Przejdź do

Duplicate content

Powielanie treści udostępnianych na witrynach internetowych to zjawisko będące formą kradzieży w sieci. Często wynika ono również z nieuwagi właściciela domeny. W przypadku duplicate content tożsama zawartość widoczna jest po wpisaniu podobnych adresów internetowych. Nie muszą one jednak być identyczne.

Duplicate content – jak powstaje?

Generowany jest najczęściej przez system CMS, emitujący ten sam tekst na stronie głównej oraz innych zakładkach. Może również powstawać w przypadku udostępniania przez właściciela domeny konwersyjnej wersji witryny na urządzenia z system Android oraz IOS. Dodatkowym obciążeniem jest brak przekierowań URL.

Zjawisko powielania treści dotyczy przede wszystkim właścicieli e-sklepów, ponieważ opisy produktów rzadko ulegają modyfikacjom, co ułatwia i przyśpiesza sam proces kradzieży.

Aby unikać ryzyka wystąpienia duplicate content, każdy artykuł warto zaopatrzyć linkiem źródłowym lub odpowiednią informacją, umożliwiającą webmasterowi użycie odpowiedniego metatagu noindex.