Przejdź do

Facebook Ads

Reklamy w popularnej witrynie społecznościowej pojawią się zazwyczaj w tzw. News Feedzie, a ich treść dostosowana jest do upodobań i  zainteresowań konkretnego właściciela danego konta. Facebook Ads wykorzystuje do tego celu prywatne dane, przez co sam proces wywołuje niemało kontrowersji wśród użytkowników portalu, choć z drugiej strony niweluje on ryzyko spamowania nieatrakcyjnymi komunikatami.

Facebook Ads – jak działa?

Reklama na Facebooku dedykowana jest osobom, które chcą zwiększyć sprzedaż produktów lub poprawić wizerunek swojej marki. Narzędzie stanowi również element wielu strategii marketingowych, wykorzystywanych przez profesjonalne agencje i domy mediowe.

Facebook Ads wykorzystuje podobne algorytmy, co wyszukiwarka Google, dzięki czemu efekty prowadzonych kampanii są szybkie i efektywne. Narzędzie umożliwia dokładne określenie grona odbiorców, biorąc pod uwagę różnorodne wskaźniki, m.in. hobby, wykształcenie oraz warunki demograficzne. Stworzenie reklamy za pomocą Facebook Ads wymaga przede wszystkim:

  • sprecyzowania własnych celów;
  • określenia grupy docelowej;
  • stworzenia treści promocyjnej i ustalenia kapitału;
  • zapoznania się z zasadami działania serwisu.

Usługa umożliwia wykorzystanie jednej z opcji – Premium lub Marketplace. W zależności od preferencji możemy sami stworzyć kampanię lub zlecić to zadanie profesjonalistom.