Precyzyjne targetowanie i szybkie dotarcie do konsumenta

Czy chciałbyś być wysoko w wynikach wyszukiwania Google, a nie masz wielu miesięcy na pozycjonowanie? Jeśli zależy Ci na szybkim efekcie i dotarciu do sprecyzowanej grupy odbiorców to kampania SEM jest dla Ciebie. Kampanie reklamowe AdWords, dzięki zróżnicowanym opcjom reklamowym, pomogą Ci zrealizować Twoje cele biznesowe.

 

Katarzyna Munzar, Media Manager

Katarzyna Munzar, Media Manager

Co to jest SEM?

SEM (Search Engine Marketing) to kampanie marketingowe realizowane w wyszukiwarce Google. Dzięki reklamie w formie linków sponsorowanych i reklam produktowych możesz dotrzeć to Twoich potencjalnych klientów. Twoja reklama będzie wyświetlana wśród wyników wyszukiwania, a także na stronach i w aplikacjach partnerów. Kampanie SEM  (Google AdWords) realizowane są najczęściej w formie kampanii PPC (Pay Per Click) co sprawia, że opłata za reklamę pobierana jest dopiero w momencie, w którym ktoś w nią kliknie.

Największą zaletą kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google jest to, że pierwsze jej efekty widać już kilka godzin po uruchomieniu.

 

Dla kogo są kampanie Google AdWords?

Kampania SEM przeznaczone są dla wszystkich posiadaczy strony internetowej lub aplikacji mobilnej, którzy chcą za ich pomocą realizować swoje marketingowe cele. Niezależnie od tego czy chcesz zwiększyć ruch na stronie, rozpoznawalność marki czy pozyskać więcej leadów, reklama w Google pomoże Ci w tym.

Kampanie reklamowe AdWords wykorzystują potencjał wyszukiwarki Google, z której korzysta ponad 90% internautów w Polsce, więc każda firma chcąca dotrzeć do precyzyjnie określonego klienta, powinna rozpocząć działania w ramach ekosystemu reklamowego Google AdWords.

W zależności od Twojego celu biznesowego, dobieramy i prowadzimy również kampanie video w ramach serwisu YouTube lub działania wizerunkowe.

 

NA CZYM SKUPIAMY SIĘ W SEM?

Jak działają kampanie SEM?

Kampanie reklamowe AdWords to przede wszystkim reklamy tekstowe w wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google. Pojawiają się po wpisaniu określonej frazy kluczowej w wyszukiwarkę – mamy pełną dowolność w doborze słów kluczowych, na które widoczne są Twoje reklamy. Optymalizując kampanię stosujemy najlepsze praktyki, które pomagają wygenerować wartościowy ruch, a co za tym idzie, konwersje.

Google AdWords to także reklamy banerowe, displayowe, statyczne jak i dynamiczne oraz formaty rich-mediowe – wyświetlane w sieci partnerskiej Google: na stronach www i w aplikacjach mobilnych. Promocja wideo korzysta z ogromnego potencjału sieci YouTube, a dobrym uzupełnieniem lub alternatywą dla standardowego mailingu może się okazać reklama w usłudze Gmail. Dostępna jest również promocja zachęcająca użytkowników do instalacji aplikacji mobilnej lub zaangażowania w nią. Kampanie AdWords rozliczane są w modelu CPC (cost per click- opłata za kliknięcie w reklamę). Dzięki temu masz pewność, że płacisz za faktyczne zaangażowanie użytkownika w Twoje działania marketingowe.

Niezależnie od wybranego kanału czy rodzaju kampanii zawsze rekomendujemy uruchomienie remarketingu, który pozwala ponownie dotrzeć do użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę lub aplikację mobilną, ale nie zrealizowali na niej celu biznesowego. Wykorzystujemy do tego wyszukiwarkę, strony partnerskie Google AdWords i witryny innych wydawców. W przypadku sklepów internetowych rekomendujemy kampanie remarketingu dynamicznego, co pozwala automatyzować proces wyświetlania reklam banerowych i zwiększać ich skuteczność.

 

Dlaczego Fabryka Marketingu?

  • Mamy wiedzę, certyfikaty, które ją potwierdzają i jesteśmy oficjalnym partnerem Google.

  • Lubimy wiedzieć co się dzieje u klienta, jaki ma aktualnie cel, z czym ma problem, jak idzie jego biznes. Interesujemy się tym, bo prowadząc Twój biznes, skupiamy się na nim jak na własnym.

  • Rzetelne i czytelne raporty – mamy swój wzór, ale nie trzymamy się go kurczowo. Dostosowujemy raporty do Twoich potrzeb.

     

Zapraszamy do kontaktu - Wyślij brief!




Zgody


 

Najczęściej zadawane pytania

Kto zobaczy moją reklamę?

W zależności od platformy, na której działamy, internauci mogą zobaczyć Twoją reklamę w wyszukiwarce Google, na stronach internetowych wydawców, w aplikacjach mobilnych, na YouTube czy w Gmailu. Dokładamy wszelkich starań, aby reklama wyświetlała się we właściwym czasie i właściwym użytkownikom.

Jak szybko mogę uruchomić reklamy?

Mając sprecyzowany cel biznesowy, grupę docelową, budżet na reklamę oraz wszelkie materiały tekstowe i/lub graficzne, kampanię w AdWords można uruchomić nawet w przeciągu kilku minut. Jednakże bardziej złożone i zaawansowane kampanie wymagają odpowiednio dłuższego czasu, zanim zaczną się wyświetlać w Internecie.

Czym się różni SEM od AdWords i innych wydawców mediów?

SEM to kampania płatna w wyszukiwarkach przeważnie w rozliczeniu PPC. AdWords to jedyny wydawca reklam w wyszukiwarce Google, dlatego zwykle te pojęcia stosujmy zamiennie. Jednak system AdWords, oprócz wyszukiwarki, emituje reklamy także w innych produktach Google (Mapy, YouTube, Gmail) oraz na stronach i w aplikacjach wydawców reklam, w swojej sieci partnerskiej. Na rynku funkcjonują również inni wydawcy reklam w pozostałych wyszukiwarkach internetowych oraz w sieciach reklamowych dla stron i aplikacji nienależących do Google.

Czym się różni SEM od SEO? Czy warto robić SEM jeśli robimy SEO i odwrotnie? Czy SEO wpływa na SEM i odwrotnie?

SEO dotyczy wyników organicznych wyszukiwania, natomiast SEM jest kampanią płatną. Obydwa działania mogą się uzupełniać i pokazywać na jakie zapytania warto robić reklamy Adwords i odwrotnie, jednak bezpośredniego wpływu na siebie nie mają. Rekomendujemy prowadzenie obydwu działań równolegle.

Ile powinienem wydawać na kampanie AdWords?

W kampaniach Google AdWords nie istnieje minimalny budżet na reklamy. Jednakże dla jak najlepszych wyników oraz opłacalności prowadzonych działań rekomendujemy budżet powyżej 1500 złotych netto miesięcznie. Do budżetu reklamowego doliczyć należy opłatę za kompleksowe prowadzenie kampanii, którą ustalamy indywidualnie dla każdego klienta.

Czy internauci w ogóle klikają w reklamy AdWords w wyszukiwarce?

Tak. Wyniki z setek przeprowadzonych przez nas kampanii to najlepszy dowód na to, że użytkownicy rzeczywiście klikają w reklamy AdWords. Naszym głównym celem jest ponadto wykazanie, że te kliknięcia, za które płacimy, przekładają się na realną wartość dla reklamowanego biznesu, to jest konwersję.

Czy możecie zrobić ofertę na jutro?

Aby dobrze przygotować dla Ciebie ofertę potrzebujemy czasu. Jeden dzień to zdecydowanie za mało, ale zawsze staramy się, aby oferta była przygotowana i przesłana jak najszybciej. Optymalny czas to ok. 7 dni roboczych.

Jak mierzyć efekty działań SEM?

Działania SEM możemy mierzyć za pomocą raportów na platformach emisji reklam, czyli Google AdWords i platform wydawców oraz za pomocą systemów analityki internetowej jak Google Analytics czy Gemius. Najważniejszą zaś formą pomiaru efektów jest faktycznie wygenerowana sprzedaż lub uzyskane leady, jako efekt prowadzenia wszelkich działań w Internecie.

Czemu nie widzę swojej reklamy po wpisaniu mojego słowa kluczowego w wynikach wyszukiwania?

Istnieje kilka aspektów, które sprawiają, że płatne wyniki wyszukiwania mogą się od siebie różnić. Wpływ na to mają m.in.:

  • pliki cookies: „ciasteczka” zapisują adresy, które odwiedzane były przez danego użytkownika. Zawierają dzięki temu informacje odnośnie potencjalnych upodobań użytkownika. Wyszukiwarka wykorzystuje je, aby przedstawić jak najlepiej dostosowane reklamy dla użytkownika;
  • lokalizacja: wyszukiwarka po adresie IP i GPS wykrywa lokalizację użytkownika, a reklamy w wynikach wyszukiwania są również uzależnione od miejsca, w którym wykonywane jest wyszukiwanie fraz;
  • ustawienia kampanii: część reklam wyświetla się jedynie 1 lub 2 razy temu samemu użytkownikowi lub wyświetla się w określonych dniach i godzinach, przez co nie musi się pojawić przy każdym zapytaniu;
  • centra danych: Google ma serwery rozsiane po całym świecie i w zależności od tego, z którym w danym momencie połączy się wyszukiwarka wyniki mogą ulec zmianie.