Lubimy to, co znamy

Prowadząc działania reklamowe takie jak Google AdWords czy pozycjonowanie, sprowadzasz użytkowników na Twoją stronę internetową lub aplikację mobilną. Kampania remarketingowa ma za zadanie wesprzeć działania reklamowe. Zwiększa częstotliwość kontaktu użytkownika z Twoją reklamą co bezpośrednio przekłada się na większą sprzedaż. Klienci część produktów online kupują impulsywnie. W przypadku dużej grupy wykonują wiele porównań. Ponowne wyświetlanie reklamy internautom, którzy byli na naszej stronie, pozwala znacząco zwiększyć efektywność sprzedażową działań internetowych. Jest to jedno z podstawowych narzędzi w arsenale marketingu online, którego skuteczne wykorzystanie zapewni nam sukces.

Artur Szymula, Account Manager

Artur Szymula, Account Manager

Dla kogo są kampanie remarketingowe?

Na pytanie kiedy warto stosować remarketing, odpowiedź jest prosta – zawsze. Niezależnie od tego czy prowadzisz e-commerce, czy oferujesz stacjonarne kursy językowe nie powinieneś pozwalać potencjalnym klientom o sobie zapomnieć.

Podstawowe kampanie remarketingowe są zbiorem działań mających na celu ponowne sprowadzenie użytkownika na daną stronę internetową i adresowane są do wszystkich potencjalnych klientów, bez względu na to jak długo przebywali na stronie czy jakimi produktami się interesowali. Pomaga także wypracować bliższą relację na linii klient-sprzedawca.

Na remarketing powinien zdecydować się każdy posiadacz strony internetowej lub aplikacji mobilnej, któremu zależy na zwiększeniu częstotliwości kontaktu klienta z marką.

Na czym skupiamy się w remarketingu?

Na czym polega remarketing?

Remarketing, według najprostszej definicji, to działania marketingowe skierowane do użytkowników, którzy odwiedzili już Twoją stronę internetową lub aplikację mobilną, na podstawie ciasteczek. Pliki cookie odpowiedzialne są za zbieranie informacji na temat użytkownika, a także umożliwiają wyświetlanie mu reklam w różnych kanałach. Należy jednak pamiętać, że ciasteczka mają ograniczony i określony czas istnienia, znikają po jego upływie lub w momencie czyszczenia historii przeglądarki.

W przypadku kampanii remarketingowej kluczowe są dwa czynniki. Pierwszy to dopasowanie kreacji, do konkretnej grupy użytkowników na podstawie ich aktywności w witrynie. Drugim czynnikiem jest ściśle zdefiniowane okno konwersji. Przykładem może być kampania remarketingowa hotelu – należy unikać sprzedaży użytkownikowi, który już wyjechał na wakacje. Poprzez ograniczenie liczby wyświetleń reklam remarketingowch unikamy irytacji użytkowników zbyt natarczywą reklamą.

W kampaniach płatnych realizujemy remarketing przede wszystkim w dwóch ekostystemach: Google i Facebook, a także w dwóch modelach: standardowym i dynamicznym, przeznaczonym głównie dla e-commerce.

Remarketing standardowy jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich posiadaczy wersji on-line swojego biznesu lub niewielkich sklepów internetowych. Można dzięki niemu kierować reklamy zarówno do wszystkich użytkowników witryny, jak i do poszczególnych segmentów, na przykład takich, którzy odwiedzili konkretną kategorię lub wykonali jakieś działanie. Kampanie bywają jednak wymagająca pod względem wizualnym, gdyż wymaga utworzenia odpowiednich kreacji graficznych.

Remarketing dynamiczny jest bardziej zaawansowaną formą remarketingu, szczególnie pod względem technicznym. Jak sama nazwa wskazuje, reklamy są tworzone dynamicznie, czyli inaczej automatycznie, na podstawie produktów i usług przeglądanych przez użytkowników. Do konfiguracji niezbędna jest pomoc programisty lub web dewelopera, natomiast na kreacje graficzne wystarczą gotowe zdjęcia produktów dostępne na stronie.

Dzięki przekazowi dopasowanemu do odbiorcy, użytkownik z większym prawdopodobieństwem powróci do Twojej witryny, a sprzedaż przez internet wzrośnie.

Dlaczego Fabryka Marketingu?

  • Jesteśmy strategami i analitykami – liczby nie są nam obce, wiemy jak je wykorzystać i jak na ich podstawie skonfigurować rentowną kampanię.

  • Doświadczenie w każdym z ekosystemów – prowadzimy kampanie zarówno w Google AdWords i Facebook. Dla nas najważniejsze są efekty, które osiągamy zróżnicowanymi narzędziami.

  • Wdrażamy zaawansowany remarketing – przeprowadzaliśmy wdrożenia dynamicznego remarketingu wraz z modyfikacją szablonu feedu Google AdWords, więc można powiedzieć, że się na tym znamy 😉

Najczęściej zadawane pytania:

Gdzie będą wyświetlane moje reklamy?

Reklamy wyświetlane są tam, gdzie aktualnie znajdują się użytkownicy Twojej strony internetowej. Dzięki plikom cookies zobaczą ją niezależnie od tego z jakiej strony czy aplikacji mobilnej korzystają w danym momencie.

Czy mam wpływ na miejsce wyświetlenia reklamy?

Można wpływać na miejsce wyświetlania kampanii remarketingowej. Można wykluczać konkretne witryny i aplikacje, na których nie chcemy się wyświetlać. Dodatkowo możemy zawęzić kierowanie kampanii remarketingowej o elementy typu: słowa kluczowe, zainteresowania, tematy, odbiorcy.

Jak mogę mierzyć skuteczność kampanii?

W przypadku kampanii remarketingowej realizowanej w Google AdWords wyniki można sprawdzić bezpośrednio w panelu lub w Google Analytics, o ile konta są połączone. Aby kontrolować skuteczność kampanii na Facebooku, rekomendujemy otagowanie linka ustalonymi przez Google Analytics parametrami – UTM.

Jak długo trzeba czekać na uruchomienie kampanii?

Po dopełnieniu wszystkich formalności (podpisanie umowy, założenie konta reklamowego, podpięcie płatności) i zebraniu wszystkich potrzebnych materiałów: copy marketingowe, grupa docelowa, a także grafika, kampania jest uruchamiana w ciągu jednego dnia.

Kto jest odpowiedzialny za koncepcję graficzna reklamy i jej wykonanie?

Fabryka Marketingu skupia się na realizacji kampanii w mediach internetowych. Posiadamy jednak partnerów, z którymi wielokrotnie współpracowaliśmy przy tworzeniu grafik. Dlatego też nawet jeżeli nie posiadasz osób z takimi kompetencjami w swoim zespole, będziemy w stanie Ci pomóc i w niedługim czasie kampania zostanie uruchomiona.

Jakie rozmiary powinny mieć moje grafiki?

Jeżeli planujesz kampanię remarketingową w sieci Google powinieneś przygotować grafiki w poniższych rozmiarach:

  • 120 × 600
  • 160 × 600
  • 180 × 150
  • 300 × 250
  • 300 × 600
  • 468 × 60
  • 728 × 90

W przypadku remarketingu na Facebooku wystarczy jeden rozmiar grafiki: 1200×628.