Przejdź do

Strategia marki

Działania brandowe związane są z promocją usług i produktów, oferowanych przez daną firmę lub przedsiębiorstwo. Ich odbiorcami są zazwyczaj wyselekcjonowani i potencjalni klienci. Strategia marki służy identyfikacji oferty z danym reklamodawcą oraz ustabilizowaniu pozycji firmy na rynku.

Opracowanie odpowiedniego planu działania marketingowego wymaga dobrej orientacji w budowaniu wizerunku brandu, w skład którego wchodzą następujące komponenty:

  • nazwa,
  • logo,
  • hasło,
  • bohater marki,
  • opakowanie,
  • dżingiel.

To właśnie ich kombinacja jest wyróżnikiem danej firmy na tle konkurencji.

Strategia marki zakłada promocję brandu oraz ochronę jego organizacji.

Wpływa ona na:

  • wzrost świadomości marki;
  • kształtowanie wizerunku;
  • ustabilizowanie pozycji rynkowej;
  • możliwość pozyskania zaufanych klientów;
  • rozpowszechnienie brandu.

W zależności od strategii rozróżnia się:

  • działania marki indywidualnej, rodzinnej lub rozszerzonej;
  • marketing co-branding;
  • skorelowanie planów promocyjnych właścicieli dwóch osobnych firm.