Przejdź do

Branding

Budowanie świadomości brandu to jedna z technik marketingowych, umożliwiająca efektywną sprzedaż produktów i wzrost zainteresowania świadczonymi przez daną firmę usługami. Zasadniczym celem strategii jest budowa pozytywnego wizerunku marki oraz stworzenie atrakcyjnego przekazu, który zostałby zapamiętany przez konsumentów.

Branding – jak działa?

Na efektywny branding składa się wiele komponentów, m.in. logo marki, nazwa firmy oraz hasło reklamowe. Każdy z nich powinien być oryginalny i spójny z pozostałymi elementami przekazu marketingowego danego przedsiębiorstwa.

Branding swoimi korzeniami sięga okresu, kiedy symbole i piktogramy służyły ludziom jako narzędzie identyfikujące towar z jego twórcą. Oznaczenia były gwarantem wysokiej jakości sprzedawanego produktu. Dopiero w ubiegłym stuleciu branding stał się osobną dziedziną marketingu.

Wiele osób sądzi, że pojęcie to związane jest jedynie z promocją danej usługi, inni natomiast uważają, że reklama to część procesu brandingowego. Niezależnie od sporów, budowanie świadomości marki przynosi korzyści, zarówno reklamodawcy, jak i klientom.