Przejdź do
baner_under_the_fold-7-2048×486

Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku w 2024

Strona główna > Czytelnia > Facebook > Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku w 2024

Facebook to zdecydowanie najpopularniejszy serwis społecznościowy – zgodnie z wynikami badań Mediapanel, tylko w lutym 2023 roku używało go ponad 74% użytkowników. Nie dziwi więc stopień, w jakim platforma ta wykorzystywana jest przez przedsiębiorców do emitowania i wyświetlania reklam oraz promowania postów.

Konstruowanie reklam za pośrednictwem Facebooka bywa jednak frustrujące. Wszystko dlatego, że dostępne tam narzędzia biznesowe i ich funkcje są często modyfikowane, a to pociąga ze sobą konieczność nieustannej aktualizacji posiadanej wiedzy. Warto być na bieżąco – w końcu każda firma chce prowadzić efektywne działania marketingowe i kampanie reklamowe. Jak zwiększyć skuteczność reklamy na Facebooku w 2023 roku? Przedstawiamy kilka cennych porad, które pokażą Ci jak stworzyć krok po kroku kampanie reklamowe.

Obszar-kompozycji-2-e1645186773484

Porada numer 1: Twórz kampanie z poziomu Menedżera reklam

Menedżer reklam to narzędzie, które Facebook udostępnia firmom, aby mogły w prosty sposób tworzyć skuteczne kampanie reklamowe. Dostęp do Menedżera reklam jest możliwy bezpośrednio z facebookowego konta lub z poziomu Meta Business Suite.

Menedżer reklam pozwala konstruować treści na potrzeby wielu kanałów social media jednocześnie. Oznacza to, że możesz tworzyć treści reklamowe na Facebooka, Instagrama i Messengera z poziomu jednego narzędzia.

Dlaczego jeszcze warto korzystać z Menedżera reklam? Powodów jest kilka:

  1. Możliwość dostosowania formatu reklamy – zarówno umiejscowienia reklam, jak i dopsowania do rodzaju urządzenia (komputer, smartfon, tablet).
  2. Łatwy dostęp do efektów prowadzonych kampanii – możesz przeglądać wyniki każdej kampanii reklamowej w jednym miejscu i sprawować bieżącą kontrolę efektów swojej reklamy.
  3. Duży zakres celów reklamowych – do dyspozycji jest aż sześć różnych opcji, dzięki czemu możesz wybrać najlepszą konfigurację reklamy.
  4. Większe możliwości targetowania – w menedżerze reklam możesz kierować treści do grupy niestandardowych odbiorców oraz na wybraną lokalizację, wiek, płeć, języki, zainteresowania i nie tylko, aby zestawy reklam trafiały do odpowiedniej grupy docelowej.

Przyjrzyjmy się teraz bardziej szczegółowo funkcjonalnościom tego narzędzia. Czym charakteryzuje się skuteczna reklama w mediach społecznościowych i jaką konfigurację kampanii reklamowych i szczególne kategorie reklam wybrać, aby przyniosły one oczekiwane efekty?

Porada numer 2: Starannie dobieraj cele reklamowe

Jak wiadomo, właściwy cel biznesowy to fundament skutecznych kampanii reklamowych. Po ostatnich zmianach menedżer reklam umożliwia ukierunkowanie kampanii na:

  1. Rozpoznawalność – budowanie widoczności i marki, co ułatwia trafianie i wyświetlanie reklam do nowych klientów.
  2. Większy ruch – wzrost odwiedzin na Twojej stronie internetowej lub stronie eventu.
  3. Aktywność – zachęcenie użytkowników do zaangażowania w publikowane treści, a tym samym promowanie postów.
  4. Sprzedaż – zwiększenie sprzedaży z katalogu, wygenerowanie ruchu w sklepie internetowym, wzrost konwersji.
  5. Kontakty – pozyskiwanie i generowanie leadów, nakłonienie odbiorców do kontaktu, komunikacja z klientami za pośrednictwem Messengera.
  6. Promocja aplikacji – zachęcenie nowych klientów do zainstalowania aplikacji mobilnej.

Warto rozważyć, na jakich efektach Ci zależy i następnie wybrać jeden konkretny cel kampanii, dopasowany do pozostałych aktywności marketingowych. Pamiętaj również o tym, że do celu biznesowego należy dobrać odpowiedni model rozliczenia kampanii. Jak jednak wygląda kampania reklamowa od strony technicznej?

Jeśli Twoim zamiarem jest wygenerowanie większego ruchu na stronie internetowej, wybierz format reklamy CPC. Wówczas zapłacisz jedynie za faktyczne kliknięcia Twojego linku. Inaczej sprawa wygląda w przypadku CPM, gdzie koszty ustalane są za 1000 wyświetleń. Rozwiązanie to nie jest zalecane gdy mamy niski budżet reklamowy. Ponadto optymalizacja CPM wymaga uwzględnienia wielu różnych czynników, dlatego przed wdrożeniem tej strategii warto zdobyć doświadczenie w ustawianiu kampanii. Skuteczne reklamy na Facebooku muszą być odpowiednio skonfigurowane.

Porada numer 3: Odpowiednio skonfiguruj grupy docelowe

Facebook umożliwia bardzo szeroki zakres targetowania, co może sprawić, że początkujący reklamodawca poczuje się przytłoczony liczbą gotowych rozwiązań. Zacznijmy więc od początku, czyli od podstawowych grup odbiorców. Targetowanie jest tutaj możliwe na:

  • lokalizację,
  • płeć,
  • wiek,
  • poziom wykształcenia,
  • zainteresowania,
  • dotychczasową aktywność w serwisie (zachowania użytkowników).

Jeśli chcesz osiągać dobre wyniki Twoich kampanii, należy obrać konkretne sposoby działania. Do dyspozycji mamy szereg praktyk. Ważne jest nastawienie na konfigurację reklamy w taki sposób, by była kierowana do grupy odbiorców Twoich usług lub produktów. Rozważmy następujący przykład – firma działająca lokalnie w branży nieruchomości chce wygenerować ruch na swojej stronie internetowej. W tym przypadku należałoby zawęzić lokalizację do określonego miasta lub województwa i wybrać właściwą grupę wiekową do wyświetlania reklam.

Jeśli chodzi o płeć, poziom wykształcenia i zainteresowania, to warto sprawdzić, jakie korelacje zachodzą między tymi zmiennymi a skłonnością do kliknięcia treści reklamującej branżę nieruchomości. Informacje tego rodzaju możesz zdobyć przeprowadzając lub zlecając firmie zewnętrznej zaawansowaną analizę swojej grupy docelowej.

Kolejna kwestia od której zależy skuteczność kampanii to konfiguracja liczebności konkretnej grupy odbiorców. Jeśli jesteś początkującym reklamodawcą, dobrą praktyką jest tworzenie grup podobnych pod względem wielkości. Dlaczego? Często zdarza się, że jedne grupy są bardziej efektywne niż inne. Wprowadzenie dużego zróżnicowania liczebności może spowodować, że mniejsze i bardziej skuteczne grupy zostaną zdominowane przez większe, a to negatywnie wpłynie na wynik Twoich aktywności marketingowych.

Skuteczna reklama na Facebooku to również odpowiednio skonfigurowane wykluczenia. Pamiętaj, aby uwzględnić ruch typu HOT i COLD. Pierwszy z nich oznacza grupę Twoich klientów, a konkretnie osób, które już skorzystały z promowanej przez Ciebie oferty. By lepiej wykorzystać budżet reklamowy warto wykluczyć tę grupę odbiorców i tych użytkowników – inaczej natkną się na reklamę produktu, który niedawno zakupili.

ułom

Porada numer 4: Korzystaj z niestandardowych grup odbiorców

Niestandardowe grupy sprawdzają się świetnie w przypadku działań remarketingowych. Facebook pozwala na kierowanie reklam do osób aktywnych na Twoim fanpage’u lub Instagramie. Możesz również ustawić szczegółowe opcje targetowania na swoją listę mailingową albo do użytkowników, którzy byli zainteresowani wydarzeniem, które organizowałeś. To tak zwany ruch HOT.

O czym należy pamiętać przy konfiguracji niestandardowych grup odbiorców? Dobrze jest tworzyć te grupy w zależności od długości bycia na liście np. użytkownicy, którzy byli na www przez ostatnie 30 dni, przez ostatnie 60 dni i oddzielnie 90 dni. Warto także na bieżąco analizować grupy do których docieramy i sprawdzać ich skuteczność, zwłaszcza w zakresie remarketingu. Wejście do grup odbiorców i sprawdzenie ich pod kątem wielkości (analiza czy rośnie czy spada) to także ważny element pracy.

Tutaj również istotne jest wykorzystywanie wykluczeń, gdzie robimy to głównie w targetowaniu COLD (czyli do potencjalnych klientów i użytkowników, którzy nas nie znają). W takim targetowaniu wykluczamy dotarcie do userów z grupy HOT, bo do nich przecież docieramy w innych, dedykowanych kampaniach. To też pozwoli nam uniknąć sytuacji, gdy w różnych kampaniach docieramy do tych samych użytkowników.

Porada nr 5: Twórz angażujące grafiki i atrakcyjne reklamy

Odpowiednia konfiguracja ustawień kampanii to jedynie połowa sukcesu. Ostatecznie to wygląd i treść Twojej reklamy decydują o tym, czy użytkownicy zareagują w oczekiwany przez Ciebie sposób i włączą się w promowanie postów. Jak zatem skonstruować skuteczny przekaz reklamowy?

Wysoka jakość obrazu

W przypadku zdjęć lub grafik istotna jest przede wszystkim wysoka jakość obrazu, dlatego w tym zakresie warto skorzystać z usług profesjonalisty. Jeżeli chcesz tworzyć angażujące grafiki, to często stosowaną strategią jest prezentowanie osób. Warto stworzyć taki wizerunek postaci, aby potencjalni klienci mogli się z nią zidentyfikować. Jeśli oferujesz na przykład usługi edukacyjne, to dobrym pomysłem jest przedstawienie w reklamie osób, które wpisują się w Twoją grupę docelową i dodatkowo są zadowolone ze świadczonych usług.

Pamiętaj również, że cały marketing internetowy, w tym skuteczna reklama na Facebooku, oparte są o tekst reklamy. Treść, która znajduje się na grafice nie powinna być za długa. Mimo że obecnie Facebook pozwala, aby objętość tekstu wynosiła więcej niż 20% całości, badania pokazują, że lepiej tworzyć grafiki z krótszym tekstem. Warto pisać zwięzłe informacje zachęcające do zapoznania się z kampanią, by później mieć okazję pokazać szerszy kontekst.

Marketing treści

Treść reklamy powinna wyróżniać się na tle rozwiązań stosowanych przez konkurencję. W tym kontekście bardzo ważne jest między innymi umiejętne oddziaływanie na emocje odbiorców. Nie należy zapominać również o właściwym Call To Action. Skuteczne kampanie reklamowe muszą być angażujące. Wezwanie do działania powinno być przekonujące i dostosowane tematycznie do promowanej oferty. Mając to wszystko na uwadze, warto rozważyć wdrożenie na swoim koncie reklamowym profesjonalnego content marketingu.

Doświadczony specjalista do spraw marketingu treści nie tylko stworzy angażujące grafiki i teksty na potrzeby Twoich reklam. Skonstruuje również uporządkowane pokazy slajdów i atrakcyjne reklamy karuzelowe, tak chętnie wykorzystywane w branży e-commerce.

seo

Podsumowanie

Skuteczne reklamy na Facebooku powstają dzięki odpowiedniej konfiguracji ustawień kampanii. Wystarczy, że zastosujemy następujące tajniki konfigurowania reklamy: wybór właściwego celu i targetowanie na grupę docelową, optymalizacja liczebności grup odbiorców i właściwe stosowanie wykluczeń – to w skrócie najważniejsze wskaźniki sukcesu działań marketingowych w tym serwisie społecznościowym.

Osiągnięcie oczekiwanych efektów nie jest oczywiście możliwe bez atrakcyjnej treści reklamy. W tym kontekście warto zwrócić uwagę na CTA i nasycony emocjami content, który pomogą tworzyć angażujące grafiki. Należy pamiętać, że dla każdej branży istnieją pewne specyficzne rozwiązania – zarówno w zakresie przekazów reklamowych, jak i konfiguracji kampanii. Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia przy tworzeniu reklamy na Facebooku? Chcesz tworzyć skuteczne kampanie? Chętnie pomożemy – skontaktuj się z nami.

Patryk Goławski

Patryk Goławski

Performance Manager

W Fabryce Marketingu pracuje w dziale Media, na stanowisku Performance Manager. Posiada doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu kampanii reklamowych Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads. Współtworzy strategie działań marketingowych, robiąc oferty, mediaplany i estymacje. Realizuje kampanie płatne oraz zajmuje się analityką. Prowadził kampanie dla Blue Media, Orange, T-Mobile, ATAL, Symfonia, Małopolska 2023.


    Zapisz się do newslettera

    Pozostałe najnowsze artykuły

    Jak budować lojalność klienta? – sprawdź nasze sposoby

    Na dzisiejszym nadmiernie nasyconym rynku miliardy rozmaitych marek nieustannie konkurują o uwagę konsumentów. Klienci od świtu do zmierzchu...

    Oto 5 powodów, dlaczego reklama w wyszukiwarce jest niezbędna dla Twojej firmy

    Digital marketing stale ewoluuje. Zmieniają się trendy i udział poszczególnych kanałów w generowaniu konwersji oraz zysków. Jednak...

    Etyka w marketingu: jakie praktyki są akceptowalne, a które mogą zaszkodzić wizerunkowi marki?

    Czy w dzisiejszych czasach marketing jest etyczny? Wiele osób ma duże wątpliwości – czarny PR, nieuczciwe praktyki rynkowe czy brak...

    Co to jest Consent Mode 2.0 i dlaczego należy je wdrożyć?

    Rewolucja w sieci – te słowa najlepiej określają ustawę o rynkach cyfrowych (DMA) i akt o usługach cyfrowych (DSA). Mają...