Przejdź do

SEM – Reklama Google Ads

Czy chciałbyś być wysoko w wynikach wyszukiwania Google, a nie masz wielu miesięcy na pozycjonowanie? Jeśli zależy Ci na szybkim efekcie i dotarciu do sprecyzowanej grupy odbiorców, kampania SEM jest dla Ciebie. Kampanie reklamowe Ads, dzięki zróżnicowanym opcjom reklamowym, pomogą Ci zrealizować Twoje cele biznesowe.

kampanie sem

Co to jest SEM?

SEM (Search Engine Marketing) to kampanie marketingowe realizowane w wyszukiwarce Google. Dzięki reklamie w formie linków sponsorowanych i reklam produktowych możesz dotrzeć to Twoich potencjalnych klientów. Twoja reklama będzie wyświetlana wśród wyników wyszukiwania, a także na stronach i w aplikacjach partnerów. Kampanie SEM  (Google Ads) realizowane są najczęściej w formie kampanii PPC (Pay Per Click), co sprawia, że opłata za reklamę pobierana jest dopiero w momencie, w którym ktoś w nią kliknie.

Największą zaletą kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google jest to, że pierwsze jej efekty widać już kilka godzin po uruchomieniu.

Dla kogo są kampanie Google Ads?

Kampanie SEM przeznaczone są dla wszystkich posiadaczy strony internetowej lub aplikacji mobilnej, którzy za ich pomocą chcą realizować swoje marketingowe cele. Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć ruch na stronie, rozpoznawalność marki, czy pozyskać więcej leadów, reklama w Google Ci w tym pomoże.

Kampanie reklamowe Ads wykorzystują potencjał wyszukiwarki Google, z której korzysta ponad 90% internautów w Polsce, więc każda firma chcąca dotrzeć do precyzyjnie określonego klienta powinna rozpocząć działania w ramach ekosystemu reklamowego Google Ads.

W zależności od Twojego celu biznesowego dobieramy i prowadzimy również kampanie video w ramach serwisu YouTube lub działania wizerunkowe.

Ustalenie celu biznesowego

W pierwszej kolejności wychodzimy od pytania: Co ma osiągnąć kampania Google Ads? Jakich wyników od niej oczekujesz? Ustalenie realnych celów pozwala zawęzić wybór kanałów i narzędzi promocji do tych odpowiadających Twoim oczekiwaniom.

Ustalenie, kim jest Twój potencjalny klient

Sprawdzamy, jakie słowa wpisują użytkownicy, szukając Twojej strony internetowej. Dzięki uzyskanym informacjom możemy dopasować komunikat, a w ustawieniach kampanii dodać lub wykluczyć frazy, na jakie wyświetlana jest Twoja reklama, co zwiększa efektywność kampanii Ads.

Mierzenie efektów kampanii

Kilka tygodni po uruchomieniu kampanii w wyszukiwarce i zaimplementowaniu analityki internetowej (Google Analytics) możemy sprawdzić, jakie efekty przyniosła w rzeczywistości: jak zmienił się ruch z kanału SEM, jaki jest koszt pojedynczej konwersji i jaki jest status realizacji celu.

Jak działają kampanie SEM?

Kampanie reklamowe Ads to przede wszystkim reklamy tekstowe wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google. Pojawiają się po wpisaniu określonej frazy kluczowej w wyszukiwarkę – mamy pełną dowolność w doborze słów kluczowych, na które widoczne są Twoje reklamy. Optymalizując kampanię, stosujemy najlepsze praktyki, które pomagają wygenerować wartościowy ruch, a co za tym idzie, konwersje.

Google Ads to także reklamy banerowe, displayowe, statyczne oraz dynamiczne, jak i formaty rich-mediowe – wyświetlane w sieci partnerskiej Google: na stronach www i w aplikacjach mobilnych. Promocja wideo korzysta z ogromnego potencjału sieci YouTube, a dobrym uzupełnieniem lub alternatywą dla standardowego mailingu może się okazać reklama w usłudze Gmail. Dostępna jest również promocja zachęcająca użytkowników do instalacji aplikacji mobilnej lub zaangażowania w nią. Kampanie Ads rozliczane są w modelu CPC (cost per click – opłata za kliknięcie w reklamę). Dzięki temu masz pewność, że płacisz za faktyczne zaangażowanie użytkownika w Twoje działania marketingowe.

Niezależnie od wybranego kanału czy rodzaju kampanii zawsze rekomendujemy uruchomienie remarketingu, pozwalającego ponownie dotrzeć do użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę lub aplikację mobilną, ale nie zrealizowali na niej celu biznesowego. Wykorzystujemy do tego wyszukiwarkę, strony partnerskie Google Ads i witryny innych wydawców. W przypadku sklepów internetowych rekomendujemy kampanie remarketingu dynamicznego, co pozwala automatyzować proces wyświetlania reklam banerowych i zwiększać ich skuteczność.