoglądu, ale i na decyzje zakupowe.

Współpraca z influencerami – dlaczego warto?

Taka kooperacja niejedno ma imię i może przybierać rozmaite formy – począwszy od lokowania produktu, przez zamieszczanie relacji z jego testowania, dzielenie się opinią, aż po organizowanie bardzo lubianych przez odbiorców konkursów czy udostępnianie dedykowanych kodów rabatowych.

Zaletami współpracy z influencerami są między innymi:

  • możliwość dotarcia do grupy docelowej w szybszy i bardziej skuteczny sposób od typowej reklamy;
  • idealny sposób na dotarcie do młodych ludzi – jeżeli to właśnie oni są Twoim targetem, koniecznie weź ten rodzaj działań marketingowych pod uwagę;
  • tworzenie społeczności i wzbudzanie zaangażowania – długotrwałe relacje i budowanie przywiązania do marki są na wagę złota;
  • autentyczność – zaufanie, jakim obserwujący darzą influencera, przekłada się na zaufanie do polecanych przez niego marek;
  • możliwość przebicia się przez konkurencję – dzięki współpracy można wybić się z natłoku zbliżonych ofert i wyróżnić się z tłumu;
  • szansa na minimalizację kosztów wydawanych na klasyczną reklamę;
  • budowanie rozpoznawalności.

Podsumowanie

Współpraca z influencerami to temat dosyć szeroki, ale zdecydowanie wart zgłębienia. Kluczowy jest odpowiedni dobór osoby, z którą chce się rozpocząć tego rodzaju współpracę. Rozpoznawalność to nie wszystko – często to właśnie mikroinfluencerzy cieszą się większą wiarygodnością. Warto więc zrobić solidny research i znaleźć twórcę, którego działalność będzie zgodna z wartościami i potrzebami Twojej marki, a społeczność będzie reprezentować jej grupę docelową. Autentyczny i jednocześnie nienachalny Influencer Marketing, skierowany w odpowiednią grupę docelową, to element strategii marketingowej, której potencjał warto wykorzystać.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Jak wykorzystać YouTube w influencer marketingu?

    Jak prowadzić influencer marketing na YouTube?  Gdzie najlepiej prowadzić influencer marketing w 2020 roku? Choć Facebook cały czas... 

    Kim jest Influencer i co Influencer Marketing może dać Twojej marce?

    Świat mediów społecznościowych stał się planszą, na której pojawili się bardzo mocni gracze: influencerzy. Kim jest Influencer? I dlaczego... 

    Korzyści stosowania CTA w treściach

    Jakość treści sprzedażowych można mierzyć m.in. liczbą pozyskanych dzięki nim klientów. Zanim jednak cokolwiek sprzedasz, a wcześniej... 

    Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku w 2021

    W Polsce Facebook to numer jeden wśród portali społecznościowych z reklamowym potencjałem. Serwis ten jest platformą dynamiczną –...