Przejdź do

Czym jest Social Media Marketing

Social Media Marketing wykorzystuje aktywność ich użytkowników oraz zainteresowanie klientów konkretnym produktem lub usługą. Głównym celem działań promocyjnych w tym obszarze jest budowanie prestiżu marki i nawiązanie dialogu pomiędzy podmiotem gospodarczym a określonym odbiorcą.

Social Media Marketing – definicja

Social Media Marketing to:

  • promowanie produktów, usług, firm, osób za pośrednictwem mediów społecznościowych;
  • planowanie kampanii reklamowych, których celem jest promocja danej marki;
  • prowadzenie profili (osobistych, firm) na portalach społecznościowych w taki sposób, aby przyciągały one jak najwięcej użytkowników Internetu.

Wykorzystywanie Social Media Marketingu sprzyja nie tylko zwiększeniu rozpoznawalności danej marki w sieci, ale także nawiązywaniu trwałych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami oraz utrwalaniu pozytywnego wizerunku firmy. Osiąganie satysfakcjonujących wyników ze stosowania tej formy reklamy jest spowodowane dużym zainteresowaniem mediami społecznościowymi i ich powszechną dostępnością dla wszystkich użytkowników Internetu.

Zalety działań marketingowych w social media

Social Media Marketing to popularne narzędzie reklamy internetowej, gdyż:

  • odbiorcy treści zamieszczanych w mediach społecznościowych mogą aktywnie promować profil danej marki w sieci – jeśli znajdują się na nim ciekawe, wartościowe treści, obserwujący dzielą się z innymi znalezionymi postami czy informacjami. W ten sposób zwiększa się rozpoznawalność firmy czy profilu osobistego;
  • stanowi on sposób na wejście w interakcje z osobami obserwującymi dany profil – obserwujący mają możliwość zadawania pytań, wyrażania opinii i prowadzenia dyskusji – pozwala to zdobyć informacje o ich preferencjach i uwagach;
  • daje możliwość szybkiej weryfikacji skuteczności prowadzonej kampanii – specjalne narzędzia służą do tego, aby móc monitorować zainteresowanie Internautów i liczbę odwiedzin na danym profilu;
  • taka kampania reklamowa dociera do szerokiego grona odbiorców;
  • pozwala on powiększyć grono klientów;
  • sprzyja szybkiemu rozprzestrzenianiu się informacji – o produkcie, usługach, akcjach promocyjnych, wyprzedażach czy organizowanych wydarzeniach;
  • jest stosunkowo tanie – kampania w Internecie jest w większości przypadków mniej kosztowna niż reklamy w telewizji, radiu czy drukowanie ulotek i wynajmowanie przestrzeni na bilbordy.

Marketing w mediach społecznościowych – jak działa?

Marketing w social media wykorzystuje różne narzędzia, m.in. gry, virale, blogi oraz filmy video. Główną siłą napędową jest jednak zarządzanie fanpage’em danej marki. Na Facebooku zamieszcza się filmiki promujące, zdjęcia oraz oferty specjalne w celu zainicjowania działań internautów, odwiedzających witrynę.

Oprócz tego w zależności od specyfiki serwisu na profilu udostępniane są relacje, live’y, linki do artykułów blogowych, infografiki, angażujące i zachęcające do dyskusji pytania. Skutecznym narzędziem kampanii z zakresu Marketing w social media jest również organizowanie konkursów z nagrodami. Social media marketing wykorzystuje również rozwój technologii do tworzenia atrakcyjnych aplikacji mobilnych, intensyfikujących zaangażowanie konsumentów.

Działania marketingowe obejmują zarówno darmowe, jak i płatne działania promocyjne – te drugie wymagają poniesienia kosztów związanych między innymi z promowaniem postów czy profilu.

Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych sprawdzają się w przypadku wielu branż. Chętnie korzystają z nich specjaliści (gabinety lekarskie, kancelarie prawne), marki z sektora beauty, odzieżowe czy lifestyle, a także lokalne, mniejsze firmy.

Platformy wykorzystywane w marketingu w social media

Marketing w mediach społecznościowych polega na zarządzaniu profilami danej marki prowadzonych w popularnych platformach internetowych – należą do nich:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • Instagram,
  • TikTok,
  • Pinterest,

Treści zamieszczane w mediach społecznościowych muszą być dopasowane do rodzaju konkretnego portalu.