Przejdź do

Strategia marki

Działania brandowe związane są z promocją usług i produktów, oferowanych przez daną firmę lub przedsiębiorstwo. Ich odbiorcami są zazwyczaj wyselekcjonowani i potencjalni klienci.  Strategia marki służy identyfikacji oferty z danym reklamodawcą oraz ustabilizowaniu pozycji firmy na rynku.
Opracowanie odpowiedniego planu działania marketingowego wymaga dobrej orientacji w budowaniu wizerunku brandu, w skład którego wchodzą następujące komponenty:
– nazwa
– logo
– hasło
– bohater marki
– opakowanie
– dżingiel
To właśnie ich kombinacja jest wyróżnikiem danej firmy na tle konkurencji.

Strategia marki zakłada promocję brandu oraz ochronę jego organizacji.

Wpływa ona na:
– wzrost świadomości marki
– kształtowanie wizerunku
– ustabilizowanie pozycji rynkowej
– możliwość pozyskania zaufanych klientów
– rozpowszechnienie brandu
W zależności od strategii rozróżnia się:
– działania marki indywidualnej, rodzinnej lub rozszerzonej
– marketing co-branding
– skorelowanie planów promocyjnych właścicieli dwóch osobnych firm