Przejdź do

Potencjał kampanii reklamowej na Facebooku

Jak wiadomo, Facebook jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania klientów. Wynika to z faktu, że Reklama na Facebooku stwarza możliwości kierowania spersonalizowanej treści do konkretnego użytkownika. Sprzedajesz bilety do teatru? Żaden problem, dotrzemy do osób, które są fanami Twojej konkurencji. Podnieśmy poprzeczkę wyżej. Chcesz sprzedać telefon stacjonarny kobiecie powyżej 45 lat – dzięki danym, które użytkownicy Facebooka udostępniają o sobie, nie będziemy mieli z tym najmniejszego problemu i dotrzemy z reklamą do wybranego odbiorcy.

seo

Reklama na Facebooku, czyli  czym jest Facebook Ads?

Reklama na Facebooku to obecnie jedno z najbardziej skutecznych narzędzi docierania do Klienta. Baza jego użytkowników pozwala dotrzeć z przekazem reklamowym do ponad 15 milionów polskich internautów i internautek. Dane deklaratywne (te, które podajemy podczas rejestracji czy uzupełniając profil) pozwalają na docieranie do bardzo sprecyzowanego użytkownika. Dużym plusem kampanii na Facebooku jest możliwość kierowania reklamy do osób na konkretnych stanowiskach – niezależnie od tego, czy szukasz pracownika, czy chcesz sprzedać usługę dla firm – możesz dotrzeć do samego prezesa ze spersonalizowaną reklamą. Największym jednak zasobem Facebooka są dane behawioralne użytkowników – polubienia, śledzenie profili społecznościowych, komentarze dają możliwości bardzo skutecznego profilowania kampanii reklamowych.

Dla kogo są kampanie reklamowe na Facebooku?

Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie – reklama na Facebooku jest dla Ciebie, jeżeli chcesz zbudować swój wizerunek i działać PR-owo – kampanie na Facebooku są dla Ciebie, jeżeli chcesz nawiązywać interakcje z klientami – zdobywać leady, albo poznać opinię o Twojej usłudze, nie zaskoczymy Cię jeżeli powiemy, że Facebook jest dla Ciebie.

Facebook to narzędzie, dzięki któremu nie tylko dotrzesz do klienta indywidualnego (B2C), ale również zrealizujesz kampanie reklamowe skierowane do firm (B2B).

Dodatkowo Facebook od jakiegoś czasu upodabnia swoją wyszukiwarkę do Google, to odpowiedź na zapotrzebowanie użytkowników, którzy coraz częściej szukają odpowiedzi w wewnętrznej wyszukiwarce Facebooka.  Dzięki temu ich profil jest pełniejszy, a kampanie Facebook Ads są jeszcze skuteczniejsze.

Określenie celu i grupy docelowej

W pierwszej kolejności musimy określić jaki cel chcemy osiągnąć za pomocą Facebook Ads i do kogo chcemy skierować reklamę.

Ustawienie i bieżąca optymalizacja kampanii na Facebooku

Dzięki możliwościom, które daje nam Facebook, ustawiamy kampanie aby osiągnąć jak największe korzyści w określonym budżecie.

Realizacja celów i raportowanie

Wszystkie działania ukierunkowujemy na realizację celów klienta. W raportach skupiamy się na czytelnym przedstawieniu co działa, a co nie. Wnioski z raportów wdrażamy w kolejnych kampaniach.

Realizacja celów i raportowanie

Wszystkie działania ukierunkowujemy na realizację celów klienta. W raportach skupiamy się na czytelnym przedstawieniu co działa, a co nie. Wnioski z raportów wdrażamy w kolejnych kampaniach.

Jak działają reklamy na Facebooku?

Najważniejsze w kampaniach reklamowych na Facebooku jest określenie celu, który chcemy osiągnąć i grupy docelowej do której skierujemy przekaz. Dzięki miksowi danych deklaratywnych (tego, co użytkownik mówi o sobie) i behawioralnych (to, na co użytkownik reaguje na FB), możemy dotrzeć do osób zainteresowanych dowolnym produktem, czy usługą. W tym celu możemy nie tylko wykorzystać informacje, które użytkownicy pozostawiają na swoich profilach, ale również ich zachowania na portalu. Jeżeli chcemy sprzedać produkt na swojej stronie internetowej – dotrzemy do osoby, która chętnie wychodzi poza Facebooka. Jeżeli chcesz, aby użytkownik polubił Twój fanpage, kampanię na Facebooku skierujemy do osób, które są aktywne wewnątrz portalu.

Jeżeli masz na swojej stronie newsletter, możemy wykorzystać Twoją bazę maili na Facebooku, dzięki czemu dotrzemy ponownie do osób, które już znają Twoją firmę z nowymi treściami zwiększając ich zaangażowanie w Twoja markę.

Szanujemy pieniądze naszych klientów, dlatego jeżeli osiągnięcie jakiegoś celu wydaje nam się nierealne. Nie boimy się tego powiedzieć i zaproponować inne rozwiązanie