Przejdź do

Potencjał kampanii reklamowej na Facebooku

seo

Facebook jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania klientów. Wynika to z faktu, że reklama na Facebooku stwarza możliwości kierowania spersonalizowanej treści do konkretnego użytkownika. 

Sprzedajesz bilety do teatru? Żaden problem – dotrzemy do osób, które bywają u Twojej konkurencji. Podnieśmy poprzeczkę wyżej…

Chcesz sprzedać telefon stacjonarny osobom powyżej 45 lat? Dzięki danym udostępnianym przez użytkowników Facebooka nie będziemy mieli z tym najmniejszego problemu.

Dotrzemy z reklamą do odbiorcy, na którym najbardziej Ci zależy.

Obszar-kompozycji-2-e1645186773484

Reklama na Facebooku, czyli czym jest Facebook Ads?

Reklama na Facebooku to obecnie jedno z najbardziej skutecznych narzędzi docierania do nowych odbiorców czy klientów. Baza użytkowników tego medium jest ogromna – pozwala trafić z przekazem reklamowym do ponad 24,7 milionów polskich internautów i internautek (styczeń 2022).

W jaki sposób? Chociażby dzięki danym deklaratywnym, czyli tym, które podajemy podczas rejestracji czy uzupełniając profil (imię i nazwisko, e-mail, wiek, płeć itp.). To one umożliwiają nam docieranie do bardzo sprecyzowanego użytkownika.

Przykładem tych użytkowników mogą być osoby pracujące w konkretnym zawodzie – możemy targetować je zarówno pod kątem branży, jak i stanowiska. Dzięki temu – niezależnie od tego, czy rekrutujesz, szukając nowego pracownika, czy chcesz sprzedać usługę dla firm – ze spersonalizowaną reklamą dotrzesz do samego prezesa.

Jednak nie ma co kryć, że największym źródłem wiedzy o użytkownikach są dane behawioralne – polubienia stron, reakcje, komentarze pod postami czy śledzone profile społecznościowe…

Brzmi strasznie? Tak działają algorytmy – w tym również algorytmy Facebooka.

 

Dla kogo są kampanie reklamowe na Facebooku?

Pomyślmy…

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie, reklama na Facebooku jest dla Ciebie.

Jeśli chcesz zbudować swój wizerunek i działać PR-owo, kampanie na Facebooku są dla Ciebie.

Jeśli chcesz nawiązywać interakcje z klientami – zdobywać leady albo poznać opinię o Twojej usłudze – nie zaskoczymy Cię, pisząc, że reklama w tym medium jest właśnie dla Ciebie.

Facebook to narzędzie, dzięki któremu nie tylko dotrzesz do klienta indywidualnego (B2C), ale również zrealizujesz kampanie reklamowe skierowane do firm (B2B).

Określenie celu i grupy docelowej

W pierwszej kolejności określamy, co chcemy osiągnąć za pomocą Facebook Ads i do kogo planujemy skierować reklamę. Ustalamy więc cele kampanii i naszą grupę docelową. Na tym etapie wstępnie omawiamy dane demograficzne, opcje targetowania czy budżet reklamowy.

Ustawienie i bieżąca optymalizacja kampanii na Facebooku

Dzięki możliwościom, które daje nam Facebook – m.in. różnorodność celów i formatów reklamowych – ustawiamy kampanie tak, aby osiągnąć jak największe korzyści w określonym budżecie. W czasie kampanii trzymamy rękę na pulsie – jeśli jest taka potrzeba, to stale ją optymalizujemy.

Realizacja celów i raportowanie

Wszystkie działania ukierunkowujemy na realizację celów klienta. Z każdej kampanii staramy się wyciągać wnioski umożliwiające nam osiąganie coraz to lepszych efektów i rekomendowanie skuteczniejszych zmian. W raportach skupiamy się na czytelnym przedstawieniu tego, co działa, a co nie; wnioski wdrażamy w kolejnych kampaniach.

Jak działają reklamy na Facebooku?

Bardzo ważne w kampaniach na Facebooku jest określenie celu, który chcemy osiągnąć, i konkretnej grupy docelowej, do której skierujemy naszą reklamę.

Dzięki połączeniu danych deklaratywnych (tego, co użytkownik mówi o sobie) i behawioralnych (tego, co użytkownikowi przypisuje Facebook na podstawie jego zachowań na portalu) jesteśmy w stanie dotrzeć do osób zainteresowanych konkretnymi produktami bądź usługami. Możemy więc nie tylko wykorzystać informacje, które użytkownicy pozostawiają na swoich profilach, ale również „badać” ich zachowania na portalu.

Jeżeli interesuje Cię zwiększenie sprzedaży produktów Twojej firmy na stronie internetowej, dotrzemy do osób potencjalnie zainteresowanych zakupem Twojego produktu lub usługi.

Jeżeli Twoim celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki czy zachęcenie użytkownika do tego, by polubił Twój fanpage, możemy stworzyć kampanię w sposób, który pomoże nam dotrzeć do osób aktywnych wewnątrz portalu.

Jeżeli masz swój newsletter, bez problemu możemy wykorzystać utworzoną już bazę maili. Dzięki niej ponownie dotrzemy do osób, które odwiedziły Twoją stronę www i znają Twoją firmę. Sprawdzi się tu nowa kreacja reklamowa; egzamin zdadzą też odświeżone treści, które pomogą nam zwiększyć zaangażowanie.

Ważne jest również to, że szanujemy Twoje pieniądze. Jeśli osiągnięcie jakiegoś celu wydaje nam się nierealne, nie boimy się o tym powiedzieć. Wprost przeciwnie – chętnie proponujemy inne, skuteczniejsze rozwiązanie, które umożliwi Ci dotarcie do Twojej grupy docelowej.

Odkryj tajniki skutecznej reklamy na Facebooku i wyróżnij się wśród konkurencji. Dowiedz się, jak zdobyć uwagę swoich przyszłych klientów oraz jak skutecznie promować swoją markę!

Skontaktuj się z nami

I jak, zainteresowany? Napisz do nas, a wspólnie znajdziemy rozwiązanie, ustalimy strategię i skierujemy reklamy tam, gdzie będą najbardziej efektywne.